سبد خرید
طرز تهیه کباب بره اصل خوشمزه 4 نفره

طرز تهیه کباب بره اصل خوشمزه 4 نفره

با آموزش طرز تهیه یکی از کباب های معروف در خدمت شما همراهان همیشگی هستیم. کباب بره یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین انواع کباب در ایران که شهرت جهانی دارد. ما امیدواریم که بتوانید با پیروی از این دستور تهیه و استفاده از مواد اولیه مرغوب تجربه ای عالی از طبخ آن در محافل خود داشته باشید.

معرفی کباب بره

این کباب همانطور که از نامش پیداست از گوشت بره تهیه می شود و به همین علت بسیار لذیذ و خوشمزه است. شما می توانید کباب بره را به سادگی و با کمترین مواد در منزل تهیه کنید. گوشت بره یک منبع غنی از پروتئین آهن، روی، اسیدهای چرب امگا ۳، سلنیوم، کلسیم، پتاسیم، مس، منیزیم و ویتامین های گروه B است که به همین دلیل مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن فرد را در برابر بیماری ها مقاوم می سازد.

دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل
دوره آموزش آنلاین جوجه کباب ملل

کباب بره علاوه بر ایران در بیشتر کشورهای دنیا مانند هند، ترکیه، عراق و … طبخ می شود و جزء گران قیمت ترین کباب ها می باشد. این کباب را معمولاً همراه با نان، سبزی خوردن و گوجه فرنگی میل می کنند. البته شما می توانید به جای نان آن را همراه با برنج نیز میل کنید.

طبق مواد اولیه گفته شده در این دستور، شما می توانید به اندازه ۴ نفر کباب بره درست کنید و در صورت نیاز میزان مواد اولیه را کم یا زیاد کنید. در ادامه طرز تهیه کباب بره آسان و خوشمزه را خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

تاریخچه کباب بره

اگر بخواهیم به تاریخچه مصرف کباب نگاه کنیم، انسان های اولیه اولین افرادی بودند که کشف کردند می توانند مواد غذایی را بر روی آتش کباب کرده و به صورت پخته شده مصرف کنند. کباب بره یکی از لذیذترین و پرطرفدار ترین کباب ها در طول تاریخ می باشد که اصالت آن به دوران قاجار برمی گردد‌.

فتحعلی شاه قاجار علاقه بسیار زیادی به کباب داشت و در آن زمان کباب بره، کباب آهو و کباب مرغ بر سر سفره های ایرانیان به وفور دیده می شد. در آن زمان به جای سیخ های فلزی امروزی از چوب های نازک که ترکه نام داشت استفاده می شد؛ به این صورت که ابتدا آن ها را تیز می کردند و سپس گوشت ها را داخل آن فرو می کردند و روی آتش قرار می دادند.

بره 03
تاریخچه کباب بره

بعد از فتحعلی شاه قاجار، ناصرالدین شاه قاجار علاقه بسیار زیادی به کباب داشت و به همین صورت کباب های امروزی به وجود آمدند. علاقه ناصرالدین‌ شاه به کباب آنقدر زیاد بود که او حتی در زمان سفر و شکار نیز آشپز و وسایل پخت کباب را همراه خود می برد. در آن زمان ابتدا کباب را به صورت خالی یا همراه با نان داغ میل می کردند، اما کم کم با گذشت زمان، آشپز ها با نحوه پخت برنج آشنا شدند و کباب ها را همراه با برنج سرو کردند.

در حقیقت از همان زمان قدیم، مردم معمولاً کباب را خارج از خانه طبخ می کردند. به این صورت که شاهان و اشراف زادگان کباب را در هنگام شکار و مردم عادی کباب را در کبابی های بازار می خوردند.

جدول زمانبندی طرز تهیه کباب بره

زمان آماده سازی 2 ساعت
زمان پخت 20 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان 2 ساعت و 20 دقیقه
تعداد سرو 4 نفر
مقدار سرو 2 بشقاب

مواد اولیه برای طرز تهیه کباب بره

  • 600 گرم گوشت بره
  • 3 قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 3 حبه سیر
  • 4 عدد گوجه فرنگی
  • 2 عدد پیاز
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

آموزش مراحل در طرز تهیه کباب بره

مرحله اول

ابتدا گوشت بره را شسته و کنار بگذارید تا آب آن کاملاً گرفته شود. سپس با کمک یک چاقوی تیز گوشت را به قطعات مورد نیاز برای کباب خرد کنید. یک کاسه مناسب انتخاب کنید و گوشت خرد شده را داخل آن بریزید.

حتما بخوانید
طرز تهیه آش شله قلمکار عالی اصفهان برای 10 نفر

مرحله دوم

پوست یکی از پیاز ها را گرفته و آن را رنده ریز بزنید و به کاسه حاوی گوشت اضافه کنید. سپس سیر ها را خرد کرده و همراه روغن زیتون، فلفل سیاه، سرکه سفید و نمک به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا با کاملا یکدیگر مخلوط شود.

بره 02
آموزش مراحل در طرز تهیه کباب بره

روی کاسه را با کمک یک پارچه یا کیسه پوشانده و آن را حدود ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا گوشت کاملاً طعم بگیرد و نرم شود.

مرحله سوم

زمانی که گوشت آماده شد، آن را از یخچال خارج کرده و کنار بگذارید. پیاز باقیمانده را به قطعات درشت تقسیم کرده و همراه گوشت به صورت لایه به لایه به سیخ بکشید. منقل ذغال خود را آماده کرده و زمانی که شعله آن یکدست شد، سیخ ها را روی منقل چیده و به صورت مداوم آن را بچرخانید تا کباب به خوبی پخته شود.

در همین حین گوجه فرنگی های شسته شده را از وسط نصف کرده و به سیخ بکشید و در کنار کباب ها روی منقل قرار دهید. زمانی که گوشت خوب پخته شد، آن را از روی حرارت برداشته و همراه با نان یا برنج سرو کنید.

نکات مهم در طرز تهیه کباب بره

توجه داشته باشید که قبل از سیخ کردن کباب ها، قطعات سیر و پیاز را از روی گوشت ها جدا کنید. زیرا در هنگام کباب کردن سریع می سوزند و باعث خراب شدن طعم کباب شما می شوند.

  • شما می توانید هنگام کباب کردن، کمی کره ذوب شده را با کمک یک برس آشپزی روی گوشت ها بمالید. این کار باعث لذیذ تر و آبدار تر شدن کباب می شود.
  • هنگام آماده کردن زغال دقت داشته باشید که تمام زغال ها به صورت یک دست روشن شده باشند، زیرا وجود زغال خام باعث می‌ شود کباب شما بوی دود بگیرد.
  • شما می توانید علاوه بر گوجه فرنگی، مقداری فلفل سبز و قارچ نیز در کنار کباب بره خود روی منقل قرار داده و کباب کنید.
  • بهتر است برای این کباب از گوشت راسته بره استفاده کنید و آن را به شکل مکعب های سه سانتی متری خرد کنید.
  • توجه داشته باشید که گوشت هنگام کباب شدن کمی حجم خود را از دست می دهد. پس بهتر است گوشت ها را خیلی نازک خورد نکنید.
  • هر چقدر گوشت شما زمان طولانی ‌تری داخل یخچال بماند، کباب شما تردتر و خوش طعم تر می شود.
  • در صورتی که از سیخ چوبی استفاده می کنید، حتماً به مدت یک ساعت آن ها را در آب بگذارید تا سیخ ها آتش نگیرند.
  • سیخ های کباب بره را به صورت مداوم روی حرارت بچرخانید تا گوشت ها کاملاً مغز پخت شوند.
  • شما می توانید به دلخواه خود از پوره گوجه فرنگی، زنجبیل رنده شده، پاپریکا، فلفل قرمز و ادویه مخصوص کباب  برای طعم دهی به کباب نیز استفاده کنید.
  • شما می توانید کباب بره را داخل فر نیز بپزید. به این صورت که سینی فر را با فویل پوشانده و با کمک کمی روغن آن را چرب کنید. سپس گوشت ها را به سیخ چوبی کشیده و داخل سینی فر قرار دهید. سینی را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کباب کاملاً مغز پخت شود.
  • استفاده از سرکه سفید باعث ترد شدن گوشت می شود. البته شما می‌ توانید به جای سرکه از آبلیمو یا روغن زیتون نیز استفاده کنید.

خواص کباب بره

به صورت کلی کباب بره دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد که از جمله این خواص می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، تامین انرژی مورد نیاز بدن، افزایش متابولیسم، جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از ابتلا به سرطان، درمان کم خونی، جلوگیری از سکته، درمان فشار خون، افزایش گلبول های قرمز و بالا رفتن ایمنی بدن، حفظ انسجام پوست، بهبود بینایی، تقویت مغز، درمان درد قاعدگی و حفظ سلامت دندان ها اشاره کرد.

  • گوشت بره یک منبع غنی از مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، روی، سلنیوم، پتاسیم، مس، منیزیم و ویتامین های گروه B می باشد. همچنین این گوشت سرشار از پروتئین است که باعث تامین انرژی مورد نیاز فرد در طول روز می‌ شود.
  • گوشت قرمز به دلیل وجود پروتئین زیاد و چربی کم، باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما شده و در نتیجه به کنترل وزن کمک بسیار زیادی می کند.
  • سلنیوم موجود در گوشت بره سرشار از آنتی اکسیدان می باشد، که این آنتی اکسیدان ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و باکتری ها در بدن کمک می کند.
  • کلسیم موجود در این گوشت باعث حفظ سلامت استخوان‌ ها و دندان‌ ها می‌ شود و به رشد استخوان ها در کودکان کمک می کند.
  • از دیگر خواص گوشت بره می توان به افزایش احساس سیری در افراد و جلوگیری از پرخوری اشاره کرد که همین امر باعث کاهش وزن می شود.
  • گوشت بره به دلیل وجود پتاسیم بالا و سدیم کم باعث کاهش فشار خون شده و در نتیجه از بروز سکته ناگهانی در افراد جلوگیری می کند.
  • امگا ۳ و ویتامین ب ۱۲ موجود در این کباب باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری بیماری اوتیسم در کودکان می‌ شود. همچنین مصرف این گوشت باعث آرام شدن مغز و درمان استرس در کودکان می شود زیرا به صورت مستقیم بر روی سیستم عصبی کودک تاثیر می گذارد.
  • ویتامین B2 موجود در این گوشت باعث حفظ سلامت دستگاه سیستم عصبی، بهبود بینایی، جلوگیری از خشکی لب و زخم‌ های دهانی می شود.
  • گوشت بره دارای فسفر بسیار زیادی می باشد که از جمله خواص آن می توان به جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت سلول‌ های مغز اشاره کرد.
حتما بخوانید
طرز تهیه پلو مخلوط مشهدی خوشمزه برای 4 نفر

سخن پایانی در طرز تهیه کباب بره

همانطور که در بالا مشاهده کردید طرز تهیه کباب بره  اصل را برایتان قرار داده ایم. امیدواریم این آموزش را فرا گرفته و آن را برای عزیزانتان در منزل تهیه کنید. در پایان یک نکته باقی می ماند و آن این است که در طرز تهیه کباب بره از مواد اولیه تازه و مرغوب استفاده نمایید. مواد اولیه تازه و مرغوب کیفیت کباب بره شما را افزایش خواهد داد.

سخن پایانی در طرز تهیه کباب بره
سخن پایانی در طرز تهیه کباب بره

در اینجا لیست کاملی از کباب های خوشمزه و مطالب مرتبط را برایتان قرار خواهیم داد. سعی کنید این کباب های اصیل و سنتی ایرانی را نیز بیاموزید. کباب های بسیار خوشمزه ای را نظیر کباب کوبیده اصل برایتان قرار دادیم. امیدواریم از این کباب ها هم لذت ببرید.

امیدواریم از طرز تهیه شیش کباب راضی بوده و بتوانید یک کباب بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با گوشت را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع کباب و طرز تهیه انواع غذاهای محلی هم آموزش دنیایی از غذاهای خوشمزه را دارند. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

اگر علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم مقاله طرز تهیه انواع کباب اصیل ایرانی و ملل بهمراه معرفی و آموزش آنها و مقاله انواع ادویه کباب کوبیده ، معرفی 11 ادویه مخصوص را مطالعه کنید. تصاویر از پیج اینستاگرامی خوب و خوشمزه     برداشته شده است.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی

طرز تهیه کباب بره اصل خوشمزه 4 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
بره 01

آموزش طرز تهیه کباب بره رستورانی خوشمزه با دستور تهیه اصل مخصوص کباب کهره کباب بره تیکه ماستی مزه دار کردن گوشت برای کباب بره در فر دستور تهیه کباب رستورانی بره

نوع: کباب ها

سبک آشپزی: ایرانی

کلمات کلیدی: کباب بره

بازده دستورالعمل: 4

کالری: 180

زمان آماده سازی: PT2H00M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT2H20M

اجزاء دستورالعمل:

  • 600 گرم گوشت بره
  • 3 قاشق غذاخوری سرکه سفید
  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 3 حبه سیر
  • 3 حبه سیر
  • 2 عدد پیاز
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: در این مطلب تلاش داریم که طرز تهیه کباب بره را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش دهیم. برای پخت بهترین بره باید توجه داشته باشید که استفاده از مواد اولیه مرغوب و پیروی از طرز تهیه به صورت گام به گام رمز موفقیت شماست. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *