چاپ دستور

طرز تهیه خورشت مرغ خوشمزه مجلسی برای 4 نفر

طرز تهیه خورشت مرغ رستورانی

طرز تهیه خورشت مرغ را برای شما عزیزان به صورت کاملا حرفه ای و کاربردی تهیه کرده ایم.

مقیاس

مواد لازم

  • 3 قطعه سینه و یا ران مرغ
  • 3 عدد سیب زمینی متوسط
  • 3 عدد پیاز کوچک
  • 4 قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی
  • 2 عدد هویج متوسط
  • به میزان دلخواه روغن گیاهی
  • به میزان دلخواه نمک دریا، زردچوبه و فلفل سیاه

دستور تهیه

مرحله اول : آماده سازی مواد خورشت مرغ

در گام نخست پیاز ها را پوست گرفته و بصورت نگینی خرد می نماییم. تابه ای را انتخاب کرده و بر روی اجاق گاز قرار داده و اندکی روغن به آن افزوده و پس از داغ شدن پیاز های نگینی را به آن می افزاییم. پس از آنکه پیاز ها اندکی حالت خود را از دست داد به آن کمی زردچوبه افزوده و آن دو را با همدیگر بخوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم : سرخ کردن مرغ خورشت

سپس شعله اجاق گاز را اندکی کم کرده و ران یا سینه مرغ را به آن می افزاییم. در گام چهارم پس از تفت دادن مرغ ها به مدت 7 دقیقه، هویج ها را بصورت حلقه ای برش داده و به تابه می افزاییم.

مرحله سوم : پخت خورشت مرغ مجلسی

پس از تفت کوتاه هویج، نوبت به رب گوجه رسیده و آنرا به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا بخوبی با همدیگر تفت داده شوند. در گام ششم پس از رفع بوی خامی رب گوجه، نوبت افزودن فلفل سیاه و نمک دریا می رسد که اضافه شود و پس از آن سه لیوان آب ولرم به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم : سرخ کردن سیب زمینی برای تزئین خورشت مرغ

اجازه می دهیم تا مرغ به مدت 1 ساعت با دیگر مواد بپزد و در این مدت که مرغ در حال پختن است، سیب زمینی ها را شسته و خلالی برش می زنیم. در گام هشتم قبل از افزودن سیب زمینی آنرا با آب سرد شسته و برای نچسبیدن به همدیگر نشاسته آنرا می گیریم.

در گام نهم تابه ای دیگر را انتخاب کرده و اندکی روغن ریخته و پس از داغ شدن سیب زمینی را به آن افزوده و بعد از پخت خورشت، با آن تزئین را انجام خواهیم داد.

نکات مهم و ترفندها

سعی داشته باشید تا این خورشت مرغ را با شعله ملایم بپزید تا لعاب انداخته و طعم بینظیری به خود بگیرد.

توجه داشته باشید که برای تهیه این خورشت خوشمزه بهتر است تا از مرغ محلی بهره ببرید اما در صورت در دسترس نبودن آن از مرغ های درون بازار استفاده کنید.

ارزش غذایی

کلمات کلیدی: طرز تهیه خورشت مرغ خوشمزه مجلسی برای 4 نفر ، دستور پخت خورشت مرغ