سبد خرید
طرز تهیه کوردن بلو خانگی خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه کوردن بلو خانگی خوشمزه 4 نفره

امروز با آموزش طرز تهیه کوردن بلو که یک غذای ساده و سریع است در خدمت شما هستیم. این غذا به دلیل ظاهری که دارد می تواند مورد توجه اعضای خانواده شما قرار گیرد پس همراه ما باشید و کوردن بلو را در منزل تهیه نمایید.

معرفی کوردن بلو

کوردن بلو یکی از غذاهای پرطرفدار و بسیار خوشمزه بین المللی می باشد که اصالت آن به اروپا برمی گردد. این غذا در حقیقت نوعی فست فود است که شباهت بسیار زیادی به شنیسل دارد و طرز تهیه آن در منزل بسیار ساده است. کوردن بلو از ترکیب سینه مرغ، ژامبون، تخم مرغ، آرد سوخاری، پنیر پیتزا و ادویه جات تهیه می شود.

این غذای خوشمزه در زبان فرانسوی به معنای روبان آبی است اما در آشپزی به آن گوشت مرغی گفته می شود که در بین آن ژامبون و پنیر پیتزا وجود دارد.

معرفی کوردن بلو
معرفی کوردن بلو

برای تهیه کوردن بلو معمولاً از سینه مرغ استفاده می شود. البته باید اشاره کرد که کوردن بلو انواع مختلفی دارد که آن را هم با گوشت مرغ و هم با گوشت قرمز طبخ می کنند. این غذا به صورت منجمد و آماده در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها یافت می شود اما بهتر است آن را در منزل تهیه کنید تا از سالم بودن کوردن بلو خود مطمئن شوید.

کوردن بلو به سرعت آماده می شوند و به دلیل ظاهر جذابی که دارد، می تواند تبدیل به یک وعده عالی برای مهمانی ها و دورهمی های شما شود.

تاریخچه کوردن بلو

کوردن بلو در حقیقت نوعی شنیسل پر شده از پنیر و ژامبون است که دستور پخت آن اولین بار در سال ۱۹۴۹ در یک کتاب آشپزی سوئیسی دیده شده است. داستان جالبی درباره پیدایش این غذا وجود دارد به این صورت که در اوایل قرن نوزدهم دو گروه بزرگ از مردم به صورت همزمان در یک رستوران حاضر شدند و ادعا می کردند که هر دو گروه میز رزرو کرده اند.

دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای
دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای

به دلیل اینکه در آن زمان آشپز قادر به تهیه کردن مقدار گوشت کافی برای هر دو گروه نبود و همچنین میخواست از هرج و مرج به وجود آمده در رستوران جلوگیری کند، ایده ای به شکل برش دادن شنیسل ها به صورت نازک و پر کردن آن ها با ژامبون و پنیر قبل از سرخ کردن به ذهنش رسید. صاحب رستوران از ایده ای که به ذهنش رسیده بود بسیار خوشحال بود، زیرا با این کار می توانست هر دو گروه را سیر و راضی کند.

بلو 02
تاریخچه کوردن بلو

در زبان انگلیسی به یک آشپز یا فرد ماهر که در زمینه کاری خود از مهارت بالایی برخوردار باشد کوردن بلو گفته می‌ شود. به همین دلیل اسم این غذا به دلیل هوش و مهارت آشپز در منوی رستوران کوردن بلو نام گرفت. با گذشت زمان دستور پخت کوردن بلو در بین مردم پخش شد و این غذا به یک انتخاب عالی برای وعده های روزانه مردم تبدیل شد.

جدول زمانبندی طرز تهیه کوردن بلو

زمان آماده سازی 80 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان 100 دقیقه
تعداد سرو 2 نفر
مقدار سرو

مواد اولیه برای طرز تهیه کوردن بلو

  • ۱ عدد سینه مرغ
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۵ ورقه ژامبون مرغ یا گوشت
  • ۱ پیمانه آرد سفید
  • ۱ پیمانه آرد سوخاری
  • ۲ قاشق غذاخوری سس خردل
  • پنیر ورقه ای گودا به میزان لازم
  • آبلیمو به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • پودر سیر و پودر آویشن به میزان لازم
حتما بخوانید
طرز تهیه سوپ تره فرنگی فرانسوی برای 6 نفر

آموزش مراحل در طرز تهیه کوردن بلو

مرحله اول : آماده سازی مرغ

در مرحله اول ابتدا سینه های مرغ را شسته و با کمک یک چاقو استخوان های آن را جدا کنید و سینه مرغ را به صورت فیله درآورید. سپس سینه مرغ را به چند قسمت مساوی تقسیم کرده و روی آن یک کیسه کشیده و با کمک بیفتک کوب خوب آن را بکوبید تا سینه های مرغ کاملاً نازک و پهن شوند.

مرحله دوم : رول کردن مرغ ها

برش های مرغ را به نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، آبلیمو و سس خردل آغشته کنید تا خوب طعم بگیرد. یک ورقه سلفون را روی سطح کار بکشید و یک تکه مرغ را روی آن قرار دهید. سپس یک ورق ژامبون و یک عدد پنیر ورقه ای داخل مرغ گذاشته و آن را با کمک سلفون جوری که مواد کاملا فشرده شوند، لوله کنید. این کار را با باقی مواد انجام داده و مرغ های آماده شده را به مدت حداقل ۶۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم : سرخ کردن

سه ظرف مناسب انتخاب کرده و در ظرف اول تخم مرغ ها را شکسته و با کمک همزن دستی یا چنگال آن را خوب هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند. در ظرف دوم آرد را همراه کمی نمک و آویشن با یکدیگر مخلوط کرده و کنار بگذارید. در ظرف آخر آرد سوخاری بریزید و کنار بگذارید.

بلو 01
آموزش مراحل در طرز تهیه کوردن بلو

بعد از گذشته یک ساعت، رول های مرغ را از یخچال خارج کرده و سلفون های آن را باز کنید. سپس هر کدام از رول ها را به ترتیب در آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری قرار داده تا کاملا آغشته به مواد شوند. در یک قابلمه مناسب روغن ریخته و کمی صبر کنید تا روغن خوب داغ شود.

سینه های مرغ را داخل قابلمه قرار داده تا  کاملا طلایی رنگ  و سرخ شوند. روغن اضافی کوردن بلورها را با کمک یک دستمال بگیرید و آن ها را سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کوردن بلو

  • شما می توانید طبق سلیقه خود به جای پنیر ورقه ای از پنیر پیتزا استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که رول های مرغ را باید محکم بپیچید تا هنگام سرخ کردن ظاهر غذا خراب نشود‌. شما می ‌توانید بعد از رول کردن مرغ ها، یک عدد خلال دندان روی آن ها بزنید تا خوب رول شوند و شکل بگیرند.
  • توجه داشته باشید برای اینکه مرغ شما هنگام کوبیده شدن سوراخ و پاره نشود، بهتر است آن را کمی خیس کنید و از قسمت داخلی گوشت به آن ضربه بزنید.
  • بهتر است برای تهیه کوردن بلو از پودر سوخاری درشت استفاده کنید زیرا بافت این غذا بعد از سرخ شدن بهتر خواهد شد.
  • شما می‌ توانید کوردن بلو را داخل فر و بدون روغن نیز تهیه کنید؛ به این صورت که ابتدا فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و داخل یک سینی فویل قرار دهید. رول های مرغ را روی سینی فر قرار داده و با کمک یک برس آشپزی کمی روغن روی آن ها بزنید. سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده قرار داد و صبر کنید تا مرغ ها کاملا مغزپخت شده و رنگ آن ها طلایی شود.
  • برای اینکه رنگ و عطر مرغ شما بیشتر شود می توانید قبل از قرار دادن ژامبون و پنیر، کمی زعفران دم کرده روی مرغ ها بریزید.
  • می‌ توانید از کوردن بلو به عنوان یک فینگرفود ساده نیز استفاده کنید. برای اینکار لازم است سینه های مرغ و ژامبون ها را در ابعاد کوچکتر خرد کنید و آن ها را حدود ۳۰ دقیقه قبل از سرو کردن، سرخ کنید.
  • برای اینکه کوردن بلو کاملاً مغز پخت شود، بهتر است آن را در روغن زیاد سرخ کنید.
حتما بخوانید
شير پلو

خواص کوردن بلو

سینه مرغ منبع کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند فسفر، پروتئین، سلنیوم، نیاسین ویتامین b6 و b3 می باشد. سینه مرغ دارای پروتئین بسیار بالا و کالری کمی است و به همین دلیل مصرف آن می تواند باعث احساس سیری در طول روز شود و از پرخوری افراد جلوگیری کند.

همچنین سینه مرغ انرژی لازم برای فردا را در طول روز فراهم می‌ کند و به عضله سازی برای بدنسازان و ورزشکاران کمک چشمگیری می‌کند. ویتامین b3 موجود در این ماده غذایی دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد و از بروز بیماری آلزایمر در افراد جلوگیری می‌کند.

سخن پایانی

کوردن بلو را داغ سرو کنید و بهتر است با سس گوجه فرنگی یا هر نوع سسی که دوست داشتید سرو کنید. همانطور که بیان گردیده است کوردن بلو ولی یک فینگرفود خوشمزه و خوش طعم است.

حتما سعی کنید از مواد اولیه تازه و ارگانیک استفاده کنید. علی الخصوص سبزیجات و صیفی جات. مواد اولیه تازه و ارگانیک باعث می شود که هم کیفیت غذای شما بالا باشد و هم اینکه طعم بینظیری به غذای شما می دهد.حتما سعی کنید از ظروف خاص برای سرو این غذای خوشمزه استفاده کنید. به تنوع رنگ ها دقت کنید و واز صیفی جات نیز کنار سینی حتما استفاده کنید.

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمین باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی

طرز تهیه کوردن بلو خانگی خوشمزه 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
بلو 04

آموزش طرز تهیه کوردن بلو خوشمزه خانگی 4 نفره رستورانی کوردن بلو با مرغ چرخ کرده با سوسیس فوری در منزل رول شده حرفه ایی بازاری تصویری بهترین دستور تهیه کوردنبلو

نوع: فینگر فود

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: کوردن بلو

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 190

زمان آماده سازی: PT1H20M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT1H40M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۱ عدد سینه مرغ
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۵ ورقه ژامبون مرغ یا گوشت
  • ۱ پیمانه آرد سفید
  • ۱ پیمانه آرد سوخاری
  • ۲ قاشق غذاخوری سس خردل
  • پنیر ورقه ای گودا به میزان لازم
  • آبلیمو به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • پودر سیر و پودر آویشن به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش کوردن بلو را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این غذای خوشمزه و یادگیری رسپی آن شما می توانید به راحتی آن را در منزل غذای کرده و همراه خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *