سبد خرید
طرز تهیه کوبیده مرغ

طرز تهیه کوبیده مرغ رستورانی خوشمزه ساده 4 نفره

طرز تهیه کوبیده مرغ را بصورت کاملا حرفه ای و مجلسی برایتان قرار داده ایم. شما با مطالعه طرز تهیه کوبیده مرغ می توانید اطلاعات کامل نظیر مواد اولیه و مراحل کار را در طرز تهیه کوبیده مرغ کامل بیاموزید. حتما این مقاله طرز تهیه کوبیده مرغ را مطالعه نمایید.

طرز تهیه کوبیده مرغ

کباب کوبیده، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است. کوبیده مرغ نوعی از کباب کوبیده است که در آن به جای گوشت قرمز، از گوشت مرغ استفاده می‌شود. برای درست کردن کوبیده مرغ، سینه مرغ را کاملا چرخ کرده و در ادویه‌جات و چاشنی‌های مختلف می‌خوابانند تا خوب مزه‌دار شود. سپس آن را به سیخ کشیده و بر روی آتش کباب می‌کنند.

اگر در خانه این غذا را تهیه می‌کنید و امکان درست کردن آتش با زغال را ندارید، می‌توانید کباب‌ها را در فر قرار دهید یا حتی در ماهیتابه گریل کنید و یک کوبیده مرغ خوشمزه داشته باشید. طرز تهیه کوبیده مرغ کار چندان سختی نیست.

با کمی دقت می‌توانید طرز تهیه کوبیده مرغ  را یاد بگیرید و بهترین کباب مرغ را برای خود و عزیزانتان آماده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوبیده مرغ را توضیح داده و اطلاعاتی در مورد خواص این غذا در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

جدول رمانبندی در طرز تهیه کوبیده مرغ

جدول زمان‌بندی
زمان آماده سازی  2 ساعت و 30 دقیقه
زمان طبخ 30 دقیقه
زمان کل 3 ساعت

مواد لازم در طرز تهیه کوبیده مرغ

مواد لازم در طرز تهیه کوبیده مرغ را برای ۴ نفر برایتان قرار داده ایم. شما می توانید اطلاعات کامل و مقدار آنان را در این بخش مطالعه نمایید.

  • سینه مرغ ۶۰۰ گرم
  • دنبه 100 گرم
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • سیر۴ حبه
  • کره 50 گرم
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

مراحل انجام کار در طرز تهیه کوبیده مرغ رستورانی

طرز تهیه کوبیده مرغ رستورانی را که بارها از ما خواسته شده است را برایتان قرار داده ایم. شما می توانید مراحل کار را در طرز تهیه کوبیده مرغ در همین بخش مطالعه نمایید و آن را بیاموزید.

مرحله اول: چرخ کردن گوشت

اولین قدم برای تهیه کوبیده مرغ، چرخ کردن آن است. پس از شستن سینه مرغ، آن را بر روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با دقت گوشت را از استخوان جدا کنید. سپس گوشت را در چرخ گوشت بریزید و به همراه دنبه دو بار چرخ کنید تا کاملا نرم و یک‌دست شود. دنبه باعث می‌شود تا گوشت پس از کباب شدن سفت و خشک نشود.

مرحله دوم: اضافه کردن پیاز

اضافه کردن پیاز یکی از مهم‌ترین مراحل تهیه کوبیده مرغ است که باید با دقت انجام شود. پیازها را پس از پوست کردن، بشویید و با رنده ریز، رنده کنید. پیازهای رنده شده را با دست خوب فشار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود. سپس آن را به گوشت اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن سیر و ادویه‌جات

این مرحله نوبت اضافه کردن سیر و دیگر چاشنی‌هاست. سیرها را پس از پوست کردن، بشویید و با رنده ریز، رنده کنید. سیر رنده شده را به همراه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و دیگر ادویه‌جات به گوشت اضافه نمایید. پاپریکا، آویشن و تخم گشنیز، گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید برای مزه‌دار کردن مرغ استفاده کنید.

مرحله چهارم: ترکیب مواد

پس از اضافه کردن ادویه‌جات و چاشنی‌ها، نوبت به ورز دادن مایه گوشتی می‌رسد. یک دستکش به دست کنید و مواد را با دست به خوبی ورز دهید. ورز دادن را تا جایی ادامه دهید که مواد به خوبی در هم ترکیب شده و ادویه‌های اضافه شده در همه نقاط پخش شود. حدود ده دقیقه این کار را انجام دهید.

مرحله پنجم: استراحت دادن گوشت

پس از آن‌که مایه کباب را به خوبی ورز دادید، در ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید. اجازه دهید مواد به خوبی باهم ترکیب شوند و طعم‌ها به خورد هم بروند.

مرحله ششم: سیخ کردن کباب‌ها

حتما بخوانید
طرز تهیه کوبیده ماهی خوشمزه 4 نفره

برای تهیه کوبیده مرغ یا گوشت از سیخ‌های پهن استفاده می‌شود. مایه کباب را به 8 قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را به یک سیخ بکشید. می‌توانید از دستگاه‌ کباب سیخ کن نیز برای انجام این کار استفاده کنید.

مرحله هفتم: تهیه سس کره و زعفران

کره و زعفران در کنار هم ترکیبی بی‌نظیر ایجاد می‌کنند. ترکیبی که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به غذا می‌دهد و رنگ و بویی ایرانی به آن می‌بخشد. کره را آب کنید و زعفران دم‌کرده را به آن اضافه نمایید.

مرحله هشتم: پخت کباب‌ها

در انتهای کار، سیخ‌ها را بر روی زغال آماده شده قرار دهید تا کباب‌ها پخته شود. دقت داشته باشید که کباب را باد نزنید. اجازه دهید گوشت خود را روی سیخ بگیرد. سپس سیخ‌ها را به آرامی بچرخانید تا سمت دیگر کباب نیز بپزد. این کار را تا آماده شدن کباب‌ها به صورت مداوم انجام دهید. در مراحل پایانی پخت، سس کره و زعفران را به آرامی بر روی کباب‌ها بمالید.

کباب شما آماده است. می‌توانید آن را به همراه نان یا برنج سرو کنید و در کنار گوجه کبابی، پیاز و سبزی خوردن نوش‌جان نمایید.

طرز تهیه کوبیده مرغ در ماهیتابه

اگر شرایط تهیه کوبیده مرغ بر روی منقل را ندارید، می‌توانید کباب را به صورت تابه‌ای آماده کنید. برای این کار مقداری روغن در تابه بریزید و آن را بر روی اجاق قرار دهید. روغن باید به اندازه‌ای باشد که تنها کف تابه را چرب کند. مایه کباب را در تابه بگذارید و با دست در کف تابه پهن کنید.

طرز تهیه کوبیده مرغ ماهیتابه ای
طرز تهیه کوبیده مرغ ماهیتابه ای

اجازه دهید تا مایه کمی خودش را بگیرد. آن‌گاه می‌توانید برش‌های طولی را بر روی آن ایجاد کنید. هنگامی که یک سمت کباب‌ها سرخ شد، به آرامی آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

طرز تهیه کوبیده مرغ ماهیتابه ای رستورانی
طرز تهیه کوبیده مرغ ماهیتابه ای رستورانی

اگر کباب را در ماهیتابه درست می‌کنید، لازم نیست از دنبه در کنار گوشت مرغ استفاده کنید.

طرز تهیه کوبیده مرغ در فر

در طرز تهیه کوبیده مرغ در فر روش کار دقیقا همان روش بالاست فقط شما می توانید آن را درون سینی فر قرار داده و به فر منتقل کنید. دمای فر 180 درجه کافیست و می توانید بین 20 تا 40 دقیقه بسته به حجم و اندازه مواد خود آن را در فر قرار دهید. به همین سادگی طرز تهیه کوبیده مرغ در فر را نیز آموختید.

همانطور که در بالا مطالعه کردید طرز تهیه کوبیده مرغ کار سختی نیست ولی شما می توانید با مطالعه طرز تهیه کوبیده مرغ یک کباب کوبیده مرغ خوشمزه و اصیل را برای عزیزانتان طبخ نمایید.

علت خشک شدن کباب در طرز تهیه کوبیده مرغ

این اتفاق در طرز تهیه کوبیده مرغ رایج است. مهمترین نکته در بروز این اتفاق زیاد گذاشتن روی منقل است. یعنی شما سیخ های کباب را در مدت طولانی تری روی آتش قرار داده اید و این باعث خشک شده کباب شما شده است.

در طرز تهیه کوبیده مرغ نکات و مراحل را بدرستی انجام دهید تا هم کباب کوبیده مرغ شما پخته و هم نرم و خوشمزه باشد. بعید است که با مطالعه طرز تهیه کوبیده مرغ نتوانید این غذای خوشمزه را در منزل طبخ کنید ولی اگر به هر دلیلی مشکلی پیش آمد حتما آن را با ما درمیان بگذارید.

خواص در طرز تهیه کوبیده مرغ

برای مطالعه خواص در طرز تهیه کوبیده مرغ ابتدا بایستی مواد اولیه کباب کوبیده مرغ بررسی و تحلیل گردند. همانطور که در بالا مطالعه کردید طرز تهیه کوبیده مرغ با مواد اولیه ای رخ می دهد که همگی دارای خواص بسیاری برای بدن انسان هستند. همه این مواد را در ادامه مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم.

گوشت یکی از مهم‌ترین موادی است که در رژیم غذایی انسان جای دارد. گوشت سرشار از پروتئین است و انواع ویتامین و مواد معدنی را نیز در خود دارد. از این رو، باید به مقدار کافی در رژیم غذایی انسان وجود داشته باشد و در صورت حذف، حتما یک جایگزین مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

گوشت مرغ چربی کمتری نسبت به گوشت قرمز دارد. به همین دلیل به افرادی که دارای کلسترول بالا هستند یا قصد کاهش وزن را دارند­، توصیه می‌شود. گوشت مرغ سرشار از پروتئین است. مصرف پروتئین باعث می‌شود تا انسان به مدت طولانی احساس سیری داشته باشد و این مسئله به کاهش وزن کمک می‎کند. مصرف پروتئین کافی از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و باعث  تقویت پوست و مو نیز می‌گردد.

خواص در طرز تهیه کوبیده مرغ
خواص در طرز تهیه کوبیده مرغ

گوشت مرغ علاوه بر پروتئین، مواد معدنی زیادی را نیز در خود جای داده است. از جمله این مواد می‌توان به کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سلنیم، سدیم، منگنز، فسفر، آهن، روی و مس اشاره کرد. کلسیم و فسفر باعث تقویت استخوان‌ها و سالم نگه داشتن آن‌ها می‌گردد.

حتما بخوانید
گشنیز کباب

سلنیوم، به ترمیم بافت‌های بدن کمک کرده و عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، وجود ماده معدنی سلنیوم از ابتلا به آرتروز در دوران پیری جلوگیری می‌کند و احتمال بروز آن را کاهش می‌دهد. از دیگر خواص مصرف گوشت مرغ می‌توان به کاهش ابتلا به سرطان، تقویت سیستم عصبی، جلوگیری از بیماری آلزایمر، تقویت بینایی، کاهش استرس و افسردگی و داشتن پوستی شاداب اشاره کرد.

دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل
دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل

البته به این نکته توجه داشته باشید که مصرف گوشت مرغ نیز مانند دیگر مواد غذایی مقدار مناسبی دارد و نباید بیش از حد مصرف شود. به اندازه مصرف کنید تا همیشه سالم و تندرست بمانید.

جدول ارزش غذایی در طرز تهیه کوبیده مرغ

تشکیل دهنده اصلی مقدار در100 گرم
انرژی (کالری) 105  کیلوکالری
کربوهیدرات 1.25  گرم
پروتئین 15.40  گرم
چربی 3.96  گرم
آب 40.33  گرم
فیبر 0.37  گرم
قند 0.44  گرم
کلسترول 46.44  میلی گرم

همانطور که از جدول ارزش غذایی کوبیده مرغ در بالا مشخص است این غذای خوشمزه در هر 100 گرم مقدار 105 کیلوکالری انرژی دارد. پس برای طرز تهیه کوبیده مرغ دانستن مقدار کالری هم بسیار مهم است.

سخن پایانی در طرز تهیه کوبیده مرغ

طرز تهیه کوبیده مرغ یکی از بهترین غذاها و خوشمزه ترین ها را برایتان بصورت کامل و حرفه ای آموزش داده ایم. شما می توانید با مطالعه کامل طرز تهیه کوبیده مرغ یک غذای بینظیر را برای خود و عزیزانتان در منزل تهیه کنید.

به عنوان سخن پایانی درباره طرز تهیه کوبیده مرغ دو نکته بیان می کنیم. نکته اول اینکه حتما از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید و نکته دوم هم اینکه در پخت سیخ ها روی منقل یا فر بسیار دقت کنید که کباب شما خشک نشود.

این دو نکته بسیار مهم اصلی ترین نکات در طرز تهیه کوبیده مرغ می باشند. در اینجا لیست کاملی از کباب های خوشمزه و مطالب مرتبط را برایتان قرار خواهیم داد. سعی کنید این کباب های اصیل و سنتی ایرانی را نیز بیاموزید.

کباب های بسیار خوشمزه ای را نظیر کباب کوبیده اصل برایتان قرار دادیم. امیدواریم از این کباب ها هم لذت ببرید.

مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب یکی از مطالب بسیار خواندنی است که مطمئنا از آن استفاده خواهید کرد.

امیدواریم از آموزش این کباب خانگی راضی بوده و بتوانید یک کباب بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با گوشت را مطالعه کنید.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم مقالات انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) و طرز تهیه غذاهای محلی همدان و انواع غذاهای محلی مازندران ۲۱ غذا را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع کباب و طرز تهیه انواع غذاهای محلی هم آموزش دنیایی از غذاهای خوشمزه را دارند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

اگر علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم مقاله طرز تهیه انواع کباب اصیل ایرانی و ملل بهمراه معرفی و آموزش آنها و مقاله انواع ادویه کباب کوبیده ، معرفی 11 ادویه مخصوص را مطالعه کنید. تصاویر از پیج اینستاگرامی خوب و خوشمزه didgah.ashpazi برداشته شده است.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی  1TouchFood

طرز تهیه کوبیده مرغ رستورانی خوشمزه ساده 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
مرغ 01

طرز تهیه کوبیده مرغ را بصورت کاملا حرفه ای و مجلسی برایتان قرار داده ایم. با مطالعه طرز تهیه کوبیده مرغ ساده و حرفه ای خوشمزه و لذیذ از بهترین کباب کوبیده مرغ

نوع: غذای اصلی

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: طرز تهیه کوبیده مرغ

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 105

زمان آماده سازی: PT2H30M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT3H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • سینه مرغ ۶۰۰ گرم
  • دنبه 100 گرم
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • سیر۴ حبه
  • کره 50 گرم
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه کوبیده مرغ رستورانی مجلسی را برایتان قرار داده ایم. امیدواریم بتوانید با مطالعه همین طرز تهیه کوبیده مرغ یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ را برای عزیزانتان طبخ نمایید. مراحل کار را عینا و با دقت انجام دهید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *