سبد خرید
طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی برای 7 نفر

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی برای 7 نفر

در این مقاله طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی برای 7 نفر را برایتان بصورت کاملا حرفه ای قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

یکی از مهمترین نکات در نگارش رسپی ها و مخصوصا طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی دانستن ارزش غذایی آن است که در جدول ارزش غذایی پایین آورده شده است.

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی
طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی

آش ها یکی از غذاهای سنتی و تاریخی ما ایرانی هاست. آش جو با شکمبه اراکی نیز یکی از این آش هاست که بطور سنتی از قدیم بوده است. یکی از نیازهای مخاطبان سایت های اینترنتی دانستن و آموختن طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی بوده است که در اینجا آن را بطور کامل فرا خواهیم گرفت.

آش از نظر سبکی غذا در دسته غذاهای سبک قرار می گیرد و می توان آن را در وعده های گوناگون استفاده کرد. قدیمی ها آش را به عنوان غذای اصلی در نظر می گرفتند و می توان گفت به نسبت دسترسی به مواد اولیه برای غذا ها جزو غذاهای لوکس محسوب می شده است.

همانطور که می دانید آش تعریف خاصی دارد. آش به معنی غذای آبکی است که نباید بسیار آبکی باشد. باید مواد معدنی آن بالا بوده و خاصیت و فواید بسیار زیادی داشته باشد. آش های ایرانی بیش از 400 نوع می باشد که آش جو با شکمبه اراکی یکی از این آش هاست.

دوره آموزش تهیه فلافل و هوموس
دوره آموزش تهیه فلافل و هوموس

در طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی از بهترین و زبده ترین آشپزهای محلی استفاده شده است از اینرو سعی شده بهترین و کاربردترین طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی باشد. طرز تهیه آش چغندر اراکی اصل برای ۷ نفر و طرز تهیه آش خیار چنبر اراک اصل برای ۶ نفر و همچنین طرز تهیه آش ماش یزدی را نیز مطالعه نمایید.

شما وقتی قصد دارید آش خوشمزه را طبخ نمایید مخصوصا در بررسی طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی در نظر داشته باشید که خوشمزه شدن آش جو با شکمبه اراکی با شعله زیاد و آب زیاد و یا آب بسیار کم امکان پذیر نیست و شما می بایست همه چیز را ایده آل در نظر بگیرید و مقدار ها را درست و کامل اضافه نمایید.

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی

همانطور که شاید حدس زده باشید طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی مربوط به شهر اراک است. اراک یکی از قدیمی ترین و کهن ترین مناطق ایران است.

اراک به عنوان یکی از پایتخت های اصلی در ادوار گذشته ایران همیشه جایگاه ویژه ای داشته است. وقتی درباره یک قطب شهری صحبت می کنیم نمی توان صنعت غذا و یا خوراک های سنتی آن منطقه را لحاظ نکرد.

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی اصل
طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی اصل

شهر اراک در استان مرکزی یکی از شهرهای کلان شهر کشور ایران است که دارای قطب صنایع کشور است. این شهر دارای قدمت تاریخی بسیار زیاد نیز است. این شهر در میان پایکوه های داخلی زاگرس قرار دارد از این رو همیشه به عنوان مرکزی برای داد و ستد ها محسوب می شده است.

همین نکته باعث تنوع قومیت ها و غذاهای مختلف مردمان این منطقه شده است.

غذای آش جو با شکمبه اراکی یکی از این غذاهای محلی و سنتی مردمان منطقه اراک و مرکزی بوده است. شما می توانید این غذای آش جو با شکمبه اراکی را با بهترین دستور پخت در این منطقه در منزل خودتان طبخ نمایید.

در رابطه با ادویه جات نیز حتما باید حواستان جمع باشد تا هیچ ادویه ای را زیاد نریزید. مخصوصا در طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی همه چیز باید استاندارد باشد تا بتوانید یک آش محلی و مناسب را طبخ نمایید. دیگر نیازی نیست که حتما به شهر خاصی سفر کنید.

شما می توانید با بررسی و انجام مراحل بصورت گام به گام در زیر یک آش جو با شکمبه اراکی خوشمزه را طبخ نموده و با عزیزانتان میل کنید. طرز تهیه آش انار یزدی و طرز تهیه آش آبغوره یزدی و همچنین طرز تهیه آش بادمجان ملایر هم بسیار خواندنی هستند.

حتما بخوانید
طرز تهیه خورشت کرفس مجلسی خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی را بصورت کاملا کاربردی و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. کافیست این مراحل را کامل و درست انجام داده تا هنر آشپزی خود را هر روز ارتقا داده و پیشرفت نمایید.

ما با شما هستیم تا ارتقا کیفی و کمی سطح آشپزی شما اتفاق بیافتد. حتما از آموزش های رایگان آشپزی ما استفاده کرده و لطفا با نظرات خود ما را در این امر خطیر راهنمایی نمایید.

آموزش طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی

برای آموزش طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی دانستن نکات زیر بسیار مهم است تا آش شما یا همان آش جو با شکمبه اراکی بسیار خوشمزه و حرفه ای دربیاید. قبل از اینکه این نکات را با یکدیگر بررسی نماییم باید بدانید که آش جو با شکمبه اراکی از چه موادی تشکیل شده است.

آش ها از مواد اولیه خاصی تشکیل شده اند. این مواد اولیه در اکثر آش ها مشترک است. آش ها همانطور که می دانید از انواع حبوبات و سبزیجات بوجود می آیند. آش جو با شکمبه اراکی نیز دارای مواد اولیه خاص خود است.

این آش شامل سیرابی و جو و حبوبات نظیر: نخود، لوبیا چیتی، عدس و سبزیجات خشک شامل نعنا خشک می باشد که می بایست آنها را در کنار یکدیگر پخت و یک آش بینظیر آش جو با شکمبه اراکی را بطور محلی و سنتی تهیه و طبخ نمود.

حتما طرز تهیه انواع آش و طرز تهیه انواع سوپ و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد. نکات و دانستنی های آشپزی هم از مهمترین مطالب برای ارتقا هنر آشپزی است.

آش ها از مواد اولیه تازه تشکیل می شوند. سبزیجات بکار رفته در آش جو با شکمبه اراکی حتما می بایست تازه بوده و بهتر است ارگانیک نیز باشد. البته درباره سبزیجات مطالب مختلفی ارایه کرده ایم. شما عزیزان می توانید این مقالات را مطالعه کرده و از برچسب ها نیز استفاده نمایید.

نکته مهم در تهیه آش جو با شکمبه اراکی این است که شما بتوانید بهترین کیفیت را برای میهمانان خود تهیه نمایید. انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) هم بسیار خواندنی است.

درباره کیفیت آش جو با شکمبه اراکی مرغوب بودن مواد اولیه از نکات اصلی است. اگر به میهمانی خاصی رفته اید یا همچنین به رستوران خاصی که یک غذای بسیار خوشمزه را برای میهمانان خود تهیه کرده است مطمین باشید که مرغوبیت مواد اولیه از مهمترین مسایل است و همچنین تاثیر بسیار زیادی در طعم غذا دارد.

نکات حرفه ای برای طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی

نکات ضروری که می بایست برای طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی رعایت کنید بدین صورت می باشند :

  • حتما حبوبات را از یک روز قبل حتما خیسانده و آب آن را چندین بار عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. حبوبات دارای مواد معدنی و ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و برای بدن انسان بسیار مفید است. سعی کنید حتما در بررسی طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی این نکته را رعایت کنید.
  • در طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی حتما از سبزیجات تازه و ارگانیک استفاده کنید. این مورد را تاکید کرده ایم. یکی از دلایل خوشمزه بودن آش ها مخصوصا آش جو با شکمبه اراکی در استفاده از سبزیجات تازه و ارگانیک است. عطر بینظیری به آش جو با شکمبه اراکی خواهد داد.
  • اگر برای طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی نیاز به استفاده از سبزیجات خشک شده داشتید باز هم سعی کنید این سبزیجات مانده نبوده و نسبتا تازه باشند. سبزیجات خشک شده قدیمی عطر آنچنانی ندارند.
  • حتما حواستان باشد که در طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی از شعله اجاق گاز بالا استفاده نکنید. همیشه سعی کنید تا آش جو با شکمبه اراکی با حرارت ملایم طبخ گردد. شعله زیاد باعث می شود تا آش جو با شکمبه اراکی ته گرفته و طعم آن به سوختگی برود.
  • برای جا افتادن آش صبر داشته باشید و تا جای ممکن آب اضافه نکنید مگر به اندازه و از آب کتری که جوشیده شده باشد.
  • برای سرو آش جو با شکمبه اراکی هم هنرمندانه این کار را انجام دهید و حتما از ظرف مناسب برای ریختن آش جو با شکمبه اراکی استفاده کنید.
  • برای نگهداری از آش باقیمانده حتما آن را به قابلمه منتقل کرده و حتما درب آن را ببندید و بعدا داخل یخچال نگه داری نمایید.
  • به هیچ عنوان آش گرم را مخصوصا آش جو با شکمبه اراکی را بصورت گرم داخل یخچال نگذارید. حتما اجازه دهید آش جو با شکمبه اراکی خنک شده و بعدا به یخچال منتقل کنید.
  • پیاز داغ و سیر داغ و همچنین نعناع سرخ شده در بسیاری از آش ها برای تزیین استفاده می گردد. البته نه همه آش ها ولی در بسیاری از آش ها شما می توانید با اینها به آش خود جذابیت بصری خاصی را به میهمانان خود القا نمایید.
  • همیشه حواستان باشد در طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی یکی از بهترین نکات و اصلی ترین آنها خوشمزه بودن آش می باشد. شما می توانید از یک ظرف مناسب برای پخت استفاده نمایید. ظرف مسی یکی از این ظروف است که غذا در آن بسیار خوشمزه و بینظیر می شود.
حتما بخوانید
طرز تهیه چیپس ترتیلا اصل خوشمزه 4 نفره

در پایین طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی را بصورت مرحله به مرحله قرار داده ایم. شما می توانید این دستور پخت را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید. حتما در صورت تمایل امتیاز داده و ما را در ارایه خدمات بیشتر یاری نمایید.

چاپ دستور

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی برای 7 نفر

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی اصل مرکزی

آش جو یکی از مقوی ترین و محبوب ترین آش های ایرانی است. این آش در شهر های ایران به روش های مختلفی پخت می شود که در اراک آن را به همراه سیرابی یا شکمبه گوسفند تهیه می کنند. سیرابی منبع غنی از پروتئین طبیعی بوده و برای درمان بیماری هایی مثل کم خونی بسیار موثر می باشد. آش جو به صورت سنتی با سیرابی تهیه می شده است.

  • نویسنده‌: آموزش آنلاین آشپزی
  • زمان آماده سازی: 20
  • زمان پخت: 140
  • مجموع زمان: 160
  • بازدهی: 7 1x
  • دسته: آش
  • روش پخت: روی اجاق گاز
  • نوع: سنتی محلی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

  • 3 پیمانه جو پوست کنده
  • ۱ پیمانه نخود
  • ۱ پیمانه لوبیا چیتی
  • 200 تا 400 گرم سیرابی
  • 1/2 پیمانه عدس
  • ۵ عدد پیاز
  • ۵ قاشق غذا خوری نعنا خشک
  • 500 گرم کشک
  • ۱ تکه چوب دارچین
  • پودر سیر و پودر پاپریکا به میزان لازم
  • زردچوبه نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

دستور تهیه

مرحله اول

به صورت جداگانه جو پوست کنده، نخود و لوبیا را حداقل از یک شب قبل در آب خیس کنید و هر چند ساعت یکبار آبشان را عوض کنید. سپس جو ها را آبکش کنید. در یک قابلمه جو ها را به همراه ۶ تا ۸ پیمانه‌ آب گرم روی حرارت ملایم قرار دهید تا جوش بیاید و جو باز شود. در یک قابلمه دیگر نخود و لوبیا چیتی را به همراه مقداری آب روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید خوب بپزند. سیرابی را شسته و خوب تمیز کنید. آن را با یک قیچی به اندازه دلخواه برش دهید. در یک قابلمه سیرابی را به همراه مقداری آب، زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا، چوب دارچین و نمک و فلفل خوب بپزید.

مرحله دوم

پس از اینکه جو باز و نیم پز شد، سیرابی پخته شده را همراه عدس به قابلمه ای که جو در آن قرار دارد انتقال دهید. پیاز ها را به صورت خلالی خرد کنید. در یک قابلمه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید صبر کنید تا به خوبی داغ شود. سپس پیاز ها را بریزید و هم بزنید تا طلایی رنگ شوند. مقداری زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کرده و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس نعنا خشک را ریخته و هم بزنید تا رنگ آن تغییر کند. در آخر مخلوط پیاز داغ و نعنا داغ را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. پس از اینکه نخود و لوبیا به خوبی پخته شدند، آن ها را به قابلمه حاوی جو انتقال دهید و اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه دیگر مواد خوب با هم بپزند و آش جا بیفتد.

نکات مهم و ترفندها

اگر چوب دارچین در دسترستان نبود می توانید از پودر آن استفاده کنید.

به دلخواه می توانید آش را با مقداری نعنا داغ ، پیاز داغ و سیر داغ نیز تزیین کنید.

می توانید  پس از اینکه آش پخته شد، با استفاده از یک غذاساز مواد آش را خوب با هم مخلوط کنید تا راحت تر خورده شوند.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 300
  • شکر:
  • سدیم:
  • چربی:
  • چربی اشباع شده:
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت:
  • فیبر:
  • پروتئین:
  • کلسترول:

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی برای 7 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
جو با شکمبه اراکی 2

طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی یا همان طرز تهیه آش جو شکمبه اراک از استان مرکزی از آش های مقوی و خوشمزه محلی و سنتی مخصوص اراکی ها بهمراه دستور پخت اصل آش مخصوص

نوع: آش

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی

بازده دستورالعمل: 7

کالری: 300

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT2H20M

زمان کل: PT2H40M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۳ پیمانه جو پوست کنده
  • ۱ پیمانه نخود
  • ۱ پیمانه لوبیا چیتی
  • ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم سیرابی
  • ۱/۲ پیمانه عدس
  • ۵ عدد پیاز
  • ۵ قاشق غذا خوری نعنا خشک
  • ۵۰۰ گرم کشک
  • ۱ تکه چوب دارچین
  • پودر سیر و پودر پاپریکا به میزان لازم
  • زردچوبه نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه آش جو با شکمبه اراکی از آش های جو با شکمبه برای شهر اراک و استان مرکزی را بصورت اصل و کامل مرحله به مرحله برایتان قرار دادیم. امیدواریم این آش خوشمزه را برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید و از آن لذت ببرید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *