سبد خرید
لیست غذای دیابتی ها

لیست غذای دیابتی ها و آموزش 20 غذای دیابتی

با یک مقاله آموزشی حرفه ای با عنوان  لیست غذای دیابتی ها و آموزش 20 غذای دیابتی در خدمت شما عزیزان هستیم. یکی از موارد مهم در بیماری دیابت، مساله غذای دیابتی ها می باشد که نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط فیزیکی بیماران دارد.

با شناخت مواد غذایی مناسب و مفید برای این بیماری می توان رژیم های غذایی مخصوصی برای بیماران دیابتی در نظر گرفت. با پیروی از این رژیم های غذایی و بهبود کیفیت غذای دیابتی ها این افراد قادر خواهند بود امور روزمره زندگی خود را با مشکلات کمتری انجام دهند.

بسیاری از افراد درخواست های بسیاری در خصوص دستور غذایی های خاص برای بیماری های مختلف داشتند. در اینجا تغذیه بیماران دیابتی و غذای دیابتی ها را در دستور کار قرار دادیم تا بهترین رسپی ها را برایتان ترجمه کنیم.

چگونگی غذای دیابتی ها یکی از دغدغه های اصلی این بیماران بوده است. در اینجا می توانید اطلاعات کاملی را در خصوص رژیم غذای دیابتی ها داشته باشید.

قبل از اینکه مطالبی را در خصوص رژیم غذای دیابتی ها داشته باشیم ابتدا باید بدانیم بیماری دیابت چگونه شروع می شود؟

فهرست مطالب

بیماری دیابت

هنگامیکه بدن یک فرد نتواند به اندازه نیازش انسولین تولید کند یا انسولین تولیده شده توسط خود بدن فرد را نتواند درست استفاده کند این شخص به بیماری دیابت مبتلا شده است.

در ایران بالغ بر 8 میلیون بیمار دیابتی وجود دارد که خیلی از این افراد از بیماری خود مطلع نیستند. که این یک خطر محسوب می شود.

راههای تشخیص بیماری دیابت

در زیر راههای تشخیص این بیماری را برایتان آورده ایم. بسیار مهم است که هر چه سریعتر این بیماری تشخیص داده شود تا از مشکلات دیگر جلوگیری شود.

  • کاهش وزن
  • مشکلات بینایی
  • تکرر ادرار
  • پرخوری
  • عدم بهبود زخم و عفونت ها

چه افرادی به دیابت مبتلا می شوند؟

معمولا افرادی که علایم زیر را دارند به مبتلا دچار می شوند. این افراد باید هر چه سریعتر درمان را در دستور کار خود قرار دهند.

  • سابقه داشتن بیماری دیابت در خانواده
  • زنان با سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • افراد کم تحرک
  • سابقه بیماری های قلبی و عروقی
  • افراد دارای فشار خون بالا
  • افراد دارای چربی خون بالا
  • بیماری چاقی شدید
  • داشتن سابقه دیابت بارداری
  • تولد نوزاد با وزن بالا

تا اینجا مروری بر این بیماری داشتیم و نمی خواهیم از بحث اصلی که تغذیه و غذای دیابتی ها است دور شویم. یکی از مشکلات جدی بیماران دیابتی رژیم غذایی مناسب است.

رژیم غذایی مناسب و غذای دیابتی ها

دستورغذایی مناسب بیماران دیابتی چیست ؟  دیابتی ها چه بخورند و چه نخورند ؟

20 دستورغذایی از متخصصین تغذیه که می توانید برای بیماران دیابتی تهیه کنید. دستورهای مناسب غذای دیابتی ها به شما کمک می کند از انسولینی که بدنتان تولید می کند یا همراه با دارو مصرف می کنید بهتر استفاده کنید.

این غذاها دقیقا با مواد مغذی مانند کربوهیدراتهای سالم، غذاهای غنی از فیبر، ماهی، آووکادو، آجیل و روغن زیتون کالری لازم برای شما را فراهم می کنند. غذای دیابتی ها همچنین احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و انواع بیماری های سرطانی را کاهش میدهند.

کربوهیدراتهای سالم در میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، محصولات لبنی کم چرب وجود دارند. غذاهای غنی از فیبر شامل سبزیجات، انواع توت ها، آجیل، حبوبات و غلات کامل می باشد.

مصرف لبنیات کم چرب خطر کاهش تراکم استخوانی را در آینده در بدن کاهش می دهد. غذاهای سالم و رسپی ها، کنترل وعده غذایی و برنامه غذایی منظم باید بطور مداوم برای تنظیم قند خون انجام شود.

اگر شما هم بیمار دیابتی هستید باید سعی کنید از غذاهایی که قند خون را به سرعت افزایش می دهد مانند : شکر، عسل، مربا، ملاس، ملاس، مارمالاد، آب میوه های صنعتی، کیک، شکلات، برنج ، سیب زمینی اکیداً خودداری نمایید.

الان دقیقاً هوس چه غذایی را کردید ؟ پیتزا ؟ چیپس؟ شیرینی جات ؟ ..

در این جا ما دستورالعمل های غذایی مختلف و ویژه ای برای شما بیماران دیابتی تهیه نمودیم. اگر علاقمند هستید مقاله آموزشی آشپزی و 30 اصل طلایی بهمراه طرز تهیه غذاهای پایه را حتما مطالعه کنید.

لیست غذای دیابتی ها

ساندویچ تخم مرغ با نان چاودار در لیست غذای دیابتی ها

این دستور غذایی را بیماران مبتلا به دیابت می توانند برای صبحانه مصرف کنند. این ساندویچ با نان چاودار و تخم مرغ همزده در عرض 10 دقیقه آماده می شود.

ساندویچ تخم مرغ با نان چاودار در لیست غذای دیابتی ها
ساندویچ تخم مرغ با نان چاودار در لیست غذای دیابتی ها

این غذا بسیار آسان است و طرز تهیه این غذای خوشمزه را برایتان قرار داده ایم. مواد لازم برای تهیه این غذا عبارتند از تخم مرغ 2 عدد  – شیر نیم چرب 1.5 قاشق غذاخوری  – نمک – فلفل سیاه – نان چاودار برشته شده

این ساندویچ یکی از غذاهای مفید در رژیم و لیست غذای دیابتی ها می باشد. اگر علاقمند هستید مقاله انواع غذاهای ایرانی و مقاله آنالیز غذا های ایرانی بیش از 100 آنالیز غذا را مطالعه کنید.

بلغور جو دوسر دارچینی در لیست غذای دیابتی ها

بلغور جو دوسر که در سالهای اخیر مکرراً در لیست رژیم غذایی قرار گرفته غذای مناسبی برای بیماران دیابتی می باشد.

بلغور جو دوسر دارچینی در لیست غذای دیابتی ها
بلغور جو دوسر دارچینی در لیست غذای دیابتی ها

فقط با 4 ماده اولیه شما می توانید بلغور جو دوسر دارچینی را تهیه کنید. مواد لازم برای تهیه این غذای مناسب عبارتند از بلغور جودوسر 2 قاشق غذاخوری – آب 2 قاشق غذاخوری – شیر نیمه چرب 2 قاشق غذاخوری – دارچین 1 قاشق چایخوری

حتما بخوانید
طرز تهیه سوپ پیازچه خوشمزه مجلسی برای 4 نفر

بلغور جو دوسر دارچینی یکی از غذاهای مفید در رژیم و لیست غذای دیابتی ها می باشد.

املت سبزیجات با گوجه فرنگی در لیست غذای دیابتی ها

فکر نکنم کسی پیدا بشه که به املت سبزیجات نه بگه ؟

این املت که با گوجه فرنگی خشک و سبزیجات تهیه می شود را می توانید به منوی صبحانه و یا ناهار افراد دیابتی اضافه کنید.

املت سبزیجات با گوجه فرنگی خشک در لیست غذای دیابتی ها
املت سبزیجات با گوجه فرنگی خشک در لیست غذای دیابتی ها

مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه عبارتند از تره فرنگی نازک حلقه حلقه شده – اسفناج 2 برگ – روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری – گوجه فرنگی خشک خرد شده 6 عدد – نمک – فلفل سیاه – تخم مرغ 4 عدد

املت سبزیجات یکی دیگر از موارد خوب در لیست غذای دیابتی ها می باشد.

گرانولا با ماست در لیست غذای دیابتی ها

یک دستور غذایی خوشمزه با کالری بسیار پایین و طعمی دلنشین که بیماران دیابتی می توانند به لیست غذایی خود اضافه کنند.

برای شیرین کردن گرانولا می توانید از میوه هایی مانند تمشک و یا زغال اخته استفاده کنید. این غذای ساده سرشار از امگا 3 ویژه بیماران دیابتی می باشد.

گرانولا با ماست در لیست غذای دیابتی ها
گرانولا با ماست در لیست غذای دیابتی ها

مواد لازم برای تهیه این غذا عبارتند از تمشک 6- 10 عدد – کرنبری 10 عدد – ماست 3 قاشق غذاخوری – جو دوسر 2 قاشق غذاخوری – تخم کتان  قاشق غذاخوری – دانه آفتابگردان – دانه تخم کدو و کنجد

گرانولا با ماست نیز یکی از غذاهای مفید در رژیم غذای دیابتی ها می باشد.

بلغور پلو با نخود و گوجه فرنگی در لیست غذای دیابتی ها

بهتر است بیماران دیابتی بجای برنج، بلغور مصرف کنند. اما برای مزه دار کردن می توانید از گوجه فرنگی و نخود استفاده کنید.

بلغور پلو با نخود در لیست غذای دیابتی ها
بلغور پلو با نخود در لیست غذای دیابتی ها

بلغور پلو با نخود غذای اصلی برای بیماران دیابتی است. مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه عبارتند از نخود پخته 1 لیوان – گوجه گیلاسی 200 گرم – ریحان تازه – بلغور 1 فنجان چایخوری – روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری – نمک – فلفل سیاه

بلغور پلو با نخود نیز یکی از موارد عالی در لیست غذای دیابتی ها می باشد.

کوس کوس مرغ با نعنا در لیست غذای دیابتی ها

کوس کوس مرغ با نعنا یک گزینه خوب برای ناهار و یا شام برای بیماران دیابتی که با سینه مرغ، زنجیبل، زردچوبه و نعنا تهیه می شود و سرشار از پروتئین می باشد.

کوس کوس مرغ در لیست غذای دیابتی ها
کوس کوس مرغ در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد غذایی نیاز است که عبارتند از سینه مرغ 2 تکه – سیر 2 حبه – فلفل قرمز (فلفل کاپی) 2 عدد – زنجیبل تازه 2 یک تکه کوچک 2 سانتی متر – زیره 1 قاشق چایخوری – زردچوبه 2/1 قاشق چایخوری – روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری – نمک – فلفل سیاه – کوسکوس 5/1 فنجان – نعنا تازه خرد شده – لیمو  رنده پوست لیمو و آب لیمو

کوس کوس مرغ نیز یکی از غذاهای مفید در رژیم غذای دیابتی ها می باشد.

سوپ دال عدس و گوجه فرنگی در لیست غذای دیابتی ها

سوپ دال عدس و گوجه فرنگی غذایی است با کالری بسیار پایین و لذیذ که می تواند به لیست رژیم غذایی بیماران دیابتی اضافه شود. همچنین می تواند به عنوان یک پیش غذای سبک باشد.

سوپ دال عدس و گوجه در لیست غذای دیابتی ها
سوپ دال عدس و گوجه در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد غذایی نیاز است که عبارتند از : پیاز خرد شده 1 عدد – هویج بزرگ رنده شده 1 عدد – پاپریکا سرقاشق چایخوری – زیره 1 قاشق چایخوری – دال عدس 3 قاشق غذاخوری – گوجه فرنگی 400 گرم پوست گرفته شده و رنده شده – لیمو 1 عدد رنده پوست لیمو و آب لیمو – آب سبزیجات 5/1 لیوان

این سوپ خوشمزه نیز یکی از موارد مفید در لیست غذای دیابتی ها می باشد.

به شما پیشنهاد می دهیم مقاله آموزشی تقویت سیستم ایمنی با نوشیدنی 10 نوشیدنی بینظیر و مقاله تقویت سیستم ایمنی بدن با 12 ماده غذایی را مطالعه کنید.

سالاد مدیترانه ای آروگولا در لیست غذای دیابتی ها

سالاد مدیترانه ای آروگولا سرشار از امگا 3 پیشنهاد می شود به لیست رژیم غذایی بیماران دیابتی اضافه شود. این سالاد با آروگولا، اسفناج و تخم کتان تهیه می شود.

سالاد مدیترانه ای آروگولا در لیست غذای دیابتی ها
سالاد مدیترانه ای آروگولا در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این غذای خوشمزه به آروگولا یا سبزی روکا 1 بسته – جعفری 1 دسته – تخم کتان 1قاشق غذاخوری – تخم آفتابگردان و تخم کدو 1 قاشق چایخوری – روغن زیتون 1 قاشق چایخوری – آب لیمو – نمک نیاز است.

این سالاد مدیترانه ای بینظیر نیز یکی دیگر از مواد غذایی عالی در لیست غذای دیابتی ها می باشد.

سالاد کینوآ با پنیر کبابی در لیست غذای دیابتی ها

این سالاد با کینوآ و پنیر کبابی تهیه می شود و پیشنهاد می شود به لیست رژیم غذایی بیماران دیابتی اضافه شود. این سالاد در عرض 15 دقیقه آماده میشود و می توانید آن را در کنار غذا سرو کنید.

سالاد کینوآ با پنیر کبابی در لیست غذای دیابتی ها
سالاد کینوآ با پنیر کبابی در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این سالاد خوشمزه به گوجه فرنگی خشک 6 عدد – روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری – پیاز قرمز کوچک 1 عدد خرد شده – آب لیمو 2 قاشق غذاخوری – زیره 1 قاشق چایخوری – پنیر کبابی 200 گرم – کینوآ  85 گرم نیاز است.

این سالاد نیز گزینه مناسبی در رژیم غذای دیابتی ها می باشد.

سالاد مرغ با گل کلم در لیست غذای دیابتی ها

سالاد مرغ با گل کلم غنی از ویتامین و پروتئین و گزینه مناسبی برای بیماران دیابتی است. این سالاد با سبزیجات تهیه می شود و می توانید آن را به عنوان غذای اصلی میل کنید.

سالاد مرغ با گل کلم در لیست غذای دیابتی ها
سالاد مرغ با گل کلم در لیست غذای دیابتی ها

شما می توانید با مواد غذایی سینه مرغ 1 تکه ( با روغن زیتون و نمک پخته شود) – گل کلم کوچک 1 عدد (شسته شده و خرد شده ) – خیار 1 عدد خرد شده – فلفل قرمز کاپی 1 عدد خرد شده – آب لیمو 1 قاشق غذاخوری – روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری – جعفری خرد شده 2/1 فنجان – پیازچه تازه 4 عدد خرد شده – پودر سیر 2 قاشق چایخوری و یا سیر 1 حبه – زیذه 2 قاشق چایخوری – نمک / فلفل این غذای خوشمزه را طبخ نمایید.

به شما توصیه می کنیم این سالاد خوشمزه را در لیست غذای دیابتی ها گنجانده و استفاده کنید.

حمص با لواش سبوس دار در لیست غذای دیابتی ها

حمص یک پیش غذای بسیار محبوب و گزینه مناسبی برای بیماران دیابتی است. این حمص را می توانید با لواش تهیه شده با آرد سبوس دار  به عنوان غذای اصلی میل کنید.

حمص با لواش سبوس دار در لیست غذای دیابتی ها
حمص با لواش سبوس دار در لیست غذای دیابتی ها

برای طبخ این غذای خوشمزه به نخود آبپز 1 بسته – سیر 1 حبه خرد شده – ماست 3 قاشق غذاخوری – آبلیمو – نمک – لواش 2 عدد نیاز است.

این غذا نیز یکی از موارد خوب در لیست غذای دیابتی ها می باشد.

خوراک سبزیجات سالم در لیست غذای دیابتی ها

تورلو یا خوراک سبزیجات ترکیبی از سبزیجات پخته شده در سس گوجه فرنگی غذای بسیار خوشمزه زمستانی و گزینه مناسبی برای بیماران دیابتی است.

خوراک سبزیجات در لیست غذای دیابتی ها
خوراک سبزیجات در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این غذای خوشمزه به گوجه فرنگی خرد شده 400 گرم – رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری – روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری – سیر 2 حبه – تره فرنگی 1 عدد حلقه ای خرد شده – هویج 70 گرم – کرفس خرد شده 60 گرم – پیاز قرمز 1 عدد خلالی خرد شده – برگ بو 1 عدد – زیره 1 قاشق چایخوری – لوبیا قرمز پخته شده 400 گرم

حتما بخوانید
چرا غذاهام خوشمزه نمیشه ؟ با 12 دلیل

خوراک سبزیجات نیز یکی از غذاهای عالی در سبد غذای دیابتی ها می باشد. توصیه می کنیم طرز تهیه انواع غذا با حبوبات را مطالعه کنید.

جوجه کباب با سس مخصوص در لیست غذای دیابتی ها

این جوجه کباب با سس سویا و روغن کنجد بر روی کباب پز ، گریل و یا باربیکو تهیه می شود و گزینه مناسبی برای بیماران دیابتی است و همراه با سالاد سرو می شود.

جوجه کباب با سس مخصوص در لیست غذای دیابتی ها
جوجه کباب با سس مخصوص در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این جوجه کباب خوشمزه به سینه مرغ – سیر 1 حبه – زیره نصف قاشق چایخوری – گشنیز نصف قاشق چایخوری خرد شده – پاپریکا 4/1 قاشق چایخوری – لیمو 1 عدد آب لیمو و پوست لیمو  نیاز است.

برای سس مخصوص نیز به سس سویا 1 قاشق غذاخوری – روغن کنجد – آبلیمو نصف لیمو نیاز دارید. توصیه می کنیم طرز تهیه انواع غذا با مرغ را مطالعه کنید.

این جوجه کباب نیز نیز یکی از گزینه های مناسب در لیست غذای دیابتی ها می باشد.

ماهی سی باس و اسفناج در لیست غذای دیابتی ها

فیله ماهی سی باس بدون استخوان با اسفناج گزینه مناسبی برای بیماران دیابتی است.

فیله ماهی سی باس با اسفناج در لیست غذای دیابتی ها
فیله ماهی سی باس با اسفناج در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این غذای خوشمزه به روغن زیتون 1.5 قاشق غذاخوری – سیر 2 حبه – برگ اسفناج تازه 180 گرم – فیله ماهی سی باس 180 گرم – نمک – فلفل سیاه – گوجه گیلاسی 50 گرم نیاز است.

این غذای دریایی نیز یکی از موارد خوب در لیست غذای دیابتی ها می باشد. توصیه می کنیم طرز تهیه انواع غذا با ماهی را مطالعه کنید.

استیک با هویج در لیست غذای دیابتی ها

این استیک در کنار تکه های هویج، آویشن و رزماری غنی از پروتئین گزینه مناسب برای بیماران دیابتی است.

استیک با هویج در لیست غذای دیابتی ها
استیک با هویج در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این استیک خوشمزه به استیک 1 تکه – هویج 1 عدد – پیاز کوچک – سیر کوچک 1-2 حبه – روغن زیتون 5/1 قاشق غذاخوری – آویشن و رزماری هرکدام 1 شاخه – نمک و فلفل سیاه نیاز دارید.

این هم یک استیک خوشمزه و عالی برای تغذیه بیماران دیابتی در لیست غذای دیابتی ها می باشد. توصیه می کنیم طرز تهیه انواع غذا با گوشت را مطالعه کنید.

ماکارونی کدو سبز و آووکادو در لیست غذای دیابتی ها

مصرف ماکارونی کلاسیک برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود. اما دستور غذایی ارائه شده توسط متخصص تغذیه تهیه ماکارونی کدو سبز و آووکادو و قارچ گزینه ی مناسب برای بیماران دیابتی برای وعده ناهار می باشد.

اسپاگتی کدو سبز در لیست غذای دیابتی ها
اسپاگتی کدو سبز در لیست غذای دیابتی ها

اگر واحد کربوهیدرات غذاها در بیماران دیابتی کنترل شود هیچ ممنوعیتی در مصرف غذاهایی مانند ماکارونی ندارند. اما باید در نظر داشته باشید چرا که قند خون را افزایش می دهد.

برای تهیه این اسپاگتی خوشمزه به کدو سبز 1 عدد- قارچ 2 عدد- آووکادو 2/1 عدد – برگ ریحان 20 برگ  – روغن زیتون 5/1 قاشق غذاخوری – سیر 1 حبه – آبلیمو 1 قاشق چایخوری – نمک نوک قاشق چایخوری – اسپاگتی 1 پیمانه نیاز است.

این اسپاگتی نیز یکی از موارد خوب در لیست غذای دیابتی ها می باشد. حتما طرز تهیه آن را مطالعه کنید.

مافین فندق و شکلات در لیست غذای دیابتی ها

اگر به دنبال دستور پخت یک شیرینی جذاب برای بیماران دیابتی هستید ما مافین فندق و شکلات را به شما توصیه می کنیم. این مافین های خوشمزه با آرد بادام، جوز هندی، فندق و شکلات تلخ تهیه می شود.

مافین فندق و شکلات در لیست غذای دیابتی ها
مافین فندق و شکلات در لیست غذای دیابتی ها

این مافین خوشمزه را با آرد بادام 5/1 فنجان – روغن نارگیل 4/1 فنجان – تخم مرغ بزرگ همزده 2 عدد – جوز هندی 4/1 قاشق چایخوری – میخک 4/1 قاشق چایخوری – فندق 100 گرم – شیرین کننده استویا 1 بسته (شیرین برگ) – نمک نوک قاشق چایخوری – بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری – شکلات تلخ 40 گرم تهیه خواهید کرد.

این مافین خوشمزه نیز یکی از شیرینی های مفید و مناسب برای بیماران دیابتی و لیست غذای دیابتی ها می باشد.

پیتزا گل کلم در لیست غذای دیابتی ها

از جمله دستورهای غذایی مناسب برای بیماران دیابتی پیتزا گل کلم می باشد که با استفاده از سبزیجات تهیه می شود.

پیتزا گل کلم در لیست غذای دیابتی ها
پیتزا گل کلم در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این پیتزای خوشمزه کافیست مواد غذایی گل کلم رنده شده 400 گرم – تخم مرغ 1 عدد – پنیر لبنه 100 گرم – پنیر موزارلا 60 گرم (رنده شده) – اسفناج – قارچ – گوجه فرنگی رنده شده 2/1 فنجان – سیر 2 حبه – سرکه بالزامیک – نمک و فلفل – روغن زیتون – گوجه گیلاسی (برای تزئین) را تهیه کنید.

این پیتزای خوشمزه نیز یکی از غذاهای خوشمزه در لیست غذای دیابتی ها می باشد. توصیه می کنیم طرز تهیه انواع غذا با پنیر و غذا با قارچ را مطالعه کنید.

مافین دیابتی در لیست غذای دیابتی ها

اگر به دنبال یک دستور پخت شیرینی مخصوص بیماران دیابتی هستید ما این مافین خوشمزه را به شما پیشنهاد می کنیم که با بلغور جو دوسر، موز، کشمش و زغال اخته و در عرض 30 دقیقه آماده می شود. برای تهیه این مافین خوشمزه از شکر استفاده نمی شود.

مافین دیابتی در لیست غذای دیابتی ها
مافین دیابتی در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه مافین دیابتی کافیست جو دوسر 1 فنجان- موز رسیده 5/1 عدد – تخم مرغ 1 عدد – خرما 5-6 عدد – بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری – کرنبری – جو دوسر استفاده نمایید.

این مافین خوشمزه نیز یکی از کیک های عالی در لیست غذای دیابتی ها می باشد. توصیه می کنیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

خوراک راویولی کدو سبز با گوشت چرخ کرده در لیست غذای دیابتی ها

در تهیه خوراک راویولی کدو سبز با گوشت چرخ کرده از آرد استفاده نمی شود و با ماست سرو می شود و گزینه بسیار خوبی برای بیماران دیابتی می باشد.

خوراک راویولی کدو سبز با گوشت چرخ کرده در لیست غذای دیابتی ها
خوراک راویولی کدو سبز با گوشت چرخ کرده در لیست غذای دیابتی ها

برای تهیه این خوراک خوشمزه کافیست کدو سبز 2 عدد – فلفل کاپی کوچک 1 عدد – گوشت چرخ کرده 100 گرم – پیاز 2/1 عدد – ماست 4 قاشق غذاخوری – سیر 1 حبه – روغن زیتون 1 قاشق چایخوری – نمک را با دستور غذایی آن طبخ نمایید.

این خوراک خوشمزه نیز یکی از موارد عالی در لیست غذای دیابتی ها می باشد. توصیه می کنیم طرز تهیه انواع غذا با گوشت چرخ کرده را مطالعه کنید.

دوره آموزش غذا با سبزیجات
دوره آموزش غذا با سبزیجات

امیدواریم از این مقاله علمی آموزشی درباره دیابت و غذای دیابتی ها راضی بوده باشید.

تلاش ما در این جهت بوده است که بیماران دیابتی بتوانند با مصرف مواد غذایی مفید و اجتناب از تغذیه نامناسب مشکلات کمتری را متحمل شده و امور روزمره و کاری خود را به خوبی انجام دهند.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذای بیماران و اطلاعات علمی آشپزی و مقالات علمی آشپزی و غذایی که بسیار خواندنی هستند را مطالعه کنید.

در اینجا لازم به ذکر است که بیماران حتما جدول ارزش غذایی مواد را مطالعه نمایند و در انتخاب مواد غذایی از این جدول استفاده نمایند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ فرنوش فروزان

2 comments

  1. با سلام اجازه دارم از مطالب سایت شما برای کانالم استفاده کنم بدون ذکر منبع؟

    1. آموزش آنلاین آشپزی

      سلام. بدون ذکر منبع قطعا کار درستی نیست و مورد تایید و رضایت مجموعه ما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *