سبد خرید
مزه دار کردن گوشت گوسفندی

مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب 1 اصل مهم

در این مقاله مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب را برایتان بصورت کامل و جامع قرار داده ایم. امیدواریم از این مطلب مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب و بهترین کباب استفاده نمایید.

گوشت گوسفندی

گوشت گوسفندی یکی از گوشت های پر مصرف در دنیاست. این گوشت مزایایی بسیاری دارد. این گوشت دارای چربی بوده و بسیار بسیار لذیذ است.

با گوشت گوسفندی غذاهای بسیاری را طبخ می کنند. گوشت گوسفندی گوشت سبک بوده و همانطور که بیان شد در بسیاری از غذا ها کاربرد دارد.

یکی از کاربرد های گوشت گوسفندی کباب است. کباب چمجه – کباب کوبیده – کباب راسته و بسیاری از کباب های دیگر که همگی از گوشت گوسفند هستند.

مزه دار کردن گوشت گوسفندی
مزه دار کردن گوشت گوسفندی

یکی از نکات بسیار مهمی که همیشه مردم پیگیر این موضوع بوده اند مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب است.

مرینیت کردن

مرینیت کردن یعنی مزه دار کردن یک ماده غذایی. معمولا مزینیت کردن برای گوشت گوسفندی – گوشت گوساله – گوشت مرغ و ماهی کاربرد دارد. مرینیت کردن گوشت هم داستان خودش را دارد.

مرینیت و مزه دار کردن گوشت گوسفندی
مرینیت و مزه دار کردن گوشت گوسفندی

در این مقاله مرینیت کردن گوشت گوسفندی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. توصیه می کنیم طرز تهیه کباب چنجه رستورانی ایرانی برای 5 نفر را مطالعه کنید.

مرینیت کردن گوشت

مرینیت کردن گوشت همان مزه دارد کردن گوشت می باشد. در مرینیت کردن گوشت با مواد مختلف سعی در تغییر مزه و طعم و بوی گوشت دارند.

مرینیت کردن گوشت کبابی
مرینیت کردن گوشت کبابی

گوشت با مرینیت کردن قطعا بسیار خوشمزه تر شده و طعم دیگری به خودش خواهد گرفت.

از بین بردن بوی گوشت گوسفندی

مزه دار کردن گوشت گوسفندی یکی از روش هایی است که بوی بد گوشت گوسفند را از بین می برند. مطمئنا شنیده اید که گوشت را داخل سس مخلوطی در مدت زمان مشخصی در یخچال قرار می دهند.

این کار همان مزه دار کردن گوشت گوسفندی است.

ادویه گوشت کبابی

ادویه گوشت کبابی ادویه ای خاص است که با آن گوشت کبابی را طعم دار کرده و می توان برای بسیاری از گوشت های کبابی از آن استفاده کرد. این ادویه ها دارای چاشنی های مختلفی هستند و همگی دارای طعم های خاصی هستند.

به عبارتی می توان گفت ادویه گوشت کبابی ادویه ای ترکیبی است برای مزه دار کردن گوشت گوسفندی یا گوشت های دیگر.

پس تا اینجا آموختیم که یکی از راههای مزه دار کردن گوشت گوسفندی تهیه ادویه گوشت کبابی است.

طرز تهیه ادویه گوشت کبابی

همانطور که در بالا ذکر شد یکی از راههای مزه دار کردن گوشت گوسفند تهیه ادویه گوشت کبابی است. در اینجا طرز تهیه ادویه گوشت کبابی را آموزش خواهیم داد.

یک نکته مهم در اینجا را باید مجدد متذکر شویم که ادویه گوشت کبابی ادویه ترکیبی است. یعنی از مخلوط چند نوع ادویه خاص بدست می آید.

مواد لازم برای ادویه گوشت کبابی

  • پودر لیمو عمانی به مقدار 1 قاشق چایخوری
  • زردچوبه به مقدار 1 قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه به مقدار 1 قاشق چایخوری
  • فلفل پاپریکا به مقدار 1 قاشق چایخوری
  • پور برگ بو به مقدار 1 قاشق چایخوری
  • پودر زنجبیل به مقدار 1 قاشق چایخوری
  • پودر پیاز به مقدار 1 قاشق چایخوری
  • پودر سماق به مقدار 1 قاشق چایخوری
حتما بخوانید
چطور کینوا بپزم؟ انواع غذا با کینوا 5 غذای ناب

نمک را در اینجا اضافه نمی کنیم. این امر برای این است که نمک گوشت بایستی به دلخواه باشد و نمی توان از آن برای ادویه استفاده کرد.

شما خودتان با میل شخصی می توانید میزان نمک را کم یا زیاد کنید و به گوشت بیافزایید. در هنگام آشپزی جدول ارزش غذایی را در نظر داشته باشید.

آموزش طرز تهیه ادویه گوشت کبابی

همانطور که در بالا مشاهده کردید لیست مواد اولیه این ادویه ترکیبی را برایتان قرار داده ایم. شما بایستی همه این مواد را در یک ظرف گود ریخته و حسابی مخلوط کنید.

ادویه گوشت کبابی
ادویه گوشت کبابی

بعد از مخلوط کردن حسابی این ادویه ها با یکدیگر می توانید آن را در یک ظرف ادویه مخصوص ریخته و درب آن را نیز ببنید. این ادویه تا چند ماه می تواند برای انواع کباب هایتان کاربرد داشته باشد.

البته یک نکته مهم هم هست. آن هم اینکه سعی کنید این ادویه را خودتان بصورت خام تهیه کنید. یعنی آن ها را خودتان تهیه کنید و آسیاب کنید. البته پیشنهاد ما این است که از یک برند با کیفیت استفاده کنید.

خودتان را به دردسر نیاندازید. برند های معروف و با کیفیت بسیاری در بحث ادویه وجود دارند.

پیشنهاد می دهیم مقاله آموزشی آشپزی و 30 اصل طلایی بهمراه طرز تهیه غذاهای پایه و مقاله پیمانه های آشپزی و 4 نوع بسیار کاربردی را حتما مطالعه کنید.

روش های مختلف در مزه دار کردن گوشت گوسفندی

همانطور که در بالا آورده ایم یکی از روش های مختلف مزه دار کردن گوشت گوسفندی تهیه ادویه گوشت کبابی است. دیگر روش ها را در اینجا با یکدیگر بررسی خواهیم کردو

مرحله اول مزه دار کردن گوشت

قبل از اینکه در باره روش های مزه دار کردن گوشت گوسفندی صحبت کنیم باید یک موضوع مهمی مشخص شود.

روش پخت گوشت گوسفندی چیست؟

یعنی اینکه بدانید و مشخص کنید که می خواهید گوشت را کباب کنید یا سرخ می کنید یا روش های دیگر. پس قبل از انجام کار حتما مشخص کنید که با چه روشی در نهایت گوشت را خواهید پخت.

دوره آشپزی عمومی 1
دوره آشپزی عمومی 1

مرحله دوم مزه دار کردن

با پشت چاقو چند ضربه به گوشت بزنید تا بافت گوشت از هم باز شود. این کار باعث می شود گوشت شما راحت تر مزه دار شود.

این مرحله هم بسیار مهم است. شاید به چشم نیاید ولی در واقعیت این چنین نیست. بعد از مزه دار کردن گوشت گوسفندی بعد از ضربه پشت چاقو شما براحتی می توانید طعم بینظیری را داشته باشید.

مرحله سوم مزه دار کردن با سس

استفاده از کیوی زنده شده. حواستان باشد که کیوی موجب از بین رفتن گوشت می شود. پس زمان زیادی را با کیوی سپری نکنید. کیوی مربوط به لحظه ای است که سریعا می خواهید کباب کنید.

در این مرحله می توانید سس دلخواه خود را تهیه کنید و گوشت را با آن مزه دار کنید. در زیر روش های مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب یا سرخ کردن را برایتان قرار داده ایم.

به شما عزیزان توصیه می کنیم مطلب اموزشی لیست انواع غذاهای ایرانی بیش از 400 غذا و مقاله آنالیز غذا های ایرانی بیش از 100 آنالیز غذا را مطالعه کنید.

روش های مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب

  • استفاده از فلفل سیاه – سرکه و زعفران طعم بینظیری به گوشت گوسفندی می دهد.
  • ترکیب سس مایونز – فلفل قرمز – نمک و کیوی رنده شده باعث ترد شدن گوشت می شود.
  • پیاز – فلفل سیاه – نمک این ها نیز می توانند طعم بینظیری به گوشت شما بدهند. آب پیاز را بگیرید و آب پیاز را با فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید و به گوشت بیافزایید.
  • مزه دار کردن گوشت گوسفندی با سبزیجات معطر. این کار نیز یکی از روش های مناسب برای تغییر طعم و بوی گوشت گوسفندی استفاده می شود. برگ بو یکی از این سبزیجات است.
  • فلفل قرمز – فلفل دلمه ای – سرکه – روغن کنجد – برگ کرفس و کمی آب گوجه. این مواد نیز با هم طعم گوشت شما را متفاوت خواهند کرد.
  • سس سویا. سس سویا خودش به تنهایی می تواند مزه فوق العاده ای به گوشت شما بدهد. سس سویا دارای نمک بوده و حتما در استفاده از آن دقت کنید. سس سویا به شما کمک می کند تا گوشت نرم تر و لذیذ تری داشته باشید.
  • آبلیموی تازه – سرکه سیب – سرکه بالزامیک یا آب نارنج و کمی شکر نیز ترکیبی فوق العاده خواهد بود. این مواد اسیدی هستند و برای مزه دار کردن گوشت گوسفندی کاربرد دارند.
  • رزماری – موسیر – سیر – پودر آویشن نیز از سبزیجات معطری هستند که می توانند به مزه دار کردن گوشت گوسفندی بسیار کمک کنند.
  • ماست یا دوغ ترش نیز خاصیت اسیدی دارند و می توانند در مزه دار کردن گوشت گوسفندی موثر باشند.
حتما بخوانید
طرز تهیه کباب سرداشی همدان برای 4 نفر
مزه دار کردن گوشت گوسفندی ویژه
مزه دار کردن گوشت گوسفندی ویژه

توجه داشته باشید که در هر کدام از روش های فوق شما باید گوشت و مواد را با یکدیگر 1 ساعت بخوابانید تا مواد به خورد گوشت بروند. البته حواستان باشد در صورت اسیدی بودن زمان را کاهش دهید.

بعد از اینکه گوشت را مزه دار کردید حتما آن را داخل یک ظرف در بسته قرار داده و در یخچال نگهدارید. همان 1 ساعت خواب.

اگر علاقمند هستید به شما توصیه می کنیم مقاله طرز تهیه انواع کباب اصیل ایرانی و ملل بهمراه معرفی و آموزش آنها و مقاله انواع ادویه کباب کوبیده ، معرفی 11 ادویه مخصوص را مطالعه کنید.

نکات مهم در مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب

مهمترین عامل در مزه دار کردن گوشت گوسفندی زمان است. خیلی دقت کنید که گوشت فاسد نشود. مثلا اگر 24 ساعت گوشت در حالت اسیدی بماند قطعا فاسد شده است. پس بدانید که زمان چقدر است.

پیشنهاد ما برای کیوی لحظات بسیار کوتاه است. پس قطعا اگر از کیوی استفاده می کنید قطعا نباید 1 ساعت هم طول بکشد.

نکات مهم در مزه دار کردن گوشت گوسفندی
نکات مهم در مزه دار کردن گوشت گوسفندی

هنگام مخلوط کردن مواد هم حسابی گوشت و مواد را ورز دهید تا مواد و طعم وارد بافت گوشت شود.

می توانید هنگامی که سس و یا مواد را با گوشت مخلوط می کنید و ورز دهید در این وقت با چنگال یا چاقو برش ها یا سوراخ هایی درون گوشت نیز ایجاد کنید که طعم کامل به بافت گوشت وارد شود.

بعد از اینکه گوشت را مزه دار کردید و مدتی در یخچال نگهداری کردید اکنون می توانید گوشت را به سیخ کشیده و کباب کنید. یا سرخ کنید. در هر صورت مزه دار کردن گوشت گوسفندی را درست انجام داده اید.

امیدواریم از آموزش مزه دار کردن گوشت گوسفندی برای کباب راضی بوده باشید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با مرغ و غذا با گوشت و غذا با ماهی را مطالعه کنید.

طرز تهیه انواع کباب و نکات و دانستنی های آشپزی بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *