سبد خرید
طرز تهیه دمپختک قمی لذیذ

طرز تهیه دمپختک قمی اصیل برای 5 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه دمپختک قمی اصیل برای 5 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی قم قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه دمپختک قمی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه مغز آبک غذای اصیل قم برای ۶ نفر را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

زمان آماده سازی:  25 دقیقه

زمان پخت: 35 دقیقه 

مجموع زمان:  60 دقیقه

طرز تهیه دمپختک قمی اصیل را برایتان به صورت مرحله به مرحله قرار داده ایم. امیدواریم تا با طبخ این غذای اصیل قمی در منزل یک غذای سنتی را برای عزیزانتان به ارمغان آورید. دمپختک قمی همانطور که از نامش پیداست، از غذاهای محلی استان قم است. در زمان های قدیم که قم جزو استان تهران بود. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه دمپختک قمی خوشمزه
طرز تهیه دمپختک قمی خوشمزه

قم از استان ها و شهر های بسیار مذهبی کشور است. این شهر سابقه مذهبی داشته و از قدیم به علت قطب مذهبی کشور و دارا بودن اماکن مذهبی مردم از مناطق مختلف کشور به این منطقه سفر می کرده اند. همانطور که بیان گردید قم دارای مراکز مذهبی است. همین موضوع باعث تبادل فرهنگ ها بین مسافران به منطقه شده است. مطالعه آموزش انواع غذا با ژامبون و غذا با میگو و غذا با ماهی حاوی اطلاعات بسیار خوبی می باشد.

قم دارای قدمتی تاریخی است و به لحاظ شرایط اقلیمی که دارد غذاها و سبک های غذایی مخصوص به خود را نیز دارا است. شهر قم دارای رستوران ها و غذاخوری های بسیار زیادی است که اکثرا غذاهایی نظیر کوبیده – جوجه کباب و بعضاً خورشت ها را سرو می نمایند. آموزش طرز تهیه پتله پلو اصل برای ۶ نفر با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

حتما بخوانید
طرز تهیه حلیم با بلغور گندم خوشمزه 3 نفره
طرز تهیه دمپختک قمی مرحله به مرحله
طرز تهیه دمپختک قمی مرحله به مرحله

این غذا جزو غذاهای محلی تهران نیز محسوب می شد و در حال حاضر نیز در تهران و برخی شهرهای دیگر کشورمان، پرطرفدار است. طرز تهیه این غذای خوشمزه بسیار آسان است. در ادامه شما را با طرز تهیه دمپختک قمی آشنا خواهیم کرد. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه دمپختک قمی

  • 1 پیمانه لپه باقلا زرد
  • 2 پیمانه برنج
  • 1 عدد پیاز
  • 1/2 پیمانه زعفران دم کرده
  • 50 گرم کره
  • نمک و زردچوبه و روغن به میزان لازم

آموزش طرز تهیه دمپختک قمی

مرحله اول طرز تهیه دمپختک قمی :

ابتدا برنج را شسته و به مدت 1 ساعت آن را خیس می کنیم. سپس لپه باقالاها را شسته و با میزان کافی آب روی حرارت گذاشته تا بپزد.

مرحله دوم طرز تهیه دمپختک قمی:

درهمین حین در یک تابه کمی روغن ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.  پیاز را نگینی خرد کنید و آن را در تابه سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. سپس کمی زردچوبه به پیازها اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله سوم طرز تهیه دمپختک قمی:

وقتی باقلاها پخت، آن ها را آبکش کرده و همراه برنج، پیاز داغ، کره، نمک و مقدار کافی آب درون قابلمه می ریزیم. صبر کنید تا آب برنج جوش بیاد، سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم طرز تهیه دمپختک قمی:

زمانی که آب برنج تمام شد، در قابلمه را بسته و حرارت را کم کنید. اجازه دهید دمپختک به مدت حداقل 40 دقیقه روی شعله کم بپزد. سپس آن را سرو کنید.

حتما بخوانید
انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی)
دوره آموزش تهیه غذای کودک
دوره آموزش تهیه غذای کودک

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه دمپختک قمی

  • شما می توانید طبق سلیقه خود این غذا را همراه سالاد شیرازی، ترشی، سبزی خوردن، زیتون و یا ماست میل کنید.
  • در قم مرسوم است که این غذا را به همراه یک تخم مرغ نیمرو میل کنند.
  • برای رنگ دادن به دمپختک معمولا از زردچوبه استفاده می شود ولی اگر می خواهید رنگ دمپختک شما تیره نباشد می توانید از مقدار کمتری زردچوبه استفاده کنید و به جای آن از زعفران دم کرده استفاده کنید تا علاوه بر عطر بهتر دمپختک، رنگ روشن تری نیز داشته باشید.
  • حتما سعی کنید از مواد اولیه تازه و ارگانیک استفاده نمایید. این طعم بسیار خوبی به غذای شما خواهد داد.

حتما طرز تهیه انواع پلو و چلو و طرز تهیه انواع پیتزا و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه دمپختک قمی اصیل برای 5 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه دمپختک قمی 1

طرز تهیه دمپختک قمی اصیل برای 5 نفر و کاملترین دستور پخت و طرز تهیه دمپختک قمی لذیذ و آموزش سریع و آسان طرز تهیه دمپختک قمی مقوی با نکات طلایی

نوع: پلو

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه دمپختک قمی

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 140

زمان آماده سازی: PT0H25M

زمان پخت و پز: PT0H35M

زمان کل: PT1H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۱ پیمانه لپه باقلا زرد
  • ۲ پیمانه برنج
  • ۱ عدد پیاز
  • 1/2 پیمانه زعفران دم کرده
  • ۵۰ گرم کره
  • نمک و زردچوبه و روغن به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه دمپختک قمی را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، دمپختک قمی را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *