سبد خرید
فوت و فن های سرخ کردن بادمجان به 5 روش عالی و آسان

فوت و فن های سرخ کردن بادمجان به 5 روش عالی و آسان

فوت و فن های سرخ کردن بادمجان به 5 روش عالی و آسان را برای شما در این بخش بصورت کاملا حرفه ای توضیح خواهیم داد. پس با ما در این همراه بوده و این راهکارهای مناسب برای تهیه بادمجان های خوشمزه و سالم را بیاموزید. قبل از آموزش سرخ کردن بادمجان باید توضیحاتی را ارایه نماییم. بادمجان یکی از صیفی جات خوشمزه‌ای است که به تنهایی بعد از سرخ شدن می‌تواند همراه نان یک وعده غذایی دلچسب باشد. آموزش کامل و جامع انواع غذاهای محلی آذربایجانی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.
این خوراکی خوشمزه مانند اسفنج روغن جذب می‌کند و روغن زیاد برای سلامت مضر است. برای کاهش اثرات مضر روغن جذب شده در بادمجان چند روش وجود دارد. سرخ کردن بادمجان برای خانم های خانه دار همیشه موضوعی چالش برانگیزی بوده و این دسته از افراد تمایل داشته و دارند که روش هایی برای مقابله روغن در بادمجان آموخته و بدون تغییر طعم این خوراکی لذیذ در هنگام سرخ کردن بادمجان و جذب کمتر روغن را در آن به حداقل رسانند. خواص مصرف بادمجان را در این بخش بطور کامل مطالعه فرمایید.

فنون پخت بادمجان سرخ شده حرفه ای
فنون پخت بادمجان سرخ شده حرفه ای

آموزش فوت و فن های سرخ کردن بادمجان در منزل

احتمالا شما هم عاشق بادمجان سرخ شده هستید و خیلی علاقه دارید که بادمجان را به این حالت نوش جان کنید، اما از آنجا که متوجه وجود مقدار زیادی از روغن در میان آنها می شوید، سخت احساس عذاب وجدان می کنید. جدا از این مسئله، حتما از فکر به زحمتی که برای سوزاندن آن کالری های اضافی می بایست صرف کنید، سخت آشفته می شوید. هنر آشپزی در این است.
ما در این مقاله قصد داریم تا راهکار هایی را به شما عزیزان بیاموزیم که بتوانید با حداقل مصرف روغن، بادمجان های سالم و خوشمزه ای را به سفره هایتان هدیه دهید. شما می توانید با بادمجان خوراک های خوش طعم و مزه ای را تهیه و سرو نمایید؛ پس طرز تهیه انواع خوراک را مطالعه نمایید.

فوت فن های سرخ کردن بادمجان
فوت فن های سرخ کردن بادمجان

در ابتدا می بایست بدانید که بادمجان دارای بافتی نرم و اسفنجی بوده و هنگام سرخ شدن، به سرعت روغن موجود در ماهیتابه را جذب می نماید. این مسئله به نوعی به ساختار آن بر می گردد و اما امروز به شما چند راهکار یاد می دهیم در هنر آشپزی ، سرخ کردن بادمجان یکی از اصول آشپزی در ترفند های آشپزی است تا این جذب روغن را کمتر کرده و غذایی به مراتب سالم تری را در اختیار داشته باشید. آموزش آشنایی با انواع چاقو : راهنمای چاقو های آشپزخانه و کاربردهای آنها را حتما مطالعه فرمایید.

حتما بخوانید
دستور پخت مقلوبه بادمجان و مرغ
راهکار های سرخ کردن بادمجان
راهکار های سرخ کردن بادمجان

روش های حرفه ای و مخصوص سرخ کردن بادمجان

شما می توانید بادمجان را در منزل به روش های مختلفی سرخ نمایید که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد:

روش های حرفه ای سرخ کردن بادمجان
روش های حرفه ای سرخ کردن بادمجان

روش اول : آغشته کردن روغن به بادمجان

یکی از روش های سرخ کردن بادمجان آغشته کردن روغن به بادمجان است. در این راهکار، شما عزیزان می توانید به جای آنکه روغن را به درون ماهیتابه بریزید، با برس آشپزی روغن را بر روی بادمجان بمالید.
ابتدا بادمجان ها را به صورت ورقه ای و یا از وسط برش دهید و یک طرف آنرا به روغن آغشته نمایید و پس از آن ماهیتابه بگذارید. پس از آنکه یک طرف آن سرخ شد، از تابه خارج کنید و آن طرف دیگر را نیز به روغن آغشته نمایید. این راهکار می تواند مقدار مصرف روغن را به شدت کاهش دهد.

راهکار دوم : پخت اولیه بادمجان در مایکروویو

یکی دیگر از روش های سرخ کردن بادمجان گذاشتن بادمجان در مایکروویو است. این راهکار نیز کمک می کند تا میزان جذب روغن در بادمجان کاهش یابد. در صورتیکه شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه به بروز بودن در اصول آشپزی هستند، اطلاعات علمی آشپزی را مطالعه نمایید.
برای این منظور، ابتدا بادمجان ها را از وسط و یا ورقه ای برش دهید و آنها را در کاغذی روغنی بریزید. در ادامه، اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه در درون مایکروویو بپزد. این روش خوبیست تا ساختار اسفنجی بادمجان از بین رفته و جذب روغن در آن کاهش یابد.

راهکار سوم : نمک زدن به بادمجان

یکی از روش های سرخ کردن بادمجان نمک زدن به بادمجان است. راهکار دیگری که برای کاهش جذب روغن به بادمجان میتوان انجام داد، نمک زدن به آن می باشد. طرز تهیه خورش آغوز مسما مازندرانی را برای افزایش اطلاعات خود در زمینه غذاهای مازنی مطالعه نمایید.

برای اجرای این راهکار، کافیست تا ابتدا بادمجان ها را ورقه ای و یا از وسط برش دهید و بر روی آنها مقداری نمک بریزید و اجازه دهید تا به مدت 40 الی 70 دقیقه به همان حالت باشد و پس از این مدت، آنرا بشوئید و در روغن سرخ نمایید.

این کار کمک می کند تا رطوبت سلول های بادمجان گرفته شده و روغن بسیار کمتری را جذب نماید. همچنین این راهکار باعث از بین رفتن تلخی بادمجان خواهد شد.

نمک زدن در هنگام سرخ کردن بادمجان
نمک زدن در هنگام سرخ کردن بادمجان

راهکار چهارم : آغشته کردن بادمجان به سفیده تخم مرغ

یکی از بهترین روش های سرخ کردن بادمجان همین آغشته کردن بادمجان به سفیده تخم مرغ است. از دیگر راهکارهایی که برای کاهش جذب روغن به داخل بادمجان استفاده می شود، آغشته کردن آن به تخم مرغ می باشد. آموزش منحصر به فرد طرز تهیه انواع پیتزا – 11 پیتزای خوشمزه را پس از این آموزش حتما بخوانید تا بتوانید پیتزاهای خوشمزه و عالی در منزل تهیه کنید.

حتما بخوانید
سبزی های تشکیل دهنده ترشی مخلوط
آغشته کردن سفیده تخم مرغ به بادمجان در سرخ کردن
آغشته کردن سفیده تخم مرغ به بادمجان در سرخ کردن
  • برای استفاده از این روش، ابتدا بادمجان ها را به صورت ورقه ای و یا از وسط برش دهید.
  • سپس سفیده یک یا دو تخم مرغ را شکسته و در ظرفی بریزید و بخوبی بهم زنید تا حالت یکدستی بگیرد. در آخر نیز بادمجان را با برس آشپزی به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و داخل ماهیتابه قرار دهید.
  • با این روش، روغن بسیار کمی را به درون بادمجان جذب خواهید نمود و اطمینان داشته باشید که بادمجان شما بوی تخم مرغ نخواهد گرفت.

راهکار پنجم : خیساندن بادمجان در شیر

آخرین راهکاری که برای سرخ کردن بادمجان می باشد را در این بخش می خواهم با شما عزیزان در میان بگذارم، خیس کردن بادمجان در شیر می باشد. این راهکار بر خلاف راهکار های دوم و سوم بوده و قرار نیست که ساختار بادمجان را تغییر دهد.

  • در این روش ساختار بادمجان مملو از شیر خواهد شد و دیگر جایی برای جذب روغن باقی نخواهد ماند.
  • در این راهکار نیز همچون موارد قبل، ابتدا بادمجان ها را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و یا بصورت حلقه ای برش دهید.
  • در ادامه نیز تکه های بادمجان را درون ظرف شیری قرار داده و اجازه دهید تا به مدت 70 دقیقه درون آن ظرف باقی بماند.
  • به همین راحتی باعث کاهش مقدار قابل توجهی روغن به درون بادمجان خواهید شد.

امیدوارم از راهکارهایی که برای راهنمایی شما خوبان ارائه شد، استفاده لازم را برده و غذایی سالم و خوش طعم را به خود و خانوادتان هدیه دهید.

برای شما پیشنهادی جذاب و عالی داریم؛ مطالعه آموزش انواع غذاهای شمالی استان مازندران به شما می تواند کمک قابل توجهی در افزایش دانش و هنر آشپزی داشته باشد.

خیساندن بادمجان در شیر قبل از سرخ کردن
خیساندن بادمجان در شیر قبل از سرخ کردن

لیست غذاهایی که می توان با بادمجان سرخ شده تهیه کرد :

اینها بخشی از غذاهایی هستند که با بادمجان تهیه و طبخ می شوند. این غذاهای خوشمزه را در منزل تهیه کرده و با عزیزانتان میل کنید. در تهیه و گردآوری دستور پخت این غذاها سعی شده است بهترین روش ها و کاربردی ترین آنها را انتخاب نمایید. تمامی این غذا ها را سرخ کردن بادمجان تهیه می شوند. برای سرخ کردن بادمجان هم بهترین روش ها را برایتان قرار دادیم. آموزش طرز تهیه ماست بورانی بادمجان گیلانی یکی از پیش غذاهایی است که می توانید با بادمجان تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *