سبد خرید
نکات خورش های ایرانی برای خوشمزه شدن

نکات خورش های ایرانی برای خوشمزه شدن

نکات خورش های ایرانی برای خوشمزه شدن همیشه به عنوان یک راز باقی مانده است. خورش های ایرانی نام های مختلفی را به خودشان اختصاص می دهند. پخت هر کدام نیز نکات خاصی را به خودش اختصاص می دهد و شما باید به این مورد نیز توجه داشته باشید. چندین ترفند هست که باعث خوشمزه شدن خورش های ایرانی می شوند. در این مقاله نیز ما قصد داریم نکات خورش های ایرانی را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

بررسی نکات خورش های ایرانی به صورت جزیی

بررسی نکات خورش های ایرانی به صورت جزیی
بررسی نکات خورش های ایرانی به صورت جزیی

همیشه برای پخت خورش های ایرانی نکاتی رعایت می شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت:

اضافه کردن کردن رب به خورش

از اصلی ترین نکات خورش های ایرانی همیشه رب بوده است. اولین مورد اضافه کردن رب به خورش است. معمولا شما می توانید رب گوچه فرنگی را به طور کامل در یک تابه تفت دهید. تفت دادن میز باعث می شود که دیگر بوی خامی گوجه فرنگی را به طور کامل حس نکنید. البته شما زمانی می توانید به خورش رب گوجه فرنگی اضافه کنید که خورش شما به طور کامل جا افتاده باشد.

بررسی ترفند های قرمه سبزی

یکی از مهمترین نکات خورش های ایرانی برای قرمه سبزی آب قلم است. برای خوشمزه ترین شدن قرمه سبزی می توانید آب قلم را به آن اضافه کنید.  این کار درواقع یک طعم خوشمزه نیز می تواند به قرمه سبزی اضافه کند. البته باید حواستان باشد که قرمه سبزی در زمان کم به هیچ عنوان جا نمی افتد. راز خوشمزه شدن قورمه سبزی را فراموش نکنید.

نکات مربوط به فسنجان

از مهمترین نکات خورش های ایرانی برای فسنجان آب سرد است. شما باید برای فسنجان از آب سرد استفاده کنید. اضافه کردن آب سرد و البته آب یخ باعث می شود، فسنجان به طور کامل جا بیفتد و روغن نیز به صورت افتاده در فسنجان باشد. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. حتما طرز تهیه انواع خورشت را مطالعه کنید.

حتما بخوانید
آشپزی و 30 اصل طلایی بهمراه طرز تهیه غذاهای پایه

نکات مربوط به برطرف کردن چربی غذا

نکات مربوط به برطرف کردن چربی غذا
نکات مربوط به برطرف کردن چربی غذا

برای این که چربی غذا به طور کامل از بین بروید می توانید در کیسه فریز قالب های یخی بریزید. این کار باعث می شود تا چربی غذا روی آن بیایدو می تواند به صورت خیلی آرامش پلاستیک را نیز روی خورش بگیرد. با این کار نیز روغن هایی که روی خورش هستند می توانند روی پلاستیک را ببنند و دیگر به راحتی از شر تمامی روغن های غذا برخواهید آمد.

اضافه کردن آبلیمو به خورش

شما می توانید اگر به طعم ترش علاقه دارید، به خورش آبلیمو اضافه کنید.  این کار باید دقیقا در زمان اواخر پخت اضافه شود و بعد از چند دقیقه حرارت نیز خورش را باید خاموش کنید. آبلیمو همیشه یکی از مهمترین نکات خورش های ایرانی بوده است. آنالیز غذا های ایرانی را فراموش نکنید.

از بین بردن شوری غذا

برای اینکه می خواهید غذای شما شور نشود، می توانید به راحتی از سیب زمینی استفاده کنید. شما در این حالت می توانید به صورت کلی سیب زمینی را بشویید و آن ها را پوست بگیرید. وقتی سیب زمینی در خورش باشد، این کار می تواند نمک اضافی سیب زمینی را به طور کامل جذب کند و خورش نیز شوری کمتری را به خودش اختصاص خواهد داد.

پخت بادمجان رژیمی

برای خورش بادمجان نیز می توانید آن ها را شسته و به طور کامل برش دهید. درون یک قابلمه آب و نمک اضافه کنید و دو قاشق روغن را نیز به آن اضافه کردن و بجوشانید. باید در ابتدای کار اجازه دهید که بادمجان ها به مد تپنج دقیقه در آب جوشانده شوند.

بعد از آب کشیدن بادمجان ها می توانید آنها را به طور کامل خشک کنید و با مقدار روغن کم آنها را سرخ کنید. این کار باعث خوشمزه تر شدن بادمجان برای خورش نیز خواهد شد و باید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی این تکنیک ها به شما کمک می کنند تا به راحتی بهترین خورش ها را برای خودتان بپزید.

نکات خورش های ایرانی از دید سرآشپز

نکات خورش های ایرانی از دید سرآشپز
نکات خورش های ایرانی از دید سرآشپز
  1. انتخاب مواد اولیه تازه: استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت، اساسی‌ترین عامل در طعم و کیفیت خورش های ایرانی است.
  2. ادویه‌های معطر: افزودن ادویه‌های مانند زردچوبه، زعفران و دارچین به خورش ها، طعم و بوی خاصی را ایجاد می‌کند.
  3. مواد چربی مناسب: استفاده از روغن‌های سالم مانند روغن زیتون به جای روغن‌های ناسالم، به سلامت خورش شما کمک می‌کند.
  4. پخت به مدت مناسب: هر خورش نیاز به مدت پخت خاصی دارد. این مدت باید به‌طور دقیق رعایت شود تا مواد غذایی کاملاً پخته شوند.
  5. تنوع در مواد اولیه: امتحان مواد اولیه مختلف برای خورش ها، به تنوع و غنای طعم غذا کمک می‌کند.
  6. تعادل در ادویه‌ها: حواستان به تعادل در استفاده از ادویه‌ها باشد تا طعم خورش بهینه باشد.
  7. استفاده از مواد خشک: استفاده از مواد خشک مانند لیموعمان خشک یا آلبالو خشک، به خورش های ایرانی تازگی و ترشی می‌بخشد.
  8. نحوه خوراکی سرو: خورش ها بهترین طعم را زمانی دارند که گرم و به همراه چلو سرو می‌شوند.
  9. نظم در میز غذا: سرو خورش ها با نظم و آرایش میز، لذت غذاخوردن را افزایش می‌دهد.
  10. آزمون و تغییر: هر خانه دارای سلیقه خاص خود است، بنابراین آزمون و تغییر در دستور پخت خود، به دستیابی به بهترین طعم ممکن کمک می‌کند.
حتما بخوانید
راز خوشمزه شدن دلمه برگ مو 5 راز جادویی

نتیجه گیری

در این مقاله ما نکات خورش های ایرانی را بررسی کردیم و جزییات مربوط به آن ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر کدام از این نکات به راحتی می توانند به شما کمک کنند تا به یک خورش خوشمزه و خوب ایرانی دسترسی داشته باشید و به راحتی بتوانید آن را برای خودتان بپزید. البته باید به این مورد نیز توجه داشته باشید که این نکات می توانند فوت و فن های آشپزی برای شما تلقی شوند. پس این نکات را در پخت خورش های ایرانی در نظر بگیرید.

فراموش نکنید برای انجام نکات خورش های ایرانی حتما بایستی تجربه کنید. یعنی نترسید و قطعا شما می توانید بهترین ها را طبخ کنید. این نکات خورش های ایرانی همگی برای بهتر شدن غذاهاست. شما نیز اگر نکته دیگری می شناسید حتما به ما بیاموزید تا در سایت قرار دهیم.

شما عزیزان می توانید اپلیکیشن آموزش آشپزی را مستقیما روی گوشی خود نصب کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

تهیه شده در :‌ سایت آشپزی  1TouchFood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *