سبد خرید
طرز تهیه شربت لیموناد خوشمزه خانگی 4 نفره

طرز تهیه شربت لیموناد خوشمزه خانگی 4 نفره

در این رسپی آموزش شریت لیموناد را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این رسپی یک لیموناد فوق العاده را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان آماده نمایید.

معرفی لیموناد

با شنیدن نام لیموناد بی اختیار یاد مزه ترش آن می افتیم. لیموناد یک نوشیدنی قدیمی است که در سراسر جهان دارای محبوبیت بوده و با انواع طعم ها تهیه و سرو می شود. تهیه این نوشیدنی بسیار ساده بوده و یکی از نوشیدنی های خنک و دلچسب در فصل گرماست. در فصل های دیگر نیز هر زمان احساس عطش و تشنگی کردید به سادگی می توانید نوسیدنی شربت لیموناد را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

دوره آنلاین آموزش دمنوش ها
دوره آنلاین آموزش دمنوش ها

ترکیب اصلی شربت لیموناد آب، شکر و آبلیمو است اما در مناطق مختلف و کشورهای مختلف، بنا به ذائقه، ترکیبات مختلفی به آن اضافه می کنند و شربت لیموناد را با انواع طعم ها سرو می نمایند. به عنوان مثال برخی در آن چند برگ نعناع  یا ریحان می اندازند و در برخی مناطق به آن نمک و فلفل و یا انواع ادویه اضافه می کنند. برخی افراد آنرا به عسل درست می کنند و در بعضی کشورها از شیره درخت افرا برای تهیه لیموناد استفاده می کنند.

معرفی لیموناد
معرفی لیموناد

در حالت کلی لیموناد را به صورت ساده و یا گازدار تهیه می نمایندو این نوشیدنی به دلیل استفاده از آب لیمو ترش در تهیه آن، یک نوشیدنی غنی از ویتامین C ، A، B، و انواع املاح معدنی است. بنا براین نمی توان آن را صرفا یک نوشیدنی برای رفع تشنگی در نظر گرفت بلکه یک ماده مغذی کامل است که با نوشیدن آن انواع ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدنتان تامین خواهد شد.

تاریخچه لیموناد

تاریخ اولین لیموناد تهیه شده به صدها سال پیش یاز می گردد. زمانی که مردم مصر باستان با استفاده از لیمو ترش یک نوشیدنی تهیه کردند و مورد استقبال همه قرار گرفت. از آن زمان تا کنون، شربت لیموناد همچنان با همان ترکیب تهیه می شود و به یک نوشیدنی محبوب و پر طرفدار در سراسر جهان تبدیل شده است.

در سال 1630 شربت لیموناد وارد اروپا شد و در آنجا نیز مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت. در فرانسه، لیموناد را اکثرا با استفاده از عسل، آب گازدار و آب لیمو ترش تهیه می کنند.  محبوبیت شربت لیموناد در اروپا به حدی افزایش یافت که در نهایت منجر به تولید دستگاه تولید آب گاز دار گردید تا تهیه شربت لیموناد سریع تر و راحت تر باشد.

جدول زمانبندی تهیه شربت لیموناد

زمان آماده سازی 20 دقیقه
زمان پخت 0 دقیقه
زمان اضافی 5 دقیقه
مجموع زمان 25 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو لیوان

در ادامه دو روش تهیه لیموناد خانگی را خواهید دید:

روش اول تهیه شربت لیموناد خانگی

مواد اولیه برای تهیه شربت لیموناد

  • آب خنک : 4 لیوان
  • آب ولرم : 1 لیوان
  • شکر : یک پیمانه
  • آب لیمو ترش تازه : به مقدار لازم
  • نعناع : چند شاخه تازه
  • چند حلقه لیمو برای تزیین
  • چند قالب یخ

آموزش مراحل تهیه شربت لیموناد

مرحله اول

برای تهیه آب لیموی تازه بهتر است تا خودتان آب لیمو را بگیرید. برای این مقدار شربت دو عدد لیموی تازه کافی است. لیمو ها را خوب بشویید و درون یک قابلمه کوچک بگذارید. کمی آب جوش روی لیمو ها بریزید تا نرم شوند. همچنین می توانید لیموها را به مدت 20 ثانیه درون مایکرو فر قرار دهید تا پوست انها نرم شود.

حتما بخوانید
طرز تهیه لیموناد عسلی گازدار خانگی تابستانی 6 نفر
روش اول تهیه شربت لیموناد خانگی
روش اول تهیه شربت لیموناد خانگی

به این ترتیب آبگیری لیمو ها راحت تر خواهد بود. میزان استفاده از آب لیمو در شربت لیموناد سلیقه ای است و می توانید مقدار آبلیمو را کمتر یا بیشتر کنید.

مرحله دوم

پس از گرفتن آب لیموها، آن را کنار گذاشته و به سراغ تهیه شیره شربت بروید.

مرحله سوم

برای تهیه شربت لیموناد، شکر و آب ولرم را درون یک قابلمه متوسط ریخته و روی شعلع ملایم اجاق قرار دهید. ترکیب آب و شکر را به آرامی هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود.

مرحله چهارم

نعناع را پاک کرده و بشویید و چند عدد از برگ نعناع را درون شیره آماده شده بیندازید. بگذارید شیره به همراه برگ های نعناع بجوشد و کمی قوام بیاید.

مرحله پنجم

شیره آماده شده را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا سرد شود. برگ های نعناع را از داخل شیره خارج کنید.

مرحله ششم

پس از سرد شدن شیره لیموناد، شیره را داخل یک پارچ ریخته و با آب خنک آن را رقیق کنید. بنا به ذائقه خود آبلیمو را به شربت درون پارچ اضافه کنید و در انتها چند تکه قالب یخ درون پارچ بیندازید تا شربت لیموناد شما خنک شود.

مرحله هفتم

در زمان سرو شربت لیموناد می توانید آنرا درون لیوان ریخته و با یک حلقه لیمو تزیین نمایید. لیموناد را می توانید به عنوان یک نوشیدنی در کنار غذا و یا در کنار کیک عصرانه سرو کنید.

لیموناد را می توان به مدت 5 روز در یخچال نگهداری کرد.

روش دوم تهیه شربت لیموناد خانگی

مواد اولیه برای تهیه شربت لیموناد

  • عسل طبیعی : ½ فنجان
  • آب : 6 لیوان
  • آب لیمو ترش تازه : 2 فنجان (حدود 6 الی 8 عدد لیمو ترش)
  • برگ نعناع تازه : چند عدد

مرحله اول

عسل را به همراه دو لیوان آب درون یک قابلمه ریخته و روی حرات ملایم قرار دهید. ترکیب آب و عسل را هم بزنید تا عسل کاملا در آب حل شود. مراقب باشید آب نجوشد و دمای آن زیاد نشود.

لیموناد 03
روش دوم تهیه شربت لیموناد خانگی

زیرا افزایش دمای آب باعث از بین رفتن خواص عسل خواهد شد.

مرحله دوم

ترکیب آب و عسل را از روی اجاق برداشته و کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله سوم

پس از سرد شدن آب و عسل، باقیمانده آب را به همراه آب لیمو به آن اضافه کرده و هم بزنید. اگر تمایل دارید شیرینی شربت لیموناد شما بیشتر باشد می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

چند عدد برگ نعناع و چند قطعه یخ داخل لیموناد ریخته و بگذارید تا خنک شود. پس از خنک شدن لیموناد می توانید آن را درون لیوان ریخته و برای پذیرایی استفاده کنید.

نکات مهم در تهیه شربت لیموناد

  • برای تهیه شربت لیموناد حتما از آب لیموی تازه استفاده کنید.
  • برای زیبا تر شدن شربت لیموناد می توانید تکه های میوه یا میوه هایی مانند آلبالو و گیلاس را داخل قالب یخ گذاشته و داخل فریزر بگذارید تا یخ بزنند. به جای قالب یخ معمولی از قالب های یخ میئه ای استفاده کنید.
  • تا زمانی که آب و شکر یا آب و عسل کامل باهم مخلوط نشده اند، آبلیمو یا آب گازدار را به شربت اضافه نکنید.
  • می توانید به جای آب خنک از آب گازدار استفاده کنید و لیموناد گازدار داشته باشید.
  • میزبان شیرینی و ترشی شربت لیموناد کاملا بسته به ذائقه افراد است و می توانید آنرا به سلیقه خود کم و زیاد کنید.
  • برای خوش طعم تر شدن شربت لیموناد می توانید کمی نوشابه اسپرایت به آن اضافه کنید اما اگر می خواهید یک لیموناد کاملا طبیعی داشته باشید از نوشابه استفاده نکنید.
  • برای تزئین لیوان شربت لیموناد خود می توانید لیمو را با پوست به صورت حلقه ای برش بزنید و لبه لیوان بگذارید. یک عدد برگ نعناع هم روی نوشیدنی خود قرار دهید تا ظاهر جذاب تری به نوشیدنی شما ببخشد.
  • می توانید کمی تخم شربتی نیز داخل لیموناد خود بریزید.
حتما بخوانید
طرز تهیه لیموناد انبه و آناناس خانگی تابستانی 10 نفر

فواید شربت لیموناد

  • شربت لیموناد یک نوشیدنی عالی برای هیدراته کردن و آبرسانی بدن است در نتیجه برای رفع عطش بسیار توصیه می شود.
  • به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین ث،شربت لیموناد یک نوشیدنی فوق اعاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین تقویت سیستم قلبی عروقی است.
  • وجد آنتی اکسیدان های قوی در آبلیمو باعث شده است تا شربت لیموناد یک نوشیدنی عالی برای کاهش وزن باشد.
  • مصرف شربت لیموناد نه تنها برای بیماران دیابتی مضر نیست بلکه در صورت رعایت میزان شیرینی موجود در آن، می تواند به کاهش عوارض ناشی از دیابت نیز کمک کند.
  • آبلیمو ی تازه غنی از ویتامین ث بوده و در نتیجه شربت لیموناد یک داروی قوی برای رفع گلو در است.
  • آبلیموی موجود در شربت لیموناد برای تقویت سیستم گوارشی بسیار مناسب بوده و به رفع سوء هاضمه کمک می کند.
  • نوشیدن شربت لیموناد به دلیل جود آب لیمو ترش در آن، باعث افزایش ترشح بزاق دهان شده و ماده مفیدی برای رفع بوی بد دهان و همچنین خشکی صبح گاهی گلو و دهان است.
  • مصرف مرتب یک لیوان شربت لیموناد گرم به صورت روزانه برای حفظ و کمک به تناسب اندام بسیار مناسب است.

سخن پایانی در مورد شربت لیموناد

آموزش لیموناد و شربت لیموناد را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این نوشیدنی سالم خوشمزه و یادگیری رسپی آن شما می توانید به راحتی لیموناد را در منزل تهیه کرده و این نوشیدنی عالی تابستانی را همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امیدواریم از آموزش شربت لیموناد راضی بوده و بتوانید یک لیموناد بینظیر تهیه نمایید. طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه شربت لیموناد خوشمزه خانگی 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
لیموناد 01

طرز تهیه شربت لیموناد خانگی ساده و خوشمزه شربت لیموناد با پوست لیمو لیموناد گازدار طرز تهیه لیموناد در زمستان لیموناد با لیمو ترش لیموناد نعنایی لیموناد با شکر

نوع: نوشیدنی

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: شربت لیموناد

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 80

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT0H05M

زمان کل: PT0H25M

اجزاء دستورالعمل:

  • آب خنک : 4 لیوان
  • آب ولرم : 1 لیوان
  • شکر : یک پیمانه یا عسل طبیعی : ½ فنجان
  • آب لیمو ترش تازه : به مقدار لازم
  • نعناع : چند شاخه تازه
  • چند حلقه لیمو برای تزیین
  • چند قالب یخ

راهنمای دستورالعمل: آموزش لیموناد و شربت لیموناد را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این نوشیدنی سالم خوشمزه و یادگیری رسپی آن شما می توانید به راحتی لیموناد را در منزل تهیه کرده و این نوشیدنی عالی تابستانی را همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *