سبد خرید
خواص مصرف گوشت اردک - 15 خاصیت به همراه مضرات و طبع اردک

خواص مصرف گوشت اردک ، 15 خاصیت به همراه مضرات و طبع اردک

خواص مصرف گوشت اردک – 15 خاصیت به همراه مضرات و طبع اردک را در این بخش برای شما عزیزان بصورت کاملا ساده و کاربردی توضیح خواهیم داد. امیدواریم که از این بخش استفاده لازم را ببرید. اردک یکی از انواع ماکیان بوده و گوشت آنرا در تهیه انواع خورشت ها و خوراک ها بکار می برند.

پس از مطالعه این بخش، از آموزش جذاب و کامل طرز تهیه انواع کباب اصیل ایرانی و ملل بهمراه معرفی و آموزش آنها که برای شما تدارک دیده شده است، بهره لازم ببرید. گوشت اردک در آشپزی و تغذیه استان های شمالی نظیر مازندران و گیلان به میزان چشمگیری دیده شده و از این جهت در بسیاری از موارد از گوشت این گونه جانوری به جای مرغ استفاده می شود.

در این بخش خواص مصرف گوشت اردک را برای شما بصورت کامل و جامع توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا برای شما فواید مصرف این گوشت در آشپزی را بگوییم. آموزش انواع غذاهای شمالی استان مازندران به شما آشنایی بیشتر با انواع غذاهای مازنی را در جهت ارتقاء سطح آشپزی محلی ایرانی می دهد.

خواص مصرف گوشت اردک خوشمزه
خواص مصرف گوشت اردک خوشمزه

فهرست مطالب

خواص مصرف گوشت اردک برای سلامتی و درمان

شاید شما در طی این سال های اخیر شنیده باشید که متخصصین مصرف گوشت اردک و بکارگیری آنرا در آشپزی توصیه کرده اند اما تا حالا شده برایتان سوال پیش بیاید که چرا مصرف گوشت اردک انقدر توصیه شده است؟
پیش از آنکه به خواص مصرف گوشت اردک بپزدازیم می خواهیم توضیحاتی در رابطه با اردک به شما عزیزان بدهیم. گوشت اردک یکی از انواع گوشت های نسبتا چربی هست که رنگ تیره تری نسبت به گوشت مرغ داشته و تجمع چربی در آن، قسمت سینه و ران آن می باشد.

این گوشت را بطور معمول برای مصرف در تابه سرخ کرده و در انواع خورشت بکار می برند. آموزش طرز تهیه زیتون پرورده شمالی گیلانی را به صورت ویژه برایتان تهیه کرده ایم.

خواص مصرف گوشت اردک برای سلامتی و درمان
خواص مصرف گوشت اردک برای سلامتی و درمان

اما پیش می آید که از گوشت اردک در تهیه خوراک نیز بکار برده شود و به اصطلاح اردک شکم پر نیز یکی از غذاهای رایج شمال کشورمان ایران می باشد. طعم گوشت اردک بسیار لذیذ و خواص گوشت اردک نیز به اندازه طعم آن بی نظیر است. ما برای شما در ادامه خواص این گوشت خوش طعم و مزه را بطور کامل توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید و فواید این گوشت را یکی پس از دیگری بیاموزید. آموزش طرز تهیه لونگی مرغ مجلسی گیلانی نیز یک غذای ناب محلی است.

لیست انواع خواص مصرف گوشت اردک در سلامت بدن

  • بهبود سلامت مو
  • افزایش متابولیسم مصرفی بدن
  • بهبود سلامت و استقامت دندان ها
  • افزایش سلامت اعصاب و روان
  • بهبود دردهای ناحیه گلو
  • افزایش پتانسیل ایمنی بدن
  • افزایش سلامت پوست
  • بهبود هورمون های جنسی آقایان
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش
  • افزایش چربی مناسب بدن
  • افزایش عملکرد مغز و اعصاب
  • حفظ بافت عضلانی بدن
  • کاهش استرس و اضطراب
  • درمان نفخ
  • درمان کم خونی

1. بهبود سلامت مو یکی از خواص مصرف گوشت اردک

یکی ازخواص مصرف گوشت اردک را میتوان به وجود ویتامین های گروه بی در آن دانست. این ویتامین ها با دارا بودن سهم قابل توجهی ریبوفلاوین و دیگر ترکیبات مناسب، سبب افزایش و بهبود وضعیت مو ها شده و مشکلات پوست سر را درمان می نماید. آموزش طرز تهیه ماهی فویج خوشمزه گیلانی را بیاموزید تا از خواص آن نیز بهره مند شوید.

سلامت مو از خواص مصرف گوشت اردک
سلامت مو از خواص مصرف گوشت اردک

از طرفی باید توجه داشت که مصرف به اندازه گوشت اردک در هفته و یا ماه می تواند به درخشندگی و لطافت موی سر مصرف کننده تاثیر به سزایی گذاشته و فرد را از شر ریزش مو، یا چربی کف سر خلاص کرده و سلامت مو و پوست سر خود را افزایش دهد. پس این مورد را در نظر داشته باشید.

2. افزایش متابولیسم مصرفی بدن از خواص دیگر مصرف گوشت اردک

از دیگر خواص مصرف گوشت اردک میتوان به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن فرد اشاره نمود. گوشت اردک به دلیل دارا بودن پروتئین، چربی، کربوهیدرات و ویتامین های گروه بی، امکان افزایش متابولیسم بدن را هموار ساخته و این به دلیل اسید های چرب مفید موجود در گوشت اردک می باشد.

افزایش متابولیسم بدن از خواص مصرف گوشت اردک
افزایش متابولیسم بدن از خواص مصرف گوشت اردک

افرادی که در آشپزی و تهیه انواع خورشت ها و خوراک ها از گوشت اردک بهره می برند، بطور میانگین می تواند بیش از 10 درصد از نیاز های روزانه خود به مواد مغذی و املاح معدنی را تامین نمایند. پس شما نیز این مصرف این گوشت خوش طعم و مزه را در مصرف هفتگی و حداکثر ماهانه خود قرار دهید. در صورت تمایل طرز تهیه استیک گوساله مخصوص را خوانده و آنرا در منزل تهیه و نوش جان کنید!

3. افزایش سلامت دندان ها از خواص مصرف گوشت اردک

گوشت اردک می تواند یکی از انواع گوشت مفید و عالی برای دندان ها بوده و خواص مصرف گوشت اردک که در حال مطالعه آن هستید به دلیل وجود یکی از املاح معدنی غنی و مفید در این گوشت، یعنی فسفر بوده و هست. آموزش طرز تهیه دونر کباب ترکی مرغ خانگی را بیاموزید، چرا که این خوراک نیز برای دندان شما فوایدی را در بردارد.

افزایش سلامت دندان ها از دیگر خواص مصرف گوشت اردک
افزایش سلامت دندان ها از دیگر خواص مصرف گوشت اردک

مصرف گوشت اردک در طول مدت زمان حداکثر چند هفته ای به شدت پیشنهاد شده و متخصصین سلامت اصرار زیادی مبنی بر مصرف این گوشت برای ارتقاء سلامت بدن دارند. یکی از خواص عالی و مهم در آموزش خواص مصرف گوشت اردک ، افزایش سلامت دندان ها و استخوان ها بوده که موضوع بسیار مهمی نیز بحساب می آید. پس به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

4. افزایش سلامت اعصاب و روان از دیگر خواص مصرف گوشت اردک

از دیگر خواص مصرف گوشت اردک میتوان به کمک به افزایش و بهبود اعصاب در سیستم عصبی بدن اشاره نمود. این خاصیت به دلیل وجود اسید پانتاتونیک موجود در گوشت اردک بوده و می تواند سبب افزایش و مقاومت اعصاب بدن در شرایط مختلف گردد. آموزش طرز تهیه کله پاچه به روش طباخی ها آنقدر بخش جذابیست که می تواند اعصاب شما را بهم بریزد!

افزایش سلامت اعصاب از خواص مصرف گوشت اردک
افزایش سلامت اعصاب از خواص مصرف گوشت اردک

ویتامین های گروه بی به طور محسوس در گوشت اردک وجود داشته و این ویتامین ها سبب افزایش بی حد و اندازه آن شده و خواص مصرف گوشت اردک را دو چندان نموده است. این موضوعی است که می بایست به آن توجه لازم را داشته سعی داشته باشید تا مصرف این گوشت خوشمزه و مفید را برنامه غذایی هفتگی خود بگنجانید.

5. بهبود دردهای گلو از دیگر خواص مصرف گوشت اردک

بهبود گلو درد از خواص مصرف گوشت اردک
بهبود گلو درد از خواص مصرف گوشت اردک

از دیگر خواص مصرف گوشت اردک میتوان به التیام دردهای ناحیه گلو اشاره نمود. گوشت اردک با دارا بودن املاح معدنی و مناسب در خود، توانایی بهبود درد های مربوط به گلو را دارد. مصرف گوشت اردک می تواند سبب برگشت صدای گرفته با وضعیت عادی، درمان دردهای گلو و خس خس ناحیه سینه اشاره نمود. در صورتیکه شما نیز علاقه به آشنایی بیشتر با انواع غذاهای محلی را دارید، می توانید بخش طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه فرمایید.

6. افزایش پتانسیل ایمنی بدن با مصرف گوشت اردک

از دیگر خواص مصرف گوشت اردک را میتوان به افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. این گوشت پرخاصیت از املاح معدنی و غنی تشکیل شده و ویتامین ث موجود در گوشت اردک سبب گشته تا مصرف آن سبب افزایش و تقویت ایمنی بدن شده و مصرف کننده را در مقابل بیماری های ویروسی و میکروبی محافظت نماید. همچنین مصرف گوشت اردک سبب افزایش سرعت در بهبود زخم های روی پوست می شود.

آموزش جذاب و عالی انواع ادویه کباب کوبیده را از دست ندهید. برای اولین بار شما می توانید خواص ادویه های محبوب را در یک مقاله مطالعه کنید!

7. افزایش سلامت پوست از دیگر خواص گوشت اردک

در ادامه می توانیم یکی دیگر از خواص مصرف گوشت اردک را در بهبود سلامت پوست صورت و بدن بدانیم. دلیل آن وجود چربی های مورد نیاز بدن در درون سینه و ران اردک بوده که سبب افزایش نشاط و شادابی پوست بدن شده و افرادی که از خشکی پوست رنج می برند، می توانند با مصرف گوشت اردک نشاط و رطوبت را به پوست صورت و بدن خود هدیه دهند. این یکی از خواص فوق العاده ارزشمند گوشت اردک در رابطه با مراقبت و زیبایی پوست می باشد.

8. بهبود هورمون های جنسی آقایان با مصرف گوشت اردک

افزایش قوای جنسی آقایان از دیگر خواص مصرف گوشت اردک
افزایش قوای جنسی آقایان از دیگر خواص مصرف گوشت اردک

از دیگر خواص مصرف گوشت اردک میتوان به افزایش توانایی جنسی در آقایان اشاره نمود. این به دلیل اثر مثبت گوشت اردک بر روی اعصاب بدن بوده و با افزایش گردش خون در بدن، قوای جنسی نیز افزایش قابل توجهی را سبب خواهد شد. البته این خاصیت به دلیل وجود نوعی ویتامین بی با نام تیامین است که یکی از مواد مورد نیاز هر فرد در طول روز می باشد. آموزش طرز تهیه کباب چنجه رستورانی ایرانی می تواند برای شما بسیار مفید باشد.
 

9. بهبود عملکرد سیستم گوارش با مصرف گوشت اردک

یکی از ویژگی های مناسب در خواص مصرف گوشت اردک، تقویت و بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن بوده و این خود به دلیل وجود نیاسین موجود در گوشت اردک بوده که سبب گشته تا مصرف این گوشت خوشمزه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشد. پس شما با مصرف گوشت اردک چربی، پروتئین، کربوهیدرات و ویتامین بی قابل توجهی را جذب کرده و این خود سبب تقویت و تسریع عملکرد سیستم گوارش مصرف کننده خواهد شد. آموزش طرز تهیه دسر فرنی خوشمزه و عالی می تواند برای سلامت معده شما بسیار مفید باشد.

10. افزایش چربی مناسب بدن از دیگر خواص مصرف گوشت اردک

افزایش چربی مفید بدن یکی از خواص مصرف گوشت اردک
افزایش چربی مفید بدن یکی از خواص مصرف گوشت اردک

یکی از خواص مصرف گوشت اردک را میتوان افزایش میزان چربی بدن در مصرف کننده دانست. این ویژگی را میتوان دو وجهی دانست بطوریکه برای افرادی که خواستار چاق شدن و اضافه وزن باشند، این ویژگی مثبت و برای آن دسته از افرادی که استعداد چاقی داشته و یا خود اضافه وزن دارند، ویژگی منفی محسوب می شود. پس به این نکته توجه داشته باشید که شما جزو کدام دسته از افراد هستید و بعد میزان مصرف این گوشت را در رژیم غذایی خود مشخص کنید. طرز تهیه استیک سیر و کره را به دقت بخوانید و براحتی آنرا در منزل تهیه کنید.

11. افزایش عملکرد مغز و اعصاب یکی دیگر از خواص گوشت اردک

در این بخش که اختصاص داده شده است به خواص مصرف گوشت اردک می توانیم برای شما این ویژگی را اظهار کنیم که گوشت اردک به دلیل وجود مواد مغذی و املاح معدنی مناسب و فراوان تاثیرات بسیار مناسبی بر روی افزایش سلامت و عملکرد مغز داشته و سلول های عصبی را به نوعی جلا می دهد. شما نیز با مصرف این گوشت خوش طعم و مزه و دریافت چربی های مناسب و با کاهش کلسترول بد خون خود، می توانید به سلامت عمومی خود کمک شایانی داشته باشید.

12. حفظ بافت عضلانی بدن با مصرف گوشت اردک

حفظ بافت عضلاتی بدن از خواص مصرف گوشت اردک
حفظ بافت عضلاتی بدن از خواص مصرف گوشت اردک

این ویژگی را میتوان برای افرادی که ورزش را بصورت حرفه ای دنبال می کنند جذاب باشد و این خواص مصرف گوشت اردک را میتوان یک خبر خوب برای آنان دانست. گوشت اردک به دلیل داشتن سدیم و املاح معدنی مناسب، می تواند به حفظ بافت عضلانی افراد کمک کرده و چربی های مناسب این گوشت در بافت عضلانی ورزشکاران حالتی مناسب به خود گیرد. آموزش عالی و کامل انواع غذاهای محلی آذربایجانی را بیاموزید و با استان آذربایجان ارتباط بیشتری برقرار کنید.

13. کاهش استرس و اضطراب از خواص مهم مصرف گوشت اردک

یکی از خواص مصرف گوشت اردک که بسیار مهم نیز هست، اثرات مناسب و عالی در کاهش انواع اضطراب و افسرگی بوده که به دلیل وجود نوعی ویتامین بی با نام اسید پانتاتونیک بوده و با تقویت اعصاب و کاهش فعالیت غیر ضروری نورون های عصبی، سبب کاهش استرس و اضطراب در مصرف شده و این مورد را میتوان یک مورد بسیار عالی و جذاب درباره خواص گوشت اردک دانست. بخش اطلاعات علمی آشپزی می تواند به شما کمک بیشتری برای حفظ خونسردی و افزایش نشاط و شادابی داشته باشد.

14. درمان نفخ با مصرف گوشت اردک

درمان نفخ از دیگر خواص مهم مصرف گوشت اردک
درمان نفخ از دیگر خواص مهم مصرف گوشت اردک

نفخ و گاز معده نتیجه نامناسبی در بدن داشته و افرادی هستند که از این موضوع رنج می برند. یکی دیگر از خواص مصرف گوشت اردک را میتوان در درمان نفخ بدن دانست که یک ویژگی بسیار جالب توجه بوده و آن هم به دلیل وجود نوعی ویتامین بی با نام نیاسین بوده که ضدنفخ و گاز معده را از بین می برد. پس درصورتیکه شما مصرف گوشت اردک را در برنامه غذایی خود قرار دهید، دیگر جای نگرانی برای نفخ نخواهید  داشت. آموزش قدم به قدم طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 سالاد را بخوانید و بیاموزید.

15. درمان کم خونی از بهترین خواص مصرف گوشت اردک

یکی دیگر از بهترین خواص مصرف گوشت اردک را میتوان به درمان کم خونی در افراد علی الخصوص در بانوان دانست. این موضوع به دلیل آهن موجود در گوشت اردک بوده و مصرف آن سبب افزایش گلبول های قرمز در خون شده و افرادی که از این مسئله رنج می برند را تا حد قابل توجهی کمک می نماید.

پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که کم خون بوده و خواستار رهایی از این مسئله هستید، مصرف گوشت اردک را بطور هفتگی و یا حداکثر ماهانه در رژیم غذایی خود بگنجانید.

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که مقاله آموزشی و منحصر به فرد انواع چاقو را بطور دقیق و کامل مطالعه کرده و یکبار برای همیشه دانش و هنر آشپزی خود را در زمینه انواع چاقو ها افزایش دهید.

مضرات مصرف بیش از حد گوشت اردک و موارد منع آن

خب تا اینجای کار برای از خواص مصرف گوشت اردک بطور مفصل توضیحاتی دادیم و این خواص را مورد به مورد با همدیگر بررسی کردیم. اکنون نوبت به عوارض و یا مضرات مصرف بیش از حد گوشت اردک می رسد که بهتر است به آنها توجه ویژه ای داشته باشید. از قدیم گفته اند کم بخور و همیشه بخور. این بخش از آموزش خواص مصرف گوشت نیز به نوعی مربوط به همین موضوع می شود. پس با ما همراه باشید تا عوارض مصرف بی رویه و یا موارد منع گوشت اردک را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

عوارض مصرف بی رویه گوشت اردک
عوارض مصرف بی رویه گوشت اردک

افزایش وزن و چاقی با مصرف بی رویه گوشت اردک

گوشت اردک دارای خواصی بی اندازه است اما به همان نسبت نیز دارای اسید های چرب بوده و مصرف بی اندازه آن به افرادی که فعالیت زیادی در طول روز و شب نداشته و فعالیت جسمانی مناسبی و قابل توجهی همچون یک ورزش حرفه ای و مداوم را در لیست کارهای خود ندارد، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شما می توانید مقدار معین و مناسبی را از این گوشت خوشمزه مصرف داشته باشید اما مصرف بیشتر سبب چاقی برای شما خواهد شد.

گرفتگی در رگ های خونی با مصرف زیاد گوشت اردک

همانطور که در پاراگراف بالا هم گفتیم خواص مصرف گوشت اردک و فواید مصرف آن بسیار زیادند اما به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع که به میزان بالایی هم در این گوشت علی الخصوص در ناحیه زیر پوست دارد، می تواند زمینه ساز معضلاتی غیر قابل بازگشت و مشکلاتی در سلامتی افراد شود بطوریکه شریان های اصلی با انسداد روبرو شده و زمینه ساز اتفاقات تلخی شوند. آموزش طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل می تواند به سلامت شما کمک شایانی داشته باشد.

افزایش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نتیجه مصرف بی رویه گوشت اردک

اگر دقت کرده باشید این بخش از عوارض که برای شما عزیزان در حال توضیح آن هستیم بصورت زنجیره ای به همدیگر متصل هستند. از خواص مصرف گوشت اردک برایتان گفتیم و در ادامه نیز برای شما از عوارضی که منجر به چاقی و گرفتگی هایی در عروق می شود نیز مطالبی را شرح دادیم.

حال نتیجه پاراگراف های بالا را میتوان ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دانست که افزایش سکته قلبی و مغزی را در پی دارد و شما عزیزی که در حال مطالعه هستید، در مصرف این گوشت خوشمزه رعایت احوال خود را داشته باشید.

افزایش کلسترول با مصرف بیش از حد گوشت اردک

شاید بتوان این مورد چهارم را نتیجه ای کلی و همیشگی از مصرف بی رویه هر ماده ای با چربی بالا دانست و البته اینکه خواص مصرف گوشت اردک بسیار زیادند و با فست فود هایی که ارزش غذایی خاصی ندارند قابل مقایسه نباشد اما چربی با کسی تعارف ندارد!

پس با رعایت مصرف چربی علی الخصوص گوشت اردک در رژیم غذایی و به میزان مناسب و به اندازه، می توانیم از فشار خون و کلسترول بالا در خون در امان بوده و زندگی شادی را برای خود و خانواده خود رقم بزنیم.

طبع گوشت اردک و خواص مصرف آن در طب سنتی

گوشت اردک همانطور که در پاراگراف های بالا ذکر کردیم با خواص زیادی همراه بوده و این را نیز ذکر نمودیم که مصرف بیش از اندازه آن می تواند زمینه ساز چه مشکلاتی برای افراد شود. در این بخش برای شما از طبع آن و خواص مصرف گوشت اردک بصورت ویژه نکاتی را خواهیم گفت.

گوشت اردک دارای طبع گرم بوده و جدول ارزش غذایی بسیار غنی می باشد. مصرف گوشت اردک که قبلتر گفتیم از گونه ماکیان هست، از گرمای زیادی در طب سنتی برخوردار بوده و مصرف آن برای افرادیکه دارای طبع سرد هستند بسیار توصیه می گردد.

طبع گوشت اردک و خواص مصرف آن
طبع گوشت اردک و خواص مصرف آن

جدول ارزش غذایی گوشت اردک

انرژی (کالری) 318 کیلوکالری
کربوهیدرات 5.9 گرم
پروتئین 24.2 گرم
نمک 8.7 گرم
چربی 31.9 گرم
آب 7.8 گرم
فیبر 6.1 گرم
قند 5.7 گرم
کلسترول 18.8 گرم

بطور کلی گوشت اردک دارای بافت سختی بوده و به آسانی هضم نمی شود و در مواقع مصرف می بایست به این مورد توجه شود که مواد غذایی سنگین قبل و یا بعد از آن مصرف نشود. این گوشت در طب سنتی چربی ملایم و گرمی داشته و پیشنهاد شده تا با زنجبیل، پودر آویشن، سبزی پونه، سرکه سفید، سبزی کرفس طبخ گشته و مصرف شود. آموزش طرز تهیه مرغ شکم پر را در این قسمت بطور کامل مطالعه نمایید.

حتما بخوانید
روش نگهداری انار با پوست: راهکارهای متنوع، سنتی تا مدرن

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *