سبد خرید
محصولات سوسیس و کالباس خانگی ایلیکالا

تفاوت بین سوسیس و هات داگ

تفاوت هات داگ و سوسیس اساساً در منشاء هر کدام و محتوای آنهاست اگر علاقه مند به دانستن ریشه هات داگ و تفاوت این سوسیس با بسیاری از انواع دیگر سوسیس مخصوصاً سوسیس و هات داگ دست ساز و ارگانیک هستید، این مقاله را بخوانید زیرا بسیاری از افراد فکر می کنند که هات داگ یک نژاد خاص است و فقط یک سوسیس نیست. با این وجود، هر کسی با این واقعیت موافق است که هم هات داگ و هم سوسیس بسیار خوشمزه هستند.

سوسیس در مقابل هات داگ

محصول هات داک ویژه دست ساز ایلیکالا
محصول هات داک ویژه دست ساز ایلیکالا

کلمات ‘هات داگ’ و ‘سوسیس’ اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. این دو محصول غذایی اغلب در فروشگاه‌های خرده‌فروشی مثل ایلیکالا در کنار هم قرار می‌گیرند و شباهت‌هایی در ظاهر، بسته‌بندی و سرو غذا دارند. اغلب تشخیص این دو دشوار است.

به عنوان مثال، ‘هات داگ’ به درستی به عنوان دو کلمه جداگانه نوشته شده است. ‘هات داگ’ اصطلاح آمریکایی برای ‘سوسیس آلمانی’ است که اغلب به آلمانی فرانکفورتر و وینر نسبت داده می شود. این اصطلاح را می‌توان برای خود محصول غذایی یا میان‌وعده‌ای استفاده کرد که محصول را در یک نان برش‌خورده با طعم‌های مختلف چاشنی‌ها و مواد اضافی شامل می‌شود.

تاریخچه هات داگ به عنوان یک معجون غذایی اغلب مورد مناقشه است زیرا بسیاری از مردم ادعای اختراع این غذا را دارند. ‘هات داگ’ از سال 1884 به عنوان یک اصطلاح استفاده می شود.

از سوی دیگر، ‘سوسیس’ یک اصطلاح کلی برای هر ماده غذایی است که شامل گوشت چرخ کرده، چربی، ادویه جات مختلف و گیاهانی است که در یک محفظه پر می شوند. مواد نگهدارنده نیز می توانند اضافه شوند. در واقع، ریشه کلمه ‘سوسیس’ از نظر ریشه شناختی با نمک، نوعی نگهدارنده سنتی مرتبط است.

هات داگ آمریکایی به این دسته کلی تعلق دارد و همچنین سوسیس های فرانکفورت آلمانی، وینر و دیگر انواع متمایز سوسیس از سراسر جهان. تقریباً هر کشور یا شهر (که سوسیس به عنوان غذای اصلی در نظر گرفته می شود) تنوع یا دستور پخت مخصوص به خود را دارد که از سایرین منحصر به فرد است.

حتما بخوانید
وقت آن است که درباره نوشتن در کلاس متفاوت فکر کنیم
محصولات پروتئیتی دست ساز و ارگانیک ایلیکالا
محصولات پروتئیتی دست ساز و ارگانیک ایلیکالا

سوسیس ها نیز از نظر مواد تشکیل دهنده و آماده سازی شباهت دارند. هر دو از روکش های مصنوعی و طبیعی برای نگه داشتن گوشت در کنار هم استفاده می کنند. تفاوت مشخصی بین سوسیس و هات داگ از نظر غلظت و تنوع مواد وجود دارد، اما این نیز از نوعی سوسیس به نوع دیگر متفاوت است. به عنوان یک ماده غذایی، سوسیس و کالباس از نظر ترکیبات و طعم ها تطبیق پذیری یکسانی دارند که این امر ناشی از طیف گسترده ای از گیاهان و ادویه های مورد استفاده است.

در مقایسه با هات داگ، سوسیس و کالباس سابقه طولانی دارد. سوسیس‌سازی در دنیای باستان به‌عنوان شکلی از قصابی مؤثر گوشت، عملی بود. در «اودیسه» هومر که در 850 قبل از میلاد نوشته شده است، ثبت شده است و در آثار باستانی دیگر نیز از آن یاد شده است. از آن زمان تا کنون، سوسیس و کالباس یکی از مواد اصلی در آشپزخانه های سراسر جهان بوده است.
یکی دیگر از تمایز اصلی بین سوسیس و کالباس، بافت آن است. هات داگ ها اغلب مخلوطی صاف و همگن دارند که اغلب شبیه خمیر پوره شده است. سوسیس ها حاوی تکه ها و تکه های کوچک گوشت هستند که هنوز قابل تشخیص هستند. هات داگ اغلب به عنوان غذای اوقات فراغت خورده می شود – چیزی که می توان آن را به عنوان میان وعده هنگام تماشای چیزی یا در حین هر فعالیت مشابه خورد. اغلب با چاشنی هایی مانند سس کچاپ، خردل، سس مایونز و چاشنی های اضافی مانند پیاز، ترشی ترشی، گوجه فرنگی، پنیر، فلفل چیلی و سایر مقادیر کمی غذا ترکیب می شود.

حتما بخوانید
انواع لبنیات

از طرف دیگر، سوسیس ها یک ماده همه کاره هستند که می توان آن را هم به عنوان یک میان وعده اوقات فراغت و هم به عنوان یک ماده غذایی در غذای اصلی مصرف کرد. سوسیس به دسته بندی های زیادی تقسیم می شود و همچنین بسته به کشور می تواند متفاوت باشد. یک طبقه بندی متمایز در نحوه تهیه سوسیس است  می توان آن را به صورت پخته، دودی پخته، تازه، دودی تازه، خشک، خام، پخته شده یا فله طبقه بندی کرد.

1-سوسیس یک اصطلاح فراگیر برای هر گوشت فرآوری شده با چربی، ادویه جات و مواد نگهدارنده است .بسیاری از انواع سوسیس ساخته شده و در بسیاری از بازارها موجود است. یکی از آنها هات داگ محبوب آمریکایی است.
2-هات داگ یک سوسیس اصلی نیست، بلکه صرفاً از سوسیس‌های آلمانی، فرانکفورت‌ها و سوسیس‌های آلمانی استفاده می‌کند.
3-بافت هات داگ صاف و خمیری است، در حالی که سوسیس ها ترکیبی ترکیبی تری از تکه های کوچک گوشت دارند.
4-هات داگ معمولاً غذایی برای اوقات فراغت است، در حالی که می توان سوسیس را برای همین منظور خورد اما در غذاهای اصلی نیز می توان از آن استفاده کرد.

5-هات داگ معمولاً در بین نان هایی که از وسط نصف می شود ارائه می شود. با این حال، مجبور نیستید سوسیس های دیگر را به این شکل ارائه دهید

6-روکش هات داگ و سوسیس می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. پوشش طبیعی به این معنی است که از روده تمیز شده حیوان استفاده می کند. مصنوعی یعنی از پوشش سلولزی استفاده می کند. این پوشش بین پخت و پز و بسته بندی برداشته می شود. این کار به ویژه با هات داگ انجام می شود.

حالا می بینید که هات داگ نوعی سوسیس است. مواد ممکن است متفاوت باشد، اما این یک سوسیس نیز هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *