سبد خرید
طرز تهیه کاپوچینو اصل خوشمزه 2نفره

طرز تهیه کاپوچینو اصل خوشمزه 2 نفره

امروز با آموزش طرز تهیه کاپوچینو در خدمت شما عزیزان هستیم. امیدوارم که با مطالعه و تهیه این دستور بتوانید آن را در منزل تهیه و در کنار عزیزانتان از آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

کاپوچینو چیست؟

این نوشیدنی محبوب یکی از زیر مجموعه نوشیدنی های خانواده قهوه ست که اصالت ایتالیایی هم داره. طعم مخصوص به خودش رو داره و برای همین همه از مزه ش خوششون نمیاد و طرفدارای خاص خودش رو داره. اما در کل یه نوشیدنی آرامبخش و خوشمزه ست. شاید برایتان این سوال پیش بیاد که اصلا کاپوچینو چه ترکیبی داره؟

این نوشیدنی رو با قهوه، اسپرسو و شیر بخارپز شده درست می کنن. بعضی جاها از خامه هم استفاده می کنن برای تزیینش. دوست دارین بدونین اصلا کاپوچینو چجوری شد کاپوچینو؟

تاریخچه کاپوچینو

این نوشیدنی در اصل یه نوشیدنی سنتی ایتالیاست. ایتالیایی ها برای درست کردن کاپو چینو از قهوه بیشتری استفاده می کنن و هیچ ماده شیرین کننده ای بهش اضافه نمی کنن. برای همین با اجرای طرز تهیه اصل که به روش سنتی ایتالیا درست میشه تلخه و مزه خیلی قوی داره. البته از 25 سال پیش که کاپوچینو وارد آمریکا شد، آمریکاییها برای اینکه مزه این نوشیدنی رو یه کم ملایم تر کنن، اسپرسو بیشتری بهش اضافه کردن.

بعضی ها هم که مزه تلخ قهوه رو دوست ندارن بهش شکر یا شیرین کننده های دیگه اضافه میکنن. ایتالیایی ها معمولا کاپوچینو رو به عنوان یه نوشیدنی در کنار صبحانه استفاده می کنن در حالی که جاهای دیگه، در طول روز از این نوشیدنی استفاده می کنن. ایتالیایی ها معتقدن که خوردن کاپوچینو بعد شام و آخر روز ضرر داره برای بدن.

03
تاریخچه کاپوچینو

برای همین هیچ وقت این نوشیدنی رو به جز زمان صبحانه، وقت دیگه ای در طول روز نمی خورند. مهمترین نکته برای سرو  اینه که حرارت این نوشیدنی باید حفظ بشه. برای همین خود ایتالیایی ها کاپوچینو رو توی فنجان های چینی  120 تا 180 میلی لیتری سرو میکنن. و یه نکته جالب اینکه ایتالیایی ها برای بچه ها از اسپرسو استفاده می کنن.

دوره آنلاین آموزش دمنوش ها
دوره آنلاین آموزش دمنوش ها

به طور کلی 4 نوع از این نوشیدنی تو کل دنیا سرو میشه که اسمشون رو بدونید بد نیست.

  • سرد : (کاپوچینو یخی، یخ زده و فِرِدو): تو ایتالیا میان روی کاپو چینو شیر کف کرده سرد میریزن. تو آمریکا هم  تکه های یخ میندازن توی نوشیدنی شون.
  • تر : (کاپوچینو مرطوب، چیارو و سبک): برای تهیه این نوع کاپوچینو از شیر گرم بیشتر استفاده می کنن . شیر کف کرده کمتری میریزن. نسبت به کاپوچینو های دیگه خامه ای تر و خوشمزه تره و مزه قهوه ملایم تری داره.
  • خشک : ( اسکارو، کاپوچینو تیره): نسبت به سایر کاپوچینو ها شیر کمتری داره و یه که هم شیر بخارپز بهش اضافه شده. اسپرسو بیشتری داره و قسمت مایعش نسبت به بقیه کاپوچینو ها تیره تره. لایه کف شیر روی این نوع نوشیدنی بیشتر از بقیه ست برای همین گرمای نوشیدنی رو بیشتر حفظ میکنه.
  • طعم دار: که بیشتر توی آمریکا طرفدار داره. بسته به سلیقه مشتری شربت های طعم دار به کاپوچینو اضافه میکنن. بعضی وقتا هم پودر کاکائو یا دارچین یا سس کارامل میریزن روی کف کاپوچینو.
حتما بخوانید
طرز تهیه باقلوا خانگی ترکی برای 6 نفر

طرز تهیه کاپوچینو

زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
زمان اضافی 5 دقیقه
مجموع زمان 40 دقیقه
تعداد سرو 2 نفر
مقدار سرو یک فنجان

مواد لازم (برای 2 نفر)

قهوه فوری (نسکافه) 2 قاشق مربا خوری
شیر 1 فنجان
شکر 2 قاشق مربا خوری
پودر کاکائو نصف قاشق مربا خوری
آب جوش 2 قاشق مربا خوری

مراحل طرز تهیه کاپوچینو

مرحله اول

نسکافه (قهوه فوری) و شکر را همراه با آب جوش درون یک لیوان ریخته و 5 تا 6 دقیقه به وسیله یک قاشق هم میزنیم. تا وقتی که مواد کرم رنگ و خامه ای شود.

مرحله دوم

شیر را درون شیر جوش ریخته و روی شعله کم اجاق قرار دهید. شیر فقط باید داغ شود. شیر داغ را داخل فرنچ پرس میریزیم و 1 تا 2 دقیقه شیر را پرس می زنیم.

مرحله سوم

مخلوط قهوه فوری و شکر را به طور مساوی در دو فنجان میریزیم. (مواد گفته شده برای تهیه کاپوچینو برای دو نفر است)

مرحله چهارم

تا نصف فنجان را با شیر پر می کنیم. به آرامی شیر و مواد قهوه داخل فنجان را با هم مخلوط می کنیم و شیر موجود در فرنچ را به طور مساوی بین دو فنجان تقسیم می کنیم. مقداری از شیر را برای کف روی این نوشیدنی نگه دارید.

02
مراحل طرز تهیه کاپوچینو

فنجان را به طور کامل پر نکنید و شیر داخل فرنچ را آنقدر بزنید تا کف کند.

مرحله پنجم

کف را به آرامی داخل فنجان ریخته و روی آن را با پودر کاکائو تزیین کنید. برای تزیین روی سطح نوشیدنی می توانید پودر کاکائو را روی آن الک کنید یا از شابلون های مخصوص استفاده نمایید.

نکات مهم در تهیه کاپوچینو

  • اگر فرنچ پرس در دسترس ندارید می توانید از همزن استفاده کنید.
  • در هنگام خوردن کاپوچینو ابتدا کف شیر روی آن را با قاشق بردارید و میل کنید. زیرا در صورتی که کاپوچینو را همانند سایر نوشیدنی ها سر بکشید، کف شیر روی نوشیدنی قرار گرفته و در نهایت به ته فنجان می چسبد و دیگر نمی توانید از مزه کف شیر بهره مند شوید.
  • می توانید از پودر های کاپوچینو آماده استفاده کنید.
  • اگر از نسکافه برای تهیه این نوشیدنی استفاده می کنید بهتر است از انواع دانه دشت (نسکافه گلد) استفاده کنید.
  • دقت کنید آبی که برای درست کردن نسکافه استفاده می کنید حتما جوش و داغ داغ باشد.
  • حتما از شیر پر چرب استفاده کنید.
  • شیر را حتما داغ به نسکافه اضافه کنید.
  • می توانید بسته به ذائقه خود از شیر بیشتر و قهوه کمتر و یا بالعکس استفاده کنید.
  • برای هم زدن نسکافه و شیر می توانید از همزن دستی یا همزن برقی و حتی میکسر استفاده کنید.
  • اگر این نوشیدنی خوشمزه را بدون دستگاه درست می کنید و تمایل دارید تا ظاهری مجلسی تر داشته باشد ابتدا شیر را داخل فنجان ریخته و سپس به کمک قیف قهوه را روی آن بریزید و با پودر کاکائو و کف شیر تزیین کنید.
  • در صورتی که دوست دارید طعم قهوه غالب باشد می توانید از قهوه به تنهایی استفاده کنید.
  • اگر می خواهید این نوشیدنی شیرین تر باشد می توانید زمان داغ شدن شیر، کمی شکر به آن اضافه کنید.
  • در صورتی که می خواهید نوشیدنی رژیمی درست کنید می توانید از شکر رژیمی استفاده کنید.
  • دمای مناسب برای گرم کردن شیر 50 تا 70 درجه سانتی گراد است.
  • می توانید به جای شیر از شیر سویا یا شیر بادام استفاده کنید.
  • شیر را به حدی باید بزنید که کف کرده و سفت شود و به راحتی از قاشق جدا نشود. سپس آنرا به وسیله قاشق یا چنگال روی قهوه داخل فنجان قرار دهید.
حتما بخوانید
حمص با لواش سبوس دار برای بیماران دیابتی 2 نفره

خواص کاپوچینو

  • سلامت کبد: وجود آنتی اکسیدان در کاپوچینو موجب افزایش سلامتی کبد خواهد شد.
  • کاپوچینو و تقویت حافظه کوتاه مدت: کافئین موجود در کاپوچینو مستقیما روی بخش حافظه مغز تاثیر گذاشته و موجب بهبود عملکرد آن می گردد.
  • درمان دردهای میگرنی و عضلانی: میزان کافئین موجود در کاپوچینو موجب تسکین سردردهای میگرنی و همچنین دردهای عضلانی می شود.
  • کاهش استرس: عطر قهوه موجود در ترکیب این نوشیدنی موجب خواهد شد تا احساس آرامش، شادی و سرزندگی کنید.
  • تاثیر بر روی سیستم گوارش: خوردن کاپوچینو موجب بهبود عملکرد سیستم گوارشی و روده های شما خواهد شد. همچنین این نوشیدنی به هضم غذا کمک به سزایی می کند. به همین دلیل برخی توصیه می کنند که آن را بعد از غذا میل کنید.
  • کاهش احتمال ابتلا به دیابت : از آنجا که قهوه دارای خواص ضد دیابت است بنا براین نوشیدن یک فنجان قهوه، تا 7 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

سخن پایانی

در این مطلب با طرز تهیه کاپوچینو در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با مطالعه و انجام گام به گام مراحل آن،این نوشیدنی دلچسب را تهیه و خاطراتی خوش را با عزیزانتان رقم یزنید. در ادامه پیشنهاد می کنیم که مقاله ما در خصوص 30 نوشیدنی چربی سوز مفید را بفرمایید. همینطور مطالعه طرز تهیه اسموتی حتما برای شما که خواستار نوشیدنی سالم هستید جالب خواهد بود.

همچنین  طرز تهیه انواع پیش غذا و مزه و اطلاعات علمی آشپزی نیز دارای مطالب بسیار قوی و خواندنی هستندکه مشتاقیم آن را مطالعه کنید و امیدواریم برایتان مفید باشد . درباره نوشیدنی های چربی سوز 30 نوشیدنی بسیار کاربردی را برایتان قرار داده ایم. امیدواریم از این نوشیدنی ها و این اطلاعات استفاده کامل را ببرید.

طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان. اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFoo

طرز تهیه کاپوچینو اصل خوشمزه 2 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
04

طرز تهیه کاپوچینو اصل سریع حرفه ایی در خانه تزئین روی کاپوچینو با قهوه فوری و نسکافه با شیر خامه در خانه روش تهیه کاپوچینو فوری زیبا با همزن برقی کاپوچینو دژاوو

نوع: نوشیدنی‌

سبک آشپزی: ايتاليايی

کلمات کلیدی: کاپوچینو

بازده دستورالعمل: 2

کالری: 100

زمان آماده سازی: PT0H05M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT0H40M

اجزاء دستورالعمل:

  • قهوه فوری یا نسکافه ۲ قاشق مربا خوری
  • شیر ۱ فنجان
  • شکر ۲ قاشق مربا خوری
  • پودر کاکائو نصف قاشق مرباخوری
  • آب جوش ۲ قاشق مربا خوری

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه کاپوچینو ، ایننوشیدنی دلچسب و پرطرفدار را برای شما عزیزان قرار دادیم . با امید به اینکه آن را به کار بسته و لحظات خود را با تهیه کاپوچینو دلپذیرتر کنید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *