سبد خرید
انواع قهوه ساز 8 دستگاه قهوه جوش

انواع قهوه ساز 8 دستگاه قهوه جوش

در این بخش یکی از مهمترین نکات که معرفی انواع قهوه ساز است را بصورت کاملا حرفه ای برایتان قرار داده ایم. دانستن انواع قهوه ساز ها بسیار اهمیت دارد چون بسیاری از انواع قهوه ها را با دستگاه قهوه ساز تهیه می کنند. در ادامه این مقاله با ما باشید تا بهترین انواع قهوه ساز ها را برایتان معرفی نماییم.

انواع قهوه ساز

اکنون که در همه انواع قهوه مهارت دارید، بیایید طرز تهیه آنها را بیاموزیم! همانطور که می دانید دو مرحله مهم در پیشرو داریم. مرحله اول اینکه بدانیم هر دستگاه برای تهیه چه نوع قهوه ای هست و مرحله دوم اینکه هر دستگاه چگونه کار می کند.

انواع قهوه ساز
انواع قهوه ساز

از فرنچ پرس گرفته تا موکاس، راه های زیادی برای تهیه فنجان رویایی قهوه وجود دارد. با ریختن آن در یک لیوان قهوه زیبا یا اگر به دنبال درمان خود هستید، یک لیوان Ember دم کنید. نکته حرفه ای: آن را با گرم کن لیوان قهوه گرم نگه دارید.

فرنچ پرس یک دستگاه قهوه ساز

همانطور که متوجه شده اید فرنچ پرس یک دستگاه قهوه ساز کاملا حرفه ای است. استفاده از این قهوه ساز دستی بسیار آسان است. دانه های آسیاب شده قهوه را به فرنچ پرس خود اضافه کنید، آب داغ را روی تفاله ها بریزید، بگذارید قهوه چند دقیقه دم بکشد و در نهایت، پیستون را فشار دهید و بریزید! به همین سادگی.

فرنچ پرس یک دستگاه قهوه ساز
فرنچ پرس یک دستگاه قهوه ساز

فرنچ پرس را می توان برای هر لوبیایی استفاده کرد، اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند از آنها برای کباب های تیره تر و غنی تر استفاده کنند. همچنین، این فرنچ پرس چقدر فانتزی به نظر می رسد؟ دم نوش صبحگاهی خود را به سبک درست کنید!

شما می توانید فیلم آموزش طرز تهیه قهوه فرانسه با فرنچ پرس را در زیر مشاهده نمایید.

برای یک فنجان قهوه عالی، از فرنچ پرس استفاده کنید. این کار همانطور که بیان شد بسیار ساده است.

پرکلاتور یک قهوه ساز جادویی

برای افزودن حس یکپارچه سازی به دمنوش یا قهوه روزانه خود، مانند رترو دهه 1880 ، یک دستگاه پرکولاتور را امتحان کنید. به بیان ساده تر، پرکولاتورها قهوه را با فشار دادن مداوم حباب های آب داغ در حال جوش به سمت «محفظه قهوه» دم می کنند تا دانه های قهوه را خیس کنند.

پرکلاتور یک قهوه ساز جادویی
پرکلاتور یک قهوه ساز جادویی

این چرخه تا زمانی که قهوه آماده سرو شود تکرار می شود. آنها معمولاً برای کباب‌های متوسط ​​استفاده می‌شوند و روی اجاق‌پز آماده می‌شوند، اما پرکولاتورها می‌توانند روی هر سطح گرم شده، حتی آتش کمپ کار کنند.

Single Serve قهوه ساز

فروش قهوه‌ساز تک‌نفره در چند سال گذشته واقعاً به اوج خود رسیده است. مقدار قهوه مورد نظر خود را اندازه بگیرید، در فیلتر قابل استفاده مجدد بریزید، آب بریزید و تمام.

ساز ۰۴
Single Serve قهوه ساز

یک فنجان قهوه فقط برای شما به زودی آماده خواهد شد. قهوه سازهای تک نفره برای خانواده های تک نفره (یا آنهایی که فقط یک نفر قهوه می نوشند) عالی هستند. این قهوه ساز مقرون به صرفه را امتحان کنید که شامل یک لیوان مسافرتی سرگرم کننده است!

AeroPress قهوه ساز دستی

ما یک قهوه ساز دستی دیگر برای شما داریم.  AeroPress شباهت زیادی به مطبوعات فرانسوی دارد.

حتما بخوانید
10نوع از میوه های مفید توصیه شده در تابستان
AeroPress قهوه ساز دستی
AeroPress قهوه ساز دستی

می توانید اسپرسو، لاته، دم کرده سرد یا فقط یک فنجان قهوه کلاسیک را در این دستگاه کوچک زیبا درست کنید.

فیلم بالا آموزش کاملی از نحوه کار با این دستگاه می باشد.

حتما فیلم بالا را کامل مشاهده نمایید. مسابقه حرفه ای با دستگاه اروپرس با عنوان دومین دوره مسابقه از شبکه پرس تی وی است که در کشور ما ایران برگزار شده است.

Drip قهوه ساز برقی کلاسیک

آه، بله. قهوه ساز برقی کلاسیک که می شناسید و دوست دارید. برای اینکه دم کنید در قهوه ساز قطره ای ، کافی است قهوه خود را بردارید، آن را داخل فیلتر بریزید، مقداری آب در آن بریزید و استارت را فشار دهید تا قهوه ساز قطره ای کار جادوی قهوه را انجام دهد. به زودی، صدای شیرین قهوه خود را خواهید شنید که مستقیماً در قهوه جوش می چکد. صبح ها، فتح شد.

ساز ۰۶
Drip قهوه ساز برقی کلاسیک

برخی از قهوه‌سازهای قطره‌ای نیز دارای یک کارافل حرارتی هستند. معمولاً با دیوار دولایه و فولاد ضد زنگ، کاراف‌های حرارتی طعم قهوه‌تان را برای ساعت‌ها بیشتر از اکثر کاراف‌های شیشه‌ای تازه و داغ نگه می‌دارند. برخی از قهوه سازهای قطره ای از قفسه حرارتی استفاده می کنند، اما به طور سنتی، به جای آن از یک قفسه شیشه ای استفاده می کنند.

Pour Over قهوه ساز معمولی

قهوه ساز بریز دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد: شما به صورت دستی آب داغ را روی دانه ها می ریزید. با رتبه بندی 5 ستاره در آمازون، قهوه سازهایی مانند Chemex انتخاب خوبی هستند.

ساز ۰۷
Pour Over قهوه ساز معمولی

طرفداران این واقعیت را دوست دارند که می توانید قدرت قهوه را کنترل کنید، به علاوه قابلمه ها بسیار آسان تمیز می شوند. با این حال، شما به نوع خاصی از فیلتر نیاز دارید، که گرانتر از فیلتر معمولی قهوه قطره ای است. با این حال، برخی از آنها قابل استفاده مجدد هستند.

Cold Brew قهوه ساز سرد

طرفداران سرسخت دم سرد ممکن است بخواهند روی یک قهوه ساز سرد سرمایه گذاری کنند. برای استفاده از دستگاه دم‌ساز سرد، تفاله قهوه‌تان را در آن بریزید، دم کنید و سرو کنید.

Cold Brew قهوه ساز سرد
Cold Brew قهوه ساز سرد

می توانید قهوه را تا 36 ساعت نگهداری کنید. اگر به دنبال یک قهوه‌ساز چندکاره هستید، می‌توانید قهوه‌های سرد دم را در سایر سازندگان مانند AeroPress تهیه کنید. انواع قهوه را می توانید در اینجا کامل مطالعه نمایید.

موکا قهوه ساز

گلدان های موکا شباهت های زیادی با پرکولاتور دارند و اغلب بین این دو سردرگمی وجود دارد. هر دو به یک سطح گرم مانند یک اجاق گاز یا حتی یک آتش سوزی نیاز دارند. با این حال، قابلمه موکا یک نوشیدنی اسپرسو مانند تولید می کند و فرآیند دم کردن آن کمی متفاوت از دستگاه پرکولاتور است.

باید بیشتر مراقب آن باشید زیرا وقتی آب قابلمه موکا تمام می شود، باید قابلمه را از روی سطح حرارت بردارید تا طعم قهوه سوخته نشود. در حالی که با فرآیند دم کردن ساده دستگاه پرکولاتور، هر چه مدت طولانی تری آن را بگذارید، قهوه قوی تر می شود. طرز تهیه قهوه با موکاپات را حتما مطالعه نمایید.

خواص قهوه

همانطور که می دانید قهوه دارای فواید بسیاری است. این فواید را حتی ابن سینا نیز به آن اشاره کرده است.

خواص قهوه بیش از 10 دلیل
خواص قهوه بیش از 10 دلیل

یکی از خواص قهوه داشتن آنتی اکسیدان است. در واقع، قهوه فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به چای سبز و کاکائو، دو فوق ستاره آنتی اکسیدانی، نشان می دهد. دانشمندان تقریباً 1000 آنتی اکسیدان را در دانه های قهوه فرآوری نشده شناسایی کرده اند و صدها آنتی اکسیدان دیگر در طول فرآیند بو دادن ایجاد می شوند.

حتما بخوانید
ادویه های مناسب آشپزی

مطالعات متعدد قهوه را به عنوان منبع غذایی اصلی – و در برخی موارد، اصلی – منبع آنتی اکسیدان برای افراد مورد مطالعه ذکر کرده اند.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی خواص قهوه را در یک مقاله شرح داده است. در اینجا به گزیده ای از این فواید اشاره می کنیم.

مضرات قهوه

قهوه در کنار فواید بسیاری که دارد دارای مضراتی نیز می باشد. قبل از مصرف قهوه حتما با یک پزشک متخصص در این خصوص صحبت نمایید تا بررسی نماید که مصرف قهوه برای شما مشکل ساز نباشد. در این بخش به گزیده ای از این فواید اشاره می کنیم.

مضرات قهوه بیش از 10 دلیل
مضرات قهوه بیش از 10 دلیل

یکی از مضرات قهوه فشار خون است. فشار خون بالا یک عامل خطر برای حمله قلبی و سکته است زیرا ممکن است به مرور زمان به شریان ها آسیب برساند و جریان خون به قلب و مغز شما را محدود کند. خوشبختانه اثر کافئین بر فشار خون موقتی به نظر می رسد. همچنین، به نظر می‌رسد که قوی‌ترین تأثیر را روی افرادی که عادت به مصرف آن ندارند، دارد.

همچنین نشان داده شده است که مصرف زیاد کافئین باعث افزایش فشار خون در حین ورزش در افراد سالم و همچنین در افرادی که فشار خون خفیف بالایی دارند. بنابراین، توجه به دوز و زمان مصرف کافئین مهم است، به خصوص اگر در حال حاضر فشار خون بالا دارید. به همین دلیل به مضرات قهوه بسیار دقت کنید.

شما عزیزان می توانید در ادامه دیگر مضرات قهوه را نیز بررسی نموده و از آن مطلع شوید.

سخن پایانی درباره انواع قهوه ساز

یکی از مهمترین مسایل در بحث قهوه داشتن اطلاعات کامل و درست از دستگاههای قهوه ساز است که در بالا برایتان کامل قرار داده ایم. شما عزیزان با مطالعه مطالب بالا قطعا توانسته اید اطلاعات کاملی را در این خصوص بدست آورید.

حتما برای مصرف قهوه با پزشک متخصص مشورت نمایید و خودسرانه حتی در صورت نداشتن بیماری های زمینه ای مصرف قهوه نداشته باشد. این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و جنبه پزشکی ندارد. از اینرو پزشک متخصص بهترین مشورت را به شما خواهد داد. همین مقاله مضرات قهوه کمک بسیاری به دانستن این آسیب ها به شما عزیزان خواهد داشت.

یکی از مهمترین نکات در آشپزی این است که ابتدا بدانید هدف از کار چیست و بعد برای چند نفر طبخ خواهید کرد. در مرحله بعد حتما بر روی یک برگه مراحل انجام کار و مقدار مواد اولیه های موجود را نوشته و دقیقا عین آن چیزی که بایست انجام شود را انجام دهید. این کار باعث افزایش تسلط کار خواهد شد.

اپلیکیشن آشپزی 1TouchFood را حتما نصب کنید و از آن استفاده کنید. با این اپلیکیشن به تمام سایت ما دسترسی خواهید داشت. دنیایی از غذاها و رسپی های بینظیر را برایتان بصورت کاملا رایگان قرار داده ایم.

مطمئن باشید با این روش چیزی فراموش نخواهد شد و همه چیز دقیقا همان چیزی خواهد بود که می بایست انجام گیرد. مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood همیشه بهترین آموزش ها را برایتان قرار داده و شما را در زمینه آموزش آشپزی یاری خواهد کرد.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی  1TouchFood​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *