سبد خرید
طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا

طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا خوشمزه 4 نفره

در این مطلب آموزش و طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا را به صورت کاملا حرفه ای برایتان قرار داده ایم. امیدواریم با مطالعه این رسپی بتوانید یک نودل با پنیر پیتزا حرفه ای و لذیذ را در منزل بصورت کاملا خانگی تهیه کنید.

سالهاست که نودل به سفره های ما ایرانی ها وارد شده است. نودل یک خوراکی بسیار خوشمزه و جذاب است که می توان آن را بسیار سریعتر از آنچه در نظر دارید تهیه و آماده کنید. نودل همیشه می تواند بسیار سریع آماده شود.

نودل یک غذای اصیل آسیایی است که حاصل برش خمیر می باشد. این نودل بصورت نوارهای بسیار نازک و دراز شبیه ماکارونی یا اسپاگتی تهیه می شود. این نودل ها همیشه بصورت های مختلفی از نظر ظاهری تهیه می شود.

طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا
طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا

نودل موجی – نودل لوله ای – نودل صدفی – نودل رشته ای از انواع نودل هاست. این نودل ها البته در طعم های مختلف تشکیل شده اند. نودل سبزیجات – نودل گوشت – نودل مرغ و … تهیه می شوند.

در نظر داشته باشید که می توانید با نودل غذاهای مختلفی را نیز طبخ کنید. در اینجا آموزش نودل با پنیر پیتزا را مطالعه خواهید کرد. در هنگام آشپزی جدول ارزش غذایی را در نظر داشته باشید.

زمانبندی تهیه نودل با پنیر پیتزا

در اینجا می توانید زمانبندی برای تهیه نودل با پنیر پیتزا را برای آماده سازی و طبخ مشاهده کنید. این یک غذای بسیار سریع و فوری است.

زمان آماده سازی:  20 دقیقه

زمان پخت: 25 دقیقه 

مجموع زمان:  45 دقیقه

نودل با پنیر پیتزا

نودل یکی از غذاهای اصیل آسیایی به خصوص آسیای شرقی می باشد که از برش دادن خمیر فطیر تهیه می گردد. نودل ها شبیه به ماکارونی هستند و به شکل نوارهای نازک و بلند می باشند. انواع مختلفی نودل وجود دارد که آن ها را به شکل های نواری، موجی، رشته ای، لوله ای و صدفی نیز برش می دهند.

با پنیر پیتزا 4
نودل با پنیر پیتزا

بافت آن ها باریک تر از اسپاگتی می باشد و نیمه آماده هستند. نودل ها نیازی به پخت یا دم کردن ندارند و تنها کافیست که آنها را درون آب جوش قرار داد تا در کمتر از ۲۰ دقیقه پخته شوند. در زیر طرز تهیه یک نودل خوشمزه را همراه با پنیر پیتزا به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه نودل با پنیر پیتزا

  • ۴ بسته نودل
  • ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • ۱۰۰ گرم خامه صبحانه
  • ۱ عدد پیاز
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • آویشن، پودر سیر و پاپریکا به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

دستور تهیه نودل با پنیر پیتزا

مرحله اول :

ابتدا یک قابلمه نسبتاً بزرگ را به همراه مقداری آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا به جوش بیاید. سپس بسته های نودل را باز کرده و داخل آب جوش بریزید. حداقل به مدت ۱0 دقیقه صبر کنید تا نودل ها پخته شوند. آن ها را با آب سرد آبکش کرده و کنار بگذارید.

پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. یک تابه مناسب را برداشته و به همراه مقداری روغن روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیاز ها را به آن اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا طلایی رنگ و نرم شوند.

بعد از اینکه پیاز ها سرخ شدند، زردچوبه را به تابه بیفزایید و هم بزنید تا خامی آن گرفته شود. گوشت چرخ کرده را به همراه کمی نمک و فلفل به مخلوط پیاز ها اضافه کنید. زمانی که رنگ گوشت ها تغییر کرد، در تابه را بگذارید.

اجازه دهید به مدت چند دقیقه دیگر پخت شوند تا آب گوشت جذب شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

حتما بخوانید
طرز تهیه یتیمچه ارومیه خوشمزه خانگی 5 نفر

مرحله دوم:

در یک کاسه متوسط رب گوجه فرنگی را به همراه دو لیوان آب جوش مخلوط کنید تا رب از هم باز شده و رقیق شود. سپس ادویه نودل ها را به همراه خامه صبحانه، مقداری آویشن، پودر سیر و پاپریکا به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شوند.

سس را کنار بگذارید و یک ظرف مستطیل شکل و گود انتخاب کنید و با استفاده از یک قلمو، کف آن را با مقداری روغن چرب کنید.

مرحله سوم:

نودل را در ظرف چرب شده پخش کنید و به ترتیب مایه گوشتی و سس را به همراه مقداری پنیر موزارلا روی آن ها بریزید. دوباره همین کار را تکرار کنید تا ظرف پر شود و در لایه آخر پنیر پیتزای بیشتری ریخته تا کاملاً سطح آن را بپوشاند.

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا داغ شود. سپس ظرف حاوی غذا را درون فر قرار داده و به مدت حداقل ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا پنیر پیتزای آن به طور کامل ذوب شده و روی آن طلایی شود.

در آخر نودل ها را از فر بیرون آورده و چند دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند، سپس آن را به ظرف سرو منتقل کنید.

پیشنهاد می کنیم طرز تهیه خمیر پیتزا جادویی فوری در 5 گام و طرز تهیه سوپ نودل مرغ و طرز تهیه سالاد نودل ژاپنی را مطالعه کنید.

نکات لازم در تهیه نودل با پنیر پیتزا

نکات لازم در تهیه نودل با پنیر پیتزا
نکات لازم در تهیه نودل با پنیر پیتزا
  • به جای پنیر موزارلا می توانید از پنیر ورقه ای گودا، چدار یا هر نوع پنیر پیتزای دیگری که مایل هستید، استفاده کنید.
  • به دلخواه می توانید مقداری کنجد نیز قبل از سرو روی غذا بپاشید.
  • در این دستور تهیه، می توانید طبق سلیقه خود از هر نوع نودلی اعم از نودل مرغ، نودل گوشت و نودل سبزیجات که مورد علاقه شما هست استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید مقدار آبی که نودل ها را در آن می پزید نباید خیلی زیاد باشد زیرا باعث له و شفته شدن آن ها می شود و طعم نودل از بین می رود. بنابراین آب به اندازه ای که یک بند انگشت روی سطح نودل ها قرار بگیرد، کافی می باشد.
  • نودل با پنیر را می توانید به روش های مختلف دیگری نیز تهیه کرد. به این صورت که پس از پخت نودل، آن را آبکش نکنید و به جای آن ادویه های نودل را بریزید سپس یک عدد تخم مرغ را در آن شکسته و اجازه دهید بپزد. زمانی که تخم مرغ کاملاً خودش را گرفت، پنیر پیتزا را روی نودل ها ریخته و در آن را بگذارید تا پنیر آب شود. در آخر آن را به آرامی به ظرف سرو منتقل کرده و مقداری کنجد را به همراه پیازچه روی آن بریزید.
  • اضافه کردن مقداری سس سویا به نودل می تواند طعم بسیار لذیذی به آن ببخشد.
  • توجه داشته باشید که هر چند دقیقه یکبار، نودل داخل فر را چک کنید تا نودل بیش از حد پخته و خشک نشود.
  • اگر می خواهید برای پخت نودل از ادویه ی مخصوصی استفاده کنید، بهتر است ادویه مورد نظر خود را همراه با گوشت چرخ کرده سرخ کنید تا خامی آن ها گرفته شود.
  • شما می توانید طبق سلیقه و طبع خود، به نودل نیز کمی قارچ اضافه کنید.
  • استفاده از سوسیس و کالباس خانگی در تهیه این غذا بلامانع می باشد و می تواند طعم خاص و خوبی به غذای شما بدهد.

به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب آموزشی لیست انواع غذاهای ایرانی بیش از 400 غذا و مقاله آنالیز غذا های ایرانی بیش از 100 آنالیز غذا را مطالعه کنید.

خواص نودل با پنیر پیتزا

نودل دارای مقدار زیادی انرژی و کالری بوده به همین دلیل باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی کامل درنظر گرفت. این ماده غذایی بسیار مقوی می باشد و سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها حفظ می کند.

خواص نودل با پنیر پیتزا
خواص نودل با پنیر پیتزا

همچنین نودل دارای مقدار زیادی کلسیم و فسفر است که از پوکی استخوان جلوگیری می کند. برای مستحکم ساختن استخوان ها و افزایش تراکم توده استخوانی بسیار مناسب می باشد.

حتما بخوانید
طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی آسان ساده 4 نفره

به دلیل وجود پروتئین، نودل باعث بهبود عملکرد مغز و بهینه سازی حافظه می گردد. این ماده مغذی هضم سریعی داشته و به بهبود سیستم گوارش کمک می کند.

اگر علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم مقاله آشپزی و 30 اصل طلایی بهمراه طرز تهیه غذاهای پایه و مقاله پیمانه های آشپزی و 4 نوع بسیار کاربردی را مطالعه کنید.

مضرات نودل ها

نودل ها چربی بالایی دارند. پس در مصرف آن باید دقت کرد. نودل ها از پروتئین و مواد معدنی مناسبی برخوردار نیستند.

معمولا نودل ها با طعم دهنده های مختلفی در بازار موجود هستند. که این طعم دهنده ها از پودر های نمک – قند – ادویه و … ساخته شده اند که می توانند برای سلامتی مضر باشند.

اینها بخشی از مضرات نودل ها هستند که با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان به آن رسید. در نظر داشته باشید که اینجا بحث پیرامون آموزش طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا است و فقط در حد توصیه به موضوع مضرات پرداخته ایم.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر حتما در اینترنت در بین سایت های معتبر مطالب آموزشی دقیق تری را درباره مضرات نودل مطالعه نمایید.

به شما توصیه می کنیم طرز تهیه اشکنه ساده و طرز تهیه بلغور شیر و طرز تهیه خورشت به را مطالعه کنید.

دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

سخن پایانی در تهیه نودل با پنیر پیتزا

در اینجا آموزش و طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا را برایتان بصورت کاملا کاربردی و گام به گام قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این رسپی خوشمزه و لذیذ آن را برای عزیزانتان طبخ نمایید. در نظر داشته باشید که نودل ها در دسته غذاهای فوری و سریع قرار می گیرند.

نودل در شکل ها و بصورت غذاهای مختلف طبخ می گردد. ما در نظر داریم نودل را به شکل های مختلف برایتان آموزش داده و شما را در زمینه یادگیری آنها یاری کنیم.

اگر علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم مقاله آموزشی پخت بهترین پیتزا خانگی بیش از 30 پیتزا حرفه ای و مقاله طرز تهیه انواع پیتزا – 11 پیتزای خوشمزه و مقاله آموزش انواع فینگر فود بیش از 30 نوع فینگرفود را مطالعه کنید.

امیدواریم از آموزش پیتزا با نان باگت خانگی راضی بوده و بتوانید یک پیتزا با نان باگت بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با گوشت چرخ کرده و غذا با خامه را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع خوراک و طرز تهیه انواع ماکارونی و پاستا بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا خوشمزه 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
با پنیر پیتزا 5

طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا خوشمزه خانگی لذیذ و آموزش نودل با پنیر پیتزا اصل مخصوص مجلسی و دستور پخت نودل با پنیر پیتزا ساده خوش طعم غذای حرفه ای رستورانی عالی

نوع: غذای اصلی

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: نودل با پنیر پیتزا

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 210

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT0H25M

زمان کل: PT0H45M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۴ بسته نودل
  • ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • ۱۰۰ گرم خامه صبحانه
  • ۱ عدد پیاز
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • آویشن، پودر سیر و پاپریکا به میزان لازم
  • زردچوبه، نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش نودل با پنیر پیتزا را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این غذای خوشمزه و یادگیری رسپی آن که به صورت مرحله به مرحله در بالا آموزش داده شده است شما می توانید به راحتی نودل با پنیر پیتزا را در منزل تهیه کرده و این غذای عالی را همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *