سبد خرید
طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای

طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای 1 کیلویی

طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای 1 کیلویی را در اینجا بصورت کامل و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. امیدواریم این رب انار خوشمزه سنتی و محلی را به خوبی فرا آموخته و در منزل طبخ نمایید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه نان فطیر اراک اصل محلی ۵ نفره را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

زمان آماده سازی:  30 دقیقه

زمان پخت: 180 دقیقه 

مجموع زمان:  210 دقیقه

رب انار یکی از طعم دهنده های پر طرفدار ایرانی است که به خارج از کشور هم صادر می شود. اصالت رب انار به شهر ساوه باز می گردد و به آن شهر انار نیز می گویند. برخی غذاهایی که با رب انار پخته می شوند عبارتند از: اکبر جوجه، شامی ترش و خورش فسنجان.

در ادامه طرز تهیه رب انار را خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه رب انار ساوه اصل
طرز تهیه رب انار ساوه اصل

تاریخچه و طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای

درباره تاریخچه غذا و طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای اصل محلی می بایست چنین بیان نمود که رب انار از رب های شهر ساوه به مرکزیت اراک می باشد. این شهر یکی از شهرهای استان مرکزی است. شهر اراک نیز از شهر های قدیمی و کهن ایران عزیزمان است.

همانطور که می دانید شهر اراک قدمت بسیاری دارد و بدلیل قومیت های مختلف و شرایط اقلیمی خاصی که دارد مردمان منطقه توانسته اند غذاهای خوشمزه ای را نیز طبخ نمایند. مطالعه آموزش انواع غذا با حبوبات و غذا با قارچ و غذا با کشک حاوی اطلاعات بسیار خوبی می باشد.

حتما بخوانید
طرز تهیه آب دوغ خیار مجلسی خوشمزه 4 نفره
طرز تهیه رب انار ساوه خانگی
طرز تهیه رب انار ساوه خانگی

شهر اراک دارای غذاهای مختلفی است که همه این غذاها همچنین طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای همگی در دسته غذاهای محلی قرار می گیرند که شما عزیزان می توانید طرز تهیه انواع غذاهای محلی را بطور کامل همراه با همه مناطق و قومیت های آن مطالعه نمایید و اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای و دیگر غذاهای خوشمزه محلی اراکی بررسی نمایید.

حتما طرز تهیه انواع پیش غذا و مزه و اطلاعات علمی آشپزی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا پیدا خواهید کرد.

مواد لازم برای طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای

  • ۸ کیلو گرم انار
  • نمک به میزان لازم

آموزش طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای

مرحله اول طرز تهیه رب انار ساوه:

انار ها را شسته و به دو نیم تقسیم کنید. دانه های انار را از پوسته آن جدا کنید و داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و خوب پوره کنید. یک قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و روی آن یک صافی بگذارید. انار های پوره شده را داخل آن ریخته و از صافی رد کنید تا تفاله های آن جدا شود. تفاله های روی صافی را خوب با یک کفگیر فشار دهید تا تمام آب انار داخل قابلمه بریزد.

مرحله دوم طرز تهیه رب انار ساوه:

زمانی که آب انار به جوش آمد، کف روی  آن را بگیرید و بگذارید آنقدر بجوشد تا غلیظ شود. در اواخر پخت هر از چند گاهی هم بزنید تا ته نگیرد و طعم رب خراب نشود. در آخر مقداری نمک بریزید و مخلوط کنید تا ترکیب شوند سپس شعله را خاموش کنید و بگذارید رب خنک شود. زمانی که رب خوب سرد شد، آن را در یک شیشه در دار بریزید و در یخچال نگه داری کنید.

آموزش طرز تهیه رشته پلو اراک اصل برای ۵ نفر با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)
دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای

  • دقت داشته باشید که کیفیت، ترش یا ملس بودن، مقدار و رنگ رب انار بستگی به نوع اناری دارد که استفاده می کنید. ممکن است از هر ۸ کیلو انار ۱ کیلو رب انار بدست آورید یا از هر ۱۲ کیلو یک کیلو رب انار بدست آید.
  • برای خوشرنگ تر شدن رب انار، از قابلمه ای که حداقل ۲ برابر حجم آب انار است استفاده کنید.
  • طبق سلیقه تان می توانید رب انار را غلیظ تر و یا رقیق تر بردارید اما توجه داشته باشید که خوب بجوشد.
  • زمانی که کف روی آب انار شروع شد حتما هر از چند گاهی تمام کف آن را بگیرید.
  • سعی کنید از مواد اولیه تازه استفاده کنید و در صورت در دسترس بودن از مواد اولیه ارگانیک استفاده کنید. ارگانیک بودن مواد اولیه یعنی بازگرداندن سلامتی به بدن.
حتما بخوانید
طرز تهیه ترشی نازخاتون مازندرانی برای 6 نفر

امیدواریم با مطالعه طرز تهیه رب انار ساوه بتوانید لذت خوراک و غذاهای خوشمزه و اصیل اراک را در منزل به ارمغان آورده و آنها را برای عزیزانتان طبخ نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه رب انار ساوه حرفه ای 1 کیلویی - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه رب انار ساوه 4

طرز تهیه رب انار ساوه محلی و حرفه ای و آسانترین دستور پخت و طرز تهیه رب انار ساوه سنتی خانگی و آموزش کامل و سریع طرز تهیه رب انار ساوه خوش طعم با نکات طلایی

نوع: چاشنی

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه رب انار ساوه

بازده دستورالعمل: 1

کالری: 200

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT3H00M

زمان کل: PT3H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۸ کیلوگرم انار
  • نمک به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه رب انار ساوه را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه انار تازه و سالم، رب انار ساوه را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *