سبد خرید
طرز تهیه نان همبرگر خانگی خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه نان همبرگر خانگی خوشمزه 4 نفره

با آموزش طرز تهیه نان همبرگر خانگی در خدمتتان هستیم. قطعا با اعتماد به نفس می توانید نان همبرگر بی نظیر مشابه نمونه های بازاری آن را در منزل تهیه نمایید. با ما همراه باشید

معرفی نان همبرگر

نان همبرگر یکی از نان های فانتزی و حجیم است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. نان همبرگر به خاطر استفاده از موادی مانند تخم مرغ و شکر، نسبت به نان فانتزی معمولی از نظر دارا بودن مواد مغذی، غنی تر بوده و برای انواع ساندویچ ها قابل استفاده است.  شما میتوانید نان همبرگر را خریداری کنید اما با تهیه آن در منزل هم از سلامت نان همبرگر خود مطمئن تر هستید و هم اینکه از خوردن نان دست پخت خودتان لذت خواهید برد.

دوره آموزش حرفه ای نان و شیرینی پزی
دوره آموزش حرفه ای نان و شیرینی پزی

تهیه نان همبرگر نیز مانند سایر نان ها کاری بسیار ساده است و با رعایت برخی نکات ساده، می توانید یک نان همبرگر عالی در منزل تهیه کنید. شما می توانید در تهیه نان همبرگر به جای آب از شیر استفاده کنید تا ارزش غذایی آن بیشتر شود.

تاریخچه نان همبرگر

در طول تاریخ، نان یکی از اصلی ترین و رایج ترین رکن غذایی همه انسان ها بوده و هست. افراد زیادی با توجه به سلایق و ذائقه های مختلف، اقدام به پخت نان هایی با ترکیب و شکل های متفاوت کرده اند، که برخی از آنها بیشتر رواج پیدا کرده و در سراسر جهان پخت و مصرف می شوند. می توان گفت به اندازه تمام فرهنگ ها در تمام دنیا، انواع نان وجود دارد که با استفاده از مواد مختلف و با دستورهای گاهی متفاوت طبخ می شوند.

همبرگر 03
تاریخچه نان همبرگر

از نان های سنتی که بگذریم، نان های فانتزی که اولین بار از قرن 18 در اروپا، پخت آن ها شروع شد، از تنوع بالایی برخوردار بوده و حتی برخی از انها، با توجه به ترکیبشان،  موارد مصرف خاص خود را دارند. نان همبرگر یکی از انواع نان فانتزی است که به دلیل شکل گردی که دارد اکثرا برای تهیه ساندویچ همبرگر مورد استفاده قرار می گیرد اما برای تهیه سایر ساندویچ ها نیز می توان از آن استفاده کرد.

اگر شما هم به مصرف ساندویچ و همبرگر علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما این است که  نان همبرگر را خودتان در منزل تهیه کنید. با ما همراه باشید تا با نحوه پخت این نان ساده و پر کاربرد آشنا شوید.

جدول زمانبندی تهیه نان همبرگر

زمان آماده سازی 120 دقیقه
زمان پخت 30 دقیقه
زمان اضافی 10 دقیقه
مجموع زمان 160 دقیقه
تعداد سرو 10 نفر
مقدار سرو تک نفره

مواد اولیه برای تهیه نان همبرگر

  • نمک : 1 قاشق چایخوری
  • شکر : 3 قاشق غذا خوری
  • کره آب شده : ½ فنجان
  • تخم مرغ کامل : 1 عدد
  • زرده تخم مرغ ( برای رومال) : 1 عدد
  • پودر مخمر : 2 قاشق غذا خوری
  • ارد سفید (آرد نان بربری) : 4 فنجان
  • شیر : 1 و ½ پیمانه
  • کنجد (برای روی نان ها) : به مقدار لازم

آموزش مراحل تهیه نان همبرگر

مرحله اول

ابتدا شیر را درون یک قابلمه کوچگ بریزید و روی اجاق قراردهید تا کمی گرم شود. شیر نباید بجوشد فقط مقدار گرمای آن باید به حدی باشد که وقتی انگشت کوچک خود  را درون شیر قرار می دهید، انگشت شما را نسوزاند. پس از گرم شدن شیر، اجاق را خاموش کنید.

همبرگر 02
آموزش مراحل تهیه نان همبرگر

شیر را درون یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی بریزید و خمیر مایه و نیمی از شکر را به آن اضافه کنید. مواد را هم نزنید. یک بشقاب روی ظرف قرار داده و اجازه دهید تا خمیر مایه به مدت 15 دقیقه، در محیطی گرم عمل بیاید.

حتما بخوانید
طرز تهیه شنیسل مرغ خانگی خوشمزه برای 6 نفر

مرحله دوم

آرد را 3 بار الک کنید و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. در ظرفی بزرگتر کره آب شده، نمک و تخم مرغ را به خوبی با هم مخلوط کرده و مخمر عمل آمده را به ان ها اضافه کنید. شکر باقیمانده را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم

آرد الک شده را به تردیج به مخلوط مخمر اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید. تا زمانی که خمیر شما کمی جمع شود. از این مرحله به بعد، خمیر را با دست ورز دهید. تا زمانی به مواد آرد اضافه کنید که خمیر شما دیگر به دستتان نچسبد. زمانی که دیگر خمیر به دستتان نچسبید آن را از داخل ظرف خارج کنید و روی میز کار به مدت حدود 7 تا 10 دقیقه، خوب ورز دهید. تا زمانی که  خمیری صاف و یکدست داشته باشید.

مرحله چهارم

خمیر به دست آمده را به صورت یک چانه بزرگ جمع کنید و درون یک ظرف چرب شده قرار دهید. روی ظرف را سلفون بکشید و اجازه دهید تا خمیر شما به مدت 1 ساعت در یک محیط گرم استراحت کرده و حجمش دو برابر شود. پس از اینکه زمان استراحت اول خمیر به پایان رسید، دوباره خمیر را کمی ورز بدهید تا پف خمیر بخوابد.

مرحله پنجم

خمیر را روی میز کار منتقل و  آن را به صورت گرد در بیاورید. با استفاده از کاردک نانوایی، یا به هر وسیله دیگر، خمیر را به قطعات کوچک 80 تا 100 گرمی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت چانه های کوچک، درون سینی فر که از قبل چرب کرده بوداید، قرار دهید. روی خمیر ها را یک پارچه نخی نمناک بکشید و اجازه دهید تا به مدت 15 الی 20 دقیقه برای بار دوم استراحت کند.

در فاصله استراحت مرحله دوم خمیر، فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه دهید تا کامل گرم شود. پس از گذشتن زمان دوم استراحت خمیر، زرده تخم مرغی را که برای رومال کنار گذاشته بودید کامل با استفاده از چنگال هم بزنید تا از حالت لختی خارج شود. با استفاده از برس مخصوص، زرده تخم مرغ را به آرامی روی نان ها بزنید و روی هر کدام مقداری کنجد بپاشید.

نان ها را داخل فر قرار داده و بگذارید تا به مدت 15 الی 20 دقیقه بپزند. زمانی که زیر نان ها طلایی شد، شعله بالایی فر (گریل) را روشن کنید تا روی نان ها نیز طلایی شود. پس از پخت کامل نان ها، سینی را از داخل فر خارج کنید و اجازه دهید تا نان ها کاملا سرد شوند. می توانید نان همبرگر را داخل سبد های نان قرار داده و بر سر سفره قرار دهید و یا اینکه به صورت ساندویچ آماده سرو نمایید.

نکات مهم در تهیه نان همبرگر

پختن نان نان همبرگر در منزل کاری ساده است به شرط ان که نکات مربوط به پخت نان را رعایت کنید.

همبرگر 01
نکات مهم در تهیه نان همبرگر

در صورتی که برخی از این نکات رعایت نشوند، نان شما حجم و کیفیت خوبی نخواهد داشت. برخی نکات مهم در پخت انواع نان فانتزی و به ویژه نان همبرگر عبارتند از:

  • هر چقدر کیفیت آرد شما بهتر باشد، در نهایت نان نان همبرگر با کیفیت تری خواهید داشت.
  • میزان آرد تعیین شده در دستور، تقریبی است و مقدار ارد مورد استفاده با توجه به نوع آرد مصرفی شما، ممکن است مقداری کم و زیاد شود. مسئله مهم در مقدار ارد مصرفی، این است که خمیر به دست نچسبد. اگر مقدار آرد بیشتری استفاده کنید خمیر شما سفت شده و نان همبرگر شما حالت اسفنجی و نرم نخواهد داشت.
  • در صورتی که نمی توانید خمیر را به مدت طولانی ورز دهید، میتوانید آن را حدود 80 تا 100 بار بلند کرده و روی میز کار بکوبید.
  • برای اینکه بافت خمیر و در نهایت نان شما خوب باشد، خمیر را حتما چانه کنید.
  • یکی از نکات بسیار مهم در داشتن یک نان همبرگر اسفنجی و باکیفیت، استفاده از مخمر تازه و سالم است. برای این که از سلامت مخمر خود مطمئن باشید بهترین راه این است که از نانوایی مخمر تهیه کنید.
  • برای پخت انواع نان می توانید از انواع آرد استفاده کنید. آرد را می توانید به همراه مخمر از نانوایی تهیه کنید.
  • می توانید از آرد سبوس دار برای تهیه نان استفاده کنید اما دقت کنید که این نوع به دلیل دارا بودن سبوس نسبت به سایر آرد ها سنگین تر بوده و نان شما کمی فشرده تر خواهد شد.
  • برای تهیه نان های فانتزی و حجیم، بهتر است از آرد سفید سبک استفاده کنید.
  • برای اینکه نان همبرگر شما در هنگام پخت، خشک نشوند، همزمان با روشن کردن فر یک ظرف آب جوش درون فر قرار دهید تا بخار آب در فضای داخلی فر بپیچد و مانع خشک شدن نان همبرگر ها شود.
  • می توانید برای تزیین روی نان ها، به جای کنجد از مغز افتابگردان و یا سیاهدانه استفاده کنید.
  • برای خوش طعم تر شدن نان همبرگر می توانید کمی فلفل قرمز به خمیر آن اضافه کنید. برای این کار فلف قرمز را همراه با تخم مرغ و کره به مواد خمیر اضافه کنید.
  • برای اینکه خمیر شما خوب عمل بیاید، بهتر است در مدت زمان استراحت اول، ظرف حاوی خمیر را درون یک پتو بپیچید.
  • شکر صرفا برای عمل آمدن خمیر مایه به کار می رود. مقدار زیاد شکر موجب غیر فعال شدن خمیر مایه خواهد شد.
  • برای داشتن یک نان همبرگر خوب و یا کیفیت، تناسب مواد اولیه را رعایت نمایید.
حتما بخوانید
طرز تهیه نان سایا ترکیه برای 4 نفر

سخن پایانی در طرز تهیه نان همبرگر

امیدواریم از آموزش نان همبرگر خانگی راضی بوده و بتوانید یک نان نان همبرگر بینظیر تهیه نمایید. طرز تهیه انواع نان بسیار خواندنی هستند. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ را مطالعه کنید.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان. اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید. با آرزوی آشپزی عالی برای شما

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood​

طرز تهیه نان همبرگر خانگی خوشمزه 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
همبرگر 04

آموزش طرز تهیه نان همبرگر فرانسوی با شیر و بدون شیر پفکی مشابه نان همبرگر مک دونالد با دستور پخت عالی اسفنجی در منزل بدون فر با رومال و کنجد با طعم بینظیر فوری

نوع: انواع نان

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: نان همبرگر

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 140

زمان آماده سازی: PT2H00M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT2H40M

اجزاء دستورالعمل:

  • نمک : 1 قاشق چایخوری
  • شکر : 3 قاشق غذا خوری
  • کره آب شده : ½ فنجان
  • تخم مرغ کامل : 1 عدد
  • زرده تخم مرغ ( برای رومال) : 1 عدد
  • پودر مخمر : 2 قاشق غذا خوری
  • ارد سفید (آرد نان بربری) : 4 فنجان
  • شیر : 1 و ½ پیمانه
  • کنجد (برای روی نان ها) : به مقدار لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش نان همبرگر حرفه ای را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این نان خوشمزه و یادگیری رسپی آن شما می توانید به راحتی نان همبرگر را در منزل تهیه کرده و همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *