سبد خرید
غذاهای پرطرفدار عربی را بشناسید 13 غذای عربی

غذاهای پرطرفدار عربی را بشناسید 13 غذای عربی

زمانی که سخن از کشورهای عربی به میان می آید در کنار فرهنگ غنی و متفاوت، آب و هوای گرم، عقاید، زبان و پوشش متفاوتشان، نباید از غذاهای خوشمزه و پرطرفدارشان غافل شد. غذاهای پرطرفدار عربی به دلیل متنوع بودنشان، متناسب با هر سلیقه ای هستند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در دنیای غذاها ماجراجویی میکنید و به دنبال ایجاد تنوع در برنامه ی غذایی‌تان هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا خوشمزه ترین غذاهای عربی را به شما معرفی کنیم.

انواع غذاهای پرطرفدار عربی

در زیر تعدادی از محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع غذاهای پرطرفدار عربی را قرار داده ایم. این غذا ها از غذاهای اصیل و سنتی عرب زبان ها می باشند. پیشنهاد می کنیم حتما این بخش را مطالعه نمایید.

سالاد فتوش از غذاهای پرطرفدار عربی

در ترکیب این سالاد خوشمزه، از نان پیتزای مخصوص عربی به همراه خیار، گوجه، کاهو و سس مخصوص استفاده می‌کنند. این سالاد برای افرادی که رژیم غذایی رعایت می‌کنند یا گیاه خوار هستند پیشنهاد مناسبی است. غلات و یا تکه هایی از نان، بیس ثابت سالادهای عربی هستند.

سالاد فتوش از غذاهای پرطرفدار عربی
سالاد فتوش از غذاهای پرطرفدار عربی

منسف پلوی پرطرفدار عربی

غذای منسف از غذاهای اعیانی و مجلسی اعراب محسوب می‌شود که بیشتر در کشورهایی نظیر عربستان، اردن و لبنان سرو می‌شود. نام این غذا از ظرفی که در آن سرو می‌شود گرفته شده است، در زبان عربی منسف یعنی سینی. سینی این غذا از برنج یا بلغور گندم که روی آن یک لایه گوشت گوسفند که با ادویه های خوش عطر طعم دار شده است، هر فردی را جذب می‌کند. با اضافه کردن منسف به سفره هایتان، از غذاهای عربی لذت ببرید.

منسف پلوی پرطرفدار عربی
منسف پلوی پرطرفدار عربی

کباب شووا (قوزو)، از غذاهای پرطرفدار عربی

یکی از غذاهای پرطرفدار عربی که برای مردم خاورمیانه هم بسیار لذیذ است، کباب شووا نام دارد. این کباب گوشت بره ی مزه دار شده است  که در برگ نخل به روش خاصی پیچیده و به مدت دو روز در تنور داغ طبخ می‌کنند. اعراب در مراسمهای خاص و جشن ها با این کباب لذیذ از مهمانان پذیرایی می‌کنند. اگر به کشورهای عربی سفر کردید از تست این غذای شاهانه غافل نشوید.

کباب شووا (قوزو)، از غذاهای پرطرفدار عربی
کباب شووا (قوزو)، از غذاهای پرطرفدار عربی

فلافل

فلافل از غذاهای پرطرفدار عربی است که شناسنامه ی آن به لبنان تعلق دارد و به دلیل لذیذ و در عین حال ساده بودن طبخش، به سفره ی ساکنین ساير کشورهای خاورمیانه  هم رسید. ماده ی اصلی فلافل نخود خیس خورده است که با ادویه های خاص طعم دار شده و سرخ می‌کنند. این غذا برای وعده های سبک مناسب است.

حتما بخوانید
طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی خوشمزه 2 نفره
فلافل از غذاهای پرطرفدار عربی
فلافل از غذاهای پرطرفدار عربی

شما عزیزان می توانید در دوره آموزش فلافل نیز شرکت نمایید.

مفتح

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار عربی که بیشتر ساکنان کشورهای حاشیه ی خلیج فارس در مراسمات و جشن‌ها به وسیله ی آن پذیرایی می‌شوند، غذای مفتح است.  برای طبخ این غذا گوشت تازه ی گوسفندی را از قبل مزه  دار کرده و با برنج و لپه و کشمش و ادویه مخصوص  سرو می‌کنند.

مفتح غذای پرطرفدار عربی
مفتح غذای پرطرفدار عربی

حمص میان وعده پرطرفدار عربی

این غذای ساده که بیشتر به عنوان دسر و یا سس تناول می‌شود، با سلیقه ی غذایی ما ایرانی ها هم سازگار است، ترکیب پوره ی نخود، ارده، سیر و ادویه های ناب، مزه ی این غذا را تشکیل می‌دهد.

حمص میان وعده پرطرفدار عربی
حمص میان وعده پرطرفدار عربی

حمص یا هوموس یکی از وسوسه انگیز ترین غذاهای پرطرفدار عربی است که به امتحانش می ارزد.

نوشیدنی های چربی سوز ۳۰ دستور نوشیدنی مفید و طرز تهیه سینی کباب ترکی به روش خانگی ۴ نفر خالی از لطف نیست.

سالاد تبوله از غذاهای پرطرفدار عربی

این سالاد پرطرفدار عربی که اصالتا لبنانی است به دلیل نزدیک بودن مزه و متریال تشکیل دهنده اش به سالاد شیرازی، با ذائقه ی ایرانیان بسیار سازگار است. از ترکیب بلغور گندم، سبزیجات معطر، گوجه و خیار و آب لیمو، این سالاد فوق العاده تهیه می‌شود که در صدر لیست غذاهای پرطرفدار عربی قرار می‌گیرد.

سالاد تبوله غذای پرطرفدار عربی
سالاد تبوله غذای پرطرفدار عربی

ماهی المسگوف، کباب پرطرفدار عربی

ماهی المسگوف پیشنهادی عالیست برای کسانی که غذای دریایی می‌پسندند، و البته می‌تواند نظر مثبت کسانی  را جلب کند که غذای دریایی را خوشمزه  نمی‌دانند.

فراوان بودن آبزیان و مخصوصا ماهی در محل زندگی اعراب، موجب شده غذاهای لذیذی از این ماهی ها طبخ کنند.

ماهی المسگوف غذای پرطرفدار عربی
ماهی المسگوف غذای پرطرفدار عربی

ماهی کپور و یا ماهی قهوه ای را از ناحیه ی شکم کاملا پاره کرده و به روش مخصوص مزه دار کرده و به مدت دو سه ساعت کباب می‌کنند و اینگونه ماهی مسگوف ما که از پرطرفدارترین غذاهای عربی ست، آماده ی سرو میشود.

شاورما صدرنشین غذاهای پرطرفدار عربی

اگر از دوست داران کباب هستید و فست فود را نیز می‌پسندید، شاورما انتخابی هوشمندانه و لذیذ است که ترکیبی از کباب و ساندویچ میباشد.

شاورما غذای پرطرفدار عربی
شاورما غذای پرطرفدار عربی

برای تهیه ی شاورما گوشت گوسفند کباب شده را نواری برش داده و به همراه سبزیجات معطر و سس مخصوص در نان پیتا پیچیده و سرو می‌کنند.  شاورما از غذاهای خیابانی پرطرفدار اعراب است که در عراق، لبنان و حتی ترکیه زبانزد است.

کوشاری

غلات علاوه بر فیبر بالا، بخش مهمی از نیازهای اساسی بدن را به ویتامین هایی همچون B, E, تامین می‌کنند. غذای کوشاری که ترکیبی ست از بلغور، برنج، ماکارونی و  پیاز داغ به علاوه ی سس مخصوص، می‌تواند ناهار مناسب و متفاوتی برای طرفداران غذاهای عربی باشد.

حتما بخوانید
طرز تهیه راتاتویی خوشمزه فرانسوی برای 4 نفر
کوشاری غذای پرطرفدار عربی
کوشاری غذای پرطرفدار عربی

کوشاری ابداع مصریان بوده است که امروزه پای ثابت منوی غذاهای پرطرفدار عربی در رستوران های حوزه ی خلیج فارس میباشد.

کنوفه، شیرینی پرطرفدار عربی

شیرینی و دسر جزء دوست داشتنی سفره های عربی و البته ایرانی هم است. کنوفه یا کنافه، دستور اولیه ش متعلق به فلسطین می باشد ولی در کشورهای خاورمیانه دوستداران زیادی دارد. کنوفه از رشته های باریک که با لایه ای از پنیر یا خامه ترکیب می‌شود و پس از سرخ شدن در شربت غلیظ قرار می‌گیرد تهیه می‌شود.

کنوفه دسر پرطرفدار عربی
کنوفه دسر پرطرفدار عربی

ترکیب این دسر خوشمزه و چای در استکان کمر باریک، در عین حال که بسیار وسوسه انگیز است برای پذیرایی عصرانه انتخاب خوبیست. طرز تهیه انواع غذاهای ملل هم لیست مفصلی از غذاهای عربی و دیگر کشور ها را داراست.

مجبوس

غذاهای گوشتی عربی بیشتر با گوشت گوسفند، شتر و بره طبخ می‌شوند. غذای مجبوس برای ایرانیان مزه ی آشنا و مطبوعی دارد. برای تهیه ی مجبوس مجلسی و خوشمزه، ابتدا گوشت را با ادویه های مخصوص مجبوس پخته و سپس برنج را با آب گوشت، دم میکنیم.

مجبوس غذاهای پرطرفدار عربی
مجبوس غذاهای پرطرفدار عربی

با تست این غذا بی شک یکی از طرفداران غذاهای عربی خواهید شد. طرز تهیه مجبوس مرغ عربی مخصوص برای ۴ نفر بسیار خوشمزه است. طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل نیز فراموش نشود.

حلوا شعریه، دسر پرطرفدار عربی

حلوا شعریه دسر مناسبی ست که پای ثابت لیست غذاهای پرطرفدار عربی است. در شهرهای جنوبی ایران و کشورهای عربی، این دسر خوشمزه و مجلسی معروف است. شعریه از رشته های کادایف که با شیرعسلی، بیسکویت، هل و مغز بادام تفت داده می‌شوند، تهیه می‌شود.

حلوا شعریه دسر پر طرفدار ترکیه
حلوا شعریه دسر پر طرفدار ترکیه

کسانی که در آشپزی دستی بر آتش دارند بر این نکته واقف هستند که غذای هر منطقه متناسب با مواد غذایی موجود در آن منطقه می باشد و هر منطقه ادویه های مخصوص خودش را دارد.

دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)
دوره آموزش آنلاین حلواهای بوتیکی (شیرینی مدرن)

برای تهیه ی یک غذای عربی کامل و خوشمزه سعی کنیم از ادویه های مخصوص عربی استفاده کنیم تا نتیجه ی مطلوب را بگیریم.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده و مطالعه کرده اید غذاهای پرطرفدار عربی را برایتان قرار داده ایم. یک نکته ای که بایستی برای طبخ این غذاهای پرطرفدار عربی در نظر داشته باشید این است که این غذاها همگی محلی هستند.

محلی بودن غذاهای پرطرفدار عربی مانند دیگر غذاهایی است که در همه اقوام پخت می شود.

نکته مشترک همه این غذاها که باعث می شود بسیار خوشمزه و خوش طعم باشد مواد اولیه با کیفیت آنهاست که مختص همان منطقه است.

پس در نظر داشته باشید که برای بهتر شدن غذاها از مواد اولیه تازه و با کیفیت استفاده کنید. این یکی از اصول آشپزی است.

ترجمه و نگارش : سایت آشپزی 1TouchFood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *