سبد خرید
طرز تهیه انواع شکلات در منزل

طرز تهیه انواع شکلات در منزل 5 شکلات عالی

در این مقاله انواع شکلات در منزل را بصورت کاملا حرفه ای قرار داده ایم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با انواع شکلات در منزل آشنا شده و آنها را خودتان تهیه نمایید.

انواع شکلات در منزل

با روش های متنوع تهیه انواع شکلات در منزل آشنا شوید. در طول شبانه روز،انرژی مورد نیاز بدن از طریق خوردن غذا، میوه ها، میان وعده ها و تنقلات تامین می شود.

خوردن تنقلات، پیر و جوان و کودک نمی‌شناسد و جذابیت تنقلات برای همگان آشکار است. در میان تنقلات خوشمزه و پر کالری، شکلات ها به دلیل تنوع و مزه ی بی نظیرشان طرفداران خاصی دارند.

شکلات ها در کنار شکر و کالری فراوانشان، خواص چشمگیری همچون:

  • تحریک تولید هورمون‌های شادی آور در مغز
  • بهبود گردش خون
  • منبع مواد مغذی همچون؛ منیزیم و آهن

را دارا هستند.

شکلات ها بسته به مقدار کاکائو،شیر، شکر و سایر مواد تشکیل دهنده شان، انواع مختلف دارند. شکلات تخته ای، شکلات سفید، شکلات شیری، شکلات کاراملی و شکلات مغز دار از محبوب ترین انواع شکلات هستند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به تهیه تنقلات خانگی سالم علاقه مندید یا میخواهید برای مهمانان شکلات خانگی تهیه کنید، باید بگویم تهیه ی انواع شکلات در منزل، امکان پذیر است، به شرط آنکه از مواد مرغوب با چاشنی صبر استفاده کنید.

در پایین تعدادی از انواع شکلات در منزل را که می توانید تهیه کنید را برایتان به تفصیل قرار داده ایم.

شکلات تلخ مفیدترین انواع شکلات در منزل

مواد لازم:

  • پودر کاکائو 1.5 پیمانه
  • کره یا روغن جامد نصف پیمانه
  • شکر 1 پیمانه

برای تهیه شکلات تلخ که به شکلات تخته ای هم معروف است، ابتدا کره را روی حرارت بسیار پایین، ذوب کرده، سپس پودر کاکائو را افزوده و خوب هم بزنید تا رنگ کاکائو براق شود.

ظرف حاوی کره و کاکائو را روی یک قابلمه آب جوش به منظور انجام بن ماری قرار داده و شکر را به آن افزوده و مواد را خوب هم بزنید تا شکر کاملا حل شود و به خورد مواد برود.

شکلات تلخ از انواع شکلات در منزل
شکلات تلخ از انواع شکلات در منزل

مایه شکلات را در قالب شکلات یا سینی چرب شده ریخته، در دمای محیط قرار داده تا ببندد. سپس در یخچال قرار دهید تا کامل خنک شود و بعد آن را از قالب خارج کنید.

حتما بخوانید
سبزی های تشکیل دهنده ترشی بادمجان

مقدار شکر استفاده شده در این دستور را می‌توان به سلیقه ی خود تغییر داد. اگر مایل بودید، از مغزها هم می‌توانید برای تزیین شکلات بهره بگیرید. به جای کره هم می‌توان از کره ی کاکائو که قطعا طعم بهتر و لذیذتری به شکلات می‌بخشد، استفاده کرد.

طرز تهیه انواع کیک و طرز تهیه انواع شیرینی از دسته های بسیار خواندنی است. آموزش انواع شکلات و کیک های شکلاتی جذاب را نیز می توانید مطالعه نمایید.

کیفیت شکلات تلخ که یکی از انواع شکلات در منزل می باشد به کیفیت کاکائوی مورد استفاده کاملا مرتبط است. لیست انواع غذاهای ایرانی بیش از 400 غذا اطلاعات کامل به شما عرضه خواهد نمود.

شکلات سفید یکی از محبوب ترین انواع شکلات در منزل

مواد لازم:

  • کره ی کاکائو 1 پیمانه
  • شکر یا پودر قند نصف پیمانه
  • وانیل 1 قاشق چایخوری
  • شیرخشک 4 الی 5 قاشق

ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و بجوشانید. سپس یک ظرف نشکن را روی قابلمه قرار داده و کره را ذوب کنید. بعد از کره شکر و شیرخشک را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا شکر کامل حل شود، سپس وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید.

شکلات سفید از انواع شکلات در منزل
شکلات سفید از انواع شکلات در منزل

قالب را آورده و مایه ی شکلات را در آن بریزید و روی آن را یکدست صاف کنید. شکلات را در دمای محیط خنک کرده و بعد به مدت 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

بهترین قالب برای تهیه انواع  شکلات در منزل، قالب های سیلیکونی هستند.

می توان به جای کره کاکائو از کره ی خوراکی هم استفاده کرد و برای طعمش از اسانس کاکائو بهره گرفت، اما کیفیت شکلات سفید به استفاده از کره ی کاکائو بستگی دارد.

شکلات کاراملی با روکش کاکائو یکی از بهترین انواع شکلات در منزل

مواد لازم:

  • شکلات تخته ای خرد شده 1.5 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • آب 2 قاشق
  • کره 2 قاشق
  • خامه صبحانه 3 قاشق

ابتدا شکلات تخته ای دلخواه را به روش بن ماری ذوب کرده و در قالب سیلیکونی که حفره حفره  است ریخته، به مدت یک دقیقه صبر کرده و قالب را برعکس کرده تا شکلات اضافی خارج شود و فقط دیواره ی قالب شکلاتی باشد. قالب را در فریزر قرار دهید.

شکلات کاراملی از انواع شکلات در منزل
شکلات کاراملی از انواع شکلات در منزل

شکر و 2 قاشق آب را در ظرفی کوچک روی حرارت ملایم قرار داده تا شکر کاملا ذوب شود، کره را به شکر افزوده و به صورت مداوم شکر را هم بزنید تا به رنگ قهوه ای کاراملی برسید.

حتما بخوانید
خواص مصرف قارچ

سپس خامه را اضافه کرده خوب هم بزنید و کارامل شما آماده است.

قالب را از فریزر خارج کرده، به کمک یک قیف کارامل را به قالب منتقل کنید. چند دقیقه صبر کنید و روی کارامل را با لایه ی نازکی از شکلات ذوب شده بپوشانید.

قالب را در یخچال قرار داده، بعد از 3 ساعت شکلات کاراملی خوشمزه  آماده ست. نوش جان. همانطور که مشاهده کردید این شکلات یکی از بهترین انواع شکلات در انواع شکلات در منزل است.

شکلات مغزدار، مجلسی ترین انواع شکلات در منزل

مواد لازم:

  • شکلات تخته ای خرد شده 2 پیمانه
  • مغز گردو، پسته، بادام 1 پیمانه

شکلات را به روش بن ماری ذوب کرده، سپس نصف آن را به سینی چرب شده منتقل کرده و صاف کنید، مغز آجیل خرد شده را روی آن پخش کرده و مابقی شکلات ذوب شده را روی ریخته و کامل روی شیرینی را صاف کنید و به یخچال منتقل کنید.

شکلات مغزدار از انواع شکلات در منزل
شکلات مغزدار از انواع شکلات در منزل

بعد از 3 ساعت شکلات را از قالب خارج کرده و برش دهید.

برای تهیه این شکلات خانگی لذیذ از انواع شکلات در منزل، بهتر است از قالی های سیلیکونی حفره حفره استفاده کنید تا شکلات هایی با ظاهر شیک تری تهیه کنید.

در تهیه شکلات مغزدار، می‌توانید از بیسکویت خرد شده یا سبوس گندم ترکیب شده با مغزها استفاده کنید. شما عزیزان می توانید طرز تهیه کیک شکلاتی سبک ۱۲ تکه ای را نیز مطالعه نمایید.

شکلات صبحانه، اشتها آورترین نوع از انواع شکلات در منزل

شکلات صبحانه انواع متعددی دارد. اگر می‌خواهید یک شکلات صبحانه ی سریع، خوشمزه و البته سالم را برای صبحانه یا میان وعده آماده کنید با ما همراه باشید.

مواد لازم:

  • شیر 1 پیمانه
  • کره ی ذوب شده یا روغن مایع 3/2 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری
  • مغز فندق بوداده یا بادام بوداده نصف پیمانه

همه مواد را در مخلوط کن ریخته و به مدت 6 دقیقه بگذارید تا  مواد کامل به سس تبدیل شوند.

شکلات صبحانه از انواع شکلات در منزل
شکلات صبحانه از انواع شکلات در منزل

شکلات صبحانه شما آماده است. از این سس شکلاتی خوشمزه می‌توان به عنوان تزئین در کیک ها، شیرینی ها و دسرها استفاده کرد.

اگر میخواهید شکلات های رژیمی تری تهیه کنید می‌توانید مقدار شکر مورد استفاده در تهیه انواع  شکلات در منزل را کم تر کرده یا به جای آن از شکر قهوه ای رژیمی استفاده کنید.

همانطور که مطالعه کردید انواع شکلات در منزل را برایتان بصورت کاملا حرفه ای قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه انواع شکلات در منزل بهترین شکلات ها را در منزل تهیه نمایید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *