سبد خرید
طرز تهیه حلوا سارای ترکیه مجلسی خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه حلوا سارای ترکیه مجلسی خوشمزه 4 نفره

امروز با آموزش طرز تهیه حلوا سارای ترکیه که یکی از انواع شیرینی بین الملل است در خدمت شما بزرگواران و همراهان همیشگی سایت آموزش آنلاین آشپزی هستم. با من در ادامه همراه باشید.

معرفی حلوا سارای ترکیه

حلوا یکی از انواع دسرهای شیرین و مقوی است که در سراسر دنیا به ویژه در کشور ترکیه به عنوان عصرانه و در کنار چای و قهوه مورد استفاده قرار می گیرد. ترک ها مهارت خاصی در تهیه انواع حلوا دارند و در فروشگاه های ترکیه می توانید حلواهای متنوعی را مشاهده و خریداری نمایید.

یکی از این حلواها که اگر چه اصالت ترکیه ای دارد اما امروزه در سراسر جهان و با دستور های متنوع تهیه می شود، حلوای سارای ترکیه ای است. این حلوا را میتوان به جرات یکی از خوشمزه ترین حلواهای ترکیه ای دانست که به صورت قالبی تهیه شده و در کنار چای، قهوه و حتی در کنار بستنی قابل سرو است.

سارای ترکی 03
معرفی حلوا سارای ترکیه

مواد لازم برای تهیه این نوع حلوا بسیار ساده و در دسترس است. در واقع حلوا سارای با موادی تهیه می شود که همین الان هم در خانه اکثر ما وجود دارد. بنا براین همین الان دست به کار شوید و یک حلوا سارای بی نظیر ترکیه ای را تهیه نمایید.

می توانید به کمک دستور تهیه حلوا سارای ترکیه که ما در این مقاله برای شما آماده کرده ایم، این حلوای لذیذ را تهیه کنید و در مراسم و میهمانی ها و دور همی های دوستانه خود از خوردن آن در کنار دوستان و اعضای خانواده لذت ببرید.

جدول زمانبندی تهیه حلوا سارای ترکیه

زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 60 دقیقه
زمان اضافی 10 دقیقه
مجموع زمان یک ساعت و نیم
تعداد سرو
مقدار سرو

مواد اولیه برای تهیه حلوا سارای ترکیه

  • آرد سفید : 3 لیوان ( 400 گرم)
  • روغن مایع : یک چهارم لیوان
  • کره : 2 تا 3 قاشق غذا خوری (70 گرم)
  • پودر قند : 1 لیوان
  • پودر هل : 1 قاشق چای خوری
  • پودر زنجبیل : 1 قاشق چای خوری
  • پودر دارچین : 1 قاشق چای خوری

آموزش مراحل تهیه حلوا سارای ترکیه

مرحله اول

آرد را دو بار الک کنید تا گلوله های آن باز شود. یک تابه مناسب برداشته و آرد الک شده را داخل آن بریزید. تابه حاوی آرد را روی اجاق قرار دهید و شعله را روی حرات ملایم تنظیم کنید. آرد را مدام هم بزنید و کامل تفت دهید تا زمانی که بوی خامی آرد گرفته شود. دقت کنید که رنگ آرد نباید اصا تغییر کند.

حتما بخوانید
طرز تهیه دونات کرم دار ترد 12 عددی
آموزش مراحل تهیه حلوا سارای ترکیه
آموزش مراحل تهیه حلوا سارای ترکیه

فقط بوی خامی آرد را با تفت دادن بگیرید.

مرحله دوم

حدود 20 الی 25 دقیقه آرد را روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. پس از این مرحله، مجددا آرد را الک کنید تا در صورتی که حین تفت دادن گلوله هایی در آرد ایجاد شده باشد، از بین رفته و آرد یکدست و نرمی داشته باشید.

مرحله سوم

آرد الک شده را مجددا دورن تابه ریخته و روی اجاق قرار دهید تا آرد کاملا داغ شود. پس از داغ شدن مجدد آرد، کره را درون تابه بیندازید و بلافاصله پس از آب شدن کره روغن را نیز به آرد اضافه کنید. حدود 10 دقیقه دیگر آرد را به همراه کره و روغن تفت دهید.

مرحله چهارم

پس از ده دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید و زمانی که کمی از داغی آرد کم شد، پودر قند را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه پودر هل، پودر دارچین و پورد زنجبیل را نیز به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا به خورد هم بروند. مواد را به مدت 3 الی 4 دقیقه خوب زیر و رو کنید تا کاملا به هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

مواد حلوا سارای را درون قالب های مورد نظر بریزید و با پشت قاشق خوب آن را فشار دهید تا مواد کاملا به هم بچسبند. قالب حلوا را به مدت 3 الی 4 ساعت درون یخچال بگذارید تا حلوا خوب خودش را بگیرد. سپس آن را از داخل یخچال خارج کرده و حلواها را به آرامی از قالب بیرون بیاوریدو در ظرف مناسب بچینید.

می توانید روی این حلوا را با پودر نارگیل و پودر پسته تزئین نموده و درکنار چای و قهوه و حتی بستنی سرو کنید.

نکات مهم در تهیه حلوا سارای

  • برای تهیه حلوا سارای حتما از آرد سفید قنادی استفاده کنید تا  حلوای خوش رنگی داشته باشید.
  • برای طعم دادن به حلوا می توانید از وانیل نیز به جای پودر هل استفاده نمایید.
  • برای تزئین حلوا سارای می توانید از پودر نارگیل و یا پودر پسته استفاده کنید.
  • در صورتی که قالب سیلیکنی در اختیار ندارید می توانید مواد حلوا سارای را در یک ظرف پیرکس مستطیلی شکل بریزید و پس از سرد شدن حلوا، انرا با استفاده از کاتر، به شکل لوزی برش بزنید.
  • برای خوش مزه تر شدن حلوا سارای می توانید کمی پودر بادام به آن اضافه کنید. برای این کار، به همان مقدار که از پودر بادام استفاده می کنید از مقدار آرد سفید کم کنید. زمانی که آرد را مجددا گرم می کنید و درست قبل از اضافه کردن کره به آرد، ابتدا پودر بادام را به آن اضافه کنید و سپس کره و روغت را داخل تابه بریزید.
  • می توانید کره را از قبل آب کنید و همزمان با روغن به آرد اضافه نمایید.
  • می توانید پودر قند را زمانی به آرد اضافه کنید که هنوز روی حرارت است. در این حالت مواد را باید سزیع هم بزنید تا پودر قند نسوزد. پس از اینکه مواد حلوا سارای به انسجام کافی رسید، آن را از روی حرارت بردارید.
  • تزئین حلوا سارای کاملا سلیقه ای است و شما می توانید حلوا سارای دو رنگ نیز تهیه کنید. به این ترتیب که شکلات تخته ای آّب شده در کنار دستتان قرار دهید و درون قالب ابتدا کمی شکلات تخته ای بریزید. پس از اینکه شکلات ها سرد شدند از مواد حلوا سارای روی آن بریزید و با قاشق فشار دهید تا حلوا منسجم شده و به لایه شکلات زیرین هم بچسبد.
  • حلوا سارای را می توانید به مدت یک ماه درون ظرف در بسته نگهداری نمایید.
  • می توانید حلوا سارای خوشمزه را برای سفره های افطاری خود تهیه کنید.
حتما بخوانید
طرز تهیه بستنی وانیلی ساده خانگی 2 مدل

فیلم آموزش حلوا سارای ترکیه

سخن پایانی در طرز تهیه حلوا سارای ترکیه

در اینجا طرز حلوا سارای را برای شما عزیزان در این بخش از آموزش آشپزی بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی تهیه آموزش دادیم . امیدواریم که از این بخش استفاده لازم را برده و حلوا سارای را در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید.

دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)
دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)

به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب جالب بهترین بازی های موبایل برای آشپزی 10 بازی را نیز مطالعه کنید. آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه بیش از 100 شیرینی نوشیدنی های لاغری خانگی گیاهی بیش از 10 نوع و جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند.

سارای ترکی 01
سخن پایانی در طرز تهیه حلوا سارای ترکیه

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood​

طرز تهیه حلوا سارای ترکیه مجلسی خوشمزه 4 نفره -
سارای ترکیه 04

آموزش طرز تهیه حلوا سارای ترکیه مخصوص شهر سارای با ساده ترین روش طرز پخت سارای حلواسی خوشمزه حلوا ترک ساده حلوا قالبی تر حلوا حلوا زنجبیل دارچین حلوا سارای

نوع: شیرینی و دسر

سبک آشپزی: ترکی

کلمات کلیدی: حلوا سارای

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 361

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT1H00M

زمان کل: PT1H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • آرد سفید : 3 لیوان ( 400 گرم)
  • روغن مایع : یک چهارم لیوان
  • کره : 2 تا 3 قاشق غذا خوری (70 گرم)
  • پودر قند : 1 لیوان
  • پودر هل : 1 قاشق چای خوری
  • پودر زنجبیل : 1 قاشق چای خوری
  • پودر دارچین : 1 قاشق چای خوری

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *