سبد خرید
خواص بینظیر کشمش پلویی

خواص بینظیر کشمش پلویی و 10 خاصیت آن

در این مقاله خواص بینظیر کشمش پلویی و 10 خاصیت آن را برایتان قرار داده ایم. حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

 کشمش پلویی
کشمش پلویی

 کشمش پلویی

کشمش پلویی که جزو خشکبار ها محسوب می شود انواع و اقسام مختلفی دارد که همه ما با آنها آشنا هستیم. در این مقاله قرار است به طور خاص به کشمش پلویی که هم خوشمزه و هم مفید است بپردازیم.

کشمش پلویی همان طور که از نامش پیداست، در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید آن را حتی در شیرینی ها و کیک ها نیز ببینید‌.

به همین خاطر است که در تمامی نقاط کشور متقاضیان بسیاری دارد. به شما پیشنهاد می کنیم اطلاعات علمی آشپزی و مقالات علمی آشپزی و غذایی که بسیار خواندنی و جذاب هستند را حتما مطالعه کنید.

برای تهیه این نوع کشمش ابتدا انگور ها را چیده و بدون اینکه موادی به آن اضافه شود در تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌دهند تا خشک شود و آب خود را از دست دهد.

هنگامی که رنگ قهوه ای تیره به خود گرفت به کشمش پلویی تبدیل شده است. همیشه در هنگام خرید کشمش به کیفیت آن توجه داشته باشید.

کشمش تازه است که دارای کیفیت بالاتری است. این نکته را هیچوقت فراموش نکنید و همیشه سعی کنید از محصولات با کیفیت استفاده کنید.

ارزش غذایی کشمش پلویی
ارزش غذایی کشمش پلویی

ارزش غذایی کشمش پلویی

کشمش پلویی مقادیری از پتاسیم، کربوهیدرات، پروتئین، آهن، منیزیم، چربی، سدیم و غیره را در خودش جای داده. به همین خاطر می‌تواند به عنوان یکی از تنقلات های  مفید در مورد استفاده قرار بگیرد.

طرز تهیه کشمش پلویی خانگی

کشمش پلویی خانگی به روش سنتی خشک کردن در آفتاب تولید می شود. در این روش ابتدا دانه های پوسیده و لک دار را از خوشه ها جدا می کنیم زیرا باعث خراب شدن سایر دانه های انگور می شوند. با این کار کشمش پلویی تهیه شده از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. سپس خوشه ها را به خوبی شسته و ضد عفونی می کنیم.

در مرحله بعد خوشه های ریزتر را به شکل سالم از ساقه اصلی جدا می کنیم. برای خشک کردن انگورها می توانیم آنها را داخل آبکش و یا روی پارچه پهن کنیم و در زیر نور خورشید و در معرض آفتاب قرار دهیم.

حتما بخوانید
آموزش آشپزی ایرانی با بیش از 800 غذا

پس از سپری شده 15 الی 20 روز کشمش ها آماده می شوند. این زمان با توجه به آب و هوا و میزان رطوبت در مناطق مختلف فرق می کند. کشمش های آماده شده با این روش معمولا رنگی قهوه ای و تیره دارند.

فواید کشمش پلویی
فواید کشمش پلویی

فواید کشمش پلویی

۱- تحقیقات نشان داده که کشمش برای ورزشکاران مفید است. آن ها می توانند با استفاده از کشمش، قبل و حین ورزش، از سلولهای خود محافظت کنند.

۲- اگر شما نیز از اضطراب رنج می برید کشمش می‌تواند برای شما گزینه ای مناسب باشد. کشمش عملکرد اعصاب و رگ های شما را بهبود می بخشد.

از این طریق خلق و خوی شما را بهتر می‌کند و در کنترل هیجاناتتان و به خصوص عصبانیتتان موثر خواهد بود.

در کنار این ها امکان خوابی با آرامش را برای شما ایجاد می کند به همین خاطر مصرف کشمش به کسانی که به بی خوابی دچار هستند توصیه می شود.

۳- اگر دچار یبوست هستید یا در سیستم گوارشی تان اختلالاتی وجود دارد، کشمش مصرف کنید البته بهتر از آن را خیس کرده و سپس آب آن را بنوشید.

۴- اگر در هنگام خوردن برخی غذاها نگران چربی ای هستید که قرار است از طریق گوشت وارد بدنتان شود، کشمش با کاهش این چربی می‌تواند نگرانی تان را برطرف کند.

۵- شاید خراب شدن دندان های تان یکی از دلایلی باشد که از خوردن کشمش پرهیز می‌کنید چون شیرین و چسبنده است.

ادامه خواص کشمش پلویی

اما باید بدانید که اتفاقاً کشمش هیچ اثر منفی بر دندان های شما نخواهد گذاشت و در عوض می‌تواند باعث سلامتی دندان و لثه شما شود.

به همین خاطر توصیه می‌شود که از کشمش به عنوان تنقلاتی مفید برای کودکانتان به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان و سفید باقی ماندن آن ها استفاده کنید.

انواع روغن در آشپزی 7 روغن اصلی و خواص گوشت گوساله و بیش از 20 فایده بسیار خواندنی هستند.

۶- کشمش پلویی انرژی را به بدن تان برمی‌گرداند چون خوراکی پر انرژی کم سدیم و کم چرب است.

کشمش پلویی منبع خوبی برای پتاسیم، کلسیم ویتامین دی و ب می باشد و علاوه بر آن به خاطر داشتن مقادیر بالای آهن کمبود آهن تان را هم درمان میکند.

حتما بخوانید
خواص مصرف مارچوبه قسمت اول

۷- کشمش پلویی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و قابلیت این را دارد که کلسترول بد خون را کم کند و اگر طولانی مدت استفاده شود آنتی اکسیدان خون تان را نیز بیشتر می‌کند.

۸- شما می توانید کنترل قند خونتان را به کشمش بسپارید چون مقادیری از فیبر را در خود جای داده و مانع بسیاری از بیماری‌ها و سرطان هایی مثل سرطان کولون و غیره می‌شود.

۹- از ویژگی‌های مهم کشمش پلویی خواص آنتی اکسیدانی آن است. این مورد هم به تقویت بینایی شما کمک می کند، هم مانع بروز عفونت ها و سرماخوردگی می‌شود و هم در کنار این ها خطر ابتلا به سرطان ها را کاهش می دهد.

۱۰- در کنار خواصی که کشمش پلویی برای عملکرد بهتر دستگاه های مختلف بدن دارد. فراموش نکنید که برای شادابی پوست شما و تقویت موهایتان نیز گزینه مناسبی است.

نکاتی که در مصرف کشمش پلویی نباید فراموش کنیم
نکاتی که در مصرف کشمش پلویی نباید فراموش کنیم

نکاتی که در مصرف کشمش پلویی نباید فراموش کنیم

۱- اگرچه کشمش با وجود قندی که دارد انرژی را به بدنتان برمی‌گرداند اما به خاطر داشته باشید که مصرف هر چیز در حد اعتدال مناسب است.

کشمش پلویی نیز اگر زیاد مصرف شود بالا رفتن قند از حد مجاز و افزایش وزن را به دنبال دارد.

۲- حواستان به حساسیت تان باشد. ممکن است با مصرف کشمش واکنش‌های آلرژیک در شما ایجاد شود مثل مشکل تنفس ، آبریزش بینی، سرفه، درد شکم و…

۳- هرچند همانطور که گفته شد وجود آنتی اکسیدان در کشمش فواید بسیاری دارد اما باز هم باید یادآور بشویم که همه چیز در حد اعتدال!! چون ممکن است مصرف بیش از حد آن آسیب هایی به سلول‌های سالم شما وارد کند.

4- در استفاده از کشمش و از این دست مواد غذایی حتما از تازه ترین کشمش استفاده کنید. محصولات تازه دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و طعم بینظیری به غذا می دهند.

5- حتی الامکان از کشمش ارگانیک استفاده کنید که از نظر کیفیت دارای سلامت بسیار زیادی است.

خواص سیب زمینی 12 فایده ناب و خواص سیر و بیش از 30 فایده سیر نیز بسیار خواندنی هستند.

در انتها از شما می خواهیم در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *