سبد خرید
طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم برای 6 نفر

در مقاله حاضر طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم برای 6 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی قم قرار داده ایم. شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه اشکنه سیب زمینی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه قاقاناخ (خاگینه) قم برای ۵ نفر را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

زمان آماده سازی:  30 دقیقه

زمان پخت: 30 دقیقه 

مجموع زمان:  60 دقیقه

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم برای 6 نفر را حرفه ای و اصیل قم را برایتان مرحله به مرحله قرار دادیم. امیدواریم این غذای خوشمزه سنتی را در منزل برای عزیزانتان تهیه نمایید. آموزش فوق العاده انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( 21 غذای محلی مازندرانی ) را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی خوشمزه قم
طرز تهیه اشکنه سیب زمینی خوشمزه قم

قم از استان ها و شهر های بسیار مذهبی کشور است. این شهر سابقه مذهبی داشته و از قدیم به علت قطب مذهبی کشور و دارا بودن اماکن مذهبی مردم از مناطق مختلف کشور به این منطقه سفر می کرده اند. همانطور که بیان گردید قم دارای مراکز مذهبی است. همین موضوع باعث تبادل فرهنگ ها بین مسافران به منطقه شده است. مطالعه آموزش انواع غذا با تخم مرغ و غذا با اسفناج و غذا با مرغ حاوی اطلاعات بسیار خوبی می باشد.

قم دارای قدمتی تاریخی است و به لحاظ شرایط اقلیمی که دارد غذاها و سبک های غذایی مخصوص به خود را نیز دارا است. شهر قم دارای رستوران ها و غذاخوری های بسیار زیادی است که اکثرا غذاهایی نظیر کوبیده – جوجه کباب و بعضاً خورشت ها را سرو می نمایند. آموزش طرز تهیه کوفته قمی اصل برای ۶ نفر با رسپی کامل برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد.

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی قم مرحله به مرحله
طرز تهیه اشکنه سیب زمینی قم مرحله به مرحله

اشکنه یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که معمولا همراه نان سرو می شود. اشکنه انواع مختلفی دارد و به روش های مختلفی طبخ می شود که از بین آن ها اشکنه سیب زمینی برای استان قم می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (17 غذای استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه کنید.

حتما بخوانید
طرز تهیه آش گندم زنجان (بوغدا آشی) 6 نفر

این اشکنه از سیب زمینی، پیاز، تخم ‌مرغ، شنبلیله، آرد، روغن، نمک، زردچوبه، آب و نمک تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه اشکنه سیب زمینی را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. حتما طرز تهیه انواع خوراک و طرز تهیه انواع آش و طرز تهیه انواع غذاهای محلی را مطالعه نمایید. دنیایی از طرز تهیه انواع غذا را در اینجا مطالعه خواهید کرد.

مواد لازم برای طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم

  • 4 عدد تخم مرغ
  • 1 عدد پیاز
  • 2 عدد سیب زمینی
  • 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • 1 قاشق غذاخوری شنبلیله خشک شده
  • 2 قاشق غذاخوری آرد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آموزش طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم

مرحله اول طرز تهیه اشکنه سیب زمینی:

ابتدا پوست پیاز را گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت گذاشته و داخل آن روغن بریزید. پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم طرز تهیه اشکنه سیب زمینی:

پیاز را در گوشه قابلمه جمع کنید و کمی روغن به قابلمه اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را داخل قابلمه ریخته و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. سپس رب و پیاز را مخلوط کرده و فلفل، نمک و زردچوبه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه اشکنه سیب زمینی:

حتما بخوانید
طرز تهیه قیمه نخود یزدی برای 6 نفر

شنبلیله و آرد را به قابلمه اضافه کنید و مواد را به آرامی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و آرد گلوله گلوله نشود. سیب زمینی را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید و به تابه بیافزایید. 2 الی 3 پیمانه آب را داخل تابه بریزید و حرارت را زیاد کنید تا آب جوش بیاید.

مرحله چهارم طرز تهیه اشکنه سیب زمینی:

تخم مرغ ها را به قابلمه اضافه کنید و مداوم هم بزنید تا سفت شود. صیبر کنید آب اشکنه کم شود و غذا بپزد، سپس آن را از روی حرارت برداشته و سرو کنید.

دوره آموزش تهیه نان پیشی
دوره آموزش تهیه نان پیشی

نکات مهم و ترفند ها برای طرز تهیه اشکنه سیب زمینی محلی قم

  • شنبلیله گیاهی سرشار از خاصیت است که می توان به برخی خواص آن مانند رفع کم خونی، بهبود عملکرد سیستم گوارش، سلامت مو، پایین آوردن تب، رفع شوره سر، درمان اختلالات گوارشی، سوءهاضمه، بیماری‌های تنفسی، زخم دهان، گلودرد، دیابت، التهاب، زخم و بی خوابی اشاره کرد.
  • حتما سعی کنید از مواد اولیه تازه و ارگانیک استفاده نمایید. این طعم بسیار خوبی به غذای شما خواهد داد.

نگارش و ترجمه : دپارتمان 1TouchFood

Recipe - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه اشکنه سیب زمینی 1

نوع: خوراک

سبک آشپزی: سنتی محلی ایرانی

کلمات کلیدی: طرز تهیه اشکنه سیب زمینی

بازده دستورالعمل: 6

کالری: 250

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT1H00M

اجزاء دستورالعمل:

  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۱ عدد پیاز
  • ۲ عدد سیب زمینی
  • ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۱ قاشق غذاخوری شنبلیله خشک شده
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه اشکنه سیب زمینی را به روش سنتی و اصیل برای شما عزیزان آموزش دادیم. امیدواریم که از این آموزش استفاده کرده و با تهیه مواد اولیه تازه، اشکنه سیب زمینی را به سادگی در منزل تهیه و نوش جان نمایید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *