سبد خرید
طرز تهیه پیتزا مخلوط

طرز تهیه انواع پیتزا – 11 پیتزای خوشمزه

طرز تهیه انواع پیتزا را برایتان بصورت کاملا حرفه ای قرار دادیم. امیدواریم این مقاله را کامل مطالعه کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را در اینجا بیابید. پیتزا ها غذاهایی هستند که بر روی خمیر پیتزا به شکل مربع یا دایره پخته می شوند. پیتزا ها انواع مختلفی دارند و تنها وجه مشترکی که دارند در خمیر پیتزا و یا همان نان پیتزا است. پیتزا ها در بحث تفاوت ، بر اساس موادی که روی خمیر پیتزا یا نان پیتزا ریخته می شوند تفاوت دارند.
پیتزا غذای خاص کشور ایتالیا است. البته این غذا ، در تمام دنیا پخته می شود و در هر جایی ممکن است به شکل خاص مخصوص به خود پخته شود. البته این را نیز باید بیان نمود که پیتزا ها در ایران ، نزدیک ترین پیتزا به پیتزای ایتالیایی است.
باستان شناسان فرانسوی و ایتالیایی نان پخته شده با قدمت ۷۰۰۰ سال را در ساردینیا یافته‌اند. غذاهایی مانند پیتزا از دوران باستان تهیه می‌شده‌اند. اسناد حاکی از این است که مواد مختلفی برای ایجاد طعم به نان اضافه می‌شده‌است. در یونان باستان، نانها را با روغن، گیاهان و پنیر می‌پوشاندند.
به مرور پیتزا ها به این شکلی که امروزه پخته می شوند در آورده شده اند.
با مطالعه این مقاله شما نشان دادید که عاشق پیتزا هستید. خیالتون راحت ، خیلی ها عاشق پیتزا هستند. حالا بریم سر اصل مطلب. وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید پیتزا مخصوص یکی از آنهاست.

مواد تشکیل دهنده پیتزا

وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید باید بدانید مواد تشکیل دهنده پیتزا کدام است؟ پیتزا از مواد مختلفی تشکیل شده است. در این بخش مواد را بررسی کرده و به توضیحات آن خواهیم پرداخت.

پنیر پیتزا

برند های مختلفی و انواع مختلفی از پنیر پیتزا در بازار موجود است. قیمت پنیر پیتزا نیز بالاست. از این رو در انتخاب آن بسیار دقت کنید. پنیر پیتزا باید خوشمزه باشد و هم به اصطلاح خوب کش بیاید.
نرمی آن باید جوری باشید که به راحتی تمام پیتزا پاشیده شود. خیلی ها اعتقاد دارند که کیفیت بالای پنیر پیتزا ، در طعم پیتزا بسیار موثر است.
پس باز هم تاکید می کنیم که بهترین پنیر را انتخاب کنید.

جدول ارزش غذایی پنیر پیتزا

در جدول ارزش غذایی ، نکات مهمی ذکر شده است که برای تعیین کالری نهایی پیتزا حتما می بایست آنرا بدانید.

تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرم
انرژی (کالری) 260 کیلوکالری
کربوهیدرات 32.91 گرم
پروتئین 12.37 گرم
چربی 8.78 گرم
آب 43.46 گرم
فیبر 2.50 گرم
قند 5.09 گرم
کلسترول 16.00 میلی گرم

جدول ارزش غذایی پنیر پیتزا رنده شده مرغوب​
پنیر پیتزا دارای ویتامین های فراوانی است که بعدا به آن خواهیم پرداخت. همانطور که مشخص است پنیر پیتزا سرشار از مواد است.
ولی بایستی در میزان مصرف آن دقت کرد. پنیر پیتزا کلا چاق کننده است. افرادی که تمایل به مصرف دارند سعی کنند از پنیر پیتزاهای رژیمی استفاده کنند.

نان یا خمیر پیتزا

وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید باید تخصصی بدانید نان یا خمیر پیتزا چگونه باید باشد. خمیر پیتزا یکی از اصلی ترین قسمت های پیتزا است. روی خمیر مواد ریخته و پیتزا تشکیل می گردد. می توان خمیر پیتزا را خودتان تهیه کنید یا از نان های نیمه آماده استفاده کنید.
جدول ارزش غذایی نان نیمه آماده بدین صورت است :

حتما بخوانید
طرز تهیه پیتزا با نان لواش ساده خانگی 4 نفره
جدول ارزش غذایی نان نیمه آماده پیتزا
جدول ارزش غذایی نان نیمه آماده پیتزا

درست کردن خمیر پیتزا واقعا کاری ندارد. مطالعه مقاله خمیر پیتزا یکی از مقالات کاربردی است که مطالعه آن را پیشنهاد می کنیم.

مواد روی پیتزا

وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید باید بدانید مواد روی پیتزا ها چیست؟ مواد روی پیتزا بر اساس نوع آن انتخاب می شود. مواد پیتزا هم جزء بخش های اصلی یک پیتزاست. در انتخاب مواد پیتزا حتما دقت کنید چون تازگی آن بسیار مهم است.
تازگی مواد اولیه باعث می شود پیتزا طعم واقعی و خوشمزه به خود بگیرد.
جدول ارزش غذایی این مواد بسته به نوع آنها مشخص می گردد.

یک نکته مهم : آیا می دانستید چاقو برای پیتزا وجود دارد. چاقوی خاص آشپزی برای پیتزا ها را حتما تهیه کنید. باعث می شود هنگام برش پیتزا ، پیتزا آسیب نبیند.

وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید ابتدا باید لیست کاملی از پیتزا ها را مطالعه کرده و بعدا سراغ طرز تهیه آنها برویم. آموزش آشپزی بسیار تخصصی است و در عین حال بسیار آسان.

لیست انواع پیتزا

  • پیتزا ناپولی ایتالیایی
  • پیتزا مرغ و قارچ
  • پیتزا مارگاریتا
  • پیتزا پپرونی
  • پیتزا مخلوط
  • پیتزا سبزیجات
  • پیتزا مکزیکی
  • پیتزا مخصوص
  • پیتزا استیک

طرز تهیه انواع پیتزا های موجود

قبل از اینکه انواع پیتزا را بیان کنیم مقاله طرز تهیه خمیر پیتزای پفکی بدون خمیرمایه (مخمر) را پیشنهاد می کنیم. با مطالعه این مقاله شما می توانید خمیر پیتزا های خود را در منزل بسادگی تهیه کنید. وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید بعد از مطالعه لیست انواع پیتزا ها اکنون می توان درباره طرز تهیه هر کدام توضیح داد.

طرز تهیه پیتزا مرغ

طرز تهیه پیتزای مرغ
طرز تهیه و دستور پخت پیتزای مرغ

پیتزا مرغ یکی از پیتزا های پرطرفدار است. این پیتزا مناسب برای افرادیست که تمایلی به خوردن سوسیس و کالباس ندارند. پیتزا مرغ بدلیل سالم بودن در همه دنیا طرفدار دارد. این پیتزا هم جزو پیتزاهایی است که به پیتزا مرغ ایتالیایی بسیار نزدیک است.
طرز تهیه این پیتزا را در بخش رسپی ها ، طرز تهیه پیتزا مرغ مطالعه کرده و آن را آموزش خواهید دید. آموزش آشپزی ، یکی از بخش های آن آموزش پیتزا می باشد.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا یکی دیگر از پیتزا های خوشمزه می باشد. وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید پیتزا مارگاریتا یکی از آنهاست.

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا
طرز تهیه پیتزا مارگاریتا به صورت ساده و کاربردی

در بخش رسپی ها ،طرز تهیه پیتزا مارگاریتا بصورت کامل و کاربردی آورده شده است. در آموزش آشپزی ، آموزش پیتزا یکی از اصلی ترین بخش هاست. حتما آموزش پیتزا مارگاریتا را یاد گرفته و آن را در منزل بسادگی بپزید و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی یکی از پیتزا های پر طرفدار است که بصورت خاص تهیه می گردد.

طرز تهیه پیتزا پپرونی
آموزش و طرز تهیه پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی از پیتزا های خاص می باشد. برای یادگیری طرز تهیه پیتزا پپرونی حتما این رسپی را مطالعه کرده و آن را یاد بگیرید. در آموزش آشپزی ، این موضوع آورده شده است. حتما این طرز تهیه را در آموزش آشپزی یاد گرفته و آن را بپزید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط واقعا طرفداران بسیاری دارد. پیتزا مخلوط در بین ما ایرانیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حتما بخوانید
پخت بهترین پیتزا خانگی بیش از 30 پیتزا حرفه ای
طرز تهیه پیتزا مخلوط
طرز تهیه و دستور پخت پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط همانطور که از نامش پیداست همه چیز دارد. حتما طرز تهیه پیتزا مخلوط را مطالعه کرده و آن را در لیست خوراک ماهانه خوود قرار دهید.
در دورهمی های خانوادگی این پیتزا مخلوط دلچسب ترین غذاست. خانواده های ایرانی بسیار به این پیتزا علاقمند هستند از این رو حتما طرز تهیه آن را یاد بگیرید و آن را بسادگی در منزل بپزید.

طرز تهیه پیتزا سبزیجات

پیتزا سبزیجات مناسب افرادی است که می خواهند گوشت ، مرغ ، سوسیس ، کالباس مصرف نکنند. وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید پیتزا سبزیجات یکی از آنهاست.

پیتزا سبزیجات رژیمی
طرز تهیه پیتزا سبزیجات

پیتزا سبزیجات ایرانی ، به پیتزا سبزیجات ایتالیایی شباهت زیادی دارد. وجود قارچ ، کدو یا فلفل های دلمه ای زنگی ، شکل ظاهری پیتزا را بسیار خوشرنگ کرده ، و جذابیت زیادی به این پیتزا داده است.
شما می توانید از سبزیجات و صیفی جات مختلف در تهیه آن استفاده کنید. قارچ ، کلم بروکلی ، گل کلم ، هویج ، کرفس و … را حتما در مواد روی پیتزا استفاده کنید. همانطور که ذکر شد ، در آموزش آشپزی ، آموزش انواع پیتزا ها جزء اصلی ترین مباحث است. حتما طرز تهیه پیتزا سبزیجات را مطالعه کرده و آنرا در منزل بپزید.

طرز تهیه پیتزا مکزیکی

پیتزا مکزیکی یکی از پیتزا های ملل و پر طرفدار است. این پیتزا مزه بینظیری دارد. وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید پیتزا مکزیکی یکی از آنهاست.

طرز تهیه پیتزا مکزیکی
طرز تهیه پیتزا مکزیکی

پیتزا مکزیکی از گوشت گوساله چرخ شده ، ادویه تاکو ، روغن ، نان ترتیلای ذرت ، پنیر چدار رنده شده ،خامه ترش ،گوجه فرنگی خرد شده ، پیاز سبز خرد شده ، فلفل سبز خرد شده ، آووکادو خرد شده ، زیتون سیاه تشکیل شده است.
حتما طرز تهیه پیتزا مکزیکی را مطالعه کرده و آن را بیاموزید. به سادگی با این دستور پخت می توانید آنرا در منزل بپزید.

طرز تهیه پیتزا مخصوص

به به . پیتزا مخصوص یکی از پیتزا های پرطرفدار است. در آموزش آشپزی ، حتما بایستی این پیتزا را بیاموزید. وقتی از طرز تهیه انواع پیتزا صحبت به میان میاید پیتزا مخصوص یکی از آنهاست.

طرز تهیه پیتزا مخصوص
طرز تهیه پیتزا مخصوص بصورت راحت و کاربردی

پیتزا مخصوص همانطور که از نامش پیداست ، مخصوص است. پیتزا مخصوص از مواد خاص و مخصوصی تشکیل شده است ،پیاز خرد شده ، روغن زیتون ، سس گوجه فرنگی ، رب گوجه فرنگی ، پودر سیر ، ریحان خشک ، پونه کوهی خشک ، نمک ، فلفل ، آب ، خمیر پیتزا ، سوسیس پپرونی، فلفل سبز، قارچ و پنیر پیتزا همه اینها بخشی از پیتزا مخصوص هستند.
برای یادگیری طرز تهیه پیتزا مخصوص ، حتما این رسپی را مطالعه کرده و این پیتزا را بیاموزید. بسادگی می توانید این پیتزا را در منزل پخته و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه پیتزا استیک

پیتزا استیک یکی از پیتزا های لوکس و لاکچری است. با قیمت بالای گوشت ، واقعا این پیتزا جزء پیتزا های گران محسوب می شود.

آموزش و طرز تهیه پیتزا استیک
آموزش و طرز تهیه پیتزا استیک

برای گوشت استیک می توانید از فیله گوسفند یا گوساله استفاده کنید. ضخامت گوشت هم نباید از یک اینچ بیشتر شود. برای دیدن و مطالعه طرز تهیه پیتزا استیک حتما این بخش را مطالعه نمایید.
شما بعد از مطالعه این رسپی ، در آموزش آشپزی ، بسادگی می توانید پیتزا استیک را با خمیر پیتزا خانگی ، در منزل پخته و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *