سبد خرید
طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی با 2 روش

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی با 2 روش

دکتر کوین کارل متخصص تغذیه طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی را برای شما عزیزان آموزش داده است. مرکز آموزش آنلاین آشپزی این نوشیدنی خوشمزه را برای شما عزیزان ترجمه کرده است. امیدواریم از این آموزش طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی استفاده نمایید.

نوشیدنی‌های ورزشی روشی مؤثر برای هیدراته ماندن و سوخت‌گیری در حین دوچرخه‌سواری یا ورزشهایی از این دست هستند. دکتر کوین کرل، متخصص تغذیه ورزشی توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید با تهیه نوشیدنی‌های انرژی‌زای خودتان، کمتر هزینه کنید و بهترین‌ها را از هر دو دنیا دریافت کنید.

استفاده از نوشیدنی ورزشی خستگی را به تاخیر می اندازد و کارکرد بدن را افزایش می دهد. اما یک نوشیدنی ورزشی چگونه کار می کند؟ در طول ورزش طولانی، خستگی یا توانایی حفظ شدت تنظیم شده زمانی رخ می دهد که گلوکز خون (یا قند خون) کاهش یابد.

دوره آنلاین آموزش دمنوش
دوره آنلاین آموزش دمنوش

در مطالعات، تقریباً تمام افرادی که خسته شده بودند، کاهش قند خون را نشان دادند. نوشیدن یک نوشیدنی ورزشی افت قند خون را به تاخیر می اندازد و در نتیجه خستگی را به تاخیر می افتد – اما چرا قند خون اینقدر مهم است؟

قند سوخت اصلی مغز است و بدن به هر قیمتی از مغز محافظت می کند، بنابراین کمبود آن باعث کاهش سرعت شما می شود.

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی
طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی

در شرایطی که هوا گرمتر است ، از دست دادن بیش از 2 درصد از وزن بدن در مایعات می تواند عملکرد و کارکرد بدن را ضعیف کند.  نوشیدنی های لاغری خانگی گیاهی بیش از 10 نوع از دسته مقالات بسیار خواندنی است.

هنگامی که بدون مصرف مایعات ورزش می کنید، دمای مرکزی بدن شما افزایش می یابد و خسته می شوید. هنگامی که مایعات مصرف می کنید، دمای مرکزی شما همچنان بالا می رود، نه به سرعت زمانی که مایع را ننوشیدید. بنابراین، نقطه ای که در آن خسته می شوید را به تعویق می اندازید.

بنابراین، به طور خلاصه، نوشیدنی های ورزشی با جلوگیری از افت قند خون و به حداقل رساندن اثرات کم آبی، خستگی را به تاخیر می اندازند و عملکرد بدن را بهبود می بخشند. اگر در جستجوی نوشیدنی خنک تابستانی هستید طرز تهیه لیموناد هندوانه خانگی تابستانی 6 نفر یک نوشیدنی دلچسب را برای شما عزیزان به ارمغان می آورد.

مواد لازم در طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی

  • شکر
  • نمک
  • آب
حتما بخوانید
طرز تهیه میلک شیک نوتلا عالی برای 3 نفر

فقط شکر، نمک و آب. قند از کاهش عملکرد ناشی از افت قند خون جلوگیری می کند، مایع به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند و نمک به جذب و حفظ مایعات کمک می کند.

آموزش طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی

درست کردن نوشیدنی های ورزشی خودتان باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود و دو راه اصلی برای مقابله با این موضوع وجود دارد. اینها 1 لیتر نوشیدنی ورزشی را تشکیل می دهند. اولین مورد شامل مصرف 60 تا 80 گرم شکر ، اضافه کردن نصف قاشق چایخوری نمک خوراکی، اضافه کردن کوردیال بدون شکر و پر کردن با آب است.

به ازای هر یک لیتر نوشیدنی نهایتا 80 گرم شکر استفاده کنید.

های انرژی زا 02
آموزش طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا

بیش از 80 گرم قند یا شکر نیز احتمال ناراحتی معده را افزایش می دهد، به خصوص اگر بلافاصله بعد از آن می دوید. پس به این نکته نیز توجه داشته باشید. در طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد می توانید دنیایی از نوشیدنی های خنک و سرد را مطالعه نمایید.

این یکی از ساده ترین روش ها برای نوشیدنی انرژی زا خانگی است. شما عزیزان می توانید از این روش به سادگی استفاده کنید. اگر تمایل داشتید که از میوه ها نیز استفاده کنید از روش بعدی که بیان شده است استفاده نمایید.

آموزش طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی با میوه جات

گزینه دوم استفاده از آب میوه است. با فرض اینکه یک لیتر نوشیدنی ورزشی درست می کنید، 400 تا 600 میلی لیتر آب میوه را به یک بطری 1 لیتری اضافه کنید و با آب رقیق کنید و نصف قاشق چایخوری نمک خوراکی به آن اضافه کنید.

مزیت این روش، نوع قندهای موجود در آب میوه – عمدتاً گلوکز و فروکتوز – است که راحت‌ترین مخلوط قندها هستند.

های انرژی زا 04
آموزش طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی با میوه جات

این منجر به استفاده بیشتر از قند به عنوان سوخت، افزایش جذب مایعات و عملکرد بهتر در مقایسه با نوشیدنی‌های فقط گلوکز می‌شود.

دکتر کوین کرل، مدیر توسعه علمی و فنی در موسسه ورزش انگلیسی است و به عنوان متخصص تغذیه برای دو و میدانی بریتانیا و سه‌گانه بریتانیا فعالیت کرده است. برای دیدن اصل مقاله طرز تهیه نوشیدنی های انرژی زا می توانید از اینجا استفاده نمایید.

هشدار : این مطلب فقط جنبه اطلاع رسانی دارد و شما عزیزان برای استفاده از آن حتما می بایست با پزشک معالج و متخصص تغذیه صحبت نمایید.

همانطور که مطالعه کردید این روش نیز همانند روش قبلی بسیار ساده است و شما عزیزان به سادگی می توانید یک نوشیدنی انرژی زا خانگی را همراه با میوه ها در منزل برای خود و عزیزانتان تهیه نمایید. برای تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی می توانید از میوه های مختلف هم استفاده کنید.

لیمو سنگی – لیمو ترش – پرتقال و … میوه هایی هستند که می توانید از آن برای تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی استفاده کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه دوغ آیران ترکیه ای 2 نفره

نوشیدنی انرژی زا خانگی Greaterade

تصمیم گلدن استیت وریرز برای ممنوع کردن نوشیدنی‌های ورزشی تجاری و درست کردن نوشیدنی‌های خود با نمک دریای هیمالیا، به من انگیزه داد تا نوشیدنی‌های خودم را امتحان کنم – با شکر کمتر. شما می توانید این دستور غذا را تغییر دهید تا فرمول کامل خود را ایجاد کنید.

این طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی از آشپز جان آورده شده است. حتما این دستور را نیز مطالعه نمایید.

مواد اولیه طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی Greaterade

  • 8 فنجان آب سرد
  • 3 ق غ عسل
  • 2/1 ق چ نمک هیمالیا
  • 1 عدد فلفل کاین
  • 4/3 فنجان آب پرتقال از صافی رد شده
  • 2 عدد لیمو سنگی متوسط آب گرفته شده
  • 2 عدد لیمو ترش متوسط آب گرفته شده

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی Greaterade

1 فنجان از آب را در یک قابلمه بزرگ بریزید. عسل، نمک و فلفل کاین را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا مواد حل شوند. از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به دمای اتاق برگردد.

آب میوه ها را به مخلوط دمای اتاق در قابلمه اضافه کنید. 7 فنجان آب باقیمانده را در آن بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود.

نوشیدنی انرژی زا خانگی شما آماده شده است. نوش جان

فیلم طرز تهیه نوشیدنی انرژی را خانگی

معایب نوشیدنی انرژی زا صنعتی

ارزش غذایی نوشیدنی انرژی زا خانگی Greaterade

40 کالری؛ پروتئین 0.6 گرم؛ کربوهیدرات 12.1 گرم؛ چربی 0.1 گرم؛ سدیم 105.7 میلی گرم تغذیه کامل

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی  1TouchFood

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی با 2 روش - آموزش آنلاین آشپزی
های انرژی زا 01

فیلم آموزش طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی از نوشیدنی های پر انرژی و قوی برای آموزش دستور تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی از بهترین نوشیدنی های پر انرژی حرفه ای

نوع: نوشیدنی

سبک آشپزی: ایرانی

کلمات کلیدی: نوشیدنی انرژی زا خانگی

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 40

زمان آماده سازی: PT0H02M

زمان پخت و پز: PT0H02M

زمان کل: PT0H05M

اجزاء دستورالعمل:

  • 8 فنجان آب سرد
  • 3 ق غ عسل
  • 2/1 ق چ نمک هیمالیا
  • 1 عدد فلفل کاین
  • 4/3 فنجان آب پرتقال از صافی رد شده
  • 2 عدد لیمو سنگی متوسط آب گرفته شده
  • 2 عدد لیمو ترش متوسط آب گرفته شده

راهنمای دستورالعمل: دکتر کوین کارل متخصص تغذیه طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی را برای شما عزیزان آموزش داده است. مرکز آموزش آنلاین آشپزی این نوشیدنی خوشمزه را برای شما عزیزان ترجمه کرده است. امیدواریم از این آموزش طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی استفاده نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *