سبد خرید
طرز تهیه آش آلو قزوین

طرز تهیه آش آلو قزوین عالی برای 6 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه آش آلو قزوین عالی برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصل قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه آش آلو قزوین را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

یکی از مهمترین نکات در نگارش رسپی ها در نگارش طرز تهیه و مخصوصا طرز تهیه آش آلو قزوین دانستن ارزش غذایی آن است که در جدول ارزش غذایی پایین آورده شده است.

طرز تهیه آش آلو قزوین خوشمزه
طرز تهیه آش آلو قزوین خوشمزه

آش ها یکی از غذاهای سنتی و تاریخی ما ایرانی هاست حتی به صورت محلی. آش آلو قزوین نیز یکی از این آش هاست که بطور سنتی از قدیم بوده است. یکی از نیازهای مخاطبان سایت های اینترنتی دانستن و آموختن طرز تهیه آش آلو قزوین بوده است که در اینجا آن را بطور کامل فرا خواهیم گرفت. آموزش جذاب طرز تهیه آش امام قزوین را از دست ندهید.

آش از نظر سبکی غذا در دسته غذاهای سبک قرار می گیرد و می توان آن را در وعده های گوناگون استفاده کرد. نسل گذشته و قدیمی ها آش را به عنوان غذای اصلی در نظر می گرفتند و می توان گفت به نسبت دسترسی به مواد اولیه برای غذا ها جزو غذاهای لوکس محسوب می شده است.

دوره آموزش تهیه نان پیشی
دوره آموزش تهیه نان پیشی

همانطور که می دانید آش به عنوان یک غذای خاص تعریف خاصی نیز دارد. آش به معنی غذای آبکی است که نباید بسیار آبکی باشد. باید مواد معدنی آن بالا بوده و خاصیت و فواید بسیار زیادی داشته باشد. آش های ایرانی بیش از 400 نوع می باشد که آش آلو قزوین یکی از این آش هاست. در طرز تهیه آش آلو قزوین از بهترین و زبده ترین آشپزهای محلی استفاده شده است از اینرو سعی شده بهترین و کاربردترین طرز تهیه آش آلو قزوین باشد.

شما وقتی قصد دارید آش خوشمزه را طبخ نمایید مخصوصا در بررسی طرز تهیه آش آلو قزوین در نظر داشته باشید که خوشمزه شدن آش آلو قزوین با شعله زیاد و آب زیاد و یا آب بسیار کم امکان پذیر نیست و شما می بایست همه چیز را ایده آل در نظر بگیرید و مقدار ها را درست و کامل اضافه نمایید.

طرز تهیه آش آلو قزوین

شهر قزوین یکی از شهرهای تاریخی کشور ایران عزیزمان است. این شهر در قسمت مرکزی ایران واقع شده است. شهر قزوین در گذشته مدتی پایتخت کشور نیز بوده است. تاریخچه و ریشه این شهر قدیمی به دوره ساسانیان بر می گردد. شهر قزوین مرکز استان قزوین است و همانطور که گفتیم این منطقه بسیار تاریخی می باشد.

پسته – انواع شیرینی – باقلوا – انواع نان و بسیاری خوراکی های دیگر جزو خوراکی های اصلی و سنتی و محلی استان قزوین هستند. همین نکته نشانگر این است که مردم این منطقه غذاهای سنتی و محلی متنوعی دارند که یادگیری آنها خالی از لطف نیست.

در رابطه با ادویه جات نیز حتما باید حواستان جمع باشد تا هیچ ادویه ای را زیاد نریزید. مخصوصا در طرز تهیه آش آلو قزوین همه چیز باید استاندارد و ایده آل باشد تا بتوانید یک آش محلی و مناسب را طبخ نمایید. دیگر نیازی نیست که حتما به شهر خاصی سفر کنید. شما می توانید با بررسی و انجام مراحل بصورت گام به گام در زیر یک آش آلو قزوین خوشمزه را طبخ نموده و با عزیزانتان میل کنید.

طرز تهیه آش آلو قزوین را بصورت کاملا کاربردی و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. کافیست این مراحل را کامل و درست انجام داده تا هنر آشپزی خود را هر روز ارتقا داده و پیشرفت نمایید و همچنین آش آلو قزوین اصل قزوین را برای عزیزانتان طبخ نمایید. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه کوفته تبریزی اصل خوشمزه برای 6 نفر

ما با شما هستیم تا ارتقا کیفی و کمی سطح آشپزی شما اتفاق بیافتد. حتما از آموزش های رایگان آشپزی ما استفاده کرده و لطفا با نظرات خود ما را در این امر خطیر راهنمایی نمایید. مطالعه آموزش انواع غذا با قارچ و غذا با ماهی و غذا با مرغ را از دست ندهید.

آموزش طرز تهیه آش آلو قزوین

برای آموزش طرز تهیه آش آلو قزوین دانستن نکات زیر بسیار مهم است تا آش شما یا همان آش آلو قزوین بسیار خوشمزه و حرفه ای دربیاید. قبل از اینکه این نکات را با یکدیگر بررسی نماییم باید بدانید که آش آلو قزوین از چه موادی تشکیل شده است.

آش ها از مواد اولیه خاصی تشکیل شده اند. این مواد اولیه در اکثر آش ها مشترک است. آش ها همانطور که می دانید از انواع حبوبات و سبزیجات بوجود می آیند. آش آلو قزوین نیز دارای مواد اولیه خاص خود است. آموزش طرز تهیه آش قونبیه قم با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

مواد اصلی این آش شامل گوشت چرخکرده و برنج و آلو و سبزیجات معطر می باشد که می بایست آنها را در کنار یکدیگر پخت و یک آش بینظیر آش آلو قزوین را بطور محلی و سنتی تهیه و طبخ نمود.

حتما طرز تهیه انواع آش (بهمراه بسیاری از آش های محلی) و طرز تهیه انواع غذاهای رژیمی و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد. به شما پیشنهاد می دهیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید..

آش ها از مواد اولیه تازه تشکیل می شوند. سبزیجات بکار رفته در آش آلو قزوین حتما می بایست تازه بوده و بهتر است ارگانیک نیز باشد. البته درباره سبزیجات مطالب مختلفی ارایه کرده ایم. شما عزیزان می توانید این مقالات را مطالعه کرده و از برچسب ها نیز استفاده نمایید. نکته مهم در تهیه آش آلو قزوین این است که شما بتوانید بهترین کیفیت را برای میهمانان خود تهیه نمایید.

طرز تهیه آش آلو قزوین لذیذ
طرز تهیه آش آلو قزوین لذیذ

درباره کیفیت آش آلو قزوین مرغوب بودن مواد اولیه از نکات اصلی است. اگر به میهمانی خاصی رفته اید یا همچنین به رستوران خاصی که یک غذای بسیار خوشمزه را برای میهمانان خود تهیه کرده است مطمین باشید که مرغوبیت مواد اولیه از مهمترین مسایل است و همچنین تاثیر بسیار زیادی در طعم غذا دارد.

نکات حرفه ای برای طرز تهیه آش آلو قزوین

نکات ضروری که می بایست برای طرز تهیه آش آلو قزوین رعایت کنید بدین صورت می باشند :

  • حتما حبوبات را از یک روز قبل حتما خیسانده و آب آن را چندین بار عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. حبوبات دارای مواد معدنی و ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و برای بدن انسان بسیار مفید است. سعی کنید حتما در بررسی طرز تهیه آش آلو قزوین این نکته را رعایت کنید.
  • در طرز تهیه آش آلو قزوین حتما از سبزیجات تازه و ارگانیک استفاده کنید. این مورد را تاکید کرده ایم. یکی از دلایل اصلی خوشمزه بودن آش ها مخصوصا آش آلو قزوین در استفاده از سبزیجات تازه و ارگانیک است. عطر بینظیری به آش آلو قزوین خواهد داد.
  • اگر برای طرز تهیه آش آلو قزوین نیاز به استفاده از سبزیجات خشک شده داشتید باز هم سعی کنید این سبزیجات مانده نبوده و نسبتا تازه باشند. سبزیجات خشک شده قدیمی عطر آنچنانی ندارند.
  • حتما حواستان باشد که در طرز تهیه آش آلو قزوین از شعله اجاق گاز بالا استفاده نکنید. همیشه سعی کنید تا آش آلو قزوین با حرارت ملایم طبخ گردد. شعله زیاد باعث می شود تا آش آلو قزوین ته گرفته و طعم آن به سوختگی برود.
  • برای جا افتادن آش صبر داشته باشید و تا جای ممکن آب اضافه نکنید مگر به اندازه و از آب کتری که جوشیده شده باشد.
  • برای سرو آش آلو قزوین هم هنرمندانه این کار را انجام دهید و حتما از ظرف مناسب برای ریختن آش آلو قزوین استفاده کنید.
  • برای نگهداری از آش باقیمانده حتما آن را به قابلمه منتقل کرده و حتما درب آن را ببندید و بعدا داخل یخچال نگه داری نمایید.
  • به هیچ عنوان آش گرم را مخصوصا آش آلو قزوین را بصورت گرم داخل یخچال نگذارید. حتما اجازه دهید آش آلو قزوین خنک شده و بعدا به یخچال منتقل کنید.
  • برای سبزیجات هم سبزی درشت خرد شده و بدون ساقه باشد. این یکی از فوت های کوزه گری برای طبخ هر نوع آش است.
  • پیاز داغ و سیر داغ و همچنین نعناع سرخ شده در بسیاری از آش ها برای تزیین استفاده می گردد. البته نه همه آش ها ولی در بسیاری از آش ها شما می توانید با اینها به آش خود جذابیت بصری خاصی را به میهمانان خود القا نمایید.
  • همیشه حواستان باشد در طرز تهیه آش آلو قزوین یکی از بهترین نکات و اصلی ترین آنها خوشمزه بودن آش می باشد. شما می توانید از یک ظرف مناسب برای پخت استفاده نمایید. ظرف مسی یکی از این ظروف است که غذا در آن بسیار خوشمزه و بینظیر می شود.
حتما بخوانید
طرز تهیه پیراشکی گوشت خوشمزه آسان 4 نفره

در پایین طرز تهیه آش آلو قزوین را بصورت مرحله به مرحله قرار داده ایم. شما می توانید این دستور پخت را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید. حتما در صورت تمایل امتیاز داده و ما را در ارایه خدمات بیشتر یاری نمایید.

چاپ دستور

طرز تهیه آش آلو قزوین عالی برای 6 نفر

طرز تهیه آش آلو قزوین مرحله به مرحله

یکی از آش های سنتی و اصیل استان قزوین، آش آلو است که از ترکیب لپه، برنج، سبزی‌های معطر، آلو خشک، پیاز داغ و انواع ادویه‌ ها و گاهی رشته سوپی تهیه  می ‌شود. طعم این آش کمی ترش است اما شما می توانید طبق سلیقه خود به آن شکر اضافه کنید تا میزان ترشی آن را تنظیم کنید. در ادامه طرز تهیه آش آلو را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  • نویسنده‌: آموزش آنلاین آشپزی
  • زمان آماده سازی: 15
  • زمان پخت: 90
  • مجموع زمان: 105
  • بازدهی: 6 1x
  • دسته: آش
  • روش پخت: روی اجاق گاز
  • نوع: سنتی محلی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

  • 500 گرم سبزی معطر
  • 100 گرم برنج
  • 250 گرم گوشت چرخ کرده گوسفندی
  • 300 گرم آلو بدون هسته
  • 4 عدد پیاز
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

دستور تهیه

مرحله اول

ابتدا هسته آلو ها را خارج کرده و آن ها را به مدت 2 ساعت داخل آب گرم قرار دهید. دو عدد از پیاز ها را نگینی خرد کنید و همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت دهید تا طلایی رنگ شود. کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و هم بزنید تاخامی زردچوبه گرفته شود.

مرحله دوم

2 پیاز دیگر را رنده کنید و آب آن را بگیرید. گوشت چرخ کرده و پیاز را مخلوط کنید و همراه دست آن را خوب ورز دهید. به اندازه گردو های کوچک از گوشت برداشته و گلوله کنید. گوشت ها را داخل قابلمه پیاز ریخته و تفت دهید تا کمی قهوه ای رنگ شوند.

مرحله سوم

2 الی 3 پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و بعد از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم کنید تا گوشت ها به آرامی پخته شوند. در همین حین برنج را شسته و در آب خیس کنید. سبزی ها را شسته و ریز خرد کنید و به همراه برنج، آلوی خیس شده، نمک و فلفل به قابلمه آش اضافه کنید. اجازه دهید آش به مدت 30 الی 40 دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا خوب جا بیافتاد. سپس آن را سرو کنید.

نکات مهم و ترفندها

شما می توانید به آش آلوی خود، رشته آش نیز اضافه کنید.

توجه داشته باشید که می توانید این آش را بدون گوشت چرخ کرده نیز درست کنید تا کاملا گیاهی باشد.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: ۱
  • کالری: 120
  • شکر:
  • سدیم:
  • چربی:
  • چربی اشباع شده:
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت:
  • فیبر:
  • پروتئین:
  • کلسترول:

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش آلو قزوین

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه آش آلو قزوین عالی برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
آلو قزوین 1

طرز تهیه آش آلو قزوین به شکل خانگی و کاملترین دستور پخت و طرز تهیه آش آلو قزوین خوشمزه و آموزش سریع و ساده طرز تهیه آش آلو قزوین مجلسی

نوع: آش

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش آلو قزوین

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 120

زمان آماده سازی: PT0H15M

زمان پخت و پز: PT1H30M

زمان کل: PT1H45M

اجزاء دستورالعمل:

  • 500 گرم سبزی معطر
  • 100 گرم برنج
  • 250 گرم گوشت چرخ کرده گوسفندی
  • 300 گرم آلو بدون هسته
  • 4 عدد پیاز
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه آش آلو قزوین را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، آش آلو قزوین را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *