سبد خرید
طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه عالی برای 5 نفر

طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه عالی برای 5 نفر

طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه عالی برای 5 نفر را برای شما عزیزان در این بخش از آموزش آنلاین آشپزی تهیه کرده ایم. امیدواریم که از این بخش آموزشی استفاده لازم را برده و این نان خوش طعم و مزه را در منزل تهیه و نوش جان نمایید. نان شیرمال از جمله نان های سنتی و عالی است که در میان مردم ایران زمین از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد.

در این بخش از آموزش آشپزی قسمت انواع نان برای شما عزیزان مراحل آماده سازی و طرز تهیه نان شیرمال را به روشی ساده و در عین حال کاربردی و حرفه ای تهیه و تدارک دیده ایم. این بخش آموزشی برای شما بسیار مناسب بوده و شما می توانید این نان شیرمال عالی را به سادگی تهیه و پخت نمایید. آموزش جذاب طرز تهیه نان سنگک را به سادگی بیاموزید!

نان شیرمال از جمله نان های سنتی با قدمت بالایی است که نمونه مشابه ای در کشور ترکیه دارد. البته این موضوع مهمی است که بدانید نان شیرمال ترکی دارای تفاوت هایی بوده و طرز تهیه نان شیرمال به روش سنتی ایرانی با تغییراتی تهیه و پخت می شود. از این رو پیشنهاد می کنیم تا این آموزش را در ادامه دنبال نمایید.

طرز تهیه نان شیرمال

طرز تهیه نان شیرمال خانگی
طرز تهیه نان شیرمال خانگی

این بخش از آموزش آشپزی را اختصاص داده ایم به تهیه و پخت نان شیرمال برای شما عزیزان که به روشی تازه و بی بدیل تهیه شده است. برای آشنایی بیشتر با انواع نان، بخش طرز تهیه انواع نان را مطالعه فرمایید.

این بخش آموزشی را با ذکر طرز تهیه نان شیرمال به روشی حرفه ای و کاربردی برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. مواردی را ذکر خواهیم کرد که به شما در تهیه این نان شیرمال کمک می نماید. آموزش بینظیر طرز تهیه نان بولکی را به همان روش قدیمی و سنتی بیاموزید!

دوره آموزش ولنتاین و روز عشق
دوره آموزش ولنتاین و روز عشق

نان شیرمال به طور کلی دارای شهرت زیادی در میان ما ایرانی ها بوده و شما با مصرف این نان سنتی عالی می توانید از طعم و مزه ای بینظیر بهره ببرید. تاریخچه نان ها و محبوبیت آنها در ایران از زمان قدیم تا به امروز بوده و افراد از زمان کودکی تا بزرگسالی با این ماده غذایی دارای رابطه ای نزدیک هستند. آموزش عالی طرز تهیه نان لواش از بهترین بخش های آموزشی می باشد.

شما در این بخش با آماده سازی و طرز تهیه نان شیرمال به روش قنادی ها آشنا شده و این امکان برایتان بدست می آید تا بتوانید این نان سنتی و اصیل را در منزل به راحتی تهیه و سرو نمایید. این آموزش برای شما عزیزان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. آموزش جذاب طرز تهیه نان سبوس دار را حتما مطالعه فرمایید.

حتما بخوانید
طرز تهیه نان همبرگر خانگی خوشمزه 4 نفره

آموزش طرز تهیه نان شیرمال خانگی

طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه
طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه

در بخش آموزش طرز تهیه نان شیرمال شما را با نکاتی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید این نان را به روشی ساده و در عین حال حرفه ای تهیه و تدارک ببینید. مواردی که در رابطه با تهیه و پخت نان شیرمال برای شما آورده می شود را به خوبی و با دقت مطالعه فرمایید. آموزش کاربردی طرز تهیه نان چاودار را حتما بخوانید.

در ادامه این بخش از آموزش آنلاین آشپزی برای شما در ابتدا از عناصر تشکیل دهنده و مواد اولیه که در طرز تهیه نان شیرمال تاثیرگذار است را شرح داده و پس از آن نکاتی را در رابطه با دستور پخت نان شیرمال خدمت شما خوبان شرح خواهیم داد. آموزش درجه یک طرز تهیه نان پیتا را از دست ندهید.

عناصر تشکیل دهنده در تهیه نان شیرمال سنتی عبارت است از آرد، شیر، روغن، تخم مرغ، آب زعفران که تمامی که مواد از خواص بینظیر و عالی برخوردار بوده و شما می توانید در جدول ارزش غذایی مشاهده نمایید که مواد اولیه مورد نیاز در پخت نان شیرمال از چه جایگاه مناسبی برخوردار می باشند.

نکات طرز تهیه نان شیرمال سنتی

طرز تهیه نان شیرمال عالی
طرز تهیه نان شیرمال عالی

در این بخش از آموزش رایگان آشپزی برای شما نکاتی را در راستای فراگیری طرز تهیه نان شیرمال برای شما سروران شرح می دهیم که بتواند به شما کمک کند تا نان شیرمال خوش طعم و در عین حال سالم تری در منزل برای خود و یا عزیزانتان تهیه و سرو نمایید. آموزش استثنایی طرز تهیه نان پیده ترکیه را از دست ندهید.

به نکات کلیدی در تهیه و پخت نان شیرمال به خوبی توجه نمایید. این نکات کاربردی عبارتند از:

  • سعی داشته باشید تا همواره از مواد اولیه تازه و مرغوب در تهیه انواع نان ها استفاده کنید. در پخت و تهیه نان شیرمال نیز همواره سعی در پخت نانی مرغوب و با کیفیت برای خودتان داشته باشید.
  • به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن از دم کرده زعفران در تهیه نان شیرمال استفاده کنید. در صورتیکه این ماده با ارزش را در اختیار ندارید از گلرنگ استفاده نمایید.
  • به خاطر داشته باشید که برای تهیه نان ها اصولا از آرد گندم استفاده می شود. حال اگر آرد ذرت در منزل داشتید هم می توانید این نان شیرمال را تهیه و آماده نمایید.
  • همواره سعی داشته باشید تا از روغن های نباتی موجود در بازار استفاده نکرده و از روغن ذرت، کانولا و کنجد در تهیه نان شیرمال و یا هر یک از نان های سنتی استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که مصرف شیر کم چرب برای افرادی که دارای سن بالای 50 سال هستند توصیه می شود. مصرف شیر کم چرب در تهیه نان شیرمال سبب میزان متعادل چربی برای افراد خواهد شد.

ملاحظه کردید که برای شما عزیزان نکاتی را در رابطه با طرز تهیه نان شیرمال شرح دادیم که امیدواریم از آنها به خوبی استفاده کرده و این نان سنتی و اصیل ایرانی را در منزل تهیه و نوش جان نمایید. نکاتی که در این بخش برایتان گفتیم را کاملا رعایت کنید. آموزش بینظیر طرز تهیه نان پرتزل را به روش آلمانی اصیل بیاموزید!

حتما بخوانید
طرز تهیه نان ترتیلا گندم خانگی 10 عدد

در ادامه برای شما عزیزان مراحل آماده سازی طرز تهیه نان شیرمال را به گونه ای خاص و بینظیر شرح دادیم. امیدواریم که از این آموزش مرحله ای و جامع استفاده لازم را برده و این نان شیرمال عالی را در منزل و یا مهمانی هایتان تهیه و از طعم و عطر نان تازه لذت کافی را ببرید. آموزش کاربردی طرز تهیه نان بربری را به روش سنتی مطالعه فرمایید.

همواره منتظر پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان در مرکز آموزش آنلاین آشپزی هستیم تا بتوانیم شرایط را برای حضور گرم شما ایجاد نموده و بستری را برای ارتقاء سطح آشپزی ایرانی فراهم آوریم. آموزش جذاب طرز تهیه نان باگت فرانسوی را به همان روش اصیل و خوش طعم بیاموزید!

طرز تهیه نان شیرمال آسان
طرز تهیه نان شیرمال آسان
چاپ دستور

طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه عالی برای 5 نفر

طرز تهیه نان شیرمال در منزل

طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه و مخصوص را به روشی کاملا سنتی و اصیل برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

  • نویسنده‌: علی خشنود
  • زمان آماده سازی: 180
  • زمان پخت: 25
  • مجموع زمان: 205
  • بازدهی: 5 1x
  • دسته: نان
  • روش پخت: داخل فر
  • نوع: سنتی ایرانی
  • رژیم غذایی: معمولی
مقیاس

مواد لازم

500 گرم آرد

360 میلی لیتر شیر

120 میلی لیتر روغن

1 عدد تخم مرغ

1 قاشق مرباخوری آب زعفران

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی مایه نان شیرمال

در مرحله اول در درون ظرفی مناسب روغن، آرد و شیر را ریخته و با یکدیگر به خوبی ترکیب می نماییم.

مرحله دوم : استراحت خمیر نان شیرمال

خمیر نان شیرمال را بمدت 3 تا 4 ساعت رها می کنیم تا اینکه حالت مناسب خودش را بگیرد.

مرحله سوم : آماده سازی سینی فر

سینی فر را با اندک روغنی بصورت کامل چرب کرده و سطحش را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم : آماده سازی پخت نان شیرمال

در این مرحله خمیر را به شکل نان درآورده و به مدت 25 دقیقه نان را در داخل فر قرار می دهیم.

نکات مهم و ترفندها

می توانید در صورت تمایل قبل از اینکه خمیر را در درون فر قرار بدهید، سطح آنرا آغشته به زرده تخم مرغ و آب زعفران نمایید.

همچنین به دلخواه می توانید کنجد و یا سیاه دانه بر روی خمیر بریزید.

فر را در دمای 150 درجه به مدت 15 دقیقه حرارت دهید.

ارزش غذایی

  • تعداد سرو: 1
  • کالری: 52
  • شکر: 0.6
  • سدیم: 1.1
  • چربی: 1.7
  • چربی اشباع شده: 0.9
  • چربی اشباع نشده:
  • چربی ترانس: 0.2
  • کربوهیدارت: 14
  • فیبر: 1.2
  • پروتئین: 3.4
  • کلسترول: 13

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه عالی برای 5 نفر ، دستور پخت نان شیرمال ، نان شیرمال

آیا شما این دستور پخت را انجام داده اید؟

عکسی را به اشتراک بگذارید و ما را برچسب گذاری کنید - ما نمی توانیم صبر کنیم ببینیم چه چیزی ساخته اید!

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه نان شیرمال خوشمزه عالی برای 5 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
شیرمال14

طرز تهیه نان شیرمال خانگی از انواع نان های پرطرفدار ایرانی با طرز تهیه بهترین نان شیرمال سنتی و طرز تهیه کاربردی نان شیرمال خوشمزه و ترفند تهیه مخصوص نان شیرمال

نوع: نان

سبک آشپزی: سنتی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه نان شیرمال

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 52

زمان آماده سازی: PT3H00M

زمان پخت و پز: PT0H25M

زمان کل: PT3H25M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۵۰۰ گرم آرد
  • ۳۶۰ میلی لیتر شیر
  • ۱۲۰ میلی لیتر روغن
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق مرباخوری آب زعفران

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه نان شیرمال را به روش حرفه ای و اصیل برای شما آموزش دادیم. امیدواریم که از آموزش آنلاین استفاده لازم را برده و نان شیرمال را در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *