سبد خرید
طرز تهیه هات چاکلت خانگی خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه هات چاکلت خانگی خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای و مخصوص را برایتان در این اینجا قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این طرز تهیه هات چاکلت بهترین و خوشمزه ترین را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

مطمئنا اسم هات چاکلت رو زیاد شنیدین و تو منو کافه ها دیدین و حتی خوردین. یکی از محبوبترین نوشیدنی های گرمی که مخصوصا تو فصل سرما خیلی میچسبه. اگه دوست دارین هر وقت دلتون خواست خودتون این نوشیدنی فوق العاده رو توی خونه درست کنین و نوش جان کنین با ما همراه باشید.

اصلا هات چاکلت چیه؟

هات چاکلت در واقع یه نوشیدنی گرمه که از ترکیب شکلات رنده شده، پودر کاکائو، شیر و در صورت تمایل شکر درست میشه.

تاریخچه هات چاکلت

حدود 500 سل قبل از میلاد مسیح، بومیان آمریکا و مخصوصا آمریکای مرکزی با استفاده از کاکائو نوشیدنی های سرد تهیه می کردن. اون ها دونه های کاکائو رو می کوبیدن و بعد با آب، آرد ذرت و ادویه های دیگه مخلوط میکردن و به ماده ای که از صاف کردنن این مخلوط به دست میومد میگفتن شکلات و اون رو به صورت سرد مصرف می کردن و با شکلات امروزی کلی فرق داشته. چون اون زمان هنوز شکر کشف نشده بود.

تاریخچه هات چاکلت
تاریخچه هات چاکلت

بعدها در سال 1528 میلادی، وقتی آمریکا تو جنگ با اسپانیا شکست میخوره، ارتش اسپانیا دونه کاکائو و طرز تهیه این نوشیدنی رو به عنوان غنیمت جنگی برای پادشاهشون میبره.

حدود دو قرن بعد با کشف شکر، شکلات شیرین هم درست شد و اون موقع بود که نوشیدنی شکلات تبدیل شد به یه نوشیدنی مخصوص طبقه اشراف. یکی از علت های گرون قیمت بودن این نوشیدنی  این بود که اون موقع دونه کاکائو فقط توی آمریکای جنوبی پیدا می شد.

اواسط قرن 17، رئیس بخش فیزیک کالج انگلستان بعد از اینکه نوشیدنی شکلاتی رو خورد به صورت کاملا اتفاقی تصمیم گرفت که اون رو با شیر مخلوط کنه. و اونجا بود که نوشیدنی شیر شکات کشف شد و بعد وارد انگلستان شد و خیلی هم ازش استقبال شد.

اما چون همچنان مختص طبقه اشراف بود مردم عادی بهش میگفتن نوشیدنی خدایان. از اواسط قرن 18 بود که پودر کاکائو بیشتر در دسترس مردم قرار گرفت و مردم عادی هم تونستن از این نوشیدنی لذیذ استفاده کنن. خب حالا بریم سراغ طرز تهیه هات چاکلت به سبک کافی شاپ ها تا بتونین این نوشیدنی بی نظیر رو تو خونه تهیه کنین.

زمانبندی در طرز تهیه هات چاکلت

زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 10 دقیقه
زمان اضافی 5 دقیقه
مجموع زمان 20 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر

مواد لازم در طرز تهیه هات چاکلت برای 4 نفر

  • شکلات تلخ ریز خورد شده 150  گرم
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری
  • شکر 2 غذا خوری
  • شیر پر چرب 4  فنجان
  • عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
  • نمک نوک قاشق چایخوری
  • خامه زده شده یا پودر کاکائو برای تزیین روی هات چاکلت

مراحل کار در طرز تهیه هات چاکلت

مرحله اول

برای تهیه یک هات چاکلت حرفه ای، اول پودر کاکائو و شکر را درون یک قابلمه کوچک ریخته و با هم مخلوط کنید تا تمام پودر کاکائو و شکر از هم باز شوند.

مرحله دوم

شیر پر چرب را درون قابلمه ریخته و با مخلوط پودر کاکائو و شکر خوب مخلوط کنید. تا زمانی که کاکائو درون شیر حل شود.

طرز تهیه هات چاکلت خانگی مخصوص
طرز تهیه هات چاکلت خانگی مخصوص

قابلمه را روی اجاق با شعله کم قرار دهید.

مرحله سوم

مخلوط را روی حرارت ملایم حدود 5 دقیقه هم بزنید تا زمانی که به ترکیبی صاف و یکدست تبدیل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله شکلات تلخ خورد شده یا رنده شده را که به دمای محیط رسیده است، به مواد درون قابلمه اضافه کرده و هم بزنید تا شکلات به طور کامل در مخلوط ذوب شود.

حتما بخوانید
انواع قهوه ساز 8 دستگاه قهوه جوش

مرحله پنجم

عصاره وانیل و نمک را به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

پس از اینکه مخلوط درون ظرف چند دقیقه جوشید و به غلظت مناسب رسید می توانید آنرا درون فنجان مناسب بریزید.

مرحله هفتم

روی هات چاکلت درون فنجان را با استفاده از خامه زده شده یا پودر کاکائو تزیین و سرو نمایید. نوش جان.

دوره آنلاین آموزش دمنوش ها
دوره آنلاین آموزش دمنوش ها

میتونین هات چاکلتها رو به صورت فوری هم تهیه کنید به این صورت که پودر کاکائو خالص یا مخلوط پودر کاکائو و شکلات رو با آب داغ یا شیر داغ مخلوط کرده و مقداری شکر به آن اضافه نمایید.

اگر در تهیه هات چاکلت فوری از آب جوش استفاده می کنید می توانید کمی شیر خشک به مواد اضافه کنید.

نکات مهم در تهیه هات چاکلت

  • بسته به ذائقه خود و خانواده می توانید از شکلات تلخ یا شیرین استفاده کنید.
  • بنا به سلیقه می توانید شکر را از دستور حذف کنید.
  • در صورتی که بخواهید این نوشیدنی شما غلظت بیشتری داشته باشد می توانید به اندازه یک قاشق غذا خوری ( به ازای مقدار مواد ذکر شده برای 4 نفر) به مخلوط شیر و پودرکاکائو (قبل از اینکه مخلوط را روی حرارت قرار دهید) اضافه کرده و سپس قابلمه را روی اجاق بگذارید.
  • اگر مقداری از هات چاکلتها شما اضافه ماند نگران نباشید. اجازه دهید تا در دمای اتاق سرد شود و سپس آنرا درون یخچال نگه دارید. می توانید هات چاکلت باقیمانده را به مدت 3 روز در یخچال نگهداری کنید. برای گرم کردن مجدد هات چاکلت، آنرا در یک ظرف ریخته و روی شعله کم قرار دهید. مراقب باشید این نوشیدنی شما نجوشد و فقط داغ شود.
  • برای درست کردن این نوشیدنی بهتر است از شکلات تخته ای 60 درصد استفاده کنید. البته بنا به ذائقه خود می توانید از شکلات های با درصد های بالاتر استفاده کنید.

هات چاکلت و تاثیر آن بر سلامت بدن

  • این نوشیدنی یک ضد آفتاب طبیعی است.

بله درست است. شاید به نظرتان عجیب باشد اما هات چاکلتها دارای مقادیر بالایی از ترکیبات فلاونوئید است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

  • آنتی اکسیدان قوی

به دلیل وجود شیر پر جرب در مواد هات چاکلت، این نوشیدنی خوش مزه یک منبع عالی برای کلسیم است. همچنین ترکیب کاکائو و شکلات در هات چاکلتها آن را به یک منبع قوی از آنتی اکسیدان تبدیل کرده است.

  • هات چاکلت و لاغری

طبق تحقیقات صورت گرفته، در صورتی که یک فنجان شکلات داغ را 20 دقیقه قبل از غذا میل کنید، اشتهای شما تا 50 درصد کمتر شده و میزان چربی سوزی و متابولیسم بدنتان بیشتر خواهد شد.

  • رابطه این نوشیدنی و چاقی

اگر در مصرف هات چاکلتها زیاده روی کنید، دچار چاقی و اضافه وزن خواهید شد. به ویژه اگر میزان شکر استفاده شده در ترکیب مواد آن نیز زیاد باشد.

  • هات چاکلتها و سرماخوردگی

همانطور که گفتیم هات چاکلت منبع خوبی از آنتی اکسیدان بوده و با کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن،  برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی در فصل سرما بسیار مناسب است.

چاکلت 02
هات چاکلت و تاثیر آن بر سلامت بدن

به علاوه از این ترکیب قوی می توان برای درمان گلو درد و سرفه استفاده کرد.

  • این نوشیدنی و فشار خون

فلاونوئید موجود در هات چاکلت موجب بهبود گردش جریان خون شده و فشار خون بالا راکاهش می دهد ( به شرطی که میزان شکر استفاده شده در  تهیه هات چاکلت زیاد نباشد)

  • هات چاکلتها و بیماری های قلبی عروقی

فلاونوئید موجود در ترکیب هات چاکلت با بهبود جریان خون، یک ماده مفید برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است.

  • رابطه این نوشیدنی و آلزایمر

طبق مطالععات انجام شده، مصرف روزانه هات چاکلت با افزایش خونرسانی به مغز، موجب تقویت حافظه شده و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

  • رابطه این نوشیدنی و آرامش عضلات
حتما بخوانید
انواع قهوه بیش از 10 نوع

نوشیدن یک فنجان هات چاکلت پس از تمرینات بدن سازی موجب آرامش عضلات شده و با شل کردن ماهیچه ها به کاهش درد بعد از تمرین کمک می کند.

  • تغییر خلق

وجود سرتونین در ترکیبات هات چاکلت باعث ایجاد شادی و نشاط در فرد شده و خلق و خوی افراد را بهبود می بخشد. در نتیجه می تواند یک نوشیدنی مناسب برای پیشگیری از افسردگی باشد.

نکته آخر اینکه این خواص را حتما با پزشک معالج در میان بگذارید و اگر خدای نکرده مشکلی داشتید حتما با درمیان گذاشتن بیماریتان با پزشک دنبال سلامتی خود باشید. این مطالب درباره خواص صرفا جهت مطالعه است و تایید نمی شود.

سخن پایانی در طرز تهیه هات چاکلت

همانطور که در بالا مطالعه کردید طرز این نوشیدنی را بصورت کامل و کاربردی برایتان قرار داده ایم. نکته پایانی استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب است. این را همیشه برای همه رسپی ها در نظر بگیرید.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood بهترین رسپی ها و دستورالعمل های آشپزی را نظیر همین نوشیدنی خوشمزه برایتان ترجمه و تالیف می نمایند. امیدواریم با معرفی این مجموعه به دوستان جهت استفاده از همه بخش های سایت ما را در ادامه کار یاری رسانید.

چاکلت 01
سخن پایانی در طرز تهیه هات چاکلت

این یکی از هزاران رسپی موجود در سایت است که برای شما عزیزان گردآوری شده است. پیشنهاد می کنیم از نوشیدنی های زیر نیز دیدن فرمایید و آموزش آنها را نیز بیاموزید.

موارد بالا تنها بخش کوچکی از نوشیدنی های سایت 1TouchFood است که شما عزیزان می توانید از آنها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که بهترین و کاربردی ترین آموزش ها را در همه بخش ها چه غذاهای محلی و چه غذاهای بین المللی برایتان قرار داده ایم.

امیدواریم از آموزش این نوشیدنی راضی بوده و بتوانید یک نوشیدنی بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با کرفس را مطالعه کنید.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم مقاله طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 نوع سالاد ناب و طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل که بسیار جذاب و خواندنی هستند را مطالعه کنید.

جدول ارزش غذایی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. طرز تهیه انواع سالاد و طرز تهیه انواع نوشیدنی فراموش نشود. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه هات چاکلت خانگی خوشمزه 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
چاکلت 05

طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای و مخصوص را برایتان در این اینجا قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این طرز تهیه هات چاکلت بهترین و خوشمزه ترین را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید.

نوع: نوشیدنی گرم

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: هات چاکلت

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 469

زمان آماده سازی: PT0H05M

زمان پخت و پز: PT0H10M

زمان کل: PT0H20M

اجزاء دستورالعمل:

  • شکلات تلخ ریز خورد شده 150 گرم
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری
  • شکر 2 غذا خوری
  • شیر پر چرب 4 فنجان
  • عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
  • نمک نوک قاشق چایخوری
  • خامه زده شده یا پودر کاکائو برای تزیین روی هات چاکلت

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه هات چاکلت حرفه ای و مخصوص را برایتان در این اینجا قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این طرز تهیه هات چاکلت بهترین و خوشمزه ترین را برای خود و عزیزانتان تهیه نمایید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *