سبد خرید
نان بیگل مونترال

طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادا 16عدد

در این دستور پخت طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادا 16عدد را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این رسپی نان بیگل مونترال را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان طبخ نمایید.​

نان بیگل مونترال جزء نان های اصلی صبحانه در مونترال است که باید گرم و تازه سرو شود. البته نان های بیگل متفاوتی در سطح دنیا پخته می شوند به ویژه بیگل های نیویورکی که شناخته ترین نوع می باشند.

ولی نان بیگل خاص مونترال به دلیل دستور پخت ویژه ای که دارد آن را از بیگل نیویورکی متمایز می کند. وجه تمایز نان بیگل مونترال در این است که در مرحله اول نان در آب و عسل به جای آب و نمک جوشانده می شود.

سپس دانه خشخاش و کنجد سفید روی آن پاشیده و سایز نسبتا کوچکتری نسبت به بیگل های دیگر دارد ولی حفره های داخل نان بزرگتر از سایر نان ها است. در مرحله آخر سطح روی نان باید نسبتا خشک و طلایی ولی داخل آن ترد و نرم باشد.

طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادایی رستورانی
طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادایی رستورانی

مواد لازم جهت تهیه نان بیگل مونترال

جهت تهیه نان بیگل مونترال مانند هر نان دیگری به چند ماده اصلی نیاز است که تمام مواد اولیه آن با اندازه مورد نظر شرح داده شده است.

  • آرد سفید هفتصد گرم
  • تخم مرغ یک عدد
  • نمک ده گرم
  • مایه خمیر ده گرم
  • روغن سی گرم
  • شکر شصت گرم
  • عسل بیست گرم
  • آب ولرم سیصد و شصت میلی لیتر
دوره آموزش تهیه نان پیشی
دوره آموزش تهیه نان پیشی

مایه لازم جهت رومال نان بیگل مونترال

  • عسل چهارصد گرم
  • کنجد
طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادایی خوشمزه
طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادایی خوشمزه

مراحل طرز تهیه نان بیگل مونترال

در مرحله ابتدایی تهیه نان بیگل مونترال ابتدا فر را در دمای چهارصد و پنجاه درجه فارنهایت گرم می کنید و کاغذی روغنی را روی سینی فر قرار دهید. سپس داخل یک کاسه نسبتا بزرگ شکر، روغن، آب، خمیر مایه، عسل و تخم مرغ را با همزن خوب مخلوط کرده و بعد نمک اضافه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه نان تست فوری خانگی 14 عدد

وقتی مواد را آماده کردید کم کم آرد را اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست آورید. اضافه کردن آرد را تا جایی ادامه دهید که به دستان شما نچسبند. آن را به مدت ده دقیقه ورز دهید و به میزانی به آن آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبیده و با انگشت زدن به آن فرو رفتگی های سطح خمیر به حالت اول برگردد.

داخل یک کاسه را با مقداری روغن چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید. سطح خمیر را با کمی روغن مالش دهید و روی آن سلفون بکشید. نیم ساعت به آن استراحت بدهید. بعد از گذشت نیم ساعت خمیر را به شانزده عدد چانه تقسیم کنید و روی آن را با حوله بپوشانید تا دوباره استراحت کنند.

طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادایی خانگی
طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادایی خانگی

برای شکل دادن خمیر نان بیگل مونترال ابتدا یک چانه از خمیر را بردارید آن را رول کنید. طول رول را به اندازه یک وجب یا بیست و پنج سانتی متر کش دهید.

طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادایی به روش خانگی
طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادایی به روش خانگی

حال خمیر طناب شکلی را دور خودش تاب دهید. آرد را به اندازه ای اضافه کرده که به دست نچسبد. خمیر بیگل را دور چهار انگشت خود بپیچید و لبه های آن را به هم فشار دهید. سپس آنقدر خمیر را روی سطح کار عقب و جلو حرکت دهید تا آن را به شکل گرد درآورید. خمیر آماده را روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و روی آن را حدود نیم ساعت با حوله بپوشانید.

حال داخل یک قابلمه پر از آب جوش، عسل بریزید. زمان قل خوردن آب و عسل یکی یکی بیگل ها را به مدت دو دقیقه داخل قابلمه قرار دهید. بعد از گذشت دو دقیقه آنها را از قابلمه بیرون آورده و روی یک سطح مشبک قرار داده تا خنک شوند. مقداری کنجد یا تخم خشخاش روی آنها بپاشید و در فر به مدت پانزده الی بیست دقیقه قرار دهید.

حتما بخوانید
طرز تهیه نان قندی سنتی خانگی برای 6 نفر

دمای فر باید چهارصد و پنجاه درجه فارنهایت باشد. زمانی که سطح بیگل ها طلایی شد نان شما آماده است. حال آن را در ظرف مورد نظر چیده و از خوردن دست پخت خودتان نهایت لذت را ببرید. شما عزیزان می توانید طرز تهیه انواع نان و طرز تهیه انواع غذاهای ملل را با بسیاری از طرز تهیه و دستور پخت ها مطالعه نمایید.

​ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادا 16عدد - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه بیگل مونترال کانادایی 1

طرز تهیه نان بیگل مونترال کانادا خوشمزه و خوش طعم و آسانترین آموزش نان بیگل مونترال کانادایی مخصوص و مجلسی و بهترین دستور پخت حرفه ای نان بیگل مونترال خانگی

نوع: نان

سبک آشپزی: کانادایی

کلمات کلیدی: نان بیگل مونترال

بازده دستورالعمل: 16

کالری: 200

زمان آماده سازی: PT1H30M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT1H50M

اجزاء دستورالعمل:

  • آرد سفید هفتصد گرم
  • تخم مرغ یک عدد
  • نمک ده گرم
  • مایه خمیر ده گرم
  • روغن سی گرم
  • شکر شصت گرم
  • عسل بیست گرم
  • آب ولرم سیصد و شصت میلی لیتر
  • کنجد

راهنمای دستورالعمل: آموزش نان بیگل مونترال را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این نان و یادگیری رسپی آن شما می توانید به راحتی نان بیگل مونترال را در منزل تهیه کرده و بعنوان یک میان وعده و عصرانه خوشمزه در کنار اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *