سبد خرید
طرز تهیه ماهی

آموزش طرز تهیه انواع ماهی با بهترین روش ها

ماهی ها در دنیا طرفداران بسیاری دارند. ماهی بخاطر سلامتی که دارد بسیار طرفدار دارد. از شرف آسیا گرفته تا غرب آمریکا انواع ماهی با انواع پخت وجود دارد. ماهی هایی که ما در ایران داریم به نسبت محدود تر است ولی روش های پخت آنها نیز کمی متفاوت است. ماهی ها را می توان کباب کرد یا سرخ کرد یا داخل فر پخت. طرز تهیه انواع ماهی ها از جمله مقالات کاربردی است که تمام علاقمندان به هنر آشپزی بایستی آن را مطالعه نمایید.
تمامی روش ها و انواع پخت های ماهی ها در طرز تهیه انواع ماهی توضیح داده شده است.

طرز تهیه انواع ماهی
طرز تهیه انواع ماهی

در اینجا طرز تهیه انواع ماهی ها و آموزش پخت خوراک و کباب آنها برای شما آورده شده است.

طرز تهیه خوراک کاری ماهی حلوا

ماهی حلوا
طرز تهیه خوراک ماهی حلوا

ماهی حلوا در بین ایرانیان بسیار پر طرفدار است. ماهی حلوا را می توان به شکل های مختلف تهیه کرد. هنر آشپزی در این است که ماهی ها را به شکل های مختلف سرو نمود. ماهی حلوا در بین غذا های دریایی بسیار معروف است و از آن می توان به عنوان پرطرفدار ترین ماهی خاص نام برد. در خوزستان به ماهی حلوا سفید ، زبیدی می گویند. این رسپی ، ماهی حلوا با ادویه کاری تهیه می شود. این آموزش را مطالعه کرده و آن را در منزل بپزید و نوش جان کنید.

طرز تهیه خورشت قلیه ماهی خوش عطر جنوبی

قلیه ماهی
طرز تهیه قلیه ماهی

خورشت قلیه ماهی در اکثر شهرهای جنوبی پخته می شود. از شهر بوشهر گرفته تا اهواز این خورشت طرفداران بسیاری دارد. من اولین بار این خورشت را در شهر بندرعباس خوردم. این خورشت واقعا خوشمزه است. پیشنهاد می کنم این رسپی را مطالعه کرده و این خورشت را برای عزیزانتان تهیه نمایید. خورشت قلیه ماهی بخاطر طعمی که دارد بسیار ویژه و متفاوت تر از خورشت هایی است که با گوشت یا مرغ تهیه می شود. نوش جانتان

حتما بخوانید
فواید غذاهای دریایی، رازهای فراموش شده سلامتی

طرز تهیه ماهی شکم پر مجلسی خانگی حرفه ای

طرز تهیه ماهی شکم پر مخصوص
طرز تهیه ماهی شکم پر مخصوص

ماهی شکم پر جزو غذاهای لوکس و سنتی ما ایرانیان محسوب می گردد. برای تهیه این غذا بایستی ماهی بزرگی را تهیه کنید و داخل شکم ماهی را تمیز کرده و پر از ادویه و خوراکی های خوشمزه کنید. اصول آشپزی در این است که بدانید چه چیزی را و کی مصرف و استفاده کنید. ماهی شکم پر در تمام دنیا طرفدار دارد. در سفره های ایرانی نیز بسیار پرطرفدار است. پیشنهاد می کنیم اگر تا به امروز این غذا را تهیه نکرده اید حتما آنرا پخته و برای عزیزانتان سرو نمایید.

طرز تهیه خوراک ماهی خوشمزه و خانگی حرفه ای

طرز تهیه خوراک ماهی خانگی مخصوص
طرز تهیه خوراک ماهی خانگی مخصوص

خوراک ماهی از دسته غذاهایی دریایی محسوب می شود. این غذا مناسب افرادی است که تمایل دارند گوشت و مرغ کمتری مصرف کنند. خوراک ماهی تقریبا در همه دنیا با شکل های مختلفی سرو و تهیه می گردد. برای تهیه آن می توانید از ماهی های مختلف و گوناگونی استفاده کنید. اگر این غذا را تا به امروز نپخته اید ، اکنون وقت آن رسیده است تا این غذا را برای دورهمی هایتان تهیه نمایید.

طرز تهیه کباب ماهی زبیدی جنوبی بینظیر

طرز تهیه ماهی زبیدی کبابی
طرز تهیه ماهی زبیدی کبابی

ماهی زبیدی همان ماهی حلوا سفید است. این ماهی در شهر های جنوبی کشور طرفداران بسیاری دارد. این ماهی در کشور های حاشیه خلیج فارس جزو غذاهای لوکس محسوب می گردد. این ماهی را با چند روش می توان پخت ولی روش سنتی و خوشمزه آن کباب ماهی است. پیشنهاد می کنیم تا این ماهی را تهیه کرده و در منزل برای عزیزانتان بپزید و میل کنید.

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده خانگی خوشمزه شمالی

طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده شمالی
طرز تهیه ماهی سفید سرخ شده شمالی

طرز تهیه انواع ماهی بدون بیان ماهی سفید شمال امکان پذیر نیست. ماهی سفید از ماهی های خوشمزه و پرطرفدار شهر های شمالیست. مخصوصا استان گیلان. این ماهی بسیار خوشمزه بوده و طرفداران بسیاری دارد. تنها نکته منفی این ماهی تیغ ها و استخوان هایش است ولی با اینحال بسیار پر طرفدار است. روش تهیه این ماهی سرخ کردن است. ماهی سفید در بسیاری از رستوران های شمالی سرو می گردد. شما با مطالعه این رسپی می توانید این غذا را در منزل پخته و برای عزیزانتان سرو نمایید.

حتما بخوانید
طرز تهیه سالمون و سبزیجات ایتالیایی در فویل 4 نفر

طرز تهیه کباب ماهی یا ماهی کبابی مخصوص جنوبی

طرز تهیه ماهی کبابی
طرز تهیه ماهی کبابی

ماهی کبابی یکی از غذا های محبوب و دریایی است. این غذا را می توان با ماهی های مختلفی درست کرد. ماهی هایی نظیر قزل آلا گرفته تا ماهی هایی مانند زوری که مخصوص استان خوزستان است و بسیار پر طرفدار است. ماهی های کبابی را می توان با شکل های مختلف و مواد متخلفی سرو کرد. این هنر آشپزی شما را می رساند که چگونه آن را سرو نمایید. حتما در ترفند آشپزی نکات مناسبی جهت پخت ماهی ها خواهید آموخت. پیشنهاد می کنیم این رسپی را مطالعه نموده و آنرا برای عزیزانتان تهیه نمایید.

دستور تهیه سالاد تن ماهی

سالاد تن ماهی
سالاد تن ماهی

وقتی صحبت از طرز تهیه انواع ماهی های به میان می آید نمی توان از تن ماهی صحبت نکرد. تن ماهی به علت شسته و رفته بودن بسیار طرفدار دارد. خیلی ها از بوی ماهی بیزار هستند از این رو ماهی های تن را مصرف می کنند. یک غذا یا سالاد بسیار خوشمزه همین سالاد تن ماهی است که در تمام دنیا تهیه می گردد. برای مطالعه دستور پخت و طرز تهیه آن کافیست این را مطالعه کرده و بهمین سادگی این غذا را برای دورهمی هایتان تهیه کنید و برای عزیزانتان سرو نمایید.

طرز تهیه کباب اوزون برون خوشمزه و مخصوص حرفه ای

طرز تهیه کباب اوزون برون خوشمزه و مخصوص حرفه ای
طرز تهیه کباب اوزون برون خوشمزه و مخصوص حرفه ای

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لوکس کباب ماهی اوزون برون است. این ماهی برای شهر های شمالی کشور است و بسیار ویژه و خاص است. کباب این ماهی هم طرفداران بسیاری دارد و از آنجا که بسیار ویژه است پخت این ماهی را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. با مطالعه رسپی این غذا بسادگی می توانید آن را تهیه کرده و در منزل بپزید.
همانطور که مشاهده کردید ، طرز تهیه انواع ماهی ها بهمراه آموزش و نحوه پخت آنها در این مقاله آورده شده است. شما می توانید با مطالعه آن بهترین ها را پخته و با عزیزانتان میل کنید. امیدواریم که از این مقاله کاملا تخصصی استفاده کرده و بتوانید هنر آشپزی خود را ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *