سبد خرید
میوه های مفید توصیه شده در تابستان

10نوع از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

یک مقاله جالب با عنوان 10نوع از میوه های مفید توصیه شده در تابستان را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم. در این مقاله به معرفی 10 نوع میوه تابستانی و خواص آنها و همچنین تاثیر آنها بر سلامت بدن پرداخته ایم. همانطور که می دانید در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و درصد بالای تعرق، مسئله آب مورد نیاز بدن از اهمیت بالاتری نسبت به فصول سرد سال پیدا می کند.

کمبود آب بدن در فصل تابستان مشکلات زیادی برای انسان بوجود می آورد و سلامت بدن را به شدت به خطر انداخته و باعث بیماریهای مختلفی می شود. به همین دلیل میزان آب مورد نیاز بدن باید به روشهای گوناگون تامین شود. یکی از این روشها مصرف میوه های مفید توصیه شده در تابستان می باشد که تاثیر بسزایی در تامین آب بدن و سلامت جسمی انسان دارند.

علاوه بر این موضوع میوه های مفید توصیه شده در تابستان دارای ویتامینها و مواد معدنی بالایی بوده که باعث می شود بدن انسان در مقابل بیماریها مقاوم شود. با توجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت که میوه های تابستانی باعث سلامت جسمی، روحی و روانی افراد شده و شادابی اعضای یک خانواده باعث طراوت و شادابی کل جامعه می شود.

میوه های مفید توصیه شده در تابستان
میوه های مفید توصیه شده در تابستان

میوه های مفید توصیه شده در تابستان

همانطور که قبلا ذکر شد متخصصین تغذیه، مصرف میوه جات را یکی از ضرورت های اساسی برای تامین سلامت بدن و مقابله با بسیاری از بیماری ها عنوان می کنند. در روزهای تابستان بدلیل گرمای شدید و تعریق بدن، نیاز بدن به آب و املاح و ویتامین ها بیشتر می شود.

به همین دلیل مصرف میوه های توصیه شده در تابستان هم باعث پیشگیری از بسیاری از بیماری ها شده و هم باعث تامین نیازهای بدن و شادابی و طراوت پوست می گردد.

با شروع فصل تابستان میوه فروشی ها و بازارهای میوه و تره بار رنگ و لعاب بسیار زیبایی به خود خواهد گرفت. سبزیجاتی که طعم غذای ما را دو چندان کرده و میوه هایی که جز جدایی ناپذیر میان وعده ها و کیک ها و دسرها را خواهد داشت. وقتی که به بازار تره بار و یا میوه فروشی ها می روید قطعاً به این موضوع فکر می کنید که کدام سبزیجات و میوه جاتی را خریداری کرده تا در این فصل تغذیه کاملی داشته باشید.

در این مقاله و در ادامه ما به شما 10 نوع از میوه های مفید توصیه شده در تابستان را معرفی کرده و نیز به بیان خواص، ویتامینها و مواد معدنی آنها می پردازیم. با ما همراه باشید و با مطالعه این مقاله مفید مراقب سلامت خود و عزیزانتان باشید.

انگور

انگور یکی از میوه های مفید توصیه شده در تابستان می باشد که از اواخر خرداد ماه در بازار یافت می شود. اما بهتر است بگوییم جزء دسته میوه های نوبر است و اگر تمایل به استفاده میوه های نوبرانه هستید حتما تهیه کنید. انگور از جمله میوه های خوش آب و رنگ و دارای تنوع رنگی است و فوق العاده اشتها آور است.

انگور از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
انگور از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

انگور خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی داشته و با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث از بین رفتن سلولهای سرطانی می شود. کالری انگور بسیار کم و 100 گرم انگور حدوداً 70 کالری دارد. به شما توصیه می کنیم از مصرف انگور غفلت نکره و حتما در سبد میوه خود قرار دهید.

زردآلو

زردآلو نیز یکی از میوه های مفید توصیه شده در تابستان می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان است. زردآلو دارای ویتامین های A,B,C بوده و مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.زردآلو اگر به طور منظم مصرف شود قطعا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و با سلولهای سرطانی نیز مقابله می کند.

زردآلو از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
زردآلو از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

این میوه خوشمزه از قلب در برابر بیماری های مختلف محافظت کرده و به دلیل داشتن میزان آهن بالا به جلوگیری از کم خونی در بدن کمک می کند. از دیگر اثرات مصرف زردآلو پاکسازی مواد مضر انباشته شده در خون می باشد. تنظیم حرارت بدن مادر و کودک در دوران بارداری و تنظیم رطوبت پوست و جلوگیری از افزایش فشار خون از جمله فواید دیگر مصرف زردآلو می باشد.

حتما بخوانید
چرا غذای داغ نخوریم؟ بیش از 10 دلیل

گیلاس

گیلاس نیز از میوه های مفید توصیه شده در تابستان می باشد. مصرف گیلاس در فصل تابستان امری ضروری است و به عنوان یکی از پرمصرف ترین میوه های فصل تابستان شناخته می شود. گیلاس یک عامل ضد التهاب برای از بین بردن هرگونه التهاب در بدن عمل می کند همچنین دوست خوبی در کنترل فشار خون و ضربان قلب می باشد و به سیستم قلبی عروقی ما کمک می کند.

گیلاس از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
گیلاس از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

مصرف گیلاس از نظر علمی اثرات بسیار مفیدی در کاهش سردرد دارد. از آنجائیکه یک میوه قلیایی است به حفظ تعادل PH بدن کمک می کند. دارای ویتامین و مواد معدنی بسیار مفید برای مغز است و اثرات خستگی را از بین می برد.

دارای ویتامین های A,B,C,E می باشد که باعث روشن و سالم نگه داشتن پوست بدن می گردد. گیلاس منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان بوده و باعث مبارزه با سرطان می گردد. مصرف گیلاس نه تنها برای بدن مفید است بلکه باعث زیبایی و درخشش مو نیز می گردد.

هلو

هلوی پرطرفدار نیز یکی از میوه های مفید توصیه شده در تابستان می باشد و در مقایسه با میوه های دیگر دارای مقادیر بالایی از قندهای طبیعی است و سرشار از فیبرهای غذایی میباشد. به شما توصیه می کنیم در صورت داشتن یبوست و انگل های روده ای حتما هلو مصرف کنید. یک عدد هلو با اندازه ای متوسط دارای 40 کالری می باشد.

هلو از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
هلو از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

هلو دارای خواص بسیاری برای سلامتی بدن بوده و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. این میوه خوشمزه دارای آنتی اکسیدان های قوی است و دشمن سرطان می باشد. ویتامین A موجود در این میوه باعث تقویت دندان ها و پیشگیری از سرطان ریه می گردد. ویتامین C موجود در هلو تاثیر بسزایی در افزایش تولید کلاژن شده و باعث حفاظت از پوست می گردد.

هلو دارای پتاسیم، ویتامین K می باشد که باعث کاهش فشار خون می شود. آنتی اکسیدانهای لیکوپن و لوتئین موجود در هلو باعث کاهش بیماری های قلبی و عروقی می گردد. هلو بدلیل کالری و چربی بسیار کمی که دارد باعث لاغری می شود.

خربزه

یکی دیگر از میوه هایی که طرفداران بسیاری دارد و از میوه های مفید توصیه شده در تابستان می باشد خربزه است. این میوه در کنار طعم شیرین و آبدارش، فوق العاده خوشمزه است و سرشار از ویتامین هایی  نظیر A,C,B6  و مواد معدنی کلسیم، پتاسیم، فسفر و اسید فولیک می باشد.

خربزه دارای طبع معتدل و تر می باشد و هرچه شیرین تر باشد گرمی و تری آن بیشتر خواهد بود. مصرف مداوم خربزه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، جوانسازی ریه ها، درمان بی خوابی، درمان مشکلات قاعدگی، کمک به کاهش وزن، سلامت قلب و عروقی، مبارزه با استرس، درمان آرتریت، بهبود گوارش، درمان چین و چروک و لکه های پوستی و تنظیم فشار خون بالا می شود.

خربزه از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
خربزه از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

برخی از افراد این تصور را دارند که مصرف خربزه باعث بی خوابی می شود اما لازم به ذکر است از آنجائیکه بیشتر آن را آب تشکیل داده باعث خواب راحت در افراد می گردد. مصرف زیاد خربزه باعث نفخ می گردد.

از جمله نکاتی که در مصرف خربزه باید در نظر گرفت این است که خربزه را بعد از صرف غذا میل کنید چرا که در غیر اینصورت باعث تولید اسهال و ورم روده می گردد. در دوران سرماخوردگی و سینه درد از مصرف خربزه اکیداً خودداری کنید.

هندوانه

هندوانه یکی دیگر از میوه های مفید توصیه شده در تابستان می باشد. بخش عمده این میوه آب است و در اوایل فصل تابستان طعم بهتر و مزه شیرین تری دارد. در فصل تابستان سعی کنید این میوه را بصورت سرد سرو کنید.

هندوانه حاوی 90%  آب است و به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می شود که باعث کاهش خطر سکته مغزی و همچنین کاهش فشار خون می گردد. دو ویتامین مهم در هندوانه A,C است. یک فنجان هندوانه حدود 12 میلی گرم ویتامین C دارد.

حتما بخوانید
آشنایی با خواص زردچوبه
هندوانه از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
هندوانه از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

از جمله فواید مصرف هندوانه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

بهبود سلامت قلب، کمک به درمان التهاب، هیدراته نگه داشتن بدن، کمک به مبارزه با سرطان، کمک به درمان و کاهش دردهای عضلانی، کمک به هضم، پیشگیری از آسم، کمک به کنترل فشار خون، بهبود سلامت پوست و مو، بهبود سلامت استخوان، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و  ….

آلبالو

یکی دیگر از میوه های مفید توصیه شده در تابستان آلبالو است. آلبالو از جمله میوه های مناسب برای بیماران دیابتی می باشد و معمولا در فصل تابستان بسیار مصرف می شود. آلبالو میوه ای بسیار مفید با خواص آنتی اکسیدانی می باشد. اگر این میوه به طور منظم مصرف شود باعث تعادل قند خون می گردد.

آلبالو دارای طبع سرد و خشک می باشد و برای گرم مزاجان بسیار مفید است. این میوه به دلیل کم بودن کالری در دسته وعده های غذایی سالم قرار می گیرد. 100 گرم آلبالو دارای 50 کالری می باشد.

آلبالو از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
آلبالو از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

از جمله فواید مصرف آلبالو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

بدلیل داشتن منگنز و خاصیت ضد التهابی برای پیشگیری و درمان آرتروز و روماتیسم بسیار مفید است. در تسکین درد از آسپرین بسیار بهتر است. کاهش خطر سکته، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش بیماری های قلبی عروقی، درمان کبد چرب، تقویت چشم، کاهش چربی خون و درمان سرماخوردگی از دیگر فواید مصرف آلبالو می باشد.

همچنین برای محرک مغز و درمان بیماری های آلزایمر، کنترل وزن، التهاب و درمان رگ به رگ شدن، بهبود کیفیت خواب، سلامتی دستگاه گوارش، جوانسازی پوست صورت، رفع آکنه و جوش صورت روشن کننده پوست و درمان ریزش مو، کند کردن و مهار رشد سلولهای سرطانی و …نیز مفید می باشد.

تمشک

از دیگر میوه های مفید توصیه شده در تابستان تمشک می باشد. تمشک این میوه جذاب و پرطرفدار میوه ای است که کودکان و بزرگسالان باید مرتباً از آن استفاده کنند. آنتی اکسیدان موجود در تمشک بسیار بالاست و باکتری های بدن را از بین می برد.

تمشک از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
تمشک از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

از جمله خواص و فواید مصرف تمشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میوه تمشک برای سیستم گوارش بدن بسیار مفید است، هضم غذا را تسهیل کرده و به باز شدن اشتها کمک می کند. کمک به کاهش وزن، ایجاد انرژی و نشاط در بدن، کمک به دفع سموم، تقویت سیستم ایمنی بدن و …افرادی که زخم معده دارند از مصرف تمشک خودداری کرده و قبل از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

آلو قرمز

یکی دیگر از میوه های مفید توصیه شده در تابستان آلو قرمز جذاب و مفید است. آلو سرشار از مواد معدنی مانند فسفر، منگنز، منیزیم، مس و پتاسیم است. و سرشار از ویتامین A,C,K می باشد.

آلو قرمز از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
آلو قرمز از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

آب و فیبر بسیار زیاد آلو قرمز از جمله خواص این میوه است و در تابستان به علت تعریق فراوان و از دست دادن آب، نیاز بدن به مایعات را تامین می کند. از دیگر فواید مصرف آلو قرمز می توان به موارد زیر اشاره کرد : حفاظت از قلب، کمک به سیستم گوارشی بدن، سلامت استخوان، مفید برای حافظه

انبه

انبه هم از میوه های مفید توصیه شده در تابستان است. انبه میوه ای تابستانی و فوق العاده پرطرفدار و سرشار از ویتامین C می باشد. ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در انبه دارای فواید بسیار مهمی برای سلامتی بدن می باشد. مصرف انبه در تقویت استخوانها نقش مهمی دارد.

انبه از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
انبه از میوه های مفید توصیه شده در تابستان

از جمله خواص و فواید انبه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

کاهش خطر ابتلا به سرطان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی. حفاظت از سیستم قلبی و عروقی چرا که انبه منبع منیزیم و پتاسیم می باشد که هر دو با کاهش فشار خون و نبض منظم مرتبط هستند. کمک به بهبودی سلامت دستگاه گوارش. تقویت سلامت چشم ها. انبه سطح کلسترول خون را نیز کاهش می دهد و سلامت مغز را بهبود می بخشد. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

با آموزشگاه آنلاین آشپزی 1touchfood همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *