سبد خرید
آموزش آشپزی از ابتدا با 25 نکته طلایی

آموزش آشپزی از ابتدا با 25 نکته طلایی

آموزش آشپزی از ابتدا یکی از مطالب مهم و مورد جستجوی کاربران است. آموزش آشپزی از ابتدا را کاملا اصولی برایتان بررسی کرده ایم.

آشپزی از هنرهای بسیار محبوب و خوشمزه محسوب می شود که در تمام دنیا طرفداران بسیاری دارد. آشپزی امری بسیار ساده است ولی دارای پیچیدگی های خاصی است که آن را بسیار محبوب می نماید.

سالیان بسیاری است که آشپزی در بین مردم به عنوان یک شغل مناسب جهت کسب روزی در آمده و می توان به عنوان یک شغل حتی پر درآمد روی آن حساب کرد. این شغل در تمام دنیا به همین شکل است.

یکی از اصلی ترین مشاغل عمومی همین آشپزی است. شما می توانید به اجاره یک غرفه یا یک آشپزخانه نیمه حرفه ای کار خود را در زمینه آشپزی شروع کنید. فروش اسنک – فروش ذرت مکزیکی و … همگی از همین دست محسوب می شوند.

آموزش آشپزی از ابتدا
آموزش آشپزی از ابتدا

سوال مهم : آیا هر فردی می تواند در زمینه آشپزی فعالیت کند؟

پاسخ به این سوال بسیار سخت نیست. هر فردی می تواند ولی به شرطی که بتواند آشپزی کند. سوال اینجاست که هر فردی می تواند آشپزی کند؟ یقینا بایستی آموزش دیده باشد. آشپزی حتی با تهیه یک املت ساده می تواند آغاز شده باشد.

بعضا در سطح شهرها مراکزی برای تهیه صبحانه وجود دارد. در این مراکز ساده ترین صبحانه ها تهیه می شوند ولی بسیار پرطرفدار و مراجعه کننده دارند. املت – نیمرو – چای شیرین و نان و پنیر غذای مشترک همه آنهاست.

سوال مهم :‌ برای امرار معاش در زمنیه آشپزی چه کاری باید انجام داد؟

برای پاسخ به این سوال مهم به نظرم به مطالبی که در پایین آورده ایم نگاهی بیاندازید. این مطالب شما را بسیار یاری خواهد کرد.

آموزش آشپزی

آموزش آشپزی می بایست دارای اصولی باشد. هیچوقت بدون رعایت اصول آموزشی نمی توان چیزی را آموخت. آموزش آشپزی همانطور که بیان شد یکی از اصلی ترین آموزش ها محسوب می شود.

در بحث مشاغل که در بالا مطرح کرده ایم آموزش آشپزی یکی از مشاغل عمومی است که با کمی تجربه می توان از آن بهره گرفت و کسب درآمد داشت. آموزش آشپزی از ابتدا می بایست صورت گیرد. این آموزش بایستی کاربردی باشد.

امروزه آموزش ها مدرک محور نیستند و همگی دنبال تجربه هستند. مدرک در کشورهای پیشرفته از اهمیت افتاده است و از فرد تخصص و هنرش را مطالبه می کنند.

آموزش آشپزی دارای بخش های مختلفی است که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد :

  • آموزش آشپزی با سبزیجات
  • آموزش آشپزی کیک یا همان کیک پزی
  • آموزش آشپزی شیرینی یا همان شیرینی پزی
  • آموزش آشپزی عمومی
  • آموزش آشپزی برای فینگر فود ها
  • آموزش آشپزی نانوایی یا آموزش نان
  • آموزش آشپزی سالاد
  • آموزش آشپزی پیتزا یا همان پیتزا پزی
  • آموزش حلواهای بوتیکی
  • آموزش انواع دسر ها و ژله ها
  • و بسیاری دیگر

شما می توانید مقاله آموزش آشپزی را مطالعه کرده و با آموزش آشپزی بیشتر آشنا شوید. مطالب کامل تری را در این امر برایتان قرار داده ایم.

آموزش آشپزی از ابتدا

آموزش آشپزی از ابتدا یکی از مهمترین آموزش های آشپزی آموزش پایه است که شامل آموزش های زیر است.

  • آموزش آشپزی پایه
  • آموزش لوازم آشپزی
  • آموزش تجهیزات آشپزی
  • آموزش چاقو و کاربردهای آن
  • آموزش خمیر ها
  • آموزش ادویه ها
  • آموزش ظروف آشپزی
  • و بسیاری دیگر

هنگامیکه تصمیم می گیرید آشپزی را از ابتدا بیاموزید بدانید که تصمیم درستی گرفته اید. آموزش آشپزی از ابتدا کاملا مشخص است که برای چه افرادی تهیه شده است. شما در مرحله آموزش هستید.

آموزش لوازم آشپزی
آموزش لوازم آشپزی

آموزش لوازم آشپزی

شما ابتدا باید با لوازم آشپزی آشنا شوید. سپس با چاقو و کاربردهای آن آشنا خواهید شد.

مقاله انواع چاقو : راهنمای چاقو های آشپزخانه و کاربردهای آنها بسیار خواندنی است و شما را کامل با چاقو ها آشنا خواهد کرد.

آموزش روغن ها در آشپزی
آموزش روغن ها در آشپزی

آموزش روغن ها در آشپزی

انواع روغن در آشپزی 7 روغن اصلی  یکی از مطالبی است که می بایست مطالعه شود. یک آشپز حتما باید با روغن ها آشنا باشد.

روغن ها انواع مختلفی دارند. روغن سالاد – روغن سرخ کردنی – روغن پخت و پز و بسیاری روغن دیگر که در مقاله روغن ها به آن اشاره خواهیم کرد.

روغن زیتون یکی از انواع روغن های پرکاربرد در آشپزی است. آشپزی با روغن زیتون شما را در آموزش بسیار یاری خواهد کرد.

روغن زیتون در آشپزی
روغن زیتون در آشپزی

آموزش ظروف در آشپزی

ظروف و آشنایی با آنها در آشپزی بسیار مهم است. اینکه بدانید از کدام ظرف بایستی استفاده کنید و چگونه آن را نگهداری کنید بسیار بسیار مهم است.

آموزش ظروف در آشپزی
آموزش ظروف در آشپزی

ظروف آشپزی و 20 نکته مهم در انتخاب آنها یکی از مطالب بسیار مهمی است که شما در این مرحله بایستی با این موضوع نیز آشنا شوید.

آشنایی با ادویه ها

همانطور که بیان کرده ایم آموزش آشپزی از ابتدا بدون آشنایی و آموزش ادویه ها امکان پذیر نیستند.

حتما بخوانید
نقش تغذیه در سلامتی و رشد بدن
آشنایی با ادویه ها در آشپزی
آشنایی با ادویه ها در آشپزی

یکی دیگر از مطالبی که می بایست بیاموزید ادویه ها هستند. در آموزش آشپزی از ابتدا بحث ادویه ها جدا نشدنی هستند. مقاله تفاوت ادویه های مرغوب و تقلبی و ادویه های مناسب آشپزی بسیار شما را در این زمینه کمک خواهند کرد.

آشنایی با ادویه ها
آشنایی با ادویه ها

زردچوبه در بین ادویه ها بسیار متمایز است. فلفل نیز دقیقا همین خاصیت را دارد ولی زردچوبه بسیار پر مصرف تر است. حتما از مقالات مرکز آموزش آنلاین آشپزی در بخش اطلاعات علمی آشپزی کمک بگیرید.

آشنایی با خواص زردچوبه بسیار شما را در زمینه آشنایی با زردچوبه یاری می کند.

هدف از آموزش آشپزی از ابتدا

همانطور که بارها بیان کرده ایم آموزش آشپزی از ابتدا برای افرادی است که مبتدی هستند. این افراد در ابتدای مراحل آموزش آشپزی هستند. به هیچ عنوان نباید نگران باشند و مطمین باشند که قرار است مطالب بسیاری را بیاموزند.

آموزش آشپزی از ابتدا دارای اهدافی است که در اینجا با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

هدف اصلی قرار گرفتن هنرجوی آشپزی در مسیر آموزش است. می دانیم که این آموزش ها پایه ای هستند و می بایست در کنار مطالب پایه ای – اصول آشپزی نیز آموزش داده شود.

آموزش آشپزی از ابتدا همانطور که از نامش پیداست برای ابتدای کار است. خوشحال باشید چون شما مطالب را بدرستی خواهید آموخت و از همه افرادی که تجربی آشپزی را یاد گرفته اند جلوتر خواهید بود.

پس مطمین باشید که بزودی با سعی و تلاش از همه جلوتر خواهید بود و می توانید تجربیات بینظیری را در کنار کارتان که همان آشپزی است فرا خواهید گرفت. تمرین و تمرین کنید.

در پایین مطالبی به شما آموزش خواهیم داد که به عنوان کلید در دستان شما خواهند بود.

کلید آموزش آشپزی از ابتدا در دست هر کسی نیست و شمایید که می توانید از آن بهره بگیرید. این کلید در کنار ترفند های آشپزی رمز موفقیت شما خواهند بود.

سخن مهم در آموزش آشپزی از ابتدا

یکی از مطالبی که در زمینه آشپزی به شما بسیار کمک خواهد کرد آموزش آشپزی ایرانی با بیش از 800 غذا است.

همانطور که مطالعه کردید آموزش آشپزی از ابتدا دارای اصول ابتدایی است که بایستی بر آنها مسلط شوید و سپس به امر آموزش غذا ها بپردازید. مقاله اصول آشپزی در طرز پخت و پز سرآشپز ها هم بسیار خواندنی است.

فراموش نکنید که مطالعه اصول آشپزی یکی از مهمترین و اصلی ترین و حرفه ای ترین مطالب است که باید تسلط کافی روی مطالب آن داشته باشید.

قبل از اینکه از موضوع بالا خارج شویم نکات و دانستنی های آشپزی را به شما پیشنهاد می کنیم.

غذاهایی که می بایست در آموزش آشپزی از ابتدا بیاموزید.

در زیر غذاهایی که می بایست حتما آنها را در شروع کار آشپزی طبخ نمایید را در زیر برایتان قرار داده ایم. علت و توضیحات کافی نیز برای هر کدام برایتان قرار داده ایم. فراموش نکنید که هنوز در مرحله آموزش آشپزی از ابتدا هستید.

با تخم مرغ دوست باشید.

تخم مرغ یکی از مهم ترین مواد غذایی است که یک آشپز از آن استفاده خواهد کرد. در کیک پزی گرفته تا شیرینی پزی و غذاهای مختلف تخم مرغ کاربرد دارد.

طرز تهیه انواع کوکو و کتلت گرفته تا خورشت های خوشمزه محلی این ماده غذایی یکی از اصلی ترین هاست.

زدن تخم مرغ ها یکی از مهارت مهم در آشپزی است. زدن تخم مرغ و طبخ آن بسیار مهم است. در آموزش آشپزی از ابتدا می بایست با تخم مرغ دوست باشید.

آموزش کیک پزی بیش از 100 کیک و آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه بیش از 100 شیرینی هم اطلاعات کاملی در زمینه شیرینی و کیک به شما خواهند داد.

املت درست کنید.

املت یکی از غذاهای ابتدایی یک آشپز است. املت ها در طعم ها و رنگ های مختلفی طبخ می شوند. فراموش نکنید که در آموزش آشپزی از ابتدا املت ها یکی از اصلی ترین ها هستند.

شاید بارها شده باشد که به دلایلی نیاز باشد که یک املت خوشمزه را برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید. از اینرو طبخ آن را با روش های مختلفی انجام دهید.

پنکیک بپزید.

پنکیک ها صبحانه بسیاری از افراد جهان را تشکیل می دهند. حتما در آموزش آشپزی از ابتدا خود را به چالش تهیه پنکیک ها با طعم های مختلف بکشید.

طبخ پنکیک باعث می شود تمرکزتان را در سرخ کردن افزایش دهید.

سالاد فراموش نشود.

سالاد ها هم یکی از غذاهایی هستند که در سفره می بایست قرار گرفته شود. طرز تهیه انواع سالاد همانطور که از نامش پیداست دارای سالاد های مختلفی است.

چه بهتر که بتوانید از سالاد شیرازی و سالاد فصل کار خود را شروع کنید. سپس وارد سالاد های تخصصی تر نظیر سالاد اندونزی – سالاد یونانی – سالاد ماکارونی و … شوید.

همبرگر یادتان نرود.

طبخ همبرگر آرزوی خیلی هاست. همبرگر در عین سادگی تخصصی خاص می خواهد که در آموزش آشپزی از ابتدا شما می توانید آن را سرلوحه کار خود قرار دهید.

همبرگر ها در تمام جهان طرفدار دارند. سعی کنید حتما مایه خام آن را خودتان تهیه کنید و خود را وارد چالش سرخ کردن آن کنید.

استیک کباب کنید.

به به استیک. استیک ها به دو صورت سرخ شده و یا کبابی طبخ می شوند. استیک کباب یکی از آسان ترین غذاهاست که با کمی هوشیاری و آموزش می توانید یک استیک کباب بسیار خوشمزه و دلچسب تهیه کنید.

حتما بخوانید
تقویت سیستم ایمنی با نوشیدنی 10 نوشیدنی بینظیر

استیک کباب هم از غذاهایی است که می توانید از آموزش آشپزی از ابتدا روی آن ورود کنید.

مرغ بریان طبخ کنید.

اکثر گازهای ایرانی دارای فر هستند. این بدان علت است که ایرانی ها از قدیم در منازلشان دارای تنور بوده و از نان گرفته تا غذاهای مختلف را در منزل تهیه می کرده اند.

مرغ بریان یکی از غذاهایی است که می توانید در آموزش آشپزی از ابتدا در آن ورود کرده و با کمی آموزش یک مرغ بریان بینظیر را طبخ نمایید.

کباب درست کنید.

کباب ها را می توانید در طرز تهیه انواع کباب بیابید. کباب ها انواع مختلفی دارند. کباب چنجه گرفته تا کباب کوبیده. همگی دارای تخصص های خاصی هستند که یک آشپز می بایست آنها را بداند.

در آموزش آشپزی از ابتدا شما می توانید کباب چنجه را برای شروع کار آموزش ببینید.

مقاله انواع ادویه کباب کوبیده ، معرفی 11 ادویه مخصوص یکی از مقالات بسیار بینظیر در معرفی انواع ادویه های کباب کوبیده است. حتما آن را مطالعه نمایید.

پیاز خرد کنید و سرخ کنید.

خرد کردن پیاز و سرخ کردن آن شاید برایتان عجیب باشد ولی یک آشپز همیشه با این کار درگیر است و دایم مشغول خرد کردن و سرخ کردن پیاز است.

در آموزش آشپزی از ابتدا بایستی آن را به درستی و حرفه ای انجام دهید. تفت پیاز یا طلایی کردن آن و در نهایت آشنایی با کاربرد ها و خواص پیاز بسیار ضروری است.

حتما یک پیتزا بپزید.

پیتزا ها بسیار پر طرفدار هستند. در نظر داشته باشید که یک پیتزا انواع گوناگونی دارد. در آموزش آشپزی از ابتدا در بخش معرفی و طبخ غذاها پیتزا ها یکی از اصلی ترین غذاها هستند.

جوری پیتزا را طبخ کنید که انگار سرآشپز یک فست فود هستید و مشتری ها بایستی به پیتزایی که شما برای آنان طبخ می کنید نظر دهند.

هر چیزی مقداری دارد و اصول آن را کامل رعایت کنید. زمان طبخ نیز همیشه از مهمترین ها بوده است و هنر یک سر آشپز را نشان می دهد.

دروس اولیه آشپزی
دروس اولیه آشپزی

دروس اولیه آشپزی

دروس اولیه آشپزی همان آموزش آشپزی از ابتدا است و دقیقا یک مفهوم دارند. در دروس اولیه آشپزی شما مطالب پایه ای را فرا خواهید گرفت و سپس وارد مقوله آشپزی خواهید شد.

بعد از مطالعه آموزش آشپزی پایه – غذاهایی که می بایست طبخ آن را بیاموزید را فرا خواهید گرفت و سپس می توانید انواع رسپی ها را در آموزش رایگان آشپزی بیاموزید.

پس قبل از شروع رسپی ها حتما دوره های آنلاین آشپزی را بررسی کنید و بهترین دوره را برای خود انتخاب کنید. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood دوره های مختلفی را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

دوره ای که در ابتدا می توانیم برای نوعروسان یا مبتدی ها پیشنهاد کنیم دوره آموزش آشپزی عمومی است. این دوره شامل آموزش غذاهای متفاوتی است که از آموزش آنها لذت خواهید برد.

نکات مهم در آموزش آشپزی از ابتدا

  • در آموزش آشپزی از ابتدا نکات بسیار مهمی وجود دارد که همیشه بایستی آن را رعایت کنید. در اینجا به این نکات خواهیم پرداخت.
  • حتما از مواد اولیه تازه و ارگانیک استفاده کنید. این مواد باعث می شوند غذای شما تازه بوده و بسیار بسیار خوشمزه تر و زنده تر باشد.
  • حتما در خرد کردن سلیقه داشته باشید و هنرمندانه مواد غذایی را قطعه قطعه کنید. اجازه دهید از اشکال متقارن در آشپزی لذت ببریدو
  • از روغن مناسب برای آشپزی خودتان استفاده کنید. این امری بسیار مهم است.
  • به هیچ وجه از شعله زیاد استفاده نکنید. هر چقدر هم حرفه ای شده باشید این کار باعث می شود غذایتان بوی سوختگی بگیرد.
  • از ظروف مناسب برای طبخ و سرو استفاده کنید. هر ظرفی برای کار مخصوص تولید شده است. این نکته را فراموش نکنید.
  • سعی کنید رنگ بندی را در آشپزی رعایت کنید. صیفی جات و سبزیجات بسیار خوشرنگی وجود دارند که آشپزی شما را متمایز خواهند کرد.
  • از بهترین رسپی ها استفاده کنید. آموزش آشپزی رایگان بهترین ها را برایتان تهیه کرده است.
  • حتما قبل از شروع کار یکبار رسپی ها را روخوانی کرده و آن را مطالعه کنید.
  • زمانبندی ها را جدی بگیرید. مطمین باشید که زمان ها سالهاست که رعایت شده است. این زمان ها حاصل سالها تجربه سرآشپز های ویژه هستند.
  • اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید که چالش ها پیش روی شما هستند و شما هستید که فقط می توانید در آشپزی و حین کار از آنها عبور کنید.
  • ادویه ها رازهایی دارند که اگر بدانید می توانید از آنها برای خوشمزه تر شدن غذای خود استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از هر ادویه ای استفاده نکنید. ادویه خالص بهترین خواهد بود.
  • وقتی در مرحله آموزش آشپزی از ابتدا هستید به هیچ عنوان ترس نداشته باشید. شما هنوز در مرحله کسب تجربه هستید.

مطالب فوق گزیده ای از نکاتی بوده اند که در آموزش آشپزی از ابتدا می بایست آن ها را رعایت نمایید.

امیدواریم از مقاله آموزش آشپزی از ابتدا راضی بوده باشید و از آن استفاده نمایید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و تالیف :‌ سایت آشپزی  1TouchFood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *