سبد خرید
طرز تهیه پنیر پیتزا با سرکه

طرز تهیه پنیر پیتزا با سرکه خانگی درجه 1

طرز تهیه پنیر پیتزا با سرکه را بصورت کامل و حرفه ای برایتان قرار داده ایم. امیدواریم براحتی بتوانید پنیر پیتزا با سرکه را در منزل تهیه کنید. اینکه خودتان بتوانید در منزل پنیر پیتزا تهیه کنید بسیار ارزشمند است.

پنیر پیتزا با سرکه خانگی
پنیر پیتزا با سرکه خانگی

خودتان در منزل پنیر پیتزا با سرکه را تهیه کنید و لذت ببرید.

زمانبندی در تهیه پنیر پیتزا با سرکه

زمان آماده سازی:  20 دقیقه

زمان پخت: 40 دقیقه 

مجموع زمان:  60 دقیقه

پنیر پیتزا با سرکه

پنیر پیتزا با سرکه یکی از پرطرفدارترین انواع پنیر در سراسر دنیا می باشد که شامل چند نوع مختلف می باشد که  پر استفاده ترین آن ها پنیر موزارلا، پنیر چدار و پنیر پارمزان می باشد.

پنیر پیتزا با سرکه
پنیر پیتزا با سرکه

این پنیر به دلیل داشتن کیفیت بالا، طعم و ظاهر فوق العاده خوبی به غذا می بخشد و از آن در بیشتر فست فود ها به خصوص پیتزا استفاده می شود. طرز تهیه پنیر پیتزا با سرکه بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی آن را در خانه نیز درست کنید.

مواد لازم برای تهیه پنیر پیتزا با سرکه

  • ۲ لیتر شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه
  • ۱ متر پارچه نخی و نازک
  • نمک به میزان لازم

دستور تهیه پنیر پیتزا با سرکه

 یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار دهید و شیر را به آن اضافه کنید. صبر کنید تا شیر به دمای ۴۰ الی ۴۵ درجه سانتی گراد برسد و کاملاً جوش بیاید. سپس شیر را از روی حرارت برداشته و سرکه را به صورت قطره قطره به شیر اضافه کنید و هم بزنید.

در همین حین، شیر شروع به بسته شدن می کند و کم کم دلمه دلمه می‌شود. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید پنیر پیتزا با سرکه به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. سپس پنیر را با کمک یک صافی از داخل قابلمه خارج کرده و با کمک دست ورز دهید تا آب اضافی آن خارج شود.

دستور تهیه پنیر پیتزا با سرکه
دستور تهیه پنیر پیتزا با سرکه

در یک ظرف مناسب آب باقی مانده از پنیر را همراه کمی نمک مخلوط کرده و آن را روی حرارت می گذاشته و صبر کنید تا جوش بیاید.

انتهای پارچه نازکی که از قبل کاملا آن را ضدعفونی و تمیز کرده‌اید را با دست جمع کرده و گره بزنید. زمانی که پارچه به حالت یک کیسه درآمد، پنیر پیتزا با سرکه را داخل آن بریزید و سر آن را هم نیز گره بزنید. وقتی که آب پنیر جوش آمد، پنیر را ۳ مرتبه و هر بار به مدت یک دقیقه داخل آن قرار دهید و بیرون بیاورید. پنیر را از پارچه خارج کرده با کمک دست آن را ورز دهید تا پنیر کشدارو منسجم شود.

چند تکه یخ را داخل یک کاسه ریخته و روی آن آب بریزید. پنیر را به کاسه اضافه کنید و داخل آب یخ ورز دهید تا حالت یکدست و ثابتی پیدا کند.

اکنون پنیر پیتزا با سرکه شما آماده است و می توانید آن را به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

نکات لازم در تهیه پنیر پیتزا با سرکه

  • توجه داشته باشید که هنگام جوش آمدن شیر آن را ترک نکنید، زیرا ممکن سر برود.
  • دقت داشته باشید که جوشاندن دوباره پنیر در آب پنیر و ‌نمک، باعث کشدار شدن آن شده و هر چقدر پنیر روی حرارت ملایم و به مدت بیشتری باشد، میزان کش آمدن آن بیشتر می شود.
  • برای اینکه بتوانید پنیر پیتزا با سرکه را به مدت یک ماه نگهداری کنید آن را داخل یک کیسه قرار داده و درون فریزر نگه دارید.
  • برای تشخیص دمای شیر می ‌توانید از دماسنج آشپزی استفاده کنید. درصورت عدم دسترسی به دماسنج انگشت خود را با احتیاط داخل قابلمه شیر فرو برده و اگر احساس سوزش نکردید اما شیر ولرم بود یعنی دمای شیر شما بین ۴۰ الی ۴۵ درجه می باشد.
  • حواستان به شعله گاز باشد. ترجیحا از شعله زیاد گاز استفاده ننمایید.
حتما بخوانید
رفع شیرینی غذا برای حرفه ای ها کاملا کاربردی

پیشنهاد می دهیم مقاله انواع پیتزا و مطلب بهترین پیتزا را مطالعه کنید.

خواص پنیر پیتزا با سرکه

پنیر پیتزا با سرکه سرشار از پروتئین، فسفر، کلسیم، ویتامین B، ویتامین D، لاکتوز و اسیدهای چرب اشباع شده می‌ باشد. کلسیم موجود در این پنیر باعث استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

همچنین کلسیم وظیفه سلامت از دندان ها را نیز برعهده دارد. پنیر پیتزا با سرکه به دلیل وجود پروتئین و میزان کلسیم بالا گزینه خوبی برای ورزشکاران می باشد.

پنیر پیتزا با سرکه هم دارای چربی های مضر برای بدن است. برای اینکه این چربی ها کمتر جذب بدن شوند سعی کنید حتی المقدور پنیر پیتزا را با سبزیجات فراوان میل کنید. اینکار باعث می شود مواد مضر پنیر پیتزا با سرکه کمتر جذب بدن شود.

خواص پنیر پیتزا با سرکه
خواص پنیر پیتزا با سرکه

فراموش نکنید که چربی موجود در پنیر پیتزا از نوع اشباع شده و ترانس است که این چربی ها برای بدن مضر هستند. همین چربی ها هستند که باعث کش دار شدن پنیر پیتزا می شوند.

اگر بخواهیم درباره مضرات چربی ترانس بگوییم می توان به تخریب رگ های خونی نام برد. این چربی باعث بیماری های قلبی و عروقی می شود. اگر علاقه به مصرف پنیر پیتزا دارید پس حتما در نظر داشته باشید که در حین خوردن آن از مصرف زیاد سبزیجات تازه نیز استفاده نمایید.

این موضوع بغیر از کالری بالای آن است. این پنیر در بلند مدت باعث ایجاد چاقی می شود. البته پیشنهاد ما کلا این است که حتی الامکان از این پنیر کم مصرف نمایید. دیده شده که خانواده هایی پنیر پیتزا و غذاهایی که در طورل هفته می پزند همیشه پر از غذاهای فست فودی و اینچنینی است. این کار اشتباه است.

خواص سرکه در پنیر پیتزا با سرکه

سرکه به دلیل عطر و طعم و خواص آن برای سلامتی در تغذیه و آشپزی کاربرد بسیار زیادی دارد. در ادامه به بیان تعدادی از خواص آن می پردازیم.

یکی از خواص سرکه کم کالری بودن آن است. به همین دلیل برای افرادی که دارای رژیم غذایی بیماری یا کاهش وزن می باشند مفید است. سرکه بدلیل اینکه در فرد احساس سیری ایجاد می کند در کاهش وزن و کنترل وعده های غذایی بسیار موثر است.

سرکه دارای ترکیباتی است که بر روی انسولین موجود در بدن تاثیر گذاشته و باعث کنترل سطح قند خون می شود. به همین دلیل مصرف آن برای بیماران دیابتی توصیه می شود چون به بهبود متابولیسم کبد و تولید انسولین کمک می کند.

یکی دیگر از خواص سرکه وجود آنتی اکسیدان های قوی در آن می باشد. این آنتی اکسیدان ها کمک می کنند که سیستم ایمنی بدن قوی شود. آنتی اکسیدان ها با سلول های سرطانی مقابله کرده و از رشد آنها جلوگیری می کنند.

همچنین سرکه به بهبود سلامت قلب کمک می کند زیرا دارای پتاسیم بالا و سدیم کم می باشد. خاصیت ضد التهابی سرکه از دیگر نکات مهم جهت استفاده از آن در برنامه غذایی می باشد.

از دیگر خواص سرکه مورد استفاده در پنیر پیتزا با سرکه می توان به کاهش کلسترول، افزایش گلبول های قرمز خون، مقابله با عفونت، جلوگیری از پوکی استخوان و موارد بسیار زیاد دیگری اشاره کرد.

به دلایل بالا می توانیم نتیجه بگیریم که استفاده از سرکه در پنیر پیتزا با سرکه علاوه بر طعم و عطر آن می تواند برای سلامتی افراد بسیار مفید باشد.

به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب آموزشی لیست انواع غذاهای ایرانی بیش از 400 غذا و مقاله آنالیز غذا های ایرانی بیش از 100 آنالیز غذا را مطالعه کنید.

ارزش غذایی پنیر پیتزا با سرکه

در زیر جدول ارزش غذایی پنیر پیتزا با سرکه را مشاهده می کنید.

حتما بخوانید
جدول ارزش غذایی و 20 اهمیت آن در تغذیه افراد
اطلاعات تغذیه ای پنیر پیتزا با سرکه مقدار در 100 گرم
کالری 302
چربی کل 20.03 گرم
چربی اشباع 12.67 گرم
کربوهیدرات 3.83 گرم
قند 0.6 گرم
پروتئین 25.96 گرم
کلسترول 54 میلی گرم
سدیم 528 میلی گرم
کلسیم 730 میلی گرم
آهن 0.18 میلی گرم
پتاسیم 95 میلی گرم

در اینجا ارزش غذایی 100 گرم پنیر پیتزا را برایتان قرار داده ایم. فرقی نمی کند که پنیر پیتزا با سرکه باشد یا خیر.

دوره آموزش تهیه نان پیشی
دوره آموزش تهیه نان پیشی

پنیر پیتزا

در اینجا لازم دیدیم پس از آموزش پنیر پیتزا با سرکه اطلاعات کلی درباره پنیر پیتزا نیز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پنیر پیتزا شامل انواع پنیر و محصولات لبنی می باشد که به طور اختصاصی برای تهیه پیتزا تولید و استفاده می شوند. در ساخت این پنیر از انواع پنیرهای فرآوری شده مانند موزارلا و دیگر پنیرهای مناسب استفاده می شود.

محبوب ترین پنیرهای مورد استفاده برای تولید پنیر پیتزا شامل پنیر موزارلا، پارمزان، چدار و پروولون می باشند. پنیرهای دیگر مانند ریکوتا و رومانو بیشتر بعنوان تاپینگ یا طعم دهنده برای تولید انبوه روانه بازار می شوند.

خصوصیات اصلی پنیر پیتزا که باعث تولید و فرآوری آن می شود عبارتند از ذوب شدن، کش آمدن، چربی و رطوبت. در تولید محصول، مطالعات زیادی صورت گرفته و تاثیر روغن، فرآیند تولید و کشت، پروتئین وی و سایر عوامل جهت تولید یک پنیر پیتزای با کیفیت و مقرون به صرفه مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس آمار گرفته شده در سال 1997 مشخص شد که تولید سالانه پنیر پیتزا در ایالات متحده 2 میلیارد پوند و در اروپا 200 میلیون پوند بود. در سال 2000 تقاضا برای این محصول در اروپا 8 درصد در سال افزایش پیدا کرد. روند رو به افزایش تولید و مصرف پنیر پیتزا و پنیر موزارلا در دهه اول قرن بیست و یکم در ایالات متحده نیز ادامه پیدا کرد.

خمیر پیتزا

در ادامه مطلب طرز تهیه خمیر پیتزا با سرکه توصیه می کنیم طرز تهیه خمیر پیتزا را نیز یاد بگیرید.

خمیر پیتزا از اجزای اصلی تشکیل دهنده پیتزا می باشد. شما می توانید این خمیر را به راحتی در منزل تهیه کنید. برای اینکه خمیر پیتزا طعم بهتری داشته باشد می توانید به جای آب از شیر استفاده کنید.

خمیر پیتزا انواع مختلفی دارد که عبارتند از: خمیر نازک، خمیر تخت، خمیر ضخیم و خمیر فوکاچیا. در صورت علاقمندی می توانید در اینجا طرز تهیه خمیر پیتزا را مطالعه کنید.

امیدواریم از آموزش پنیر پیتزا با سرکه با جدول ارزش غذایی راضی بوده و بتوانید یک پنیر پیتزا با سرکه خانگی بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با لبنیات را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع پیتزا و طرز تهیه انواع غذاهای ملل بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه پنیر پیتزا با سرکه خانگی درجه 1 - آموزش آنلاین آشپزی
پیتزا با سرکه 4

طرز تهیه پنیر پیتزا با سرکه خوشمزه ساده خانگی لذیذ و آموزش پنیر پیتزا با سرکه سالم مجلسی مخصوص جذاب و دستور پخت پنیر پیتزا با سرکه فوق العاده حرفه ای عالی اصل

نوع: پنیر

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: پنیر پیتزا با سرکه

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 302

زمان آماده سازی: PT0H20M

زمان پخت و پز: PT0H40M

زمان کل: PT1H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۲ لیتر شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه
  • ۱ متر پارچه نخی و نازک
  • نمک به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش پنیر پیتزا با سرکه را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این پنیر خوشمزه و یادگیری رسپی آن که به صورت مرحله به مرحله در بالا آموزش داده شده است شما می توانید به راحتی پنیر پیتزا با سرکه را در منزل تهیه کرده و این یک پیتزا عالی را همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *