سبد خرید
انواع غذاهای محلی مازندران

انواع غذاهای محلی مازندران 21 غذا

در اینجا غذاهای محلی مازندران را بصورت کامل همراه با طرز تهیه غذاهای محلی مازندران را برایتان بصورت حرفه ای قرار داده ایم.

استان مازندران یکی از استان های خوش آب و هوای شمال کشور است که سالانه مسافر و گردشگران بسیاری دارد. این استان علاوه بر مکان های گردشگری فوق العاده، دارای غذاهای محبوب و خوش رنگ و لعابی می باشد که نظر گردشگران را به خود جلب می کند. طبیعت استان مازندران طرفداران بسیاری دارد.

غذاهای مازندرانی از تنوع زیادی برخوردار است و طعم و مزه آن‌ها واقعا بی‌نظیر می باشد. در ادامه برخی از این غذاها را مانند خورشت آلو، ترش ترشو، ترش سماق، ملاقورمه، آش گزنه، مالابیج، خورشت بادمجان کباب، باقلا وابیج  و …. را به شما عزیزان معرفی و طرز تهیه آن ها را آموزش خواهیم کرد.

انواع غذاهای محلی مازندران
انواع غذاهای محلی مازندران

لیست انواع غذاهای شمالی استان مازندران

غذاهای محلی مازندران و غذاهای مازندرانی انواع مختلفی دارند و هر کدام خوشمزگی خاص خود را دارند. این غذاها طبق همه سلایق ، عموما بسیار خوشمزه هستند. پیشنهاد می کنیم آنها را در منزل تهیه کنید و با عزیزانتان میل کنید. در اینجا انواع غذاهای شمالی استان مازندران را شرح خواهیم داد.

  • خورشت آلو
  • خورشت ناردون
  • آغوز مسما
  • مالابیج
  • اسپناساک
  • نازخاتون
  • کدو بره
  • خورشت بادمجان کباب
  • باقلا وابیج
  • بیج بیج
  • مرغ شکم پر
  • دوپتی
  • بشته واش
  • اسفناج مرجی
  • کهی انار
  • کهی پلا
  • آش گزنه
  • ترش سماق
  • ترش ترشو
  • هاوریش کدو
  • ملاقورمه

در بالا انواع غذاهای محلی مازندران را برایتان آورده ایم و در پایین این غذاهای خوشمزه را شرح خواهیم داد. حتما طرز تهیه این غذا ها را بیاموزید. آموزش آشپزی ما برای آموزش رایگان آشپزی در خدمت شما خواهد بود.

معرفی انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( غذاهای محلی مازندران )

خورشت آلو

خورشت آلو یا به زمان محلی مازندران مرغ و آلوی یکی از انواع غذاهای شمالی استان مازندران است که طعم فوق العاده و فراموش نشدنی ای دارد. این غذا شامل مرغ تکه شده، آلوخشک، دانه انار ترش، آب نارنج، پیاز، گردو و زعفران می‌ باشد.

البته شما می توانید بجای مرغ از گوشت خورشتی نیز استفاده کنید، اما چون مرغ زودتر می پزد اکثرا این غذا را با مرغ تهیه می کنند. این غذا طعم ملس و نسبتا ترشی دارد اما اگر می خواهید خورشت شما خیلی ترش نشود می توانید 3 قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید.

در ادامه طرز تهیه خورشت آلو را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

همانطور که متوجه شده اید خورشت غذاهای محلی مازندران را برایتان قرار داده ایم.

طرز تهیه خورش آلو از غذاهای محلی مازندران
طرز تهیه خورش آلو از غذاهای محلی مازندران

شما به سادگی می توانید با مطالعه طرز تهیه خورش آلو مخصوص مازندرانی ، یک غذای خوشمزه و اصیل را برای عزیزانتان در منزل تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید. در طبخ انواع غذاهای شمالی استان مازندران از مواد اولیه تازه استفاده می شود.

خورشت ناردون

یکی از خوشمزه ترین غذا ها از انواع غذاهای محلی مازندران خورشت ناردون است که به نام های خورشت سیر انار و خورشت پیاز انار هم شناخته می‌شود.این غذای لذیذ از گوشت مرغ، انار ترش، رب انار، سیر، پیاز، شکر و ادویه‌ها تهیه می شود و شباعت زیادی به خورشت فسنجان دارد.

البته می توانید در پخت این غذا از گوشت اردک یا گوشت بلدرچین به جای گوشت مرغ نیز استفاده کنید. برخی در تهیه این غذا از آلو بخارا استفاده می کنند تا خورشت طعم ملس و فوق العاده ای بگیرد. در ادامه طرز تهیه خورشت ناردون را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه خورش ناردون مازندرانی
طرز تهیه خورش ناردون مازندرانی

با مطالعه طرز تهیه خورش ناردون مازندرانی ، بهترین دستور پخت این خورشت خوشمزه را خواهید دید و بسادگی می توانید این غذای خوشمزه را بصورت خانگی بعنوان سوغاتی از غذاهای محلی مازندران برای عزیزان خود در منزل طبخ نمایید. نوش جانتان

آغوز مسما

آغوزمسما یکی از غذاهای پرطرفدار و از انواع غذاهای محلی مازندران است که با گوشت اردک یا مرغ تهیه می شود. مواد لازم برای تهیه این غذا گوشت اردک یا مرغ، گردو، دانه ساییده شده انار، رب انار، پیاز سرخ شده، ادویه و آب می باشد.

آغوز مسما به علت داشتن گوشت اردک و گردو سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین می باشد. این خورشت را همراه نان یا برنج سرو می کنند و حداقل دو ساعت طول می کشد تا خوب پخته شود. در ادامه طرز تهیه آغوز مسما را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه خورش آغوز مسما مازندرانی
طرز تهیه خورش آغوز مسما مازندرانی

بهترین دستور برای طرز تهیه خورش آغوز مسما مازندرانی را برایتان در این بخش قرار دادیم. حتما آن را مطالعه کرده و این خورشت خوشمزه را برای عزیزانتان در منزل تهیه نمایید. این غذا بسیار لذیذ است.

مالابیج

مالابیج یا ماهی مالاتا یکی دیگر از انواع غذاهای محلی مازندران است که مطمئنا باب میل تمام مردم ایران خواهد بود. این نوع ماهی به صورت شکم پر آماده می شود و به صورت کبابی طبخ می گردد. در این غذا از ادویه های معطر خطه سبز شمال استفاده می شود، به همین دلیل دارای طعم مطبوع و لذیذی می باشد.

این غذا را با انواع ماهی ها می شود آماده کرد اما اکثرا از ماهی سفید نر برای طبخ آن استفاده می کنند. افرادی که به غذاهای دریایی علاقه مند هستند، صددرصد از این غذا خوششان خواهد آمد.

طرز تهیه خوراک مالابیج مازندرانی مخصوص
طرز تهیه خوراک مالابیج مازندرانی مخصوص

در این بخش ، بهترین و کاملترین و اصلی ترین دستور پخت را برای طرز تهیه خوراک مالابیج مازندرانی مخصوص برایتان قرار داده ایم. شما عزیزان می توانید این غذای خوشمزه را با اصلی ترین دستور غذایی ، در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و با آنان میل کنید.

اسپناساک

اسپناساک یا همان خورشت اسفناج یکی دیگر از انواع غذاهای محلی مازندران است. اسپناساک از گوشت گاو یا گوسفند، برگ سیر، پیاز، اسفناج، سبزی‌های محلی، ادویه‌ جات و آب تهیه می شود. البته باید اشاره کرد که این غذا در شهر های مختلف به روش های متفاوتی طبخ می شود.

معمولا این غذا در وعده ناهار و همراه برنج سرو می شود. این خورشت به دلیل وجود اسفناج سرشار از ویتامین، کلسیم، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن و … می باشد. در ادامه طرز تهیه خورشت اسفناج را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه خورش اسپناساک مازندرانی مخصوص
طرز تهیه خورش اسپناساک مازندرانی مخصوص

این خورشت یکی از بهترین و خوشمزه ترین خورشت های اصیل و سنتی مازندران است. در اینجا طرز تهیه خورش اسپناساک مازندرانی مخصوص را بصورت کاملا اصلی قرار دادیم تا بتوانید در منزل یک غذای کاملا محلی و خوشمزه را تهیه نمایید و با عزیزانتان میل کنید.

نازخاتون

نازخاتون یکی از انواع غذاهای محلی مازندران است که از بادمجان کبابی ساطوری، کدو سبز،گوجه ‌سبز، ریحان و گلپر، سیر، نمک و آب انگور (یا آبغوره) درست می‌شود و طعم دلنشینی دارد.

نازخاتون در مازندران و گیلان طرفداران بسیاری دارد و معمولا در کنار غذاهایی مانند کوکو سیب زمینی، مرغ وعدس‌ پلو از آن اسفاده می‌ کنند. تهیه نازخاتون بسیار ساده و کم هزینه می باشد و شما می توانید به سرعت یک ترشی فوق العاده درست کنید.

طرز تهیه ترشی نازخاتون مازندرانی
طرز تهیه ترشی نازخاتون مازندرانی

همانطور که ذکر شد ، نازخاتون یکی از ترشی های بسیار خوشمزه می باشد. کاملترین روش و اصلی ترین دستور را برای طرز تهیه ترشی نازخاتون مازندرانی را برایتان در اینجا قرار دادیم. امیدواریم بعد از تهیه این ترشی خوشمزه ، از آن لذت ببرید.

غذاهای محلی مازندران واقعا بسیار خوشمزه هستند.

کدو بره

کدو بره یکی دیگر از انواع غذاهای محلی مازندران می باشد که انواع سبزیجات و صیفی ها تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن می تواند به تقویت سلامت بدن کمک کند. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل کدوسبز، سیب ‌زمینی، پیاز، گوجه ‌فرنگی، سیر، تخم مرغ و ادویه می باشد.

حتما بخوانید
طرز تهیه آش ترش زنجان برای 15 نفر

این غذا به آسانی و در کوتاه ترین زمان آماده می شود. همچنین این غذا گزینه مناسبی برای افراد گیاه خوار است که بسیار لذیذ نیز می باشد. در ادامه طرز تهیه کدو بره را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه خوراک کدوبره از غذاهای محلی مازندران
طرز تهیه خوراک کدوبره از غذاهای محلی مازندران

خوراک کدو بره بسیار لذیذ و خوشمزه است. این خوراک سریع آماده می شود و از غذاهای محلی مازندران است. طرز تهیه خوراک کدوبره مازندرانی را بصورت کامل و اصلی برایتان قرار داده ایم تا در کنار خانواده خود ، این غذای خوشمزه را طبخ کرده و با عزیزانتان نوش جان کنید.

خورشت بادمجان کباب

از جمله غذاهای خوشمزه، مجلسی و پر طرفدار شمال کشور از انواع غذاهای محلی مازندران خورشت بادمجان کبابی است. این غذا به شکل بادمجان شکم پر درست می شود و برحسب ذائقه افراد در نقاط مختلف کشور با مواد غذایی مختلفی درست می شود.

در شمال کشور معمولا این غذا از ترکیب بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی و سبزی‌های معطر تهیه می شود و همراه برنج  یا نان در وعده های ناهار و شام آن را سرو می کنند.

این غذا به افرادی که به طعم و بوی بادمجان کبابی علاقه دارند، توصیه می شود. در ادامه طرز تهیه خورشت بادمجان کبابی را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه خورش بادمجان کباب مازندرانی اصل
طرز تهیه خورش بادمجان کباب مازندرانی اصل

در این قسمت طرز تهیه خورش بادمجان کباب مازندرانی اصل را با کاملترین دستور پخت ، برایتان بصورت حرفه ای و گام به گام قرار دادیم تا در منزل بسادگی بتوانید این غذای خوشمزه و اصیل مازندرانی را که در خود مازندران بسیار پرطرفدار است پخته و با عزیزانتان میل کنید.

باقلا وابیج

باقلا وابیج یکی از انواع غذاهای محلی مازندران است که از ترکیب باقلا مازندرانی، سیر، شوید خشک، روغن، فلفل ونمک تهیه می شود. این غذا را معمولا همراه برنج یا نان میل می کنند. همچنین در کنار آن ماهی شور، زیتون پرورده و ماست نیزسرو می شود.

شما می توانید میزان سبزی را در این دستور غذایی طبق سلیقه خود کمتر یا بیشتر کنید.در ادامه طرز تهیه باقلا وابیج را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه خورش باقلا وابیج اصل مازندرانی
طرز تهیه خورش باقلا وابیج اصل مازندرانی

در این قسمت ، طرز تهیه خورش باقلا وابیج اصل مازندرانی را برای 4 نفر بصورت کامل قرار داده ایم تا بتوانید این غذای خوشمزه را بسادگی و مرحله بندی شده ، در منزل تهیه کرده و با عزیزانتان نوش جان کنید.

شما با پخت غذاهای محلی مازندران تازگی و سلامتی را برای عزیزانتان به ارمغان خواهید آورد.

بیج بیج

بیج بیج یا واویشکا یک خورشت سنتی از انواع غذاهای محلی مازندران است که از ترکیب گوشت چرخ کرده و سیب زمینی سرخ شده تهیه می شود و آن را همراه نان یا برنج سرو می کنند. پخت این غذا بسیار راحت است و در عرض 30 الی 40 دقیقه آماده می شود.

به همین دلیل شما می توانید آن را در روزهایی که وقت زیادی برای آشپزی ندارید، آماده کنید. مواد اصلی این غذای مازندرانی شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، سیب ‌زمینی، زردچوبه، نمک و فلفل است. در ادامه طرز تهیه بیج بیج را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه خورش بیج بیج مازندرانی اصل
طرز تهیه خورش بیج بیج مازندرانی اصل

در این بخش ، طرز تهیه خورش بیج بیج مازندرانی اصل را بصورت کاملا حرفه ای و مخصوص باریتان قرار داده ایم.

حتما این بخش را مطالعه کرده و این غذای خوشمزه را یاد بگیرید تا بتوانید آن را برای عزیزانتان در منزل تهیه کنید. این غذای خوشمزه از غذاهای محبوب و محلی استان مازندران است.

مرغ شکم پر

مرغ شکم پر یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین انواع غذاهای محلی مازندران است که امروزه در سراسر ایران نیز به روش های مختلف طبخ می شود.

این غذا شامل مرغ کامل، گردو، آلو، زعفران، زرشک، آب لیمو یا آب نارنج، پیاز سرخ شده، شکر، نمک، فلفل، جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون می باشد.

مرغ شکم پر یک غذای مجلسی و لذیذ مناسب برای تمامی مهمانی ها و مراسمات  شما می باشد و معمولا همراه برنج سرو می شود. در ادامه طرز تهیه مرغ شکم پر شمالی را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانی
طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانی

در اینجا ، طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانی را بصورت کامل و حرفه ای قرار دادیم. این غذا ، از غذاهای محلی مازندران بوده و طرفداران بسیاری دارد.

این دستور پخت را بصورت گام به گام برایتان قرار داده ایم تا بتوانید آن را در منزل برای عزیزان خود تهیه کرده و با آنها میل کنید. نوش جانتان

دوپتی

یکی از انواع غذاهای محلی مازندران دوپتی است. آش دوغ یا به زبان محلی دوپتی، یکی از غذاهای سنتی و لذیذ مازندران است که از ترکیب دوغ، حبوبات و سیر داغ تهیه می شود.

این غذا به سادگی تهیه می شود و بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. در ادامه طرز تهیه آش دوغ را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه آش دوپتی اصل مازندرانی ویژه
طرز تهیه آش دوپتی اصل مازندرانی ویژه

همانطور که در بالا ذکر شده است ، دوپتی همان آش دوغ است. در اینحا ، طرز تهیه آش دوپتی اصل مازندرانی را بصورت کاملا حرفه ای و گام به گام برایتان قرار دادیم تا بتوانید یک غذای خوشمزه و حرفه ای را در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و طبخ نمایید.

نوش جانتان. آموزش آشپزی با کباب ها آغاز می گردد. انواع غذاهای محلی مازندران بسیار خوشمزه هستند.

بشته واش

بشته واش یا آش اسفناج یکی دیگر از آش های خوشمزه و پرطرفدار از انواع غذاهای محلی مازندران که بسیار مقوی می باشد. این آش از اسفناج، عدس، پیاز، سیر، زیره سبز، نمک، فلفل و زردچوبه تهیه می شود و به دلیل وجود عدس و اسفناج در درمان کم خونی، یبوست و هموروئید بسیار موثر می باشد، زیرا منبع غنی ‌ای از آهن و فیبر است.

معمولا آش اسفناج را همراه آب نارنج و زیره سرو می کنند و زمان پخت این آش 120 دقیقه می باشد. در ادامه طرز تهیه این آش پر خاصیت و لذیذ را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه آش بشته واش مازندرانی مخصوص
طرز تهیه آش بشته واش مازندرانی مخصوص

به به. یک غذای خوشمزه و خشزنگ از انواع غذاهای محلی مازندران. این غذا بسیار بذیذ است و از غذاهای محلی استان مازندران است. طرز تهیه آش بشته واش مازندرانی مخصوص را برایتان قرار دادیم تا بتوانید آن را برای عزیزانتان در منزل تهیه کرده و با آنان میل کنید.

اسفناج مرجی

اسفناج مرجی نیز یکی از انواع غذاهای شمالی استان مازندران و غذای محلی مازندرانی به شمار می‌رود که علاوه بر طعم فوق العاده، خواص درمانی نیز دارد. اسفناج حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی، اسیدفولیک، مس و … می باشد.

به همین علت این غذا در تقویت سلامت بدن و به خصوص درمان کم خونی بسیار موثر خواهد بود. اسفناج مرجی از اسفناج، عدس، سیر و انار ترش تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه این غذای لذیذ را خدمت شما دوستان عزیز شرح خواهیم داد. همانطور که می دانید اسفناج از سبزیجات می باشد.

طرز تهیه اسفناج مرجی مازندرانی
طرز تهیه اسفناج مرجی مازندرانی

اسفناج مرجی از غذاهای سنتی و اصیل مازندرانی است. این غذای بسیار لذیذ را با مطالعه طرز تهیه اسفناج مرجی مازندرانی در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و با آنان میل کنید. نوش جانتان. انواع غذاهای شمالی استان مازندران بسیار خوردنی هستند.

کهی انار

کهی انار یا کئی انار یکی از انواع غذاهای محلی مازندران است که از ترکیب انار و کدوحلوایی درست می شود. کدو حلوایی حاوی مقدار فراوانی پتاسیم می باشد، همچنین انار به دلیل داشتن ویتامین C در افزایش جذب آهن  بسیار موثر است.

به این دلیل از کئی انار برای رفع کم خونی و کمبود پتاسیم استفاده می‌ کنند. این غذا از لوبیا، عدس، گردو، کدو حلوایی، سیر، پیاز، دانه های انار و ادویه های لازم تهیه می شود.

در ادامه طرز تهیه کئی انار را خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد. آموزش آشپزی را در 1TouchFood فرا بگیرید.

طرز تهیه خورش کئی انار مازندرانی مخصوص
طرز تهیه خورش کئی انار مازندرانی مخصوص

باز هم یک غذای خوشمزه دیگر. طرز تهیه خورش کئی انار مازندرانی مخصوص را بصورت کاملا حرفه ای و گام به گام برایتان قرار دادیم.

حتما بخوانید
طرز تهیه پامادور خورشت شمالی گیلانی برای 4 نفر

امیدواریم این غذای خوشمزه را در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و با آنان میل کنید. نوش جانتان. انواع غذاهای محلی مازندران بسیار لذیذ هستند.

کهی پلا

کهی پلا یکی از لذیذترین و خوش طعم ترین انواع غذاهای محلی مازندران و غذاهای محلی و سنتی آنجا است که به نام های کدو پلو یا کئی پلا نیز شناخته می شود. در این غذای خوش آب ‌و ‌رنگ از مواد غذایی مانند کدو حلوایی رنده شده، برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، زیره، کره محلی و استفاده می شود.

این غذا طعم فوق العاده ای دارد و به آسانی آماده می شود.  کدوحلوایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد و همین امر باعث می شود این غذا علاوه بر طعم لذیذ، سرشار از خاصیت باشد. در ادامه طرز تهیه کهی پلا را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. جدول ارزش غذایی فراموش نشود.

طرز تهیه کهی پلا مخصوص مازندرانی
طرز تهیه کهی پلا مخصوص مازندرانی

همانطور که ذکر گردید ، کهی پلا از انواع غذاهای محلی مازندران می باشد. طرز تهیه کهی پلا مخصوص مازندرانی ، این غذای خوشمزه را به صورت کامل و حرفه ای با بهترین دستور پخت برایتان قرار داده ایم. امیدواریم تا این غذای خوشمزه را در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و با آنان میل کنید.

آش گزنه

آش گزنه یکی دیگر از انواع غذاهای محلی مازندران است که به علت داشتن مواد غذایی مانند آرد گندم، عدس، لوبیا، نخود، باقلا، کدو حلوایی، چغندر، گشنیز، جعفری، ماست، گزنه، سیر، نمک، فلفل و زردچوبه پر از خاصیت بوده و باعث تقویت سلامت بدن می شود.

آش گزنه یکی از انواع غذاهای شمالی استان مازندران است. همچنین این آش برای درمان سرما خوردگی، کاهش چربی خون، قند خون و فشار خون بسیار مناسب می باشد. در ادامه طرز تهیه این آش فوق العاده را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. برای بریدن از چاقو و کارد مناسب آشپزی استفاده کنید.

طرز تهیه آش گزنه اصل مازندرانی
طرز تهیه آش گزنه اصل مازندرانی

همانطور که در تصویر بالا می بینید ، یک غذای خوشرنگ و خوش مزه می باشد. طرز تهیه آش گزنه اصل مازندرانی را بصورت کامل و حرفه ای برایتان قرار دادیم تا بتوانید این غذا که از انواع غذاهای محلی مازندران است را در منزل بصورت کاملا خانگی و سنتی تهیه کرده و با عزیزانتان نوش جان کنید.

آموزش آشپزی بسیار شیرین است. حتما اصول آشپزی را فرابگیرید.

ترش سماق

یکی از مقوی ترین و خوشمزه ترین غذاها از انواع غذاهای محلی مازندران ترش سماق می باشد. همانطور که از نامش مشخص است این غذا به دلیل وجود سماق دارای طعم ترشی می باشد، پس اگر به غذاهای ترش علاقه مند هستید حتما این غذا را امتحان کنید.

ترش سماق از سینه مرغ، سبزی خورشتی، لوبیا قرمز، سیر، غوره، آبغوره، سماق و پیاز تهیه می شود. این غذا به دلیل وجود سبزی و لوبیا قرمز شباهت بسیار زیادی به خورشت قرمه سبزی دارد. ترش سماق معمولا در وعده ناهار و همراه برنج  سرو می شود.

در ادامه طرز تهیه خورشت ترش سماق را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. هنر آشپزی از هنر های محبوب است که با دیدن ویدئو ارتقا خواهد یافت.

طرز تهیه خورش ترش سماق مازندرانی
طرز تهیه خورش ترش سماق مازندرانی

اگر به غذاهای ترش علاقه دارید ، خورشت ترش سماق از این نوع غذاهاست. همانطور که ذکر شد، خورش ترش سماق از انواع غذاهای محلی مازندران است.

در اینجا طرز تهیه خورش ترش سماق مازندرانی را برایتان بصورت حرفه ای قرار دادیم تا بتوانید این غذاهای محلی مازندران را در منزل برای عزیزانتان تهیه کرده و میل کنید.

ترش ترشو

آش ترش ترشو یکی دیگر از انواع غذاهای محلی مازندران است که همانطور که از اسمش مشخص است طعم ترش و متفاوتی با بقیه آش ها دارد. این آش در شمال کشور به خصوص مازندران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

برای تهیه این آش به موادی نظیر جعفری، گشنیز، تره، چغندر، کدو حلوایی، پیاز، سیر، سیب‌ زمینی، دانه انار، رب انار ترش، برنج، روغن و نمک نیاز دارید.

پخت این آش حدود 1 الی 2 ساعت طول می کشد. در ادامه طرز تهیه این آش ترش و خوشمزه از انواع غذاهای محلی مازندران را به شما آموزش خواهیم داد. دوره آموزش آشپزی در مرکز آموزش آنلاین آشپزی فراموش نشود.

طرز تهیه آش ترش ترشو مازندرانی برای 4 نفر
طرز تهیه آش ترش ترشو مازندرانی برای 4 نفر

آش ها همانطور که ذکر شده است از انواع غذاهای محلی مازندران هستند. آش ترش ترشو نیز یک آش ترش است و طرفداران بسیاری دارد.

طرز تهیه آش ترش ترشو مازندرانی برای 4 نفر را بصورت کاملا حرفه ای برایتان قرار دادیم تا بتوانید در منزل این آش خوشمزه را که سوغات و از غذاهای محلی مازندران است تهیه کرده و با عزیزانتان میل کنید.

هاوریش کدو

هاوریش نیز یکی از انواع غذاهای محلی مازندران است. کدو یکی از غذاهای اصیل و سنتی استان مازندران است که طرفداران بسیاری دارد و به آسانی نیز تهیه می شود.

این غذا از ترکیب  کدو سبز، جعفری، تخم ‌مرغ، سیر، پیاز، رب گوجه ‌فرنگی، روغن و ادویه‌های مورد نیاز آماده می شود. در ادامه طرز تهیه این غذای فوق  العاده خوش مزه و ساده را به شما آموزش خواهیم داد. با ترفند آشپزی شما بهتر آشپزی خواهید کرد.

طرز تهیه هاوریش کدو مازندرانی برای 3 نفر
طرز تهیه هاوریش کدو مازندرانی برای 3 نفر

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شده است کدو از پایه های ثابت در بعضی از غذاهای مازندرانی است. این غذا ، از انواع غذاهای محلی مازندران است.

در اینجا طرز تهیه هاوریش کدو مازندرانی برای 3 نفر را بصورت کامل و حرفه ای برایتان قرار دادیم تا بتوانید این غذای خوشمزه را برای عزیزانتان در منزل تهیه کرده و میل کنید. آموزش آشپزی در این است که شما بتوانید تجربه خود را در بسیاری از غذاها قوی کرده و اصول آشپزی را در طبخ رعایت کنید.

ملاقورمه

ملاقورمه یکی از انواع غذاهای شمالی استان مازندران و غذاهای محلی مازندران و یکی از خوشمزه ترین و قدیمی ترین خورش های شمالی است که در بین مردم این شهر به خصوص مازندران شهرت خاصی دارد.

این غذا از بادمجان، گوجه‌ فرنگی، جعفری، گشنیز، نعناع، سیر، پیاز داغ، تخم ‌مرغ، آبغوره، روغن، نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین تهیه می‌شود و آماده سازی آن بسیار سریع و ساده می باشد.

در هنگام خرید بادمجان برای این غذا، دقت داشته باشید که بادمجان های تازه خریداری کنید. شما می توانید این غذا را در وعده های شام و ناهار خود، همراه نان یا برنج میل کنید. در ادامه طرز تهیه ملاقورمه را از انواع غذاهای محلی مازندران برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی اصل
طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی اصل

همانطور که ذکر گردید ، خورشت ملاقورمه ، از غذاهای پر طرفدار و از انواع غذاهای محلی استان مازندران است. این غذای خوشمزه طرز تهیه خاص خود را دارد.

در اینجا طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی اصل را برایتان بصورت کاملا حرفه ای قرار دادیم تا بتوانید این غذای خوشمزه را با هنر آشپزی در بخش آموزش آشپزی در منزل برای عزیزانتان تهیه نمایید.

سخن پایانی درباره غذاهای محلی مازندران

غذاهای محلی مازندران یا همان غذاهای شمالی مازندرانی بسیار خوشمزه هستند. راز خوشمزگی این غذا ها در چند نکته است. شما می توانید این نکات را در آشپزی های خود رعایت نمایید.

اینکه شما بتوانید مواد اولیه تازه و ارگانیک تهیه کنید یکی از رموز اصلی در آشپزی است. غذاهای محلی مازندران به این دلیل بسیار خوشمزه هستند که مواد اولیه آنها تازه بوده و در دسترس است.

بسیاری از بومی ها در حیاط خانه خود بسیاری از سبزیجات و صیفی جات تازه را تهیه می کنند. این یکی از نکات اصلی در طعم بینظیر این غذاهاست.

دلیل اصلی دیگر نیز انتخاب مواد اولیه های متفاوت و مناسب در غذاهای محلی مازندران می باشد. مثلا انار در انار بیج. کدو در کهی پلا. و بسیاری از انتخاب های دیگر.

پیشنهاد می کنیم با پخت غذاهای محلی مازندران سفری به استان را در آشپزخانه خود داشته باشد. هرگز از طبخ غذاهای محلی مازندران پشیمان نخواهید شد.

در اینجا انواع غذاهای غذاهای محلی مازندران را برایتان کامل معرفی کردیم. شما می توانید آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه نمایید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *