چاپ دستور

طرز تهیه به پلو اصفهان مجلسی برای 5 نفر

طرز تهیه به پلو خوشمزه

طرز تهیه به پلو اصفهانی را برای شما عزیزان در این بخش از آموزش آنلاین آشپزی تهیه کرده ایم.

به پلو یکی از پرطرفدار ترین و مشهور ترین غذاهای اصفهانی است. این غذای بسیار خوشمزه و مقوی با مواد متنوعی تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه این غذا را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

مقیاس

مواد لازم

  • 1 عدد سینه مرغ
  • 1 عدد پیاز
  • 1 عدد هویج
  • 1 عدد به
  • 2 پیمانه برنج
  • 2 قاشق غذا خوری زعفران دم کرده
  • دارچین و زیره سبز به مقدار کافی
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
  • روغن به مقدار کافی

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی اولیه به پلو

ابتدا برنج را به همراه یک قاشق چایخوری نمک و مقداری آب ولرم به مدت 1 ساعت خیس می کنیم. مرغ را به همراه زرد چوبه، نمک و یک پیمانه آب داخل قابلمه میریزیم و روی حرارت قرار میدهیم . مرغ را از داخل قابلمه خارج کرده و اجازه میدهیم خنک شوند. سپس آنها را ریش ریش کرده و کنار میگذاریم.

مرحله دوم : تفت اولیه به پلو

پیازها را خلالی خرد کرده و به همراه کمی روغن تفت می دهیم. زمانی که پیاز ها طلایی رنگ شدند، مقداری فلفل و زردچوبه به آن اضافه کرده و مواد را هم می زنیم.

مرحله سوم : آماده سازی مایه به پلو

هویج را رنده کرده و به همراه مرغ آن را به تابه پیازداغ اضافه می کنیم. پوست به را جداکنید و با رنده درشت آن را رنده کنید. به را همراه زعفران دم کرده، دارچین و زیره سبز به تابه اضافه کنید و حدود 3 دقیقه آن را تفت دهید تا مواد با هم مخلوط شوند، سپس تابه را از حرارت بردارید.

مرحله چهارم : پخت برنج به پلو

یک قابلمه مناسب را روی حرارت گذاشته و 2 الی 3 پیمانه آب داخل آن بریزید. بعد از اینکه آب جوش آمد، 1 قاشق غداخوری روغن و 1 قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید. برنج را به آب درحال جوش بیافزایید و 7 الی 10 دقیقه صبر کنید تا برنج نیم پزشود. سپس آن را آبکش کنید.

مرحله پنجم : ترکیب برنج و مایه به پلو

کف قابلمه را با روغن چرب کنید. برنج و مخلوط مرغ را به صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید. اینکار را تا تمام شدن مواد اولیه ادامه دهید. حرارت گاز را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید حدود 45 الی 60 دقیقه برنج به همراه مواد به آرامی دم بکشد.

نکات مهم و ترفندها

توجه داشته باشید که به را زیاد تفت ندهید، زیرا له می شود.

شما می توانید طبق سلیقه خود ازسیب زمینی ورقه شده ، نان لواش یا کاهو به عنوان ته دیگ استفاده کنید و کف قابلمه را با آن بپوشانید.

ارزش غذایی

کلمات کلیدی: طرز تهیه به پلو اصفهان مجلسی برای 5 نفر ، دستور پخت به پلو ، به پلو اصفهانی