سبد خرید
طرز تهیه کلوچه ساده خانگی خوشمزه برای 5 نفر

طرز تهیه کلوچه ساده خانگی خوشمزه برای 5 نفر

طرز تهیه کلوچه ساده خانگی خوشمزه برای 5 نفر را برای شما عزیزان در این بخش از آموزش آنلاین آشپزی تهیه کرده ایم. امیدواریم که از این بخش آموزشی استفاده لازم را برده و این کلوچه خوشمزه را در منزل تهیه و نوش جان نمایید. کلوچه از جمله میان وعده ها است که از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این بخش آموزشی را به آموزش طرز تهیه کلوچه به روشی اصیل و سنتی برای شما عزیزان اختصاص داده ایم که شما می توانید با فراگیری آن توانایی مناسبی در تهیه و پخت این میان وعده بینظیر بدست آورید. پس با ما در ادامه همراه باشید تا برای شما مطالب جذابی را شرح دهیم. آموزش بینظیر طرز تهیه بیسکویت عسلی را به سادگی بیاموزید!

از جمله مواردی که در این بخش به آن اشاره می شود این مورد است که شما بتوانید ذهنیت خود را در رابطه با فراگیری طرز تهیه کلوچه تغییر داده و دستور پخت این کلوچه را به سادگی فراگیرید. برای ایجاد چنین ذهنیت و رویکردی لازم است تا در ابتدا با مواردی آشنا شوید. آموزش کاربردی طرز تهیه بیسکویت نارگیلی را مطالعه فرمایید.

طرز تهیه کلوچه

طرز تهیه کلوچه خانگی
طرز تهیه کلوچه خانگی

​​​این بخش از آموزش پخت کلوچه که به تهیه انواع کوکی اختصاص دارد را برای شما عزیزان به روش سنتی تهیه کرده ایم تا با استفاده از آن بتوانید این میان وعده را آماده نموده و در وعده های عصرانه و یا صبحانه میل نمایید. مطمئن هستیم که این کلوچه برای شما جذاب خواهد بود. آموزش عالی طرز تهیه بیسکویت شکلاتی را از دست ندهید.

شما در این بخش میان وعده ای دلپذیر و عالی را خواهید شناخت تا بتوانید این میان وعده را با نوشیدنی های گرمی همچون چای و قهوه میل نمایید. شما با یادگیری طرز تهیه کلوچه می توانید کوکی ساده و در عین حال خوش طعمی را تهیه و میل نمایید. برای آشنایی بیشتر با انواع کوکی، بخش طرز تهیه انواع کوکی و بیکسویت را مطالعه فرمایید.

شاید برخی از افراد با خود فکر کنند که کلوچه را در بیرون از منزل و در فروشگاه های زنجیره ای و یا نان فانتزی ها تهیه نمایند اما شما این مورد را نیز در نظر داشته باشید که با فراگیری طرز تهیه کلوچه در منزل برای خود این فرصت را مهیا خواهید ساخت که این میان وعده را به صورت بهداشتی و مطمئن تهیه و طبخ نمایید.

آموزش طرز تهیه کلوچه سنتی

طرز تهیه کلوچه سنتی
طرز تهیه کلوچه سنتی

​در خدمت شما سروران هستیم با آموزش طرز تهیه کلوچه سنتی و اصیل با روشی ساده و در عین حال حرفه ای که سبب می شود تا بتوانید توانایی خود را در تهیه انواع کوکی و بیسکویت افزایش داده و این میان وعده بینظیر را در منزل تهیه و نوش جان نمایید. آموزش جذاب طرز تهیه بیسکویت کنجدی را به آسانی بیاموزید!

حتما بخوانید
طرز تهیه کوکی رول وانیل و دارچین 36 عددی

برخی از افراد هستند که به واسطه مصرف کلوچه های موجود در بازار، احساس ناخوشایند در معده خود حس کرده و همین سبب می شود تا به صورت کامل از این کوکی مصرف نداشته باشند. شما با یادگیری آموزش طرز تهیه کلوچه در منزل می توانید برای این دسته از افراد نیز کلوچه را به روشی ساده و خوشمزه تهیه و سرو نمایید.

دوره آموزش حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)
دوره آموزش حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)

این موضوع مهمی بوده و لازم است که به آن توجه لازم را داشته باشید. در ادامه این بخش از آموزش آنلاین آشپزی برای شما عناصر تشکیل دهنده و مواد اولیه که در آماده سازی و طرز تهیه کلوچه به آنها احتیاج داریم را برای شما شرح داده ایم. آموزش بینظیر طرز تهیه کلوچه خرمایی را مطالعه فرمایید.

این مواد اولیه عبارتند از آرد، پودر قند، روغن، تخم مرغ، بیکینگ پودر، پودر گردو، پودر پسته و پودر نارگیل که تمامی از خواص جالب توجهی برخوردار می باشند. شما می توانید در جدول ارزش غذایی مشاهده کنید که مواد اولیه کاربردی در طرز تهیه کلوچه از چه جایگاهی برخوردار است. آموزش درجه یک طرز تهیه بیسکویت خشک را بخوانید.

نکات طرز تهیه کلوچه خانگی

طرز تهیه کلوچه خوشمزه
طرز تهیه کلوچه خوشمزه

در ادامه این بخش از آموزش رایگان آشپزی برای شما عزیزان نکات کلیدی در رابطه با بهتر و آسانتر تهیه شدن کلوچه آورده ایم. امیدواریم که از این نکاتی که برای شما آورده شده استفاده لازم را برده و طرز تهیه کلوچه را به همراه این موارد اجرایی نمایید. آموزش استثنایی طرز تهیه بیسکویت بادامی را از دست ندهید.

این نکات مهم و ضروری که در دستور پخت کلوچه تاثیرات زیادی دارد عبارت است از:

  • همواره سعی کنید تا از انواع مرغوب مواد اولیه غذایی در تهیه انواع کوکی و بسکویت و علی الخصوص در تهیه و پخت کلوچه ها بهره ببرید تا طعمی عالی و ناب را تجربه نمایید.
  • شما می توانید گردو را خرد کرده و نیازی به پودر کردن آن برای تهیه کلوچه نیست؛ اما توجه داشته باشید که بهتر است تا گردو ها را پودر نمایید.
  • برای شما این امکان فراهم است تا از خلال پسته نیز در مواد اولیه این کلوچه بهره ببرید. این موضوع سبب خواهد شد تا بتوانید راحتتر از این ماده غذایی استفاده کنید. توصیه ما به شما این است که از همان پسته پودر شده درون این کلوچه استفاده نمایید.
  • سعی داشته باشید تا از انواع روغن های طبیعی و ناب نظیر کانولا، ذرت و کنجد بهره ببرید تا بتوانید کلوچه سالمتر و با چربی مناسبتر تهیه و نوش جان نمایید.
  • به شما توصیه داریم تا از آرد گندم در تهیه این کلوچه استفاده کنید اما در صورتی که آرد ذرت در دسترس دارید، این امکان برای شما مهیا است تا از آن بهره ببرید.

ملاحظه داشتید که برای شما عزیزان در بخش آموزش آشپزی رایگان نکاتی را در رابطه با آماده سازی و طرز تهیه کلوچه شرح دادیم تا بتوانید این میان وعده را سالمتر و آسانتر تهیه و سرو نمایید. امیدواریم که از این نکات استفاده لازم را برده باشید. آموزش کاربردی طرز تهیه کوکی لاک پشتی را به آسانی مطالعه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه کوکی گردویی نواری با هل 36 عددی

در ادامه این بخش آموزشی برای شما مراحل پخت و طرز تهیه کلوچه را شرح داده ایم. این مراحل به گونه شرح داده شده تا شما بتوانید این میان وعده جذاب را به بهترین روش فراگرفته و در منزل برای عزیزانتان تهیه و نوش جان نمایید. آموزش آسان طرز تهیه کوکی تمشک را از دست ندهید.

در آخر جا دارد بگوییم که همواره منتظر نظرات شما برای ارائه هرچه بهتر و مناسبتر آموزش ها به شما هستیم. پیشنهادات خود را با در میان بگذارید تا بتوانیم به شما کمک نماییم. آموزش درجه یک و ساده طرز تهیه كوكی شکلاتی رژیمی از بهترین بخش های آموزشی می باشد.

طرز تهیه کلوچه در منزل
طرز تهیه کلوچه در منزل
چاپ دستور

طرز تهیه کلوچه ساده خانگی خوشمزه برای 5 نفر

طرز تهیه کلوچه ساده

طرز تهیه کلوچه خانگی با دستور طلایی را به روشی کاملا آسان و در عین حال حرفه ای برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

  • نویسنده‌: علی خشنود
  • زمان آماده سازی: 30
  • زمان پخت: 30
  • مجموع زمان: 60
  • بازدهی: 5 1x
  • دسته: کوکی و بیسکویت
  • روش پخت: داخل فر
  • نوع: سنتی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

140 گرم پودر قند

120 میلی لیتر روغن

2 عدد تخم مرغ

280 گرم آرد

1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

1 قاشق غذاخوری پودر گردو

1 قاشق غذاخوری پودر پسته

1 قاشق غذاخوری پودر نارگیل

به مقدار نیاز پودر قند اضافی

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی مایه کلوچه

درون ظرف مناسبی که تدارک دیده ایم، پودر قند و روغن ریخته و با همدیگر ترکیب می نماییم تا زمانیکه حالتی کرمی بدست آید. آرد را به آرامی به ظرف میفزاییم تا حالت گلوله ای به خود نگیرد.

مرحله دوم : استراحت خمیر کلوچه

اجازه خواهیم داد تا خمیر در حدود 1 ساعت در کیسه فریزری بماند تا به اندازه کافی ور بیاید.

مرحله سوم : آماده سازی سینی فر

سینی فر را با مقدار روغنی که در دسترس داریم، کاملا چرب کرده و سطح آن را با کاغذ های روغنی خواهیم پوشاند.

مرحله چهارم : قالب زدن خمیر کلوچه

دراین مرحله سینی فر را با آرد به صورت کامل می پوشانیم و خمیر را پس از ورز دادن با وردنه با استفاده از قالب های مخصوص برش خواهیم داد.

مرحله پنجم : آماده سازی پخت کلوچه

یکی از پودر ها را بر اساس دلخواه، به همراه پودر قند لای خمیر می ریزیم و لبه های آنرا روی هم میاوریم. در این مرحله نیز خمیر را بمدت 30 دقیقه درون فر قرار می دهیم.

نکات مهم و ترفندها

فر را در دمای 160 درجه به مدت 10 دقیقه حرارت بدهید.

سعی کنید از کلوچه های ترکیبی استفاده نمایید و پودر ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 32
  • شکر: 9.5
  • سدیم: 7.7
  • چربی: 5.1
  • چربی اشباع شده: 0.9
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس:
  • کربوهیدارت: 6.5
  • فیبر: 0.2
  • پروتئین: 0.3
  • کلسترول: 2.9

کلمات کلیدی: طرز تهیه کلوچه ساده خانگی خوشمزه برای 5 نفر ، دستور پخت کلوچه ، کلوچه خانگی

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه کلوچه ساده خانگی خوشمزه برای 5 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
2

طرز تهیه کلوچه سنتی از انواع کوکی ساده مغزدار با طرز تهیه مرحله به مرحله کلوچه خوشمزه و طرز تهیه بهترین کلوچه عالی با پودر پسته، نارگیل و گردو به روش اصیل پخت

نوع: کوکی و بیسکویت

سبک آشپزی: سنتی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه کلوچه

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 32

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT1H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۲۸۰ گرم آرد
  • ۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • ۱۴۰ گرم پودر قند
  • ۱۲۰ میلی لیتر روغن
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر گردو
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر پسته
  • ۱ قاشق غذاخوری پودر نارگیل

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه کلوچه را به روشی حرفه ای برای شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم که این بخش از آموزش آنلاین را فراگرفته و این کلوچه خوشمزه را در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5

1 comments

  1. رکسانا خانوم

    عالی و کامل بود
    مرسی از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *