سبد خرید
طرز تهیه کباب ته تالی اراکی اصل

طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) 5 نفره

زمان آماده سازی:  15 دقیقه

زمان پخت: 60 دقیقه 

مجموع زمان:75 دقیقه

در مقاله حاضر طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) 5 نفره را برایتان بصورت کاملا سنتی و اصیل اراکی قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید.

در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه اشکنه اراک غذای اصیل مرکزی ۵ نفره را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید. برای آشنایی بیشتر با ادویه های مورد استفاده برای کباب ها مطلب مفید انواع ادویه کباب کوبیده ، معرفی 11 ادویه مخصوص را از دست ندهید.

درباره تاریخچه غذای کباب ته تالی اراکی (تتالی) مرکزی می بایست چنین بیان نمود که کباب ته تالی اراکی (تتالی) از غذاهای شهر اراک می باشد. این شهر مرکز استان مرکزی است. شهر اراک نیز از شهر های قدیمی و کهن ایران عزیزمان است. در اینجا می توانید طرز تهیه انواع کوفته ، بیش از 20 کوفته را مشاهده کرده و با یادگیری آنها برای عزیزانتان در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه کباب ته تالی اراکی خوشمزه
طرز تهیه کباب ته تالی اراکی خوشمزه

همانطور که می دانید شهر اراک قدمت بسیاری دارد و بدلیل قومیت های مختلف و شرایط اقلیمی خاصی که دارد مردمان منطقه توانسته اند غذاهای خوشمزه ای را نیز طبخ نمایند.آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

شهر اراک دارای غذاهای مختلفی است که همه این غذاها همچنین طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) همگی در دسته غذاهای محلی قرار می گیرند که شما عزیزان می توانید طرز تهیه انواع غذاهای محلی را بطور کامل همراه با همه مناطق و قومیت های آن مطالعه نمایید و اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) و دیگر غذاهای خوشمزه محلی بررسی نمایید.

حتما طرز تهیه انواع کباب و طرز تهیه انواع غذاهای ملل را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا پیدا خواهید کرد. همچنین به شما توصیه می کنیم مقاله جذاب و خواندنی طرز تهیه انواع کباب اصیل ایرانی و ملل بهمراه معرفی و آموزش آنها حتما مطالعه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه موساکا خوشمزه مجلسی 4 نفره
سیب زمینی در طرز تهیه کباب ته تالی اراکی
سیب زمینی در طرز تهیه کباب ته تالی اراکی

کباب ته تالی یا تتالی از جمله غذاهای خوشمزه متعلق به شهر اراک است. کلمه تال که در نام این غذا استفاده شده در گویش محلی به معنای ماهیتابه است و چون برای پخت این غذا گوشت را درون ماهیتابه می پزند، به آن ته تالی گفته می شود. این غذا شباهت زیادی به کباب تابه ای دارد، منتها در آن از سیب زمینی و پیاز داغ نیز استفاده می شود.

در ادامه شما را با طرز تهیه این غذای خوش خوراک آشنا خواهیم کرد.مطالعه آموزش انواع غذا با تخم مرغ و غذا با اسفناج و غذا با کشک حاوی اطلاعات بسیار خوبی می باشد. آموزش طرز تهیه کوفته نخودچی یزدی برای ۵ نفر با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

مواد لازم برای طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی)

  • 400 گرم گوشت چرخ کرده
  • 2 عدد سیب زمینی بزرگ
  • 2 عدد پیاز
  • 3 عدد گوجه فرنگی
  • 2 قاشق غذاخوری رب گوجه
  • روغن، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

آموزش طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی)

مرحله اول طرز تهیه کباب ته تالی:

یکی از پیازها را رنده ریز کنید و آب آن را بگیرید. سپس پیاز و گوشت را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کرده و با کمک دست به خوبی ورز دهید.

مرحله دوم طرز تهیه کباب ته تالی:

پیاز دیگر را نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن درون تابه تفت می دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس کمی نمک، فلفل و زردچوبه به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا خامی زردچوبه گرفته شود. پس از آن رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب نیز گرفته شود.

مرحله سوم طرز تهیه کباب ته تالی:

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به شکل دلخواه فرم داده و روی پیاز داغمان می چینیم. سیب زمینی ها و گوجه ها را نیز حلقه حلقه خرد کرده و روی گوشت هایمان قرار می دهیم. سپس  دو لیوان آب جوش به ماهیتابه اضافه کرده و درب آن را می بندیم تا غذا به آرامی روی حرارت ملایم بپزد. پس از حدود یک ساعت که آب غذا کشیده شد، غذای شما آماده است.

حتما بخوانید
طرز تهیه خورش ناردون مازندرانی برای 5 نفر

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی)

  • شما می توانید این غذا را همراه با نان یا برنج سرو کرد.
  • در این غذا می توان از غوره نیز به عنوان چاشنی استفاده کرد.
  • همچنین می توانید در کنار این غذا از سبزی خوردن تازه، ماست، دوغ و سالاد استفاده کنید.
  • در طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) اصیل ترین و سنتی ترین و کاربردی ترین روش ها استفاده شده است.

امیدواریم با مطالعه طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) بتوانید لذت خوراک و غذاهای خوشمزه و اصیل استان مرکزی را در منزل به ارمغان آورده و آنها را برای عزیزانتان طبخ نمایید. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) 5 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه کباب ته تالی اراکی 1

طرز تهیه کباب ته تالی اراکی (تتالی) 5 نفره محلی و آسان ترین دستور پخت و طرز تهیه کباب ته تالی اراک سنتی و خوشمزه و بهترین آموزش طرز تهیه کباب ته تالی مجلسی

نوع: کباب

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه کباب ته تالی

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 290

زمان آماده سازی: PT0H15M

زمان پخت و پز: PT1H00M

زمان کل: PT1H15M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • ۲ عدد سیب زمینی بزرگ
  • ۲ عدد پیاز
  • ۳ عدد گوجه فرنگی
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه
  • روغن، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه کباب ته تالی را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، کباب ته تالی را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *