سبد خرید
فواید تخم بلدرچین

فواید تخم بلدرچین بیش از 10 فایده

در مقاله حاضر فواید تخم بلدرچین و گوشت بلدرچین و خود بلدرچین را بررسی خواهیم کرد.

همانگونه که از نام، تخم مرغ، بلدرچین هستند تخم مرغ گذاشته شده توسط گونه های مختلفی از بلدرچین که در جهت ماکیانسانان است. بلدرچین در واقع یک پرنده با اندازه متوسط ​​است که از طریق اروپا ، شمال آفریقا ، جنوب ایالات متحده و مناطقی از آسیا یافت می شود.

این ماده معمولاً در جنوب ایالات متحده ، اروپا ، مناطقی از آسیا و آفریقای شمالی دیده می شود و به طور معمول در مناطق جنگلی ، مناطق پوشیده از بوته و فضای باز زندگی می کند.

بلدرچین حدود 4.5 تا 7.8 اینچ طول و وزن آن حدود 150 تا 200 گرم است. بدن با پرهای قهوه ای ، سیاه ، سفید ، خاکستری و آبی پوشانده شده است. آنها از بذر ، برگ ، ریشه ، گندم ، جو ، توت و گاهی اوقات از ملخ و کرم تغذیه می کنند.

تخم بلدرچین به خصوص کوچکتر از مرغ اردک و مرغ است و به طور گسترده ای مصرف می شود و به عنوان غذاهای تازه در سراسر جهان فروخته می شود. آنها در جعبه های بنتو ژاپنی رایج هستند و به دلیل اندازه کوچک ، هر بار 3-5 بار خورده می شوند.

فواید تخم بلدرچین
فواید تخم بلدرچین و انواع خواص آن

جدا از اینکه در بسیاری از فرهنگ ها “زیبا” شناخته می شود ، آنها همچنین دارای مواد مغذی زیادی هستند که آنها را به گزینه ای خوشمزه و سالم برای افزودن به رژیم روزانه یا هفتگی تبدیل می کند.

فهرست مطالب

جدول فواید گوشت بلدرچین

حقایق سریع بلدرچین
نام: بلدرچین
نام علمی: Coturnix coturnix
اصل و نسب آمریکای شمالی ، اما می توان آنها را در اروپا ، آسیا ، آفریقا ، استرالیا و آمریکای جنوبی یافت
رنگها پوسته خاکستری با لکه های سیاه / قهوه ای
شکل ها گرد
کالری 14 کیلو کالری کالکال. / جام
مواد مغذی اصلی ویتامین B-12 (5.83٪)
ویتامین B2 (5.46٪)
سلنیوم (5.27٪)
ایزولوسین (4.37٪)
تریپتوفان (4.32٪)
فواید سلامتی جلوگیری از دیابت ، بهبود بینایی ، افزایش سطح انرژی ، حفظ پوست سالم ، تقویت عملکرد مغز ، کاهش فشار خون ، افزایش متابولیسم ، تقویت موهای سالم ، جلوگیری از کم خونی ، افزایش رشد بدن ، حفظ دندان های سالم ، تعادل کلسترول ، پاکسازی بدن ، رفع افسردگی ، از سنگ های مثانه جلوگیری می کند ، خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد ، آلرژی را تسکین می دهد ، خون را تصفیه می کند ، رشد را تحریک می کند ، از بیماری مزمن جلوگیری می کند ، عضله سازی می کند ، عملکرد جنسی را بهبود می بخشد ، ورم معده را درمان می کند ، سرفه و آسم ، مزایای تخم بلدرچین برای کودکان

یک تخم بلدرچین ، حتی با اندازه کوچک آنها ، مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است و ارزش غذایی آن سه تا چهار برابر بیشتر از تخم مرغ است. قسمت سفید تخم مرغ حاوی بیش از نیمی از پروتئین است که معمولاً در تخم مرغی به ویتامین B2 و مقادیر کمتری از چربی و کلسترول نسبت به زرده وجود دارد.

مصرف منظم تخم بلدرچین به مقابله با بیماری های خاص کمک می کند و تخم بلدرچین برخلاف تخمهای دیگر شناخته شده نیست که باعث ایجاد دیاتز یا آلرژی می شود.

آنها به دلیل عطر و طعم فوق العاده و بافت خوب و خامه ای خود بسیار مشهور هستند. در آشپزی چینی و ژاپنی نیز محبوب هستند.

تاریخچه مصرف و فواید گوشت بلدرچین

اشاره به بلدرچین را می توان در عهد عتیق کتاب مقدس جستجو کرد. مشهور بود که مصری ها برای گوشت بلدرچین می گرفتند. در چین این پرندگان به عنوان حیوانات خانگی به عنوان پرندگان آوازخوان پرورش می یافتند. در اواخر قرن یازدهم ، بلدرچین از چین به ژاپن آورده شد.

فواید تخم بلدرچین
فواید تخم بلدرچین

شناخته شده است که یک امپراطور ژاپن پس از خوردن گوشت بلدرچین از بیماری سل درمان شد. پس از آن ، مردم ژاپن شروع به پرورش بلدرچین به طور گسترده برای گوشت و تخم مرغ کردند. از آنجا که بلدرچین های وحشی توسط ژاپنی ها اهلی شده و در اسارت پرورش یافتند ، پرندگان به بلدرچین ژاپنی معروف شدند.

در هند ، نگهداری بلدرچین از سال 1974 در ایجاتناگار آغاز شد ، زمانی که موسسه تحقیقات مرغی مرکزی ، پلاسمای جوانه زایی انواع بلدرچین اهلی را از ژاپن و سپس در سال 1983 در تامیل نادو معرفی کرد.

خواص دانه چیا ، 12 خاصیت درمانی دانه چیا و عوارض آن نیز بسیار خواندنی است.

پس از آن ، دانشگاه های کشاورزی آندرا پرادش ، بنگال غربی ؛ دانشکده های دامپزشکی و همچنین بخش دامپروری نقش حیاتی در ترویج پرورش بلدرچین به عنوان یک شرکت مزرعه ایفا کردند.

ارزش غذایی و فواید بلدرچین

تخم بلدرچین جدا از طعم فوق العاده ای که دارد ، منبع خوبی از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف 9 گرم تخم بلدرچین 0.14 میکروگرم ویتامین B-12 ، 0.071 میلی گرم ویتامین B2 ، 2.9 میکروگرم سلنیوم ، 23.7 میلی گرم کولین ، 0.33 میلی گرم آهن ، 0.158 میلی گرم ویتامین B5 ، 1 گرم چربی کل ، 20 میلی گرم ارائه می دهد.

فواید تخم بلدرچین و گوشت بلدرچین
فواید تخم بلدرچین و گوشت بلدرچین

فسفر ، 17/1 گرم پروتئین ، 14 میکروگرم ویتامین A و 6 میکروگرم ویتامین B9. علاوه بر این ، بسیاری از اسیدهای آمینه 0.019 گرم تریپتوفان ، 0.058 گرم ترئونین ، 0.073 گرم ایزولوسین ، 0.103 گرم لوسین ، 0.079 گرم لیزین ، 0.038 گرم متیونین ، 0.028 گرم سیستین ، 0.066 گرم فنیل آلانین و 0.049 گرم تیروزین نیز هستند. در 9 گرم تخم بلدرچین یافت می شود.

انواع بلدرچین

توزیع گونه بلدرچین کمی معما دارد. در حالی که تقریباً هر 15 گونه بلدرچین ترجیح می دهند در جنگل ها و اراضی جنگلی ساکن شوند ، هر گونه بلدرچین ویژگی های متفاوت و ناشی از سازگاری های محیطی پرندگان را نشان می دهد.

فواید تخم بلدرچین
فواید تخم بلدرچین

در فصل جفت گیری ، بلدرچین اغلب با گروه های خانوادگی جمع می شود که می تواند به 100 پرنده برسد. بلدرچین تولید کننده سریعی است که قادر به جفت گیری در 2 ماهگی و تخمگذاری تخم در کمتر از یک ماه است.

  1. بلدرچین باب وایت

بلدرچین باب وایت ، رایج ترین گونه بلدرچین ، به دلیل تماس بیاد ماندنی “باب سفید” به شهرت رسیده است. Bobwhites همچنین تمایز را به عنوان برترین پرنده بازی جنوب و شرق ایالات متحده ارزیابی می کند. شکارچیان مرغ وحشی بلدرچین گیاه بابوت را از زیستگاههایی که شامل قلم مو ، مزارع ، جنگل ها و علف های هرز در شرق کوههای راکی ​​است ، بیرون می کشند.

این گونه پرنده بسیار دور ، رد پا را فراتر از ایالات متحده ایجاد کرده است ، زیرا بلدرچین های گیاه سفید همچنین در کانادا و مکزیک زندگی می کنند.

  1. بلدرچین دکمه ای

بلدرچین های دکمه ای جایگاه متمایزی را در بین علاقه مندان به پرورش پرندگان ایجاد کرده اند. بلدرچین رنگ آمیزی چینی ، که بیشترین نگهداری گونه بلدرچین دکمه ای است ، از جنوب شرقی آسیا ، استرالیا و آفریقا نشات گرفته است. این بلدرچینهای ریز به خوبی با مرغداریهای فضای باز یا زیستگاههای پرندگان سازگار می شوند ، جایی که کف محفظه ها را برای بذر پاشی می کنند.

بلدرچین های دکمه ای همچنین در شاخه های کف آشیانه خانه ها پر می شوند و غالباً برای تمیز کردن خود از حمام های غبار یا ماسه استفاده می کنند. این پرندگان آرام و مطبوع به خوبی با دیگر ساکنان مرغداری مشبک می شوند و بلدرچین های دکمه ای را برای محفظه های بزرگ و کوچک مطلوب می کنند.

  1. بلدرچین ژاپنی

کشاورزان بلدرچین بلدرچین ژاپنی را کشف کرده اند که غالباً به تعداد زیادی در زیستگاه های آسیای شرقی یافت می شود. در ایالات متحده ، کشاورزان طاقت فرسا بلدرچین ژاپنی برای تخم مرغ خود پرورش می دهند ، که در بسیاری از رستوران ها و در بین تعداد بیشتری از مصرف کنندگان یک غذای خوشمزه محسوب می شود.

حتما بخوانید
خواص مصرف کنگرفرنگی

در حالی که بلدرچین های ژاپنی محیط چمنزار را ترجیح می دهند ، این پرندگان مایل به قهوه ای خالدار کاملاً با محفظه هایی که شامل شن برای حمام غبار و شاخه های بوته ای برای استتار است سازگار می شوند.

  1. بلدرچین کالیفرنیا

بلدرچین های کالیفرنیایی به خوبی با زیستگاه های چاپارال ، مریم گلی ساحلی و مناطق بیابانی کالیفرنیا سازگار هستند. این پرندگان چاقو به صورت گروهی در کنار زمین خراشیده می شوند و هنگام حرکت یک تماس متمایز “chi-ca-go” به نظر می رسند.

بلدرچین کالیفرنیا 70 درصد رژیم گیاهخواری دارد که شامل بذر ، گل ، برگ و دانه پرندگان از حیاط خانه های مناسب است. این پرندگان فرصت طلب همچنین کنه ها ، سوسک ها و مرواریدها را مصرف می کنند. این گونه بلدرچین زیستگاه خشک اغلب رطوبت حشرات و پوشش گیاهی حاوی آب را جمع می کند.

در طی امواج گرمائی طولانی و تاول زده ، بلدرچین کالیفرنیا باید آب آشامیدنی نیز پیدا کند.

  1. بلدرچین کوهی

بزرگترین گونه بلدرچین موجود در ایالات متحده ، بلدرچین کوهی دارای ویژگی منحصر به فرد دو پر مستقیم است که از پشت کمانی می کنند. این پرندگان با گره های بالایی خود که کوتاهتر از ماده هستند ، به راحتی شناخته می شوند. صورت آنها قهوه ای است و از قسمت زیرین آن به شدت میله سفید دارد.

  1. بلدرچین گامبل

بلدرچین گامبل که به بلدرچین صحرایی نیز معروف است ، در مناطق خشک جنوب غربی ایالات متحده واقع شده است. بلدرچین های گامبل به راحتی با گره های بالایی و پرهای پوسته ای زیرین آنها قابل تشخیص است. روی بدن آنها پرهای خاکستری قرار دارد و نرها بالای سرشان پرهای مسی ، صورتهای سیاه و نوارهای سفید بالای چشم دارند.

  1. بلدرچین مقیاس دار

بلدرچین های مقیاس دار که به بلدرچین های آبی نیز معروف هستند ، به دلیل داشتن مقیاس آبی رنگ شناخته می شوند. همراه با نشانه های پوسته پوسته ای ، پرنده به راحتی با تاج سفید خود که شبیه یک دسته پنبه است ، شناسایی می شود.

  1. بلدرچین مرن

با کمترین دامنه در ایالات متحده ، بلدرچین مرن در جنوب تگزاس ، نیومکزیکو ، آریزونا و مکزیک یافت می شود. آنها در مناطق کوهستانی پر از درختان بلوط و درخت ارس و همچنین علفزارها زندگی می کنند. آنها اغلب به بلدرچین مونتزوما گفته می شود ، آنها دارای رنگی منحصر به فرد از پرها هستند که به کمک کموفلاژ آنها کمک می کند.

فواید تخم بلدرچین برای سلامتی

حتی در اندازه های کوچک وجود دارد ، تخم بلدرچین مملو از مواد مغذی زیادی که فواید زیادی برای بدن دارند و توسط برخی مطالعات ثابت شده است. مزایای تخم بلدرچین در زیر ذکر شده است.

فواید تخم بلدرچین
فواید تخم بلدرچین
  1. از دیابت جلوگیری کنید

چه کسی می داند تخم بلدرچین می تواند از دیابت جلوگیری کند؟ مطالعه گزارش داد که تخم بلدرچین حاوی اسید آمینه به ویژه لوسین است که می تواند در تنظیم سطح قند خون و حفظ تعادل انسولین که آن را به عنوان ماده غذایی مناسب برای پیشگیری و درمان دیابت کمک می کند ، کمک کند .

  1. چشم انداز را بهبود ببخشید

بلدرچین تخم مرغ از سطح بالایی از ویتامین A تشکیل شده است ، به این معنی که به محافظت از بینایی و سلامت چشم کمک می کند. فعالیت آنتی اکسیدانی ویتامین A به کاهش دژنراسیون ماکولا و جلوگیری از پیشرفت آب مروارید کمک می کند و به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری بهتر ببینید.

  1. سطح انرژی را بالا ببرید

لیست طولانی مواد معدنی و ریز مغذی های موجود در این تخم مرغ های ریز ، و همچنین افزایش پروتئین نزدیک به 6 گرم در هر وعده ، این تخم ها را به ویژه برای اوایل صبح انرژی و خلق و خو مناسب می کند.

صبحانه با پروتئین بالا و غنی از مواد مغذی برای کسانی که اغلب برای تنظیم سطح انرژی خود به کافئین یا سایر محرک ها وابسته هستند بسیار توصیه می شود.

  1. پوست سالم را حفظ کنید

تخم بلدرچین منبع عالی پروتئین است و حاوی لیزین ، یک اسید آمینه است که به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن نوعی پروتئین است که برای حفظ سفتی لایه پوست لازم است و از افتادگی و چین و چروک آن جلوگیری می کند.

  1. عملکرد مغز را ارتقا دهید

تخم بلدرچین حاوی اسید آمینه و پروتئین زیادی است که می تواند به تشویق عملکرد مغز و تغذیه سیستم عصبی مغز کمک کند تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد. اسید آمینه یا پروتئین موجود در تخم بلدرچین همچنین سلولهای مغز را از آسیب محافظت می کند و در صورت شکسته شدن سلول آن را ترمیم می کند.

  1. فشار خون را کاهش دهید

تعدادی ماده معدنی ضروری در تخم بلدرچین یافت می شود که اتفاقاً پتاسیم یکی از آنهاست. اگرچه هنوز اثرات محافظتی قلبی تخم بلدرچین تحت تحقیقات سنگینی قرار دارد ، وجود پتاسیم به معنای توانایی های کاهش فشار خون است ، زیرا این ماده معدنی به عنوان یک گشاد کننده عروق عمل می کند و فشار و استرس را بر رگ ها و رگ های خونی تسکین می دهد.

همچنین در تخم بلدرچین پتاسیم بیشتر از تخم مرغ طبیعی است.

  1. متابولیسم را افزایش دهید

طیف وسیعی از ویتامین های خانواده B موجود در تخم بلدرچین منجر به افزایش فعالیت متابولیکی در بدن می شود ، از جمله عملکرد هورمونی و آنزیمی. تخم بلدرچین با اطمینان از روند صاف بدن و عملکردهای اندام ، چیزی فراتر از یک درمان خوشمزه است!

8- موهای سالم را تقویت می کند

بلدرچین تخم مرغ برای تقویت موهای سالم کاملاً مفید است. تخم بلدرچین حاوی اسیدهای آمینه زیادی به ویژه اسید لینولئات است که می تواند ریشه مو را تغذیه کند و رشد سالم مو را تقویت کند.

  1. از کم خونی جلوگیری کنید

مطالعه نشان می دهد که زنانی که به طور مکرر تخم بلدرچین مصرف می کنند کمتر در معرض کم خونی قرار دارند. تخم بلدرچین حاوی آهن است که می تواند به تشکیل گلبول های قرمز خون کمک کرده و از کم خونی جلوگیری کند در حالی که اسید آمینه موجود در تخم بلدرچین نیز ممکن است باعث افزایش سطح هموگلوبین در سلول های قرمز خون شود.

خود هموگلوبین پروتئینی است که نقش مهمی در اتصال اکسیژن و مواد مغذی و همچنین انتقال از طریق تمام قسمت های بدن دارد.

  1. رشد بدن را افزایش دهید

پروتئین ماده اصلی سازنده بدن است و در روند رشد بدن خصوصاً در کودکان ضروری است. بلدرچین حاوی مقدار زیادی پروتئین است که ممکن است رشد بدن را تشویق کند و همچنین باعث عملکرد بهتر اندام ها در بدن می شود.

  1. دندان های سالم را حفظ کنید

تخم بلدرچین مخصوصاً قسمت زرده حاوی مواد معدنی زیادی از جمله روی است که برای حفظ سلامت دندان لازم است.

  1. کلسترول را متعادل کنید

مقدار کافی اسیدهای چرب مفید در تخم بلدرچین وجود دارد که بسیاری از افراد به دلیل اثرات تقویت کننده قلب از آن لذت می برند. کلسترول HDL نوعی کلسترول خوب است که بدن ما برای جبران اثرات منفی کلسترول LDL به آن نیاز دارد و HDL بیش از 60٪ چربی تخم بلدرچین را تشکیل می دهد.

با این حال ، برای افرادی که از قبل مشکل کلسترول دارند ، ممکن است افزودن مقدار زیادی از این تخمها به رژیم شما بهترین انتخاب نباشد ، زیرا در هر وعده تقریبا 1.6 گرم چربی اشباع وجود دارد.

  1. بدن را تمیز کنید

سم زدایی از بدن ، به طور عمده در جهانی پر از سموم ، آلاینده ها و فلزات سنگین مهم است. مطالعات نشان داده است که افزودن این تخمها به رژیم غذایی می تواند به دفع سموم از جریان خون کمک کند ، زیرا به کاهش اندازه سنگ مثانه و سنگ کلیه کمک می کند.

  1. افسردگی را برطرف کنید

تخم بلدرچین فقط حاوی ویتامین ، مواد معدنی ، کربوهیدرات و پروتئین نیست. طبق مطالعه دانیل در سال 2010 ، این ماده با برخی از هورمون های جنسی نیز تکمیل می شود. تخم های بلدرچین حاوی خواص ضد افسردگی است که به عنوان هورمون P نامیده می شود که به ویژه در زنانی که از سندرم یائسگی رنج می برند ، در تسکین افسردگی بسیار موثر است.

  1. از سنگ های مثانه جلوگیری می کند

تخم بلدرچین برای بهبود سلامت کلیه ، کبد و کیسه صفرا مفید است. تخم بلدرچین همچنین از رشد سنگ مثانه جلوگیری کرده و به تجزیه آن کمک می کند. تخمها سرشار از لسیتین هستند ، که به تجزیه سنگ مثانه کمک می کند.

  1. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید

تخم بلدرچین حاوی مواد مغذی و ویتامین های مهمی است که طبق مطالعه لی و همکاران در سال 2010 می تواند خطر بیماری قلبی را 24٪ کاهش دهد. این مزایا با وجود ویتامین E یا توکوفرول تأمین می شود.

  1. آلرژی ها را تسکین دهید

تخم بلدرچین به طور طبیعی دارای پروتئین تخمک گذاری فراوانی است که در بدن به عنوان یک ضد حساسیت طبیعی عمل می کند. بنابراین ، اگر از گرفتگی ، التهاب یا سایر علائم واکنش های آلرژیک رنج می برید ، تخم های بلدرچین می تواند بدن شما را به حالت طبیعی برگرداند.

18- خون را تصفیه کنید

ثابت شده است که تخم بلدرچین می تواند به بدن در حذف برخی فلزات سنگین و سموم مانند جیوه کمک کند. اسید آمینه و سایر اجزای تخم بلدرچین می توانند سم را متصل کرده و آن را از بدن دفع کنند. این باعث می شود تخم بلدرچین به عنوان تصفیه کننده خون باشد.

  1. رشد را تحریک کنید

درست مثل تخم مرغ های مرغ معمولی ، تخم های بلدرچین نیز باعث تقویت پروتئین کافی در رژیم غذایی می شوند ، که برای فرآیندهای بی شماری در بدن به آن نیاز داریم. پروتئین ها به اجزای تشکیل دهنده آنها تقسیم شده و برای سلول های جدید ، بافت ، عضله ، استخوان و رگ های خونی اصلاح می شوند. پانچ پروتئین این تخمها می تواند رشد / ترمیم سالم و طبیعی را تضمین کند.

  1. از بیماری مزمن جلوگیری کنید

آنتی اکسیدان ها اجزای اساسی سلامت انسان هستند ، زیرا ما دائما با رادیکال های آزاد که باعث بیماری های مزمن و سرطان می شوند مبارزه می کنیم. تخم بلدرچین دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین C و ویتامین A است که می تواند به خنثی سازی آن رادیکال های آزاد و محافظت از سلامت کلی شما کمک کند.

  1. عضله سازی کنید

محتوای بالای پروتئین تخم بلدرچین باعث می شود که به عنوان غذایی برای عضله سازی مناسب باشد. اگر می خواهید ماهیچه خوبی داشته باشید می توانید تخم بلدرچین را به طور منظم مصرف کنید و همچنین ورزش کنید.

  1. عملکرد جنسی را تقویت می کند

قبلاً گفته شد كه تخم بلدرچین حاوی برخی از هورمونهای جنسی است كه می تواند عملکرد اندامهای جنسی مانند غده پروستات را در مردان تقویت كند.

  1. ورم معده را درمان کنید

تخم بلدرچین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند در درمان زخم معده یا ورم معده کمک کند. محتوای اسیدهای آمینه تخم بلدرچین همچنین در ترمیم لایه شکسته شکم که ناشی از عفونت است ، کمک می کند.

  1. درمان سرفه و آسم

از تخم بلدرچین برای ماه های مختلف برای درمان داروهای مختلف مانند آسم و سرفه استفاده می شده است. نه تنها این ، آنها از دوران تمدن باستان برای درمان پسوریازیس و اگزما مورد استفاده قرار می گرفتند. خصوصیات مفید تخم بلدرچین منجر به تجاری شدن تخمها شده است. شما می توانید از مزایای تخم بلدرچین در کپسول بهره مند شوید.

حتما بخوانید
وسایل آشپزخانه به انگلیسی با ترجمه و تلفظ

فواید تخم بلدرچین برای بچه ها

تخم های بلدرچین به دلیل محتوای مغذی ضروری ، فواید زیادی برای سلامتی کودک شما دارد.

فواید تخم بلدرچین

1- ایمنی و حافظه را بهبود می بخشد

تخم بلدرچین شناخته شده است که به کودک شما کمک می کند تا یک سیستم دفاعی و ایمنی قوی داشته باشد. این تخمها به افزایش سطح هموگلوبین کمک می کنند و همچنین به بدن کودک شما کمک می کنند تا از سموم و سایر ترکیبات فلزی خلاص شود.

تخم های بلدرچین همچنین از کلیه ، کبد و کیسه صفرا کودک شما مراقبت می کنند. اگر کودک شما دائماً از انواع مختلف آلرژی و بیماری رنج می برد ، قطعاً پیشنهاد تخم بلدرچین به او در پیشگیری از آن کمک می کند.

تخم بلدرچین همچنین باعث افزایش فعالیت مغز و بهبود حس حافظه می شود. معرفی تخم بلدرچین در رژیم غذایی منظم کودک شما ممکن است به او کمک کند تا در آزمونهای کلاس نمره بالاتری کسب کند.

2- سرفه و آسم را درمان می کند

آیا فرزند شما به طور مداوم از مشکلات سرفه و آسم رنج می برد؟ پس از آن زمان آن فرا رسیده است که با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کرده و از وی برای معرفی تخم بلدرچین به فرزند خود درخواست کنید. تخم بلدرچین حاوی مواد مغذی حیاتی است که به کودک در مبارزه با مشکلات تکراری سرفه و آسم کمک می کند.

همچنین محتوای بالای پروتئین در تقویت مصونیت کلی کودک شما کمک می کند.

3- تشکیل سلول های قرمز خون را تقویت می کند

گزینه های غذایی غنی از آهن مانند تخم بلدرچین باعث تشکیل سلول های قرمز خون در کودک شما می شود. در عین حال ، وجود مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم در تخم های بلدرچین اساساً به کودک شما کمک می کند تا رشد سالم استخوان ها ، دندان ها و ناخن ها را حفظ کند.

4- احتمال بیماری ترمیم را کاهش می دهد

تخم بلدرچین در واقع برای کودکان خردسال فوق العاده غذایی است زیرا اغلب تمایل دارد کودک را از احتمال ابتلا به بیماری های فوری ، به صورت بیماری های قلبی ، آرتروز و حتی سرطان ، رها کند.

حتی ممکن است شما ندانید که کودک شما از مصرف کم پتاسیم رنج می برد و در نهایت در مراحل بعدی زندگی منجر به چنین بیماری های فانی می شود. با این حال ، مصرف روزانه یا منظم تخم بلدرچین باعث افزایش سطح اضافی پتاسیم در بدن کودک شما می شود و احتمال ریشه آن را از بین می برد.

نحوه مصرف تخم بلدرچین

هنگامی که می خواهید سلامت عمومی خود را ارتقا دهید ، توصیه می شود آنها را به صورت خام بخورید. تخم مرغ خام نسبت به تخم مرغ پخته شده مزایای سلامتی بیشتری دارد.

به یاد داشته باشید که آنها را با دقت و در صورت امکان در آب جوش بشویید. تخم مرغ خام خیلی سلیقه ای نیست. آن را با آب پرتقال ، انبه یا آناناس مخلوط کنید تا خوشایندتر شود.

این تخمها دارای مقدار زیادی لیزوزیم هستند که به از بین بردن باکتریهای مضر کمک می کند بنابراین در برابر عفونتها مقاوم هستند. بنابراین وقتی آنها را به صورت خام می خورید نگران نباشید.

موارد استفاده سنتی و فواید تخم بلدرچین

  • چینی ها برای کمک به درمان سل ، آسم و حتی دیابت از تخم بلدرچین استفاده می کنند.
  • اگر مبتلا به سنگ کلیه ، کبد یا سنگ کیسه صفرا هستید تخم بلدرچین می تواند به پیشگیری و از بین بردن این نوع سنگ ها کمک کند.
  • یک تخم مرغ زده شده به مو اعمال می شود ، موهای آن را براق ، براق نشان می دهد و به موها حجم می دهد.

حقایق دیگر درباره تخم بلدرچین

  • کارشناسان می گویند کودکانی که تخم بلدرچین می خورند تمایل کمتری به ابتلا به بیماری های عفونی دارند.
  • ارزش غذایی تخم بلدرچین سه تا چهار برابر بیشتر از تخم مرغ است.
  • بلدرچین تخم مرغ تقریباً دو برابر کوچکتر از تخم مرغ است.
  • پوسته آن را می توان درست مثل تخم مرغ شترمرغ به عنوان زیور آلات ساخت.
  • گونه های خاصی از بلدرچین ها دارای ستون هایی هستند (که به آن گره بالا نیز گفته می شود) ، به شکل قطره قطره قطره قطره در بالای سر قرار دارند. هنگامی که پرنده در حال راه رفتن است ، جوش می زند.
  • بلدرچین ها قادرند در مسافت های کوتاه پرواز کنند اما بیشتر وقت خود را روی زمین می گذرانند.
  • بلدرچین ها بسته به نوع آن می توانند در طول روز (حیوانات روزانه) یا شب (حیوانات شبانه) فعال باشند.
  • بلدرچین یک گیاهخوار است (سایر حیوانات و گیاهان را می خورد). رژیم غذایی آن عمدتا از دانه ها ، برگ ها ، گندم ، جو ، انواع توت ها و گاهی از ملخ ها و کرم ها تشکیل شده است.
  • بلدرچین ها صداها ، کاکل ها و غرغرهای بلند ایجاد می کنند که برای برقراری ارتباط استفاده می شوند.
  • بلدرچین ها در غبار غسل می کنند تا آفات پرها را از بین ببرند و پرهای آنها تمیز باقی بماند.
  • ماده از 1 تا 12 (معمولاً 6) تخم تخم رنگ روشن می دهد که پس از 23 ماه انکوباسیون تخم می شوند.
  • آنها هنگام خواب مرده به نظر می رسند.
  • بلدرچین های ماده از 6 تا 7 هفتگی شروع به تخمگذاری می کنند و روزانه به طور مداوم یک تخم تخم می گذارند.
  • می توانید 6 تا 7 بلدرچین را در همان مکانی که برای یک مرغ لازم است پرورش دهید.

اثرات جانبی تخم بلدرچین

هیچ عارضه جانبی پس از مصرف تخم بلدرچین از جمله واکنش آلرژیک گزارش نشده است ، زیرا تخم بلدرچین صرفه جویی می کند و هیچ واکنش آلرژیک افزایش نمی دهد. اما حتی در این صورت ، پیشنهاد می شود بیش از بیست تخم مرغ در روز تخم بلدرچین مصرف نشود.

حقایق بلدرچین

بلدرچین پرنده ای است که از خانواده قرقاولان است (حتی اگر شبیه به هم نباشند ، بلدرچین و قرقاول با هم رابطه تنگاتنگی دارند). این پرندگان از آمریکای شمالی نشأت گرفته اند ، اما امروزه می توان آنها را در اروپا ، آسیا ، آفریقا ، استرالیا و آمریکای جنوبی یافت. 32 گونه بلدرچین وجود دارد که از نظر اندازه ، رنگ و نوع زیستگاه متفاوت است و در آنجا یافت می شود.

بلدرچین در مناطق جنگلی ، مناطق پوشیده از بوته و فضای باز زندگی می کند. برخی از گونه های بلدرچین به عنوان پرنده های شکاری ، یا به دلیل گوشت (که در برخی کشورها بسیار ارزشمند است) و پر (که برای تزئین استفاده می شود) شکار می شوند.

بلدرچین ها را می توان رام كرد و به عنوان مرغ هایی كه تخم مرغ با كیفیت بالایی تولید می كنند نگهداری كرد. تخریب زیستگاه و شکار کنترل نشده بر تعداد بلدرچین ها در طبیعت تأثیر منفی می گذارد. برخی از گونه های بلدرچین به دلیل این عوامل در معرض خطر قرار گرفته اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *