سبد خرید
انواع ادویه های کباب کوبیده

انواع ادویه کباب کوبیده ، معرفی 11 ادویه مخصوص

انواع ادویه کباب کوبیده را برای شما عزیزان به صورت کامل و جامع تدارک دیده ایم. کباب کوبیده از جمله کباب هایی است که میتوان گفت که از محبوبیت ویژه ای در میان غذاهای ایرانی برخوردار بوده و همین محبوبیت سبب گشته تا طرفداران خاص و پروپاقرص خود را داشته باشد. کباب کوبیده در انواع مختلفی همچون گوشت مرغ ، گوسفند و گاو وجود دارد. تقریبا در عموم مردم ایران زمین، محبوب ترین نوع آنرا کباب کوبیده گوسفندی می نامند.
عناصر تشکیل دهنده کباب کوبیده گوسفندی، گوشت گوسفند به همراه مقداری چربی و پیاز بوده و می بایست به حالتی باشد که چسبندگی خاص خود را حفظ نماید. امروز برای شما خواهیم گفت که برای تهیه و سرو این کباب لذیذ و خوشمزه از چه ادویه هایی استفاده می کنند و چرا اصلا از این ادویه ها استفاده می شود؟ انواع ادویه کباب کوبیده کدام است؟

انواع ادویه کباب کوبیده

ادویه در اصل به گیاه یا گیاهانی گفته می شود که بصورت خشک شده، پودر شده و حالت های دیگر در بیایند. در زبان فارسی به ادویه ، چاشنی نیز گفته می شود. ادویه ها را در انواع خوراک، خورش ، کباب ها و تقریبا در تمامی غذاها مورد استفاده قرار می دهند. در اصول آشپزی ایرانی ، عدم استفاده از ادویه ها امری ناشدنی و غیر ممکن است. به همین جهت استفاده از ادویه ها در تمامی غذاهای ایرانی کم و بیش دیده می شود.

انواع ادویه کباب کوبیده
انواع ادویه کباب کوبیده

در کل از ادویه ها برای از بین بردن بوی نامطبوع، طعم دهندگی و مرینیت کردن غذاها و مواد غذایی استفاده شده و این خود دلیلی برای بهره بردن از ادویه ها در تمامی غذاها می باشد. جدا از بحث عطر و طعم ادویه ها، خواص بسیار زیادی از این مواد عاید افراد می گردد. از خواصی که ادویه ها برای ما دارند میتوان به تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی کلی، درمان بسیاری از بیماری ها و خیلی دیگر از خواص زیادی که این ادویه ها برایمان دارد. طرز تهیه انواع کباب اصیل ایرانی و ملل بهمراه معرفی و آموزش آنها را در این بخش مطالعه نمایید.

لیست ادویه های مناسب کباب کوبیده

  • سماق
  • پودر برگ بو
  • پودر زنجبیل
  • فلفل سفید
  • پودر پیاز
  • نمک
  • زیره سیاه
  • پودر لیمو عمانی
  • پودر خردل
  • زردچوبه
  • پاپریکا

کاربرد ادویه سماق برای تهیه انواع کباب کوبیده

انواع ادویه کباب کوبیده بدون سماق نمیشود. سماق از جمله درختچه هایی کوهستانی است که در زمان استفاده بصورت کوبیده شده و پودر استفاده می گردد. این ادویه دارای طعمی ترش، تند و اندکی میوه گونه بوده و طعم آن سبب گشته تا این ادویه را بر روی کباب پس از آماده شدن و همینطور در هنگام آماده سازی مایه کباب کوبیده بکار برده شود.

ادویه سماق برای تهیه انواع کباب کوبیده
ادویه سماق برای تهیه انواع کباب کوبیده

جدای از طعم و مزه، این چاشنی که یکی از انواع ادویه کباب کوبیده بشمار می رود، خواص بسیار زیاد و فوق العاده ای را داشته که میتوان به افزایش سلامت قلب و عروق ، کاهش دردهای بدن، بهبود قند خون و درمان بسیاری از بیماری ها اشاره نمود. این دلایل ذکر شده و دیگر خواصی که سماق دارد، سبب گشته تا مصرف این ادویه در مواد تهیه و پخت و در هنگام سرو از سوی متخصصین و پزشکان به شدت توصیه گردد. برای آشنایی بیشتر با اصول آشپزی ایرانی ، طرز تهیه کباب کوبیده سنتی را مطالعه نمایید.

کاربرد پودر برگ بو برای انواع کباب کوبیده

برگ بو از انواع ادویه کباب کوبیده می باشد که از دسته گیاهان خوش عطر و مدیترانه ای بوده و در اکثر غذاهای منطقه مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که در آشپزی بصورت برگ های خشک وجود دارد را برای استفاده در کباب کوبیده میتوان پودر کرد.
همینطور برگ بو  درسته خشک شده را نیز برای پخت انواع گوشت ها مورد استفاده قرار می دهند تا بوی زهم آنها گرفته شود. این تنها تعداد کمی از کاربرد های برگ بو بوده و فواید بیشمار این ادویه گیاهی به همین جا ختم نمی شود.

پودر برگ بو برای انواع کباب کوبیده
پودر برگ بو برای انواع کباب کوبیده

آنها عبارتند از کاهش وزن ، ثبات میزان قند خون ، تقویت دستگاه گوارش و عملکرد بهتر آن ، بهبود آرتروزهای وخیم ، افزایش سلامت قلب ، کاهش میزان استرس افراد و بسیاری دیگر از فواید که در این جا به تعدادی از آنها اشاره نمودیم.

کاربرد پودر زنجبیل به عنوان ادویه در پخت انواع کباب کوبیده

پودر زنجبیل از انواع ادویه کباب کوبیده مرغوب و متفاوت است که آن را میتوان یکی از ادویه های جادویی نامید که فواید سرشاری داشته و افزایش سلامت عمومی و اندام های خاص را در بر می گیرد. این ادویه خوش طعم و مزه که یکی از چندین ادویه بکار رفته در کباب کوبیده هست را برای شما بصورت مختصر خواهیم گفت.
زنجبیل خواصی همچون افزایش سلامت روده و کاهش میزان اسید معده، جلوگیری از استفراغ غیر ارادی در افراد، بهبود اگزمای پوستی، تسکین دردهای شکمی، افزایش سرتونین، تقویت اعصاب، کاهش خطرات ناشی از سکته های قلبی، مفید برای درمان چاقی افراد و خواص بسیار زیاد دیگری که مصرف این ادویه مخصوص را لازمه هر فردی می نماید.

پودر زنجبیل به عنوان ادویه در پخت انواع کباب کوبیده
پودر زنجبیل به عنوان ادویه در پخت انواع کباب کوبیده

فقط به این نکته توجه داشته باشید که زنجبیل طبعی گرم داشته و افرادی که طبع گرم دارند می بایست در مصرف این ادویه استثنایی احتیاط نمایند. در این بخش بیش از این دیگر به فواید زنجبیل اشاره نکرده و به موارد دیگر ادویه های مناسب کباب را خواهیم پرداخت.

خواص فلفل سفید از ادویه های خوش طعم انواع کباب کوبیده

فلفل سفید از انواع ادویه کباب کوبیده است و جزء ادویه های متفاوت می باشد. فلفل سفید از ادویه های پر خواصی است که به اندازه فلفل سیاه به آن بها داده نمی شود. این ادویه که در دو حالت درشت و پودر شده در بازار موجود است را می توانید در آشپزی بکار ببرید.
همانطور که کمی قبل تر گفتیم فلفل سفید با تمام کم محلی هایی که به آن می شود اما از فواید سرشاری برخوردار بوده و این خواص را برای شما عزیزان در ادامه بازگو خواهیم نمود. مواد مغذی درون فلفل سفید عبارتند از ویتامین سی ، کلسیم ، منگنز، سلنیم و دیگر املاح معدنی می باشد.
از جمله خواص فواید فلفل سفید افزایش هورمون های جنسی در آقایان و کاهش ناتوانی جنسی در آنها می باشد. فلفل سفید همانند همتای سیاه خود دارای آنتی اکسیدان هایی مناسب و غنی بوده و بخاطر وجود ماده کپسایسین در درونش قدرت از بین بردن سلول های سرطانی را دارا می باشد.

حتما بخوانید
طرز تهیه کباب کوبیده با هواپز کاملا حرفه ای و سالم
فلفل سفید از ادویه های خوش طعم انواع کباب کوبیده
فلفل سفید از ادویه های خوش طعم انواع کباب کوبیده

فلفل سفید سطح انرژی بدن را افزایش داده، افزایش سلامت دندان را تضمین کرده و برای مشکلات پوستی و کاهش وزن مفید می باشد. به تعدادی از خواص این ادویه خوشمزه و تند را که درون کباب کوبیده بکار برده می شود را برایتان بازگو کردیم. حال نوبت به ادویه ای دیگر در میان انواع ادویه کباب کوبیده  می رسد.

کاربرد پودر پیاز به عنوان ادویه کباب کوبیده

پودر پیاز از انواع ادویه کباب کوبیده می باشد که طعم جالبی به کباب می دهد. پودر پیاز که ادویه ای از پیاز هست را پس از خشک کردن پودر می نمایند. به طور کلی پیاز را میتوان از دسته مواد غذایی دانست که طعم جذاب و خوبی به غذاها می دهد و پودر پیاز نیز از این قاعده مستثنی نیست. تمامی ترفند آشپزی اصیل و سنتی ایرانی را در بخش طرز تهیه انواع کباب مطالعه نموده و هنر آشپزی خود را افزایش دهید.

پودر پیاز به عنوان ادویه کباب کوبیده
پودر پیاز به عنوان ادویه کباب کوبیده

پیاز و پودر پیاز که از ادویه های اساسی در کباب کوبیده به شمار می آید دارای خواص زیادی نظیر افزایش سلامت عمومی بدن ، جلوگیری از بیماری قلبی عروقی ، کاهش درصد ابتلا به انواع سرطان، دارا بودن نوعی کلسترول مناسب و خوب برای بدن، افزایش سلامت پوست و مو ، درمان ریزش مو و فواید بسیار زیاد دیگری که همه و همه را این پودر پیاز دارا می باشد.
آنتی اکسیدان های موجود در پیاز که در پودر پیاز نیز به وفور دیده می شود را در تهیه کباب کوبیده نیز بکار برده و به آن طعم بسیار مناسبی هدیه می دهیم. شماری از خواص این ادویه ناب را برایتان شرح دادیم که تا همین حد برای این مطلب کفایت می کند. خب حال به سراغ ادویه بعدی می رویم.

بکارگیری نمک در نقش ادویه ای اساسی در کباب کوبیده

نمک را میتوان اصل اساسی تهیه کباب کوبیده و هر یک از غذاهایی دانست که در این کره خاکی تهیه می گردد. به نوعی که اگر همه ادویه ها برای تهیه کباب کوبیده استفاده شوند اما این ادویه اساسی و خوشمزه بکار نرود، همه تلاش ها برای پخت یک کباب ایرانی از بین خواهد رفت.
و اما می رسیم به خواص نمک که فواید آن بسیار مهم و حیاتی بوده و نبود آن در بدن نیز خطرات جدی ای را در پی خواهد داشت.
فواید ادویه نمک عبارتند از کاهش گرفتگی های عضلانی در ناحیه ماهیچه های بدن علی الخصوص قسمت ماهیچه های پا، افزایش سلامت و استحکام دندان ها، بهبود وضعیت سینوس های بدن و کاهش درد های ناحیه گلو می باشد.

نمک در نقش ادویه ای اساسی در کباب کوبیده
نمک در نقش ادویه ای اساسی در کباب کوبیده

از دیگر خواص نمک به عنوان ادویه کباب کوبیده میتوان به بهبود سلامت سیستم گوارش بدن، از بین برنده آکنه های پوستی، تسریع در بهبود زخم های ناحیه پا و بسیاری از خواص دیگر که فی الواقع بسیار زیادند و از حوصله این بحث خارج می باشد.
خب گمان می کنم که تا اینجای کار متوجه خواص بیشمار نمک به عنوان یکی از انواع ادویه کباب کوبیده شدید. در ادامه خواص زیره سیاه را برای شما عزیزان معرفی و شرح خواهیم داد.

بکارگیری ادویه زیره سیاه در انواع کباب کوبیده سنتی

زیره سیاه هم می تواند از انواع ادویه کباب کوبیده باشد. زیره سیاه از جمله ادویه هاییست که سوغاتی استان کرمان بوده و در دو نوع سیاه و سبز موجود می باشد که در این بخش برایتان نوع سیاه آنرا به عنوان ادویه های مخصوص کباب کوبیده شرح خواهیم داد. زیره سیاه را به صورت پودر در تهیه مایه کباب کوبیده استفاده کرده و با طعم و مزه ای که دارد آنرا خوش طعم تر و خوشمزه تر خواهد کرد.
در ابتدای این توضیح لازم است که ذکر کنیم زیره سیاه از جمله ادویه های گرمی است که طبع آن موجب ملایم تر شدن سردی گوشت کباب کوبیده شده و همین امر از لحاظ غذایی برای کباب کوبیده بسیار مناسب می باشد.
اما می بایست توجه داشت که مصرف بیش از اندازه زیره سیاه موجب گرمی زیاد بدن شده و برای سلامتی زیاد توصیه نمی گردد. ادویه زیره سیاه دارای خاصیت ضد نفخ بوده و رطوبت کبد و معده را موجب می شود.
با مصرف ادویه زیره سیاه در کباب کوبیده که یکی از انواع ادویه کباب کوبیده بشمار می رود، میزان تعریق افزایش یافته و بوی بد بدن را کاهش پیدا می کند. همچنین این ادویه خاصیت میکروب کشی، افزایش شیر مادران، افزایش میل جنسی در مردان و زنان می گردد.

ادویه زیره سیاه در انواع کباب کوبیده سنتی
ادویه زیره سیاه در انواع کباب کوبیده سنتی

مصرف این ادویه خوش عطر برای کاهش وزن معجزه کرده و بسیار توصیه می گردد. زیره سیاه در حد تعادل مصرف کرده و مزایای بی نظیر آن بهره لازم را ببرید. خب در ادامه به توضیحاتی پیرامون پودر لیمو عمانی خواهیم پرداخت.

بهره مندی از ادویه پودر لیمو عمانی در انواع کباب کوبیده

پودر لیمو عمانی از انواع ادویه کباب کوبیده می باشد. پودر لیمو عمانی دارای طبع خشک و سرد بوده و در تهیه بسیاری از غذاهای اصیل ایرانی و اصول آشپزی ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. غذاهای معروف و مشهور ایرانی که لیمو عمانی به صورت درشت در آن بکار گرفته می شود عبارتند از خورش قورمه سبزی ، آبگوشت دیزی سنگی و دیگر غذاهای محبوب که از این ادویه خوش طعم بهره مند می شوند.
لیمو عمانی بصورت پودر شده نیز در بسیاری از خورش ها و خوراک های ایرانی افزوده شده و سبب خوش طعم تر شدن آنها می گردد. از خواص لیمو عمانی که ادویه ارزنده ای در کباب کوبیده نیز به شمار می آید، میتوان به میزان باور نکردنی ویتامین سی، پتاسیم فراوان و ترکیبات فلاونوئیدی آن اشاره نمود.

ادویه پودر لیمو عمانی در انواع کباب کوبیده
ادویه پودر لیمو عمانی در انواع کباب کوبیده

این ادویه دلچسب ایرانی سبب کاهش چربی و غلظت خون، کاهش فشار خون، بهبود مسائل گوارش و مربوط به روده، درمان نفخ غیر عادی شکم، تسکین اسهال های وخیم، تسکین و درمان آنفولانزا و کاهش سرفه و سردرد اشاره نمود.
توجه ویژه ای که می بایست شما عزیزان در استفاده ازلیمو عمانی در غذاها داشته باشید این نکته است که استفاده بیش از حد از این ادویه سبب تلخی غذا شده و زحمت شما هدر می دهد. پس توجه داشته باشید که به میزان لازم از لیمو عمانی به عنوان یکی از انواع ادویه کباب کوبیده بهره ببرید.در ادامه برای شما از خواص و کاربرد پودر خردل خواهیم گفت.

کاربرد ادویه پودر خردل برای تهیه انواع کباب کوبیده ایرانی

پودر خردل از جمله ادویه هایی است که در تهیه مایه کباب کوبیده اصیل ایرانی بوده و یکی از اصول و ترفند آشپزی ایرانی به حساب می آید. تاریخچه خردل به نواحی اروپایی، آفریقا و مناطقی از آسیا بر میگردد. خردل که از گیاهی بدست می آید که در زمان های قدیم در یونان باستان و مناطق امپراطوری روم از معروفیت خاصی برخوردار بوده است.
و اما خواص پودر خردل که ادویه ای سرشار از مواد مغذی و املاح معدنی می باشد، عبارتند از میزان پتاسیم، کلسیم، فیبر، ویتامین سی و بسیاری دیگر از ویتامین های ضروری و مفید برای بدن هستند. پودر خردل از جمله ادویه هاییست که در هنگام خرید باید به اصل بودن آن توجه ویژه ای داشت. پیشنهاد می کنم مقاله تفاوت ادویه های مرغوب و تقلبی را مطالعه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه میگو کبابی طعم دار با سیر و عسل 6 نفر
ادویه پودر خردل برای تهیه انواع کباب کوبیده ایرانی
ادویه پودر خردل برای تهیه انواع کباب کوبیده ایرانی

خواص پودر خردل را میتوان به افزایش سلامت قلب و عروق، بهبود اختلال های تنفسی ریوی، کاهش درد های بدن، کاهش میزان سموم بدن، افزایش سلامت مو و پوست، ثبات قند خون و بسیاری دیگر از فوایدی که این ادویه خوش طعم در تهیه کباب کوبیده دارد. برای شما عزیزان در ادامه این بخش زردچوبه را شرح خواهیم داد.

استفاده از ادویه زردچوبه در پخت کباب انواع کوبیده سنتی

زردچوبه یکی از انواع ادویه کباب کوبیده می باشد. زردچوبه را میتوان ادویه ای همه جانبه دانست که در بسیاری و اگر نخواهیم بگوییم همه خورش ها و خوراک ها کاربرد دارد می توانیم بگوییم که در اکثر غذاهای آسیایی و مخصوصا خاورمیانه ای استفاده می گردد.
ادویه زردچوبه را اگر بخواهیم از بابت خواص بررسی کنیم باید عرض کنیم که این ادویه مخصوص و خوش رنگ که ریشه ای هندی دارد را در همه غذاهایی که تهیه می کنید بکار ببرید. از جمله خواصی که زردچوبه به همراه دارد میتوان به افزایش میزان آنتی اکسیدان های ضروری و مورد نیاز بدن اشاره نمود که البته تعدادی از آنها را میتوان معجزه آسا دانست.
از دیگر خواصی که این ادویه خوشمزه برای بدن دارد میتوان به افزایش بهره وری از حافظه و مغز، برطرف کنندگی خطر حمله های قلبی در افرادی که سابقه فشار خون و چربی خون دارند اشاره نمود. خاصیت دیگر زردچوبه مربوط به بهبود و در بعضی شرایط درمان سرطان های مختلف بوده که این خود یک فایده بسیار ارزشمند محسوب می گردد.
البته زردچوبه را نمیتوان توصیف کرد و خواص آن در این مقاله نمی گنجد و ما نیز به همین بسنده می کنیم. فقط شما همین را بدانید که باید خوشحال باشیم که می توانیم از ادویه زردچوبه در تهیه کباب استفاده نماییم. به عنوان آخرین ادویه مناسب برای کباب کوبیده پاپریکا را برای شما عزیزان بررسی خواهیم نمود.

کاربرد ادویه پاپریکا در تهیه و پخت انواع کباب کوبیده

پودر پاپریکا از آن دسته ادویه های ترکیبی و خوش طعمی است که در تهیه کباب کوبیده نقش عالی و خوشمزه ای را بازی می نماید. جالب است بدانید پاپریکا در دو حالت تند و شیرین موجود است که این به دلیل وجود دانه های فلفل و عدم وجود دانه ها گوشته داخلی فلفل قرمز می باشد. این پودر خوش طعم و مزه که در انواع کباب ها و همینطور در کباب کوبیده بکار برده می شود، مزه ای خاص داشته بگونه ای میتوان تفاوت حضور و عدم حضور آنرا در طعم کباب کوبیده حس نمود و آنرا جزو مهم انواع ادویه کباب کوبیده دانست.
از دیگر کاربردهایی که پودر پاپریکا به عنوان یکی از انواع ادویه کباب کوبیده دارد، میتوان به طعم دار کردن آن برای کباب مرغ نیز اشاره نمود. بطوریکه جدا از کباب کوبیده، پودر پاپریکا در مرینیت کردن کباب مرغ نیز بکار برده می شود. شما عزیزان می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع کباب ترکی، طرز تهیه دونر کباب ترکی مرغ خانگی را نیز مطالعه کاملی داشته باشید.

ادویه پاپریکا در تهیه و پخت انواع کباب کوبیده
ادویه پاپریکا در تهیه و پخت انواع کباب کوبیده

پیشنهادی که ما برای شما عزیزان برای استفاده پودر پاپریکا به عنوان یکی از انواع ادویه کباب کوبیده داریم، بکارگیری مدل میانه و یا متوسط این پودر خوش طعم است. البته نکته جالب درباره پودر پاپریکا، طعم متفاوت آن در کشورهای گوناگون است. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش طرز تهیه انواع ماهی با بهترین روش ها را به دقت بخوانید؛ چرا که پودر پاپریکا در انواع ماهی ها نیز بکار برده می شود.

اگر تمایل دارید بدانید که از پودر پاپریکا به غیر از انواع ادویه کباب کوبیده در چه غذاهایی استفاده می شود، پیشنهاد ما به شما مطالعه دقیق و جامع انواع غذاهای شمالی استان مازندران است که مقاله منحصر به فرد است. شک نکنید که اطلاعات بسیار مفیدی را یاد خواهید گرفت.

انواع خواص کاربرد پودر پاپریکا به عنوان یکی از ادویه های کباب کوبیده

مصرف ادویه یا پودر پاپریکا سبب شفافیت بیشتر پوست، درمان ریزش مو به دلیل وجود ویتامین بی 6، جلوگیری از سفیدی مو، تنظیم فشار خون، افزایش انرژی بدن و بسیاری دیگر از فواید بوده و همه اینها باعث می شود تا استفاده از پودر پاپریکا به عنوان انواع ادویه کباب کوبیده را همراه با انواع املاح معدنی نماید. کباب کنجه یکی از انواع کباب های سنتی هست که پودر پاپریکا در آن استفاده شده است. برای مطالعه و آموزش این کباب سنتی خوشمزه و عالی ، طرز تهیه کباب کنجه سنتی را مطالعه کنید.

پودر پاپریکا برای کباب کوبیده
پودر پاپریکا برای کباب کوبیده

املاح معدنی موجود در پودر پاپریکا عبارتند از ویتامین سی، آنتی اکسیدان های ضروری و مفید برای بدن هر انسانی نظیر بیوفلاونیدن، بتاکاروتن و مواد مغذی و سرشار از خواص فیبر و منیزیم می باشد. این ادویه که به عنوان یکی از ادویه های تاثیر گذار در کباب کوبیده بکار برده می شود، همانطور که در پاراگراف بالا برایتان گفتیم از طیف مزه تند ملایم تا تند آتشین در بازار وجود دارد. در صورتیکه علاقه به بروز بودن در مسائل علمی آشپزی هستید، بخش اطلاعات علمی آشپزی را مطالعه فرمایید.
اصالت این ادویه خوشمزه اسپانیایی بوده و رنگ قرمز آن به همراه طعم ماندگار آن خاطره ای به یاد ماندنی را برای هر فردی که آنرا مصرف کند به جا خواهد گذاشت. ادویه پاپریکا دارای مواد مغذی نظیر آهن، انواع ویتامین ها و ترکیبات مناسب برای سلامت پوست و بینایی می باشد.

نتیجه گیری در رابطه با انواع ادویه کباب کوبیده

در این مقاله برای شما عزیزان انواع ادویه کباب کوبیده مناسب و خوش طعم برای تهیه کباب کوبیده سنتی و اصیل ایرانی را شرح دادیم و هر کدام از ادویه ها را بصورت جداگانه و نسبتا کامل به همراه خواص هر کدام از آنها برایتان شرح دادیم.
در ادامه مقدار استفاده از انواع ادویه های کباب کوبیده را برایتان به صورت لیست خواهیم آورد:

  1. 20 گرم زیره سیاه
  2. 30 گرم سماق
  3. 35 گرم پودر پیاز
  4. 20 گرم پودر لیمو عمانی
  5. 20 گرم زردچوبه
  6. 15 گرم پودر برگ بو
  7. به مقدار دلخواه نمک
  8. 15 گرم پودر زنجبیل
  9. 15 گرم پودر خردل
  10. 30 گرم پاپریکا
  11. 20 گرم فلفل سفید

امیدواریم که از این بخش از آموزش آشپزی که مختص انواع ادویه کباب کوبیده بود را مطالعه کرده و از آن موارد خوبی را آموخته باشید و کباب کوبیده اصیل را در کنار خانواده تهیه کرده و نوش جان نمایید.

One comment

  1. Full tutorials you dear friend, thank you so much ❤ 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *