سبد خرید
طرز تهیه قويماق اردبیل آسان خوشمزه برای 3 نفرتهیه دسر قويماق خوشمزه اردبیلی برای 3 نفر

طرز تهیه قويماق اردبیل آسان خوشمزه برای 3 نفر

طرز تهیه قويماق اردبیل آسان خوشمزه برای 3 نفر را برای شما عزیزان بصورت کاملا حرفه ای و ساده تدارک دیده ایم. امیدواریم که این بخش از آموزش آنلاین را فراگرفته و این دسر خوشمزه ترکی را در منزل تهیه و میل نمایید. قویماق یکی از دسر های محبوب اردبیل است که آوازه و شهرتش به جهانی شده است.

اردبیل یکی از استان های محبوب و مشهور محلی است که آشپزی و تغذیه آن از تنوع بالایی برخوردار است. این استان با در دست داشتن بسیاری از طعم و مزه های مختلف و خورشت های خوشمزه، توانسته در میان دیگر استان ها از شرایط مطلوبی برخوردار باشد. آموزش منحصر به فرد طرز تهیه دسر فرنی را حتما مطالعه داشته باشید.

طرز تهیه قويماق اردبیل که در حال مطالعه آن هستید نیز یکی از همین موارد است. آموزش طرز تهیه پودینگ زعفرانی را مطالعه نمایید. تنوع غذایی این استان ابعاد وسیعی از غذاها را در بر گرفته و دسر ها و پیش غذاها نیز از شهرت عالی و نابی برخوردارند. طرز تهیه قويماق اردبیل را به روشی خاص و بی بدیل خواهید آموخت.

طرز تهیه قویماق اردبیل

در این آموزش آنلاین آشپزی بخش دسر ها و ژله ها برای شما عزیزان عناصر تشکیل دهنده قویماق اردبیل را شرح خواهیم داد. این دسر مقوی و ناب را شما می توانید به آسانی در منزل تهیه کرده و طرز تهیه قویماق اردبیل را به گونه ای متفاوت در این بخش آموزشی مطالعه فرمایید. آموزش ناب طرز تهیه ژله رولی را مطالعه فرمایید.

شما پس از مطالعه و فراگیری آموزش طرز تهیه قویماق اردبیل خواهید توانست با رویکردی متفاوت و جالب توجه این دسر اردبیلی را به روشی بی بدیل و درجه یک تهیه و سرو نمایید. به شما پیشنهاد و توصیه داریم تا پایان این بخش ما را همراهی نمایید. آموزش بینظیر طرز تهیه دسر مهلبیه را به سادگی بیاموزید!

طرز تهیه دسر قويماق اردبیل نیز یکی از این دسر های خوشمزه و بینظیری است که شما در این بخش از آموزش آنلاین آنرا مطالعه می نمایید. این دسر در ماه مبارک رمضان و یا برای خانم هایی که تازه زایمان کرده اند بسیار مفید و مقوی می باشد. آموزش جذاب طرز تهیه دسر پاناکوتا می تواند یک دسر بی بدیل برایتان باشد؛ از دستش ندید!

حتما بخوانید
طرز تهیه یتیمچه مشهدی خوشمزه برای 4 نفر

آموزش طرز تهیه قويماق اردبیل سنتی

طرز تهیه قويماق اردبیل خانگی
طرز تهیه قويماق اردبیل خانگی

پیش از آنکه سراغ ادامه آموزش شویم لازم است برای شما عرض کنیم که طرز تهیه قويماق اردبیل بسیار شباهت با کاچی داشته و برخی از افراد این دو دسر را با همدیگر یکی می دانند. اما نکته اینجاست که این دسر تفاوت های کوچکی با کاچی داشته و شما در ادامه آنها را متوجه خواهید شد. آموزش طرز تهیه پودینگ موز و دارچین را حتما بخوانید.

در این بخش از آموزش آنلاین انواع دسر، در ابتدا عناصر تشکیل دهنده و مواد اولیه در طرز تهیه قويماق اردبیل را برایتان شرح داده و در ادامه برای شما آماده سازی و مراحل تهیه این دسر خوشمزه را تشریح خواهیم نمود. آموزش بینظیر طرز تهیه پودینگ بیسکویت را به شما پیشنهاد می دهیم.

دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

در صورتیکه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع غذاهای محلی را دارید، بخش طرز تهیه انواع غذاهای محلی می تواند به شما کمک مناسبی نماید. شما می توانید پس از فراگیری طرز تهیه قويماق اردبیل به مطالعه غذاهای محلی بپردازید.

عناصر تشکیل دهنده در طرز تهیه قويماق اردبیل عبارتند از آرد گندم، روغن حیوانی یا کره، شکر سفید، دارچین، زردچوبه و زعفران که تمامی این مواد از خواص فوق العاده برخوردار بوده و در جدول ارزش غذایی جایگاه بسیار مناسبی برای خود دارند.

زمانبندی طرز تهیه قويماق اردبیل

  • زمان مورد نیاز آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان مورد نیاز پخت 60 دقیقه
  • دستور پخت نسبتا آسان
  • مناسب برای 3 نفر
طرز تهیه قويماق اردبیل مجلسی
طرز تهیه قويماق اردبیل مجلسی

مواد لازم برای تهیه قويماق اردبیل

  • 3 قاشق غذاخوری آرد گندم
  • 400 میلی لیتر آب ولرم
  • 3 قاشق غذاخوری روغن حیوانی و یا کره
  • 1/2 قاشق سوپخوری پودر دارچین
  • 200 گرم شکر سفید
  • به میزان دلخواه زردچوبه و زعفران دم کرده

دستور پخت قويماق اردبیل با آرد گندم

در این بخش برای شما مراحل آماده سازی و طرز تهیه قويماق اردبیل را به صورت کاملا کاربردی توضیح خواهیم داد. امیدواریم که این دسر ترکی را به خوبی فراگرفته و در منزل تهیه و نوش جان نمایید. آموزش جامع و عالی غذاهای ترکی را در بخش انواع غذاهای محلی آذربایجانی به دقت مطالعه داشته باشید.

مرحله اول : آماده سازی مواد اولیه قویماق اردبیل

در ابتدا ظرفی را انتخاب کرده و زعفران دم کرده را به همراه آب ولرم به ظرف افزوده و بهم می زنیم. در ادامه آرد گندم را چندین مرتبه الک کرده تا مانع از گلوله شدن آن شود.

مرحله دوم : پخت اولیه قویماق اردبیل

در گام بعدی قابلمه ای مناسب را بر روی اجاق گاز قرار داده و کره یا روغن حیوانی را به آن افزوده و آرد را کم کم به قابلمه می افزاییم. پس از آنکه آرد تغییر رنگ داد به آن زردچوبه افزوده و آب ولرم را کم کم به قابلمه اضافه کرده و دائما بهم می زنیم.

حتما بخوانید
طرز تهیه ژله تخم مرغی نیمرو برای 3 نفر
طرز تهیه قويماق اردبیل با آرد گندم
طرز تهیه قويماق اردبیل با آرد گندم

مرحله سوم : پخت نهایی قویماق اردبیل

در گام بعدی شکر سفید و زعفران دم کرده را به افزوده و درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا به مدت 20 دقیقه مواد در قابلمه بجوشد. در ادامه بهم نزده و پس از تمام شدن آب اضافی آنرا با دارچین، خلال پسته و بادام تزئین می نماییم.

نکات مهم طرز تهیه قويماق اردبیل

  • برای خوش طعم تر شدن دسر قویماق، می توانید هل و گلاب را برای مرینیت کردن دسر بکار ببرید.
  • شما می توانید به جای استفاده از شکر سفید، از نبات و عسل برای تهیه این دسر استفاده نمایید.
  • در صورتیکه تمایل داشتید می توانید از انواع مغزها نظیر مغز گردو استفاده نمایید.

جدول ارزش غذایی قويماق اردبیل

کالری 193 کیلوکالری
چربی 12.2 گرم
اشباع 2.1 گرم
کربوهیدرات 15.4 گرم
قند 34 گرم
فیبر 0.2 گرم
پروتئین 16.2 گرم
کلسترول 29 میلی گرم

خب همانطور که ملاحظه کردید برای شما عزیزان مراحل آماده سازی و طرز تهیه قويماق اردبیل را به بهترین روش ممکن توضیح دادیم. امیدواریم که این بخش از آموزش آنلاین را آموخته و این دسر ناب آذربایجانی را در منزل تهیه کرده و نوش جان نمایید. آموزش عالی و درجه یک طرز تهیه حلوا را حتما مطالعه فرمایید.

در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با انواع دسر، شما می توانید بخش طرز تهیه انواع دسر و ژله را مطالعه فرمایید. امیدواریم که طرز تهیه قويماق اردبیل در سری آموزش های رایگان آشپزی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

طرز تهیه قويماق اردبیل آسان خوشمزه برای 3 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
1 8

طرز تهیه قويماق اردبیل آسان از انواع دسر سنتی و محلی قویماق اردبیل و طرز تهیه بهترین قویماق ساده آذربایجان و طرز تهیه خانگی قویماق (کاچی) خوشمزه با آرد گندم ناب

نوع: دسر و ژله

سبک آشپزی: اردبیلی

کلمات کلیدی: طرز تهیه قويماق اردبیل

بازده دستورالعمل: 3

کالری: 193

زمان آماده سازی: PT0H10M

زمان پخت و پز: PT1H00M

زمان کل: PT1H10M

اجزاء دستورالعمل:

  • 3 قاشق غذاخوری آرد گندم
  • 3 قاشق غذاخوری روغن حیوانی و یا کره
  • 1/2 قاشق سوپخوری پودر دارچین
  • 200 گرم شکر سفید
  • به میزان دلخواه زردچوبه و زعفران دم کرده

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه قويماق اردبیل آسان خوشمزه برای 3 نفر را برای شما عزیزان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار دادیم. امیدواریم که این بخش از آموزش آنلاین را فراگرفته و دسر قویماق اردبیل خوشمزه و عالی را در منزل تهیه و سرو نمایید. نوش جانتان!

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *