سبد خرید
طرز تهیه سوپ شیر رستورانی 4 نفره دستور سرآشپز

طرز تهیه سوپ شیر رستورانی 4 نفره دستور سرآشپز

به طرز تهیه سوپ شیر خوش آمدید. سلام به همراهان همیشگی روزتون بخیر خوشحالم که با آموزش امروز همراه ما هستید . سالیان سال راهب های سوئیسی در زیر زمین های کلیسا ها سوپ شیر را تهیه و با آن از مردم بی بضاعت پذیرایی می کردند. امروز با آموزش این سوپ خوشمزه به من افتخار همراهی با خودتان را هدیه کنید. بهترین دستور برای به طرز تهیه سوپ شیر در اینجا برای شما عزیزان تدارک دیده شده است.

معرفی سوپ شیر

سوپ شیر یکی از سوپ های پر طرفدار و پر مصرف در میان مردم سراسر دنیاست. این سوپ معروف چند نوع دستور تهیه داشته و با مواد مختلفی قابل تهیه است. معروفترین نوع سوپ شیر، سوپی است که با جو پرک یا جو پوست کنده و خامه تهیه می شود.

البته این نوع سوپ به دلیل دارا بودن کالری زیاد، مورد استقبال برخی افراد قرار نمی گیرد به ویژه افرادی که دارای رژیم غذایی لاغری هستند و تمایل دارند تا با کاهش وزن به وزت ایده آل خود برسند.

معرفی سوپ شیر
معرفی سوپ شیر

از سوی دیگر می توان این سوپ را به دلیل دارا بودن غذاهای گروه لبنیات و سبزیجات، غذایی مناسب برای کودکان و مادران باردار و افرادی که در دوران نقاهت بیماری به سر می برند دانست ( به شرطی که منع مصرف غذاهای چرب و پر کالری نداشته باشند.) در ادامه به طرز تهیه سوپ شیر را خواهیم آموخت.

طرز تهیه سوپ شیر

جدول زمانبندی در طرز تهیه سوپ شیر

زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت یک ساعت
زمان اضافی 5 دقیقه
مجموع زمان یک ساعت و نیم
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو

مواد اولیه برای تهیه سوپ شیر

  • شیر : نیم لیتر
  • قارچ : 250 گرم
  • سینه مرغ : نصف یک سینه کامل
  • جو پرک : 100 گرم
  • هویج : 1 عدد متوسط
  • پیاز : 1 عدد متوسط
  • آبلیمو : 1 قاشق غذا خوری
  • جعفری : 1 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه و زرد چویه : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم

آموزش مراحل کار در طرز تهیه سوپ شیر

آموزش مراحل کار در طرز تهیه سوپ شیر
آموزش مراحل کار در طرز تهیه سوپ شیر

مرحله اول

پیاز را پوست بگیرید و بشویید. سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید و به همراه گوشت مرغ، نمک و زرد چوبه و 4 لیوان آب درون یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید سپس شعله را روی درجه متوسط قرار دهید تا مرغ آرام آرام بپزد.

زمانی که مرغ پخت و تنها به اندازه 2 لیوان آب در قابلمه باقی مانده بود شعله را خاموش کنید و مرغ را از درون آب خارج و ریش ریش کنید. آب مرغ را از صافی رد کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

هویج ها را شسته و پوست بگیرید. می توانید هویج ها را به صورت نگینی ریز خورد کنید و با یا رنده درشت رنده کنید.

هویج خورد شده را به همراه جو پرک به قابلمه ای که آب مرغ در آن است اضافه کنید و قابلمه را روی حرات ملایم قرار دهید تا آرام آرام بجوشد. در این مرحله باید سوپ را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید چون جو پرک زود ته می گیرد.

مرحله سوم

پس از اینکه جو پرک پخت و لعاب انداخت، مرغ ریش ریش شده را به همراه شیر به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد سوپ حدود 30 دقیقه به آرامی بجوشد تا شیر کاملا به خورد بقیه مواد برود.

حتما بخوانید
طرز تهیه سوپ رشته رستورانی 4 نفره

مرحله چهارم

در این فاصله قارچ ها را شسته و پس از خشک کردن، به صورت ورقه ای خورد کنید. مقداری کره درون ماهیتابه ریخته و قارج ها را به آن اضافه کنید. شعله را زیاد کنید تا قارچ ها آب نیندازند. برای جلوگیری از تیره شدن قارچ ها، حین تفت دادن قارچ ها، آبلیمو را به آن اضافه کنید.

قارچ ها را به طور کامل تفت دهید و سپس آن را به قابلمه سوپ اضافه کنید. همزمان با اضافه کردن قارچ ها، نمک و فلفل سیاه را نیز به سوپ اضافه کنید.

مرحله پنجم

این مرحله آخر در به طرز تهیه سوپ شیر است. کمی صبر کنید تا سوپ جا بیفتد و شعله را خاموش کنید. سوپ آماده شده را درون ظرف مناسب بریزید و با جعفری خورد شده تزئین کنید.

نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر

نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر
نکات مهم در طرز تهیه سوپ شیر
  • سوپ شیر از آن دسته سوپ هایی است که بلافاصله سفت می شود. در صورتی که سوپ شما سفت شد نگران نباشید. می توانید مقداری شیر به سوپ اضافه کنید و بلافاصله پس از به جوش افتادن سوپ شعله را خاموش کنید.
  • در صورتی که شیر به سوپ اضافه می کنید دوباره مقدار نمک و فلفل سوپ را بچشید و در صورت لزوم کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
  • اگر بخواهید سوپ شیر مجلسی تهیه کنید می توانید مقداری خامه به آن اضافه کنید. برای این کار، زمانی که سوپ داغ است خامه را داخل سوپ نریزید زیرا خامه میبرد و ظاهر سوپ شما خراب می شود. کمی از سوپ را درون یک کاسه جداگانه بریزید و خامه را درون آن به طور کامل حل کنید. سپس آن را درون قابلمه سوپ ریخته و مواد را هم بزنید.
  • اگر می خواهید در هنگام اضافه کردن شیر به سوپ، شیر درون سوپ نبرد، قلب از اضافه کردن شیر، آن را از داخل یخچال خارج کنید تا  به دمای محیط برسد و سپس آن را به قابلمه سوپ اضافه کنید.
  • هرگز به سوپ شیر در هنگام طبخ آبلیمو اضافه نکنید پون باعث بریده شدن شیر خواهد شد. آبلیمو را در کنار سوپ و بر سر سفره قرار دهید تا اگر کسی تمایل داشت از آن استفاده کند.
  • در صورت تمایل می توانید مرغ را از دستور تهیه سوپ شیر حذف کنید اما مرغ باعث خوشمزه تر شدن سوپ شیر می شود.
  • بهتر است برای حفظ رنگ سوپ شیر از فلفل سفید استفاده کنید.
  • برای اینکه سوپ شیر شما لعاب بیشتری داشته باشد می توانید یک عدد سیب زمینی رنده شده داخل سوپ بریزید. یا اینکه 2 قاشق غذاخوری آرد را درون شیر حل کرده و به سوپ اضافه کنید.

فیلم طرز تهیه سوپ شیر

فواید و خواص سوپ شیر

  • سوپ شیر یک غذای غنی از کلسیم است و نقش به سزایی در استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد به ویژه برای کودکان.
  • مقادیر بالای فیبر موچود در سوپ شیر موجب می شود تا این غذا یک ماده غذایی موثر در رفع مشکلات گوارشی و جلوگیری از سرطان روده باشد.

تاریخچه سوپ شیر

بعد از مطالعه طرز تهیه سوپ شیر اکنون نوبت دانستن تاریخچه سوپ شیر است. سوپ شیر یکی از غذاهای اصیل سوئیس بوده و در تاریخ مردم سوئیس نماد صلح است. سالیان سال راهب های سوئیسی در زیر زمین های کلیسا ها این سوپ را تهیه می کردند و مردم فقیری که برای یافتن غذا با مشکل مواجه بودند و برای تهیه غذا به کلیسا ها هجوم کی بردند با یک کاسه سوپ شیر از سوی راهب ها پذیرایی می شدند.

حتما بخوانید
طرز تهیه ساندویچ مرغ و ذرت برای 1 نفر

این سوپ سوئیسی در ابتدا تنها از ترکیب ساده شیر و نان تهیه می شد اما به مرور زمان، و از زمانی که تهیه این سوپ به عهده آشپزها قرار گرفت، سبزیجات و ترکیبات دیگر برای تهیه آن مورد استفاده قرار گرفتند و در نهایت سوپ شیری که امروزه مردم جهان آن را می شناسند به جهان معرفی شد.

سوپ شیر اولین بار زمانی پخته و مورد استفاده قرار گرفت که حدود 500 سال پیش، دو قوم سوئیسی که به دنبال غذا به سمت یک منطقه هجوم برده بودند در یک دشت به هم رسیدند. زمانی که این دو قوم به هم رسیدند چیزی به جز شیر و نان در اختیار نداشتند. پس با کمک به یکدیگر و با به اشتراک گذاشتن مواد غذایی خود توانستند اولین سوپ شیر را تهیه و مردم خود را از گرسنگی نجات دهند. از آن زمان به بعد آن مرتع و دشت را مرتع سوپ شیر نامگذاری کردند.

به همین دلیل است که سوپ شیر به عنوان نماد صلح و دوستی در تاریخ سوئیس به ثبت رسیده است. گفته می شود هنوز هم زمانی که سیاستمداران و کنسول های سوئیسی با اختلافات سیاسی مواجه می شوند، در جلسات سوپ شیر سرو می کنند.

سخن پایانی در طرز تهیه سوپ شیر

امیدواریم از آموزش طرز تهیه سوپ شیر بوده باشید. سعی شده که بهترین روش کار را در طرز تهیه سوپ شیر برای شما تهیه کنیم. با مطالعه این دستور غذا شما به راحتی می توانید یک سوپ طرز تهیه سوپ شیر تهیه نمایید. همچنین میتوانید طرز تهیه انواع سوپ و طرز تهیه انواع غذای بیماران و لیست غذای دیابتی ها را مطالعه کنید.

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمئن باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی بهترین ها را برای شما عزیزان تهیه کرده است. اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

تهیه شده در :‌ سایت آشپزی  1TouchFood

طرز تهیه سوپ شیر رستورانی 4 نفره دستور سرآشپز
milk01

آموزش طرز تهیه سوپ شیر مجلسی خوشمزه با دستور تهیه عالی با قارچ و خامه سوپ شیر و قارچ و هویج سوپ رستورانی با قوام عالی مناسب بیماران با بهترین طرز تهیه سوپ شیر

نوع: پیش غذا

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: طرز تهیه سوپ شیر

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 175

زمان آماده سازی: PT0H10M

زمان پخت و پز: PT1H00M

زمان کل: PT1H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • شیر : نیم لیتر
  • قارچ : 250 گرم
  • سینه مرغ : نصف یک سینه کامل
  • جو پرک : 100 گرم
  • هویج : 1 عدد متوسط
  • پیاز : 1 عدد متوسط
  • آبلیمو : 1 قاشق غذا خوری
  • جعفری : 1 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه و زرد چویه : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم

راهنمای دستورالعمل: در این دستور پخت، طرز تهیه سوپ شیر را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه طرز تهیه سوپ شیر، آن را بصورت حرفه ای و در منزل برای عزیزانتان طبخ کنید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *