سبد خرید
طرز تهیه پتله پلو اصل قمی

طرز تهیه پتله پلو اصل برای 6 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه پتله پلو اصل برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی قم قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه پتله پلو را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم برای ۶ نفر را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

زمان آماده سازی:  60 دقیقه

زمان پخت: 120 دقیقه 

مجموع زمان:  180 دقیقه

طرز تهیه پتله پلو حرفه ای و اصیل قم را برایتان مرحله به مرحله قرار دادیم. امیدواریم این غذای خوشمزه سنتی را در منزل برای عزیزانتان تهیه نمایید. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

قم از استان ها و شهر های بسیار مذهبی کشور است. این شهر سابقه مذهبی داشته و از قدیم به علت قطب مذهبی کشور و دارا بودن اماکن مذهبی مردم از مناطق مختلف کشور به این منطقه سفر می کرده اند. همانطور که بیان گردید قم دارای مراکز مذهبی است. همین موضوع باعث تبادل فرهنگ ها بین مسافران به منطقه شده است. مطالعه آموزش انواع غذا با بادمجان و غذا با قارچ و غذا با پنیر حاوی اطلاعات بسیار خوبی می باشد.

طرز تهیه پتله پلو اصل قمی
طرز تهیه پتله پلو اصل قمی

قم دارای قدمتی تاریخی است و به لحاظ شرایط اقلیمی که دارد غذاها و سبک های غذایی مخصوص به خود را نیز دارا است. شهر قم دارای رستوران ها و غذاخوری های بسیار زیادی است که اکثرا غذاهایی نظیر کوبیده – جوجه کباب و بعضاً خورشت ها را سرو می نمایند. آموزش طرز تهیه قاقاناخ (خاگینه) قم برای ۵ نفر با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

طرز تهیه پتله پلو مرحله به مرحله
طرز تهیه پتله پلو مرحله به مرحله

پتله پلو یکی دیگر از غذاهای لذیذ و محلی استان قم است که از ترکیب برنج، بلغور گندم، سیب ‌زمینی، پیاز، عدس، کشمش، روغن، فلفل، نمک، زردچوبه و زعفران تهیه می‌ شود. این غذا بسیار مقوی بوده و حاوی ویتامین های A,B,C,E می باشد.

حتما بخوانید
دستور پخت کباب سرداشی

از مهم ترین خواص پتله پلو می توان به  تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی اشاره کرد. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه پتله پلو خوشمزه
طرز تهیه پتله پلو خوشمزه

مواد لازم برای طرز تهیه پتله پلو

  • 1 و 1/2 پیمانه گندم آسیاب شده
  • 3 پیمانه برنج
  • 1 عدد پیاز بزرگ
  • 1/2 پیمانه گردو خرد شده
  • 1/2 پیمانه کشمش
  • پیازداغ به میزان لازم
  • زغفران دم کرده و کره به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آموزش طرز تهیه پتله پلو

مرحله اول طرز تهیه پتله پلو:

گندم و برنج را جداگانه به مدت 2 الی 3 ساعت در آب خیس کنید. پیاز را نگینی خرد کنید و داخل تابه کمی روغن بریزید. صبر کنید تا روغن داغ شود سپس پیاز را همراه فلفل و زردچوبه تفت دهید تا طلایی رنگ شود. سپس گندم را همراه دو پیمانه آب داخل تابه ریخته و هم بزنید. حرارت را کم  کنید و اجازه دهید به مدت 40 الی 50 دقیقه گندم به آرامی پخته شود.

مرحله دوم طرز تهیه پتله پلو:

داخل یک قابلمه برنج را همراه آب و کمی نمک روی حرارت گذاشته و بعد از اینکه آب جوش آمد به آن زردچوبه اضافه کنید تا برنج زرد شود. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه را با روغن چرب کنید. برنج و مخلوط گندم را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا برنج به آرامی پخته شود.

مرحله سوم طرز تهیه پتله پلو:

در مرحله آخر داخل یک تابه کره، کشمش و گردو را کمی تفت دهید تا کشمش پف کند. در یک ظرف دیگرکمی کره و زعفران دم کرده را مخلوط کرده و کنار بگذارید. برنج را با مخلوط کشمش و کره زعفران تزئین کرده و سرو کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه میرزا قاسمی بادمجان گیلانی برای 5 نفر

حتما طرز تهیه انواع پلو و چلو و طرز تهیه انواع پیش غذا و مزه و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد.

دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)
دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه پتله پلو

  • شما می توانید طبق سلیقه قبل از اضافه کردن برنج به قابلمه، ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی بزارید.
  • توجه داشته باشید که اگر گندم ها خوب پخته نشده بود آب بیشتری به آن اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت دیگر بپزد.
  • حتما سعی کنید از مواد اولیه تازه و ارگانیک استفاده نمایید. این طعم بسیار خوبی به غذای شما خواهد داد.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه پتله پلو اصل برای 6 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه پتله پلو اصل قمی

طرز تهیه پتله پلو محلی قم و کاملترین دستور پخت و طرز تهیه پتله پلو عالی خانگی و آموزش سریع و آسان طرز تهیه پتله پلو قمی مخصوص بصورت قدم به قدم

نوع: پلو

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه پتله پلو

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 170

زمان آماده سازی: PT1H00M

زمان پخت و پز: PT2H00M

زمان کل: PT3H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۱ و 1/2 پیمانه گندم آسیاب شده
  • ۳ پیمانه برنج
  • ۱ عدد پیاز بزرگ
  • 1/2 پیمانه گردو خرد شده
  • 1/2 پیمانه کشمش
  • پیازداغ به میزان لازم
  • زغفران دم کرده و کره به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه پتله پلو را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، پتله پلو را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *