سبد خرید
دسر دم سمور کانادایی

طرز تهیه دسر دم سمور (بیورتیلز) کانادایی عالی 4 نفره

طرز تهیه دسر دم سمور (بیورتیلز) کانادایی عالی 4 نفره حرفه ای را برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه طرز تهیه دسر دم سمور یک دسر خوشمزه کانادایی را تهیه نمایید که بسیار پرطرفدار است.

دوره آموزش تهیه نان پیشی
دوره آموزش تهیه نان پیشی

جدول زمانبندی طرز تهیه دسر دم سمور

زمان آماده سازی 45 دقیقه
زمان پخت 15 دقیقه
زمان اضافی 1 ساعت و 45 دقیقه
مجموع زمان 2 ساعت و 45 دقیقه
تعداد سرو 4
مقدار سرو
تاریخچه دسر دم سمور در کانادا
تاریخچه دسر دم سمور در کانادا

تاریخچه دسر دم سمور در کانادا

یکی از کشورهای پرطرفدار و محبوب میان گردشگران کانادا می باشد که مناظر شگفت انگیز و زیبایی خارق العاده این کشور موجب شده سالانه افراد زیادی به آن سفر کنند‌.

البته ناگفته نماند کانادا به دلیل وجود دسرهای شگفت انگیز و خوشمزه ای نیز بسیار معروف است که یکی از آنها به نام دسر بیورتیلز یا دسر دم سمور شناخته می شود.

متاسفانه این دسرها از دید اکثر مردم پنهان مانده است. دسر دم سمور یک دسر پرطرفدار کشور کانادا است که بیشتر در فروشگاه ها و شیرینی فروشی ها یافت می شود.

همچنین قدمت این دسر به سال ها پیش باز می گردد طوری که برای بار اول در سال ۱۹۷۸ در خانواده گراهام هوکر تولید و ثبت شد.

این دسر از تکه های خمیر به شکل دم سمور درست می شوند که آن را در روغن سرخ کرده و روی آن را با تاپینگ های خوشمزه مانند کره بادام زمینی، نوتلا، اسمارتیز، شکلات، کارامل، توت فرنگی و موز تزئین می کنند.

البته از این دسر به نام دونات صاف یا بدون سوراخ و پیراشکی نام می برند.

مراحل تهیه دسر دم سمور
مراحل تهیه دسر دم سمور

مواد اولیه لازم جهت تهیه خمیر دسر دم سمور

  • آرد( چهار الی پنج پ)
  • شکر( نصف پ)
  • تخم مرغ( دو عدد)
  • شیر( نصف پ)
  • کره( هشتاد گرم)
  • وانیل( نصف ق چ)
  • نمک( یک هشتم ق چ)
  • خمیر مایه( دو ق س)
  • آب ولرم( نصف پ)
حتما بخوانید
طرز تهیه حلوا مجلسی زعفرانی با آرد برای 4 نفر

مواد اولیه لازم برای روی دسر دم سمور

مواد روی این دسر معمولا به صورت آماده و بسیار ساده است که می توان از تاپینگ هایی مانند نوتلا، شکلات، اسمارتیز، کارامل، کره بادام زمینی، موز، توت فرنگی، بلوبری، توت وحشی و غیره استفاده کرد.

طرز تهیه خمیر دسر دم سمور
طرز تهیه خمیر دسر دم سمور

مراحل تهیه دسر دم سمور

دسر دم سمور در طی دو مرحله تولید می شود که مرحله اول تولید خمیر و مرحله دوم تهیه مواد روی دسر می باشد. در اینجا مقاله آموزش فینگر فود بیش از 30 نوع فینگرفود برای شما قرار داده شده است. به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما مطالعه کنید.

طرز تهیه خمیر دسر دم سمور

برای درست کردن خمیر دسر دم سمور ابتدا در یک کاسه شکر، خمیر مایه و آب ولرم را می ریزید و به مدت ده الی پانزده دقیقه درب آن را گذاشته و در یک جای گرم قرار می دهید.( با گذشت این زمان خمیر مایه شکل حباب گرفته روی آب قرار می گیرد و به عمل می آید).

کره نرم شده را همراه با شکر خوب هم بزنید. سپس وانیل و تخم مرغ را به مایه اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دوباره هم زدن را ادامه دهید تا زمانی که مخلوطی یکدست مشاهده کنید.

در این مرحله شیر ولرم را همراه با خمیر عمل آمده به مواد اضافه می کنید. سپس آرد را همراه نمک دو بار الک کرده و کم کم با مایه به وسیله لیسک به صورت دورانی مخلوط می نمایید.

سطح صاف را آرد پاشی کرده و خمیر را به آنجا منتقل کنید. سپس شروع به ورز دادن آن کرده تا چسبندگی خمیر گرفته شود. سپس خمیر را پنجاه الی صد بار به سطح صاف بکوبید.

عمل کوبیدن را هرچه بیشتر انجام دهید خمیر نرم تر و لطیف تری خواهید داشت. یک کاسه بزرگ را چرب کنید، خمیر را داخل آن بگذارید، روی آن را با روغن مالش دهید، سلفون بکشید، در جای گرم قرار بگذارید و برای دو برابر شدن حجم آن یک ساعت استراحت دهید.

حتما بخوانید
طرز تهیه لازانیا ساده خوشمزه اصل 4 نفره

خمیر را از کاسه خارج کرده و ورز دهید تا هوای اضافی آن را بگیرید. سطح صاف را آردپاشی کرده و از خمیر آماده شده به اندازه چانه های کوچک بردارید.

سپس چانه ها را به شکل دم سمور در آورید. روی کاغذ روغنی بگذارید، دوباره آنها را با پارچه بپوشانید و به مدت نیم ساعت به خمیرها استراحت دهید.

در یک ماهیتابه روغن را داغ کرده و خمیرهای به شکل دم سمور را داخل آن سرخ کنید. باید رنگ خمیرها طلایی شوند سپس از تابه خارج کرده و لابه لای دستمال کاغذی یا پارچه ای جهت گرفتن روغن اضافی قرار دهید.

مواد روی دسر دم سمور
مواد روی دسر دم سمور

امیدواریم از طرز تهیه بیورتیلز​ راضی بوده باشید و آن را در کنار خانواده با عزیزانتان میل نمایید.

شما عزیزان می توانید طرز تهیه انواع دسر و ژله و طرز تهیه انواع غذاهای ملل را با بسیاری از طرز تهیه و دستور پخت ها مطالعه نمایید.

ترجمه و نگارش : سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه دسر دم سمور (بیورتیلز) کانادایی عالی 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه بیورتیلز کانادایی 4

طرز تهیه دسر دم سمور (بیورتیلز) کانادایی خوشمزه و پرطرفدار و آسانترین آموزش دسر دم سمور مجلسی مخصوص و بهترین دستور پخت دسر دم سمور خانگی عالی لذیذ با نکات طلایی

نوع: دسر

سبک آشپزی: کانادایی

کلمات کلیدی: دسر دم سمور

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 278

زمان آماده سازی: PT2H30M

زمان پخت و پز: PT0H15M

زمان کل: PT2H45M

اجزاء دستورالعمل:

  • آرد( چهار الی پنج پ)
  • شکر( نصف پ)
  • تخم مرغ( دو عدد)
  • شیر( نصف پ)
  • کره( هشتاد گرم)
  • وانیل( نصف ق چ)
  • نمک( یک هشتم ق چ)
  • خمیر مایه( دو ق س)
  • آب ولرم( نصف پ)

راهنمای دستورالعمل: آموزش دسر دم سمور یا بیورتیلز را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این دسر کانادایی و یادگیری رسپی آن شما می توانید به راحتی دسر دم سمور را در منزل تهیه کرده و بعنوان یک دسر خوشمزه در کنار اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *