سبد خرید
طرز تهیه تارت سیب زمینی

طرز تهیه تارت سیب زمینی شیرین 15 عدد

در این مقاله طرز تهیه تارت سیب زمینی شیرین 15 عدد را بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی برایتان قرار داده ایم. شما در منزل با مطالعه دستور پخت و طرز تهیه تارت سیب زمینی می توانید این فینگر فود را بصورت جامع آموزش دیده و آن را بیاموزید.

طرز تهیه تارت سیب زمینی شیرین مجلسی
طرز تهیه تارت سیب زمینی شیرین مجلسی

یکی از مهمترین نکات برای آشپزی دانستن ارزش غذایی مواد می باشد. شما می توانید جدول ارزش غذایی تارت سیب زمینی را نیز در اینجا مشاهده نمایید. حتما طرز تهیه انواع فینگر فود را مطالعه کنید.

قبل از آموزش طرز تهیه تارت سیب زمینی می بایست نکاتی را درباره فینگر فود ها با یکدیگر بررسی نماییم. فینگر فود همانطور که از نامش پیداست غذای انگشتی نام دارد. فینگر فود ها انواع مختلفی دارد. فینگر فود گرم و فینگر فود سرد. فینگر فود همانطور که به دو دسته کلی تقسیم می شود به انواع گوناگونی نیز تقسیم می شوند.

فینگر فود ها به عنوان یک غذای اصلی یا پیش غذا تعریف می شوند. این مدل از غذا ها یکی از شاخه های هنر آشپزی می باشند که علاقمندان بسیاری را به خود جذب نموده اند. نسل جدید و امروزی نیز به این سبک غذا بسیار علاقمند گشته و واقعا طرفدار پر و پا قرص فینگر فود ها می باشند. در صورت تمایل اطلاعات علمی آشپزی را مطالعه کنید.

خوراک انگشتی یا همان غذای انگشتی که به آن فینگر فود اطلاق می شود نیازی به بشقاب یا قاشق و غیره ندارند. این مدل غذا ها را در خیلی از فرهنگ ها حتی با دست میل می کنند. خیلی ها اعتقاد دارند که فینگر فود ها از قدیم وجود داشته اند و فقط امروزه بدین شکل درآمده اند.

بعضی ها معتقدند که تاریخچه فینگر فود ها به زمانی برمی گردد که در آمریکا صاحبان کافه ها تصمیم گرفتند تا خوراک های ساده تری را برای مشتریان خود آماده نمایند. شما با مطالعه طرز تهیه تارت سیب زمینی می توانید این مطلب را تایید یا رد نمایید. آموزش جذاب طرز تهیه پیراشکی سوسیس حلقه شده را از دست ندهید.

طرز تهیه تارت سیب زمینی لذیذ
طرز تهیه تارت سیب زمینی لذیذ

با مطالعه طرز تهیه تارت سیب زمینی شما مشاهده خواهید کرد که چه گروه بسیار زیادی از فینگر فود ها وجود دارد. این غذاها بدلیل راحتی در سرو در بیشتر مراسم ها و مجالس نظیر مجلس عروسی و تولد ها مخصوصا بسیار پر مصرف است. از این رو جهت کسب درآمد نیز بسیار تاثیر گذار می باشد.

شما وقتی در نظر دارید که یک فینگر فود خوشمزه را تهیه و طبخ نمایید مخصوصا در بررسی طرز تهیه تارت سیب زمینی در نظر داشته باشید که خوشمزه شدن تارت سیب زمینی نیازمند یک استعداد و هنر خاصی است که با تجربه می توانید آن را بدست بیاورید و شما می بایست همه چیز را ایده آل در نظر بگیرید و مقدار ها را درست و کامل اضافه نمایید.

آموزش طرز تهیه تارت سیب زمینی

همانطور که در بالا آورده شده است تارت سیب زمینی یکی از انواع فینگر فود ها می باشد. با مطالعه طرز تهیه تارت سیب زمینی شما می توانید خودتان در منزل بصورت خانگی می توانید این فینگر فود خوشمزه را تهیه نمایید. آموزش طرز تهیه فینگر فود سمبوسه سبزیجات با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

طرز تهیه تارت سیب زمینی را بصورت کاملا کاربردی و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. کافیست این مراحل را کامل و درست انجام داده تا هنر آشپزی خود را هر روز ارتقا داده و پیشرفت نمایید. همچنین بتوانید طرز تهیه تارت سیب زمینی حرفه ای و بینظیر را به خوبی یاد گرفته و برای عزیزانتان طبخ نمایید.

حتما بخوانید
طرز تهیه ساندویچ پنینی فیله مرغ برای 4 نفر
طرز تهیه تارت سیب زمینی مرحله به مرحله
طرز تهیه تارت سیب زمینی مرحله به مرحله

ما با شما هستیم تا بتوانید ارتقا کیفی و کمی سطح آشپزی تان اتفاق بیافتد. حتما از دیگر آموزش های رایگان آشپزی ما استفاده کرده و آنها را نیز مطالعه نموده و لطفا با نظرات خود ما را در این امر خطیر راهنمایی نمایید.مطالعه آموزش انواع غذا با ماهی و غذا با مرغ و غذا با میگو را از دست ندهید.

برای آموزش طرز تهیه تارت سیب زمینی دانستن نکات زیر بسیار مهم است تا فینگر فود شما یا همان تارت سیب زمینی بسیار خوشمزه و حرفه ای دربیاید. قبل از اینکه این نکات را با یکدیگر بررسی نماییم باید بدانید که تارت سیب زمینی از چه موادی تشکیل شده است.

طرز تهیه تارت سیب زمینی مخصوص
طرز تهیه تارت سیب زمینی مخصوص

فینگر فود ها بسته به نوع آن دارای مواد اولیه خاصی هستند که نوع آن تعیین کننده این است که از چه موادی تشکیل شده است. دنیایی از طرز تهیه انواع فینگر فود ها را در اینجا مطالعه خواهید کرد. در صورت علاقمندی طرز تهیه انواع پیتزا را مطالعه نمایید.

فینگر فود ها از مواد اولیه ای تشکیل می شوند که می بایست تا جای ممکن تازه باشند. شما عزیزان و علاقمندان به فینگر فود ها علی الخصوص تارت سیب زمینی می توانید این مقالات را مطالعه کرده و از برچسب ها نیز استفاده نمایید. نکته مهم در طرز تهیه تارت سیب زمینی این است که شما بتوانید بهترین کیفیت و بهترین طعم را برای میهمانان خود در مجالس تهیه نمایید.

درباره کیفیت تارت سیب زمینی مرغوب بودن مواد اولیه از نکات اصلی است. اگر به میهمانی خاصی رفته اید یا همچنین به رستوران خاصی که یک غذای بسیار خوشمزه را برای میهمانان خود تهیه کرده است مطمئن باشید که مرغوبیت مواد اولیه از مهمترین مسائل است و همچنین تاثیر بسیار زیادی در طعم فینگر فود ها دارد.

دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

نکات حرفه ای برای طرز تهیه تارت سیب زمینی

نکات ضروری که می بایست برای طرز تهیه تارت سیب زمینی را رعایت کنید بدین صورت می باشند که :

  • در طرز تهیه تارت سیب زمینی حتما از سبزیجات و صیفی جات تازه و ارگانیک استفاده کنید. روی این مورد بسیار تاکید کرده ایم. یکی از دلایل اصلی خوشمزه بودن فینگر فود ها مخصوصا تارت سیب زمینی در استفاده از سبزیجات تازه و ارگانیک است. طعم بینظیری به تارت سیب زمینی خواهد داد.
  • حتما حواستان باشد که در طرز تهیه تارت سیب زمینی از شعله اجاق گاز بالا استفاده نکنید. همیشه سعی کنید تا تارت سیب زمینی با حرارت ملایم طبخ گردد. شعله زیاد باعث می شود تا تارت سیب زمینی بسوزد. البته این در زمانی کاربرد دارد که شما فینگر فود گرم را تهیه نمایید. در غیر اینصورت کاربردی ندارد.
  • برای سرو تارت سیب زمینی هم هنرمندانه این کار را انجام دهید و حتما از سینی یا ظرف مخصوص فینگر فود ها استفاده نمایید.
  • برای نگهداری از فینگر فود های باقیمانده حتما آن را به ظرف اصلی منتقل کرده و حتما درب آن را ببندید و بعدا داخل یخچال نگهداری نمایید.
  • به هیچ عنوان فینگر فود گرم را مخصوصا تارت سیب زمینی را بصورت گرم داخل یخچال نگذارید. حتما اجازه دهید تارت سیب زمینی خنک شده و بعدا به یخچال منتقل کنید.
  • همیشه در کنار ظرف های فینگر فود خود از صیفی جات ها و یا سبزیجات های خاصی استفاده کنید. تزیین با صیفی جات و سبزیجات به تارت سیب زمینی جذابیت بیشتری می دهد.
  • حتما از سبزی جات و صیفی جات استفاده نمایید. مخصوصا در کنار فینگر فود هایی که حالت فست فودی دارند. استفاده از اینها باعث می شود تا هضم راحت تری را نیز داشته باشند.

در پایین طرز تهیه تارت سیب زمینی را بصورت مرحله به مرحله قرار داده ایم تا شما بتوانید در صورت نیاز این دستور پخت را پرینت کرده و نزد خود نگه دارید. حتما در صورت تمایل امتیاز داده و ما را در ارایه خدمات بیشتر آموزشی مخصوصا در آموزش طرز تهیه انواع فینگر فود ها یاری نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم طرز تهیه گوجه گیلاسی شکم پر را نیز مطالعه کنید.

چاپ دستور

طرز تهیه تارت سیب زمینی شیرین 15 عدد

طرز تهیه تارت سیب زمینی جذاب و مجلسی

تارت یک شیرینی بین المللی است که در اندازه های مختلفی وجود دارد ریشه آن فرانسوی است و از خانواده پای ها است اما به دلیل ضخامت بیشتری که دارد به آن تارت گفته می‌شود. در دو نوع شیرین و نمکی وجود دارد که نوع شیرین آن معمولا برپایه میوه و مایع کاستارد است و نوع نمکی آن داخلش را با غذاهایی چون مرغ، ماهی، میگو و… پر می‌کنند.

حتما بخوانید
طرز تهیه ساندویچ فلافل مخصوص برای 4 نفر

در ادامه طرز تهیه تارت سیب زمینی را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  • نویسنده‌: آموزش آنلاین آشپزی
  • زمان آماده سازی: 10
  • زمان پخت: 20
  • مجموع زمان: 30
  • بازدهی: 15 1x
  • دسته: فینگر فود
  • روش پخت: داخل فر
  • نوع: ملل
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه تارت

  • 150 گرم کره نرم شده
  • 4 قاشق چایخوری شکر
  • 2 عدد زرده تخم مرغ
  • 2 قاشق چایخوری وانیل
  • 2 پیمانه هر نوعی از آرد

مواد لازم برای تهیه مایه داخلی

  • ۱ عدد سیب زمینی شیرین متوسط خرد شده
  • ۱ قاشق غذا خوری کره
  • ۱ قاشق غذا خوری شیره افرا
  • 1/8قاشق چایخوری دارچین
  • 1/8 قاشق چایخوری جوز هندی
  • ۱۵ عدد مارشملو

دستور تهیه

دستور تهیه تارت

مرحله اول : آماده سازی خمیر تارت

شکر و کره را در یک کاسه ریخته با استفاده از یک لیسک مواد را باهم مخلوط کنید سپس زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. در آخر آرد را اضافه کرده، ورز دهید تا خمیر بدست آید.

مرحله دوم : استراحت دادن به خمیر

با یک پلاستیک یا پارچه روی ظرف را ببندید و حدود ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم : گذاشتن خمیر در قالب

خمیر را به تکه های ۷ سانتی برش دهید و هر کدام را در قالب گذاشته و کف آن را با چنگال بزتید تا حین پخت پف نکند و ثابت بماند سپس قالب را در سینی فر قرار داده و به مدت ده دقیقه در فریزر بگذارید.

مرحله چهارم : پخت تارت ها

تارت ها را حدود ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گذاشته و اجازه دهید کاملا بپزند سپس از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا خنک شوند وقتی کاملا سرد شدند قالب را برگردانید پشت آن را کمی ضربه بزنید و سپس تارت ها را از قالب به راحتی جدا کنید. حالا آماده استفاده برای هر نوع غذایی هستند.

طرز تهیه مواد داخلی تارت سیب زمینی:

مرحله اول : پخت سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین را در یک قابلمه کوچک همراه با آب روی حرارت متوسط بگذارید و تا جوش بیاید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند تا کاملا بپزند سپس آبکش کنید.

مرحله دوم : آماده سازی تارت ها

در یک کاسه کوچک سیب زمینی ها را ریخته و له کنید سپس کره، شیره افرا، دارچین و جوز هندی راریخته و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. تارت ها را در سینی فر گذاشته و با مواد آماده شده داخلشان را پر کنید و روی آن ها مارشملو بگذارید. در فر با دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد حدود ۸ تا ۱۲ دقیقه گذاشته تا ماشملو ها کمی قهوه ای شوند.

نکات مهم و ترفندها

اگر به سیب زمینی شیرین دسترسی ندارید می‌توانید هویج یا سیب زمینی را با شکر بپزید و به جای سیب زمینی شیرین استفاده کنید.

می توانید از تارت های آماده نیز استفاده کنید.

برای راحت تر پر کردن تارت ها از قیف نیز می توانید استفاده کنید برای این کار مواد را در یک پلاستیک ریخته و یک گوشه آن را با قیچی برش دهید سپس با استفاده از آن مواد را داخل تارت ها بریزید.

برای خوش طعم تر شدن و کمی تند شدن تارت ها در صورت دلخواه   قاشق چایخوری زنجبیل ریز خرد شده یا رنده شده به مواد اضافه کنید.

اگر به شیره افرا دسترسی ندارید می‌توانید از شیره انگور یا هر نوع شیره دیگر استفاده کنید.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 41
  • شکر: 2
  • سدیم: 16
  • چربی: 2
  • چربی اشباع شده:
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت: 6
  • فیبر:
  • پروتئین: 1
  • کلسترول: 2

کلمات کلیدی: طرز تهیه تارت سیب زمینی

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه تارت سیب زمینی شیرین 15 عدد - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه تارت سیب زمینی 1

طرز تهیه تارت سیب زمینی فوق العاده و کاملترین طرز تهیه تارت سیب زمینی شیرین خانگی خوشمزه و آسانترین طرز تهیه تارت سیب زمینی مجلسی و رستورانی

نوع: فینگر فود

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: طرز تهیه تارت سیب زمینی

بازده دستورالعمل: 15

کالری: 41

زمان آماده سازی: PT0H10M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT0H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • 150 گرم کره نرم شده
  • 4 قاشق چایخوری شکر
  • 2 عدد زرده تخم مرغ
  • 2 قاشق چایخوری وانیل
  • 2 پیمانه هر نوعی از آرد
  • ۱ عدد سیب زمینی شیرین متوسط خرد شده
  • ۱ قاشق غذا خوری کره
  • ۱ قاشق غذا خوری شیره افرا
  • 1/8قاشق چایخوری دارچین
  • 1/8 قاشق چایخوری جوز هندی
  • ۱۵ عدد مارشملو

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه تارت سیب زمینی شیرین را به روش عالی و قدم به قدم برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، تارت سیب زمینی را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *