سبد خرید
طرز تهیه آش اوماج کرمانی اصل برای 6 نفر

طرز تهیه آش اوماج کرمانی اصل برای 6 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه آش اوماج کرمانی اصل برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصل کرمانی را قرار داده ایم تا شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه آش اوماج کرمانی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

یکی از مهمترین نکات در نگارش رسپی ها در نگارش طرز تهیه و مخصوصا طرز تهیه آش اوماج کرمانی دانستن ارزش غذایی آن است که در جدول ارزش غذایی پایین آورده شده است.

طرز تهیه آش اوماج کرمانی اصل
طرز تهیه آش اوماج کرمانی اصل

آش ها یکی از غذاهای سنتی و تاریخی ما ایرانی هاست حتی به صورت محلی. آش اوماج کرمانی نیز یکی از این آش هاست که بطور سنتی از قدیم بوده است. یکی از نیازهای مخاطبان سایت های اینترنتی دانستن و آموختن طرز تهیه آش اوماج کرمانی بوده است که در اینجا آن را بطور کامل فرا خواهیم گرفت. آموزش جذاب طرز تهیه آش گندم شیر کرمانی را از دست ندهید.

آش از نظر سبکی غذا در دسته غذاهای سبک قرار می گیرد و می توان آن را در وعده های گوناگون استفاده کرد. نسل گذشته و قدیمی ها آش را به عنوان غذای اصلی در نظر می گرفتند و می توان گفت به نسبت دسترسی به مواد اولیه برای غذا ها جزو غذاهای لوکس محسوب می شده است.

دوره آموزش تهیه فلافل و هوموس
دوره آموزش تهیه فلافل و هوموس

همانطور که می دانید آش به عنوان یک غذای خاص تعریف خاصی نیز دارد. آش به معنی غذای آبکی است که نباید بسیار آبکی باشد. باید مواد معدنی آن بالا بوده و خاصیت و فواید بسیار زیادی داشته باشد. آش های ایرانی بیش از 400 نوع می باشد که آش اوماج کرمانی یکی از این آش هاست.

در طرز تهیه آش اوماج کرمانی از بهترین و زبده ترین آشپزهای محلی استفاده شده است از اینرو سعی شده بهترین و کاربردترین طرز تهیه آش اوماج کرمانی باشد.

شما وقتی قصد دارید آش خوشمزه را طبخ نمایید مخصوصا در بررسی طرز تهیه آش اوماج کرمانی در نظر داشته باشید که خوشمزه شدن آش اوماج کرمانی با شعله زیاد و آب زیاد و یا آب بسیار کم امکان پذیر نیست و شما می بایست همه چیز را ایده آل در نظر بگیرید و مقدار ها را درست و کامل اضافه نمایید.

طرز تهیه آش اوماج کرمانی

کرمان یکی از استان های اصلی کشور ما ایران می باشد. مرکز این استان نیز کرمان نام دارد. کرمان یکی از شهرهای بسیار قدیمی با ساختار های مشخص است که قدمت بسیار تاریخی دارد. شهر کرمان دارای آثار تاریخی بسیاری نیز است. این شهر و این منطقه بدلیل ساختار اقلیمی که دارد غذاهای متنوعی نیز دارند. در این بخش این غذای آش اوماج کرمانی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

طرز تهیه آش اوماج کرمانی لذیذ
طرز تهیه آش اوماج کرمانی لذیذ

استان کرمان وسعت زیادی نیز دارد و همانطور که ذکر شد دارای تنوع غذایی زیادی نیز است. شهر کرمان نیز همانگونه که بیان شد هم در غذا دارای سبک های درخور خود است که بسیار لذیذ می باشد. غذای آش اوماج کرمانی یکی از این غذاها می باشد.

در رابطه با ادویه جات نیز حتما باید حواستان جمع باشد تا هیچ ادویه ای را زیاد نریزید. مخصوصا در طرز تهیه آش اوماج کرمانی همه چیز باید استاندارد و ایده آل باشد تا بتوانید یک آش محلی و مناسب را طبخ نمایید. دیگر نیازی نیست که حتما به شهر خاصی سفر کنید. شما می توانید با بررسی و انجام مراحل بصورت گام به گام در زیر یک آش اوماج کرمانی خوشمزه را طبخ نموده و با عزیزانتان میل کنید.

طرز تهیه آش اوماج کرمانی را بصورت کاملا کاربردی و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. کافیست این مراحل را کامل و درست انجام داده تا هنر آشپزی خود را هر روز ارتقا داده و پیشرفت نمایید و همچنین آش اوماج کرمانی اصل کرمانی را برای عزیزانتان طبخ نمایید. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه آش میوه مخصوص برای 9 نفر

ما با شما هستیم تا ارتقا کیفی و کمی سطح آشپزی شما اتفاق بیافتد. حتما از آموزش های رایگان آشپزی ما استفاده کرده و لطفا با نظرات خود ما را در این امر خطیر راهنمایی نمایید. مطالعه آموزش انواع غذا با حبوبات و غذا با قارچ و غذا با ماهی را از دست ندهید.

آموزش طرز تهیه آش اوماج کرمانی

برای آموزش طرز تهیه آش اوماج کرمانی دانستن نکات زیر بسیار مهم است تا آش شما یا همان آش اوماج کرمانی بسیار خوشمزه و حرفه ای کرمان دربیاید. قبل از اینکه این نکات را با یکدیگر بررسی نماییم باید بدانید که آش اوماج کرمانی از چه موادی تشکیل شده است.

طرز تهیه آش اوماج کرمانی محلی
طرز تهیه آش اوماج کرمانی محلی

آش ها از مواد اولیه خاصی تشکیل شده اند. این مواد اولیه در اکثر آش ها مشترک است. آش ها همانطور که می دانید از انواع حبوبات و سبزیجات بوجود می آیند. آش اوماج کرمانی نیز دارای مواد اولیه خاص خود است. آموزش طرز تهیه آش خمیری غش یا غلاق گرگان با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

این آش شامل چغندر و حبوبات شامل عدس و سبزیجات شامل اسفناج، جعفری و گشنیز و ادویه جات نظیر سیاهدانه، تخم شوید، زنیان و زیره می باشد که می بایست آنها را در کنار یکدیگر پخت و یک آش بینظیر آش اوماج کرمانی را بطور محلی و سنتی تهیه و طبخ نمود.

حتما طرز تهیه انواع آش و طرز تهیه انواع دسر و ژله و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد. به شما پیشنهاد می دهیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

آش ها از مواد اولیه تازه تشکیل می شوند. سبزیجات بکار رفته در آش اوماج کرمانی حتما می بایست تازه بوده و بهتر است ارگانیک نیز باشد. البته درباره سبزیجات مطالب مختلفی ارایه کرده ایم. شما عزیزان می توانید این مقالات را مطالعه کرده و از برچسب ها نیز استفاده نمایید. نکته مهم در تهیه آش اوماج کرمانی این است که شما بتوانید بهترین کیفیت را برای میهمانان خود تهیه نمایید.

درباره کیفیت آش اوماج کرمانی مرغوب بودن مواد اولیه از نکات اصلی است. اگر به میهمانی خاصی رفته اید یا همچنین به رستوران خاصی که یک غذای بسیار خوشمزه را برای میهمانان خود تهیه کرده است مطمین باشید که مرغوبیت مواد اولیه از مهمترین مسایل است و همچنین تاثیر بسیار زیادی در طعم غذا دارد.

نکات حرفه ای برای طرز تهیه آش اوماج کرمانی

نکات ضروری که می بایست برای طرز تهیه آش اوماج کرمانی رعایت کنید بدین صورت می باشند :

  • حتما حبوبات را از یک روز قبل حتما خیسانده و آب آن را چندین بار عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. حبوبات دارای مواد معدنی و ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و برای بدن انسان بسیار مفید است. سعی کنید حتما در بررسی طرز تهیه آش اوماج کرمانی این نکته را رعایت کنید.
  • در طرز تهیه آش اوماج کرمانی حتما از سبزیجات تازه و ارگانیک استفاده کنید. این مورد را تاکید کرده ایم. یکی از دلایل اصلی خوشمزه بودن آش ها مخصوصا آش اوماج کرمانی در استفاده از سبزیجات تازه و ارگانیک است. عطر بینظیری به آش اوماج کرمانی خواهد داد.
  • اگر برای طرز تهیه آش اوماج کرمانی نیاز به استفاده از سبزیجات خشک شده داشتید باز هم سعی کنید این سبزیجات مانده نبوده و نسبتا تازه باشند. سبزیجات خشک شده قدیمی عطر آنچنانی ندارند.
  • حتما حواستان باشد که در طرز تهیه آش اوماج کرمانی از شعله اجاق گاز بالا استفاده نکنید. همیشه سعی کنید تا آش اوماج کرمانی با حرارت ملایم طبخ گردد. شعله زیاد باعث می شود تا آش اوماج کرمانی ته گرفته و طعم آن به سوختگی برود.
  • برای جا افتادن آش صبر داشته باشید و تا جای ممکن آب اضافه نکنید مگر به اندازه و از آب کتری که جوشیده شده باشد.
  • برای سرو آش اوماج کرمانی هم هنرمندانه این کار را انجام دهید و حتما از ظرف مناسب برای ریختن آش اوماج کرمانی استفاده کنید.
  • برای نگهداری از آش باقیمانده حتما آن را به قابلمه منتقل کرده و حتما درب آن را ببندید و بعدا داخل یخچال نگه داری نمایید.
  • به هیچ عنوان آش گرم را مخصوصا آش اوماج کرمانی را بصورت گرم داخل یخچال نگذارید. حتما اجازه دهید آش اوماج کرمانی خنک شده و بعدا به یخچال منتقل کنید.
  • برای سبزیجات هم سبزی درشت خرد شده و بدون ساقه باشد. این یکی از فوت های کوزه گری برای طبخ هر نوع آش است.
  • پیاز داغ و سیر داغ و همچنین نعناع سرخ شده در بسیاری از آش ها برای تزیین استفاده می گردد. البته نه همه آش ها ولی در بسیاری از آش ها شما می توانید با اینها به آش خود جذابیت بصری خاصی را به میهمانان خود القا نمایید.
  • همیشه حواستان باشد در طرز تهیه آش اوماج کرمانی یکی از بهترین نکات و اصلی ترین آنها خوشمزه بودن آش می باشد. شما می توانید از یک ظرف مناسب برای پخت استفاده نمایید. ظرف مسی یکی از این ظروف است که غذا در آن بسیار خوشمزه و بینظیر می شود.
حتما بخوانید
طرز تهیه ماهی سوخاری آسان و خوشمزه 4 نفره

در پایین طرز تهیه آش اوماج کرمانی را بصورت مرحله به مرحله قرار داده ایم. شما می توانید این دستور پخت را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید. حتما در صورت تمایل امتیاز داده و ما را در ارایه خدمات بیشتر یاری نمایید.

چاپ دستور

طرز تهیه آش اوماج کرمانی اصل برای 6 نفر

طرز تهیه آش اوماج کرمانی

اوماج آش یا آش عوماج  یکی از قدیمی ترین و خوشمزه ترین غذاهای محلی استان کرمان است. این غذا سرشار از مواد معدنی بوده و وعده بسیار مناسبی برای زمان بیماری است. از خواص این غذا می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، کم خونی و ضد عفونی کننده دستگاه گوارش اشاره کرد.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما این آش منحصر به فرد را امتحان کنید. در زیر طرز تهیه این غذای معروف کرمانی را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  • نویسنده‌: آموزش آنلاین آشپزی
  • زمان آماده سازی: 30
  • زمان پخت: 180
  • مجموع زمان: 210
  • بازدهی: 6 1x
  • دسته: آش
  • روش پخت: روی اجاق گاز
  • نوع: سنتی محلی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

  • 500 گرم چغندر
  • 2 پیمانه عدس
  • 2 عدد پیاز
  • 500 گرم آرد گندم
  • 1 قاشق سوپخوری سیاهدانه، تخم شوید، زنیان و زیره
  • سبزی (اسفناج، جعفری و گشنیز) به مقدارلازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدارلازم
  • نعناع داغ، قره قروت یا سرکه به مقدارلازم

دستور تهیه

مرحله اول

ابتدا عدس را شسته و به مدت حداقل یک ساعت آن را خیس کنید. سپس سبزی ها را پاک کرده و شسته و پس از خشک شدن، آن را درشت خرد کنید. چغندر را نیز شسته و خشک کرده و سپس با رنده درشت، رنده کنید.

مرحله دوم

چغندر وعدس را به همراه آب در یک قابلمه مناسب ریخته و اجازه دهید روی حرارت بپزد. سپس یکی از پیازها را خرد کرده و به همراه سبزی و نمک به مواد درون قابلمه اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از آن که سبزی آش پخته شد، سیاهدانه، تخم شوید، زنیان و زیره را به آن اضافه کنید. آرد را نیز در مقداری آب حل کرده و به قابلمه اضافه کنید.

مرحله چهارم

پیاز دیگر را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید. سپس به آن زردچوبه و فلفل اضافه کنید و پیاز داغ را به آش اضافه نمایید. آش را مرتبا هم بزنید تا ته نگیرد و جا بیفتد. بعد از 15 دقیقه آش شما آماده است. می توانید آن را با نعناع داغ تزیین کرده و با سرکه یا قره قروت میل نمایید.

نکات مهم و ترفندها

این غذا علاوه برکرمان در استان های یزد، اصفهان، اردبیل و آذربایجان شرقی نیز استفاده می شود. البته طرز تهیه آن در هر کدام از استان ها با یکدیگر متفاوت است.

این غذا به دلیل مقوی بودن، وعده بسیار مناسبی برای سحر یا افطار در ماه رمضان می باشد. همچنین به عنوان ناهار، شام یا میان وعده نیز می توان از آن استفاده کرد.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: ۱
  • کالری: 180
  • شکر:
  • سدیم:
  • چربی:
  • چربی اشباع شده:
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت:
  • فیبر:
  • پروتئین:
  • کلسترول:

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش اوماج کرمانی

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

 

طرز تهیه آش اوماج کرمانی اصل برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
اوماج کرمانی 1

طرز تهیه آش اوماج کرمانی یا آش اوماج کرمان یا آش اوماچ کرمانی یکی از آش های محلی و بهترین دستور پخت آش اوماج کرمانی و طرز تهیه آش عوماج کرمانی با نکات طلایی

نوع: آش

سبک آشپزی: سنتی ایرانی محلی

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش اوماج کرمانی

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 180

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT3H00M

زمان کل: PT3H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • 500 گرم چغندر
  • 2 پیمانه عدس
  • 2 عدد پیاز
  • 500 گرم آرد گندم
  • 1 قاشق سوپخوری سیاهدانه، تخم شوید، زنیان و زیره
  • سبزی (اسفناج، جعفری و گشنیز) به مقدارلازم
  • نمک،فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • نعناع داغ، قره قروت یا سرکه به مقدارلازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه آش اوماج کرمانی را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، آش اوماج کرمان را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *