سبد خرید
طرز تهیه پوتین غذای محلی کانادا به روش خانگی

طرز تهیه پوتین غذای محلی کانادا برای 4 نفر

ما در ادامه ی این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه پوتین آشنا کنیم و دستور پخت این غذای خوشمزه را در اختیار شما قرار دهیم. جالب است بدانید که پوتین یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ و همچنین پرطرفدار می باشد. این غذا یکی از غذاهای سنتی و مشهور کانادا می باشد.

این غذای خوشمزه تشکیل شده از سیب زمینی های سرخ شده در پنیر و سس گوشت می باشد و به همین دلیل است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

برای خوردن این غذا نیاز نیست که شما به یکی از رستوران های کانادا بروید و این غذا را میل کنید زیرا ما می توانیم آموزش های لازم را برای طرز تهیه پوتین در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید به راحتی در آشپزخانه ی خود این غذای لذیذ و خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده و یا دوستان خود میل کنید.

طرز تهیه پوتین غذای محلی کانادا به روش رستورانی
طرز تهیه پوتین غذای محلی کانادا به روش رستورانی

این غذا به دلیل طعم بی نظیری که دارد علاوه بر کانادا طرفداران زیادی را در ایران و کشورهای دیگر به خود جلب کرده است و افراد زیادی به این غذای خوشمزه علاقه مند می باشند.

همانطور که گفتیم اصلی ترین مواد این غذای خوشمزه سس گوشت، پنیر و سیب زمینی می باشد.

پوتین به عنوان یک غذای با شکوه در بین مردم نمی باشد اما مردم از این غذا به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند. اگر شما یک روز طولانی و خسته کننده ای را در پیش داشتید به شما توصیه می کنیم که از پوتین در میان وعده خود استفاده کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه پوتین غذای محلی کانادا مرحله به مرحله
طرز تهیه پوتین غذای محلی کانادا مرحله به مرحله

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که :

آیا طرز تهیه پوتین دشوار است یا خیر و یا شاید با خود بگویید که آیا می توان این غذا را در خانه ی خود درست کنیم یا خیر؟ در جواب این سوالات باید به شما بگوییم که طرز تهیه پوتین بسیار ساده و آسان می باشد و هرکسی می تواند به راحتی این غذا را در خانه ی خود درست کند.

شما می توانید هر زمان که این غذای خوشمزه را هوس کردید در کوتاه ترین زمان آن را برای خود و خانواده درست کنید. آماده کردن این غذا وقت زیادی را از شما نمی گیرد و نیاز نیست که شما وقت زیادی را صرف درست شدن آن بگذارید.

قبل از اینکه شما را با طرز تهیه پوتین آشنا کنیم ابتدا باید شما را با مواد لازم و اولیه این غذا آماده کنیم.

فهرست مطالب

مواد مورد نیاز برای طرز تهیه پوتین :

1- مواد مورد نیاز برای سس غلیظ گوشت مرغ

  • آرد ساده  به میزان دو قاشق غذاخوری
  • کره به میزان یک قاشق غذاخوری
  • آب مرغ به میزان دو لیوان

2- مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده

  • پنیر چدار به میزان 400 گرم
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
  • سیب زمینی پوست کنده و خلالی خرد شده حدود 5 عدد

توجه داشته باشید مقدار موادی را که در بالا ذکر کردیم برای 4 نفر می باشد و شما می توانید مواد تان را با توجه به تعداد نفرات خود کمتر و یا زیادتر کنید.

آموزش فینگر فود بیش از 30 نوع فینگرفود و طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل از مطالب بسیار خواندنی هستند.

آموزش طرز تهیه پوتین اصل کانادایی

طرز تهیه پوتین غذای محلی لذیذ
طرز تهیه پوتین غذای محلی لذیذ

مرحله ی اول طرز تهیه پوتین

در مرحله ی اول شما ابتدا باید سس را آماده کنید و برای آماده کردن سس باید یک قاشق غذاخوری کره را داخل یک شیر جوش بریزید و اجازه دهید تا کمی آب شود و بعد از اینکه کره آب شد باید آرد را به آن اضافه کنید و آن ها را با هم و به خوبی هم بزنید. هم زدن شما باید به قدری باشد که آردتان به صورت یک خمیر زرد رنگ در بیاید. زمانی که خمیرتان زرد رنگ شد دیگر نباید آن را هم بزنید.

مرحله ی دوم طرز تهیه پوتین

بعد از اینکه آرد را با کره به خوبی هم زدید در این مرحله باید دو لیوان آب مرغ را به آرامی به آرد اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید تا هیچ گونه گلوله ای در سس شما باقی نماند و خمیر شما یکدست و یکنواخت شود. توجه داشته باشید که حتما آب مرغ را به آرامی اضافه کنید و از یک دفعه و یک جا اضافه کردن آب مرغ بر روی آرد بپرهیزید.

مرحله ی سوم طرز تهیه پوتین

بعد از اینکه آب مرغ را به آرد اضافه کردید باید ظرفتان را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و اجازه دهید تا حجم آب مرغ به یک سوم مقدار اولیه کاهش یابد. حدود ده دقیقه برای جمع شدن آب مرغ کافی می باشد و بعد از ده دقیقه شما باید ظرفتان را از روی حرارت گاز بردارید و گاز را خاموش کنید.

مرحله ی چهارم طرز تهیه پوتین

در این مرحله شما باید سیب زمینی های خرد شده ای را که کنار گذاشته بودید را به خوبی بشویید و آن ها را داخل آبکش بریزید و بگذارید کاملا خشک شوند و بعد از خشک شدن آن ها را در روغن سرخ کنید تا به رنگ طلایی قهوه ای در بیایند اگر می خواهید سیب زمینی ها خیلی برشته شوند می توانید از فر استفاده کنید زیرا فر سیب زمینی را به خوبی برشته می کند.اما اگر برایتان فرقی ندارد نیاز نیست که از فر استفاده کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه ساندویچ تن ماهی و نخود خانگی سالم 4 عدد

مرحله ی پنجم طرز تهیه پوتین

بعد از اینکه سیب زمینی ها کاملا سرخ و آماده شد شما در این مرحله باید آن ها را داخل یک ظرف کم عمق بریزید و روی آن پنیر چدار و یا هر پنیر دیگری را می توانید به دلخواه خود اضافه کنید.بعد از اضافه کردن پنیر شما باید سسی را که از قبل آماده کرده بودید و آن را کنار گذاشته بودید را بیاورید و آن را به مواد اصلی بیافزایید و باهم ترکیب کنید.

نکات مفید در طرز تهیه پوتین کانادایی

پوتین شما آماده ی خوردن می باشد و شما می توانید همان لحظه آن را سرو کنید.

  • بهتر است بعد از آماده شدن پوتین چند دقیقه آن را به حال خود رها کنید تا پنیر چدار شروع به آب شدن کند و در سس گوشت به خوبی غرق شود.
  • بهتر است خیلی هم منتظر نمانید چون ممکن است سیب زمینی ها سرد شوند. حتما در سرو کردن پوتین به نکاتی که گفتیم توجه کنید.​
  • حتما سعی کنید از مواد اولیه تازه و ارگانیک استفاده نمایید. این کار باعث می شود یک پوتین بسیار خوشمزه و جذاب داشته باشید.

ترجمه :‌ مرکز آموزش آنلاین آشپزی

طرز تهیه پوتین غذای محلی کانادا برای 4 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه پوتین غذای محلی کانادا 2

طرز تهیه پوتین کانادایی از غذاهای اصیل کشور کانادا بهمراه دستور پخت و طرز تهیه پوتین اصیل و کامل بصورت مرحله به مرحله کاملا قابل طبخ در منزل غذای سنتی کانادایی

نوع: سنتی ملل

سبک آشپزی: کانادایی

کلمات کلیدی: طرز تهیه پوتین

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 708

زمان آماده سازی: PT0H05M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT0H25M

اجزاء دستورالعمل:

  • آرد ساده به میزان دو قاشق غذاخوری
  • کره به میزان یک قاشق غذاخوری
  • آب مرغ به میزان دو لیوان
  • پنیر چدار به میزان ۴۰۰ گرم
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
  • سیب زمینی پوست کنده و خلالی خرد شده حدود ۵ عدد

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه پوتین اصل کانادایی را برایتان قرار داده ایم. امیدواریم بتوانید این غذای خوشمزه مردمان کانادا را در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *