سبد خرید
طرز تهیه ناگت مرغ خانگی خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی خوشمزه 4 نفره

امروز با طرز تهیه ناگت مرغ خانگی در خدمت شما هستیم. این غذای خوشمزه و فوری مورد علاقه کودکان نیز می باشد. امیدواریم که با آموزش و تهیه این غذا در منزل علاوه بر تهیه یک غذای سالم نظر کودکان دلبندتان را نیز تامین کنید. با ما همراه باشید.

معرفی ناگت مرغ

ناگت مرغ از محصولات غذایی نیمه آماده می باشد که از تکه های چرخ شده گوشت مرغ که استخوان آن به طور کامل گرفته شده است تشکیل شده که آن را درون پودر نان و یا مقداری تخم مرغ و زعفران می غلتانند و به صورت نیمه سرخ شده و یا نیمه پخته تبدیل می کنند و سپس آن را به صورت یخ زده در رستوران ها، مغازه‌ها و فروشگاه های سراسر کشور برای مصارف غذایی به فروش می‌رساند.

دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای
دوره آموزشی فینگرفود حرفه ای

این غذا یک غذای نیمه آماده و بسیار فوری برای افرادی است که امکان صرف وقت زیاد برای تهیه ناهار و یا شام را ندارند.این غذا به صورت یک غذای فوری و به صورت فینگر فود در اکثر رستوران ها و فست فودها موجود است و طرفداران خاص خود را دارد. یخ زده این غذا نیز جهت مصارف خانگی و نگهداری طولانی مدت مورد استفاده قرار می گیرد.

ناگت مرغ عمدتا در گروه غذاهای بسیار چرب و جزو گروه ناسالم قرار می گیرد که از عضله چربی و بافت های گوشتی تشکیل شده است. این غذا از غذاهای مورد علاقه جوانان و کودکان می باشد که آن را به صورت خالی و یا با نان و گوجه و خیار شور میل می کند.

تاریخچه ناگت مرغ

ناگت مرغ این غذای محبوب در سال ۱۹۵۰ میلادی توسط شخصی به نام سی بیکر از دانشمندان علوم غذایی که تحصیل کرده دانشگاه تحقیقاتی کرنل نیویورک بود برای اولین بار تهیه شد. آقای سی بیکر و همراهانش نام این غذا را که از تکه های مرغ که به صورت لقمه بوده و آغشته به خمیر بود و قابلیت سرخ شدن در روغن داشت، چیکن کرایسپ نامیدند.

از مشکلاتی که در صنعت غذایی آن زمان وجود داشت این بود که در آن زمان نمی توانستند گوشت را به صورت چرخ کرده بدون یک پوشش خمیری شکل و به صورت سرخ و یا منجمد شده برای مدت طولانی نگهداری کنند.

مرغ 02
تاریخچه ناگت مرغ

ولی آقای رابرت سی بیکر موفق شد که در آن زمان گوشت چرخ کرده مرغ، گوسفند، گوساله و یا خوک را با ترکیب با سرکه و غلات و پودر شیر و مقداری نمک به صورت ماده ای خمیری شکل در بیاورد و سپس آنها را در تخم مرغ بغلتاند و مجدداً آن را در غلات غلت داده و آن را به صورت یخ زده تبدیل کند. این محصول همان ناگتی بود که وی اختراع کرده بود.

از آن زمان به بعد بسته به ذائقه متفاوت افراد کشورهای مختلف، با اضافه کردن ادویه های مختلف به آن ناگت های مختلف با طعم های مختلف را تهیه کردند.

جدول زمانبندی طرز تهیه ناگت مرغ

زمان آماده سازی 30 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
زمان اضافی 20 دقیقه
مجموع زمان 1 ساعت و 10 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو هر نفر 5 تکه

مواد اولیه برای تهیه ناگت مرغ

  • مرغ : ۵۰۰ گرم
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد
  • نان تست : ۳ عدد
  • شیر : نصف لیوان
  • سیر تازه : ۲ حبه
  • ادویه پاپریکا : یک قاشق چایخوری
  • نمک : ۱ قاشق چایخوری
  • پودر پیاز : ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز : یک سوم قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه : یک دوم قاشق چایخوری
  • آرد سفید : یک پیمانه
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • پودر سیر : یک دوم قاشق چایخوری
  • روغن زیتون : به مقدار لازم
  • پودر سوخاری : به مقدار لازم

آموزش مراحل طرز تهیه ناگت مرغ

اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو، خرد کردن، افزودن ادویه جات، مخلوط کردن، سرد یا گرم کردن، پختن و غیره می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.

مرحله اول

در ابتدا نان های تست را بر روی تخته قرار می دهیم و به کمک چاقو و یا به کمک دست دور آنها را جدا می کنیم و به کناری قرار می دهیم سپس وسط های نان را خرد می کنیم و درون کاسه ای می ریزیم و به روی آن نصف لیوان شیر اضافه می کنیم و به آن زمان می دهیم تا شیر کاملا به خورد نان های تست برود و آن را به صورت یک خمیر نرم در بیاورد.

حتما بخوانید
طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت خوشمزه 1 نفره

مرحله دوم

در مرحله دوم ۵۰۰ گرم مرغ پخته ای که داشتیم را به کمک گوشت کوب برقی، چرخ گوشت و یا به کمک هر دستگاه دیگری کاملاً له می کنیم و به صورت خمیر در می آوریم.

مرحله سوم

در این مرحله مرغی که به صورت خمیر در آمده است را درون کاسه ای که نان تست و شیر در آن بود می ریزیم و کاملاً به هم می زنیم تا مخلوط شود و سپس یک عدد زرده تخم مرغ به مخلوط حاصل اضافه می کنیم و کاملاً به هم می زنیم تا مخلوط یکدستی بدست آید.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم سیری که داشتیم را به خوبی شسته و پوست می کنیم و آن را با رنده دنده ریز، رنده می کنیم. همچنین می توانیم آن را به کمک گوشتکوب و یا ته یک قاشق له کنیم، و سپس سیر را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی به هم می زنیم. بهتر است هم زدن و یا به عبارتی ورز دادن را با دست انجام بدهیم.

مرحله پنجم

در مرحله پنجم نوبت به اضافه کردن ادویه جات می رسد. در این مرحله ادویه جات را به مخلوط حاصل اضافه می کنیم این ادویه جات شامل فلفل قرمز، ادویه پاپریکا، پودر پیاز، نمک و فلفل سیاه می باشد.

مرحله ششم

حال در این مرحله به مخلوط حاصل روغن زیتون اضافه می کنیم. می بایست به این نکته توجه کرد که روغن زیتون را می بایست به آرامی به مخلوط اضافه کرد و همزمان مخلوط را ورز داد. می بایست آنقدر روغن زیتون به مخلوطمان اضافه نماییم تا مخلوط حاصل به صورت چسبناک شود.

مرحله هفتم

در مرحله هفتم یک سینی و یا یک قالب را آورده و آن را چرب می کنیم، سپس مواد ناگت مرغ را درون قالب و یا در سینی ریخته و روی آن را صاف می کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مواد ناگت مرغ کمی سفت شود و به اصطلاح خودش را بگیرد.

مرغ 03
آموزش مراحل طرز تهیه ناگت مرغ

پس از ۲۰ دقیقه سینی ناگت مرغ را از یخچال خارج کرده و مواد درون سینی یا قالب را به کمک چاقو به تکه های کوچکی می بریم.

مرحله هشتم

در این مرحله دو عدد تخم مرغ را درون کاسه ای می شکنیم و آن را به هم می زنیم و به مخلوط حاصل حدود ۳ قاشق غذاخوری شیر اضافه می کنیم و مجدد به هم می زنیم.

در این مرحله در ظرفی دیگر مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر را به همراه آرد با یکدیگر ترکیب می کنیم.

مرحله نهم

در مرحله نهم تکه های ناگت مرغ که به صورت مربعی برش زده بودیم را درون تخم مرغ می غلتانیم و سپس آن را از تخم مرغ خارج کرده و درون مخلوط آرد و ادویه جات غلتی می دهیم و سپس آن را در پودر سوخاری وارد کنیم تا که سطح ناگت مرغ به پودر سوخاری آغشته شود. سپس تکه های ناگت مرغ را درون سینی می چینیم و پس از آنکه سینی پر شد، آن را در فریزر قرار می دهیم.

پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را از فریزر خارج می‌کنیم.

مرحله دهم

در مرحله آخر ماهیتابه ای را روی اجاق گاز قرار داده و شعله گاز را روشن می کنیم، بعد درون ماهیتابه روغن سرخ کردنی می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود سپس ناگت هایی که از فریزر خارج کردیم را درون روغن قرار داده و آن را به خوبی سرخ می کنیم تا سطح آن کاملاً طلایی و مغز آن پرداخته شود. سپس ناگت مرغ سرخ شده را بر روی دستمال جاذب روغن قرار می دهیم و روغن های اضافی آن را می گیریم. حال ناگت مرغ آماده است که آن را به صورت داغ و یا سرد می توانیم میل نماییم.

امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه ناگت مرغ ساده در منزل مطابق دستورالعمل بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن لذت ببرید. نوش جانتان باشد.

نکات مهم در طرز تهیه ناگت مرغ

در تهیه هر نوع غذا و خوراکی نکات ریزی نهفته است که فقط در اثر ممارست، داشتن مهارت و کسب تجربه حاصل می گردد. در اینجا ما علاوه بر آموزش طرز تهیه ناگت مرغ به بیان نکات مهم و کاربردی در تهیه آن می پردازیم که می بایست به آنها توجه کرد در غیر این صورت ناگت مرغ تهیه شده از کیفیت لازم بر خوردار نمی شود.

  • باید توجه داشت که برای این که مرغ بوی بدی ندهد بهتر است در هنگام پخت آن درون آب مرغ، میخک، برگ بو، پیاز و یا سیر بریزیم و بگذاریم با آنها مرغ بپزد.
  • جهت تهیه ناگت مرغ می توان از پیاز هم استفاده کرد.
  • برخی از افراد نیز بسته به ذائقه خود از زردچوبه در تهیه ناگت مرغ استفاده می کنند.
  • اگر ناگت مرغ پنیری دوست دارید می توان مقداری پنیر پیتزا را در مرحله ای که مواد آن را می خواهید ورز دهید به آن اضافه نمایید.
  • اگر می خواهید به کمک دستان خود مایه ناگت را فرم دهید یا به صورت دایره ای در بیاورد برای اینکه مایه خمیر به دستتان نچسبد بهتر است کمی دست تان را مرطوب نمایید.
  • شما می‌توانید مقدار مواد ناگت را بیشتر در نظر بگیرید و مواد اولیه تهیه شده را در فریزر برای وعده های آینده نگهداری نمایید.
  • در تهیه ناگت مرغ به جای استفاده از مرغ پخته می توانید از مرغ خام نیز استفاده نمایید.
  • به جای استفاده از پنیر پیتزا می توانید از پنیر های دیگری مانند پنیر گودا و یا پنیر فتا در تهیه ناگت مرغ استفاده نمایید.
حتما بخوانید
طرز تهیه پیاز تنوری اصل ایتالیایی برای 8 نفر

خواص ناگت مرغ

مواد اولیه مصرف شده برای تهیه هر غذا و خوراکی خواص و مضرات مخصوص به خود را دارد به شرطی که در خوردن آن زیاده روی نکرد. برای داشتن یک سبک زندگی سالم می بایست بین میزان دریافت غذا و فعالیت های روزانه تعادل ایجاد نمود. در ادامه این مطلب به برخی از خواص ناگت مرغ اشاره می نماییم. امیدواریم با مطالعه آن با علم به خواص آن از تهیه و خوردن آن لذت ببرید و بدنتان سالم و سلامت بماند.

مرغ 04
خواص ناگت مرغ

همان گونه که قبل تر گفته شد در طرز تهیه ناگت مرغ مواد مختلفی استفاده شده است. لازم به ذکر است خواص زیر عمدتا به خاطر وجود مرغ و تخم مرغ موجود در ناگت مرغ می باشد.

  • ویتامین B موجود در مرغ از تشکیل آب مروارید جلوگیری به عمل می آورد.
  • در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را ایفا می‌کند.
  • کمک به بهبود فرایند هضم غذا می کند.
  • ویتامین D موجود در تخم مرغ و یا مرغ به جذب املاح کلسیم کمک می‌کند و باعث تقویت استخوان های بدن می شود.
  • ویتامین A موجود در مرغ در تقویت قوه بینایی موثر می باشد.
  • در صورت استفاده کم از روغن در فرآیند سرخ کردن ناگت مرغ، این غذا می تواند در کاهش کلسترول خون نقش مهمی را ایفا نماید.
  • به دلیل وجود ویتامین B5 در گوشت مرغ در کاهش استرس نقش بزرگی را ایفا می نماید.
  • به دلیل وجود موادی مانند فسفر در گوشت مرغ، در تقویت سیستم های عصبی و همچنین بهبود عملکرد کبد و کلیه موثر می باشد.

سخن پایانی

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

مطمین باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

جدول ارزش غذایی و لیست انواع غذاهای ایرانی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی

طرز تهیه ناگت مرغ خانگی خوشمزه 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
مرغ 01

آموزش طرز تهیه ناگت مرغ ساده تصویری با برنج ناگت بدون نان تست دستور پخت ناگت سوخاری ناگت با پنیر پیتزا طرز تهیه ناگت مرغ خانگی خوشمزه فوری پودر سوخاری در منزل

نوع: فینگرفود

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: ناگت مرغ

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 165

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT1H10M

اجزاء دستورالعمل:

  • مرغ : ۵۰۰ گرم
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • نان تست: ۳ عدد
  • نان تست: ۳ عدد
  • تازه: ۲ حبه
  • ادویه پاپریکا: یک قاشق چایخوری
  • نمک: ۱ قاشق چایخوری
  • پودر پیاز: ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز: یک سوم قاشق چایخوری
  • آرد سفید : یک پیمانه
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • پودر سیر : یک دوم قاشق چایخوری
  • روغن زیتون : به مقدار لازم
  • پودر سوخاری : به مقدار لازم

راهنمای دستورالعمل: با آموزش انگت این غذای پر طرفدار در خدمت شما هستیم. امیدواریم با مواد و وسایل موجود در بازار از تهیه ناگت بهداشتی در منزل مطابق دستورالعمل گفته شده نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده از سرو آن لذت ببرید. نوش جانتان باشد.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *