سبد خرید
طرز تهیه سس پیتزا حرفه ای

طرز تهیه سس پیتزا رستورانی سریع 8 نفره

طرز تهیه سس پیتزا رستورانی سریع 8 نفره را برایتان قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه طرز تهیه سس پیتزا رستورانی سریع 8 نفره با بهترین و کاربردی ترین روش برای تهیه سس پیتزا حرفه ای را بیاموزید.

جدول زمانبندی طرز تهیه سس پیتزا سریع و راحت

زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت 20 دقیقه
زمان اضافی
مجموع زمان 25 دقیقه
تعداد سرو 12 پیتزای 10 اینچی
مقدار سرو 3 فنجان

مواد اولیه برای طرز تهیه سس پیتزا سریع و راحت

  • 1 (28 اونس) گوجه فرنگی کنسرو شده
  • 1 پیاز زرد کوچک ، نصف شده و پوست کنده ، حدود 5 اونس
  • 6 حبه سیر ، خرد شده
  • 2 شاخه ریحان
  • 1 قاشق چایخوری برگ پونه کوهی خشک شده ، خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری نمک کوشر ، به علاوه مقدار بیشتری برای مزه
  • یک پیمانه فلفل قرمز خرد شده ، بعلاوه بیشتر برای مزه
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر ، برای آخر
مواد اولیه در طرز تهیه سس پیتزا
مواد اولیه در طرز تهیه سس پیتزا

همانطور که مشاهده کردید مواد اولیه در طرز تهیه سس پیتزا رستورانی و اصل را برایتان قرار داده ایم. سعی کنید از مواد اولیه مرغوب در طرز تهیه سس پیتزا رستورانی استفاده کنید.

آموزش طرز تهیه سس پیتزا سریع و راحت

آموزش طرز تهیه سس پیتزا اصل
آموزش طرز تهیه سس پیتزا اصل

در این بخش مراحل کامل را در طرز تهیه سس پیتزا اصل قرار داده ایم.

  1. سس قرمز درست کنید:

در یک قابلمه متوسط که روی حرارت متوسط قرار گرفته است ، گوجه فرنگی ، نصف پیاز ، سیر ، ریحان ، پونه کوهی ، نمک و فلفل قرمز خرد شده را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شود.

سس را به جوش بیاورید ، حرارت را به متوسط کاهش دهید و کمی روی آن را بپوشانید. اجازه دهید مواد معطر به آرامی در سس گوجه فرنگی دم شوند و به مدت 20 دقیقه بپزند. گهگاه هم بزنید.

مواد را از روی حرارت بردارید و مواد معطر را در سس بگذارید که تا زمانی که سرد می شود ، دم بکشد.

  1. مواد معطر را از سس حذف کنید:

وقتی سس به دمای اتاق رسید ، نصف پیاز و شاخه های ریحان را برداشته و دور بیندازید. شما همچنین می توانید حبه های سیر را بردارید ، اما من دوست دارم آنهایی را که در سس هستند برای خوشمزگی فوق العاده نگه دارم.

طرز تهیه سس پیتزا بینظیر
طرز تهیه سس پیتزا بینظیر

آن را درروغن زیتون هم بزنید تا تمام شود. سس را بچشید و در صورت تمایل ادویه را تنظیم کنید.

  1. پیتزای خود را تهیه کنید یا آن را دخیره کنید:

سس را روی پوسته پیتزای آماده شده خود بریزید یا در ظرفی محکم تا 1 هفته در یخچال قرار دهید.

حتما بخوانید
طرز تهیه پیتزا پپرونی مخصوص برای 6 نفر

ارزش غذایی سس پیتزا سریع و راحت

درسایت چیزی موجود نیست. بزودی اطلاعات این بخش تکمیل خواهد شد.

سس ها و سس پیتزا

سس ها از جمله خوراکی هایی هستند که در کنار غذا مصرف می شود. مطمینا در ذهنتان درباره سس ها تصویری درج شده است. سس کچاپ – سس مایونز – سس فرانسوری و بسیاری سس دیگر. در تعریف سس می توان چنین بیان نماییم که سس ها همان مایع بسیار غلیظی هستند که برای طعم دادن و مزه دار کردن آن قبل از میل کردن بکار می رود.

سس کلمه ای غیر فارسی است ولی همه ما با تعریف و معانی آن آشنایی داریم. سس ها برای چاشنی دار شدن غذا ها مصرف می شوند. شاید بگید همانند ادویه ها. جواب شما مثبت است. سس ها هم مثل مواد دیگر برای مزه دار کردن غذا استفاده می شود. بهترین مثالی که می توانیم برای سس ها بزنیم سس رب انار در اکبر جوجه مازندرانی است. رب اناری که در کنار اکبر جوجه سرو می شود دقیقا تعریف درستی از سس می باشد.

طرز تهیه سس پیتزا سریع و فوری
طرز تهیه سس پیتزا سریع و فوری

سس در تمام دنیا کاربرد دارند و این ماده غذایی مختص منطقه یا سرزمین خاصی نیست. در همه جا استفاده می شود. در ادامه به تفصیل درباره تاریخچه سس ها صحبت خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که طرز تهیه هر کدام از این ماده غذایی متفاوت است. از آنجایی که آنها انواع مختلفی دارند پس باید جداگانه هر کدام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مرکز آموزش آنلاین آشپزی 1TouchFood در نظر دارد بهترین سس ها را برای شما عزیزان آموزش داده و شما را در این موضوع یاری نماید. سس ها همانطور که بیان شد انواع مختلفی دارد. در این بخش به تعدادی از انواع این مزه ها اشاره می کنیم.

سس شیرین – سس ماهی – سس گوجه فرنگی – سس شور – سس ترش و بسیاری دیگر. این سس ها خودشان هم انواع مختلفی دارند. در آسیا – اسپانیا – ایتالیا و بسیاری مناطق دیگر همگی خودشان نیز دارای انواع سس هستند. اما یک نکته بسیار مهم هم بایستی در این زمینه بیان کرد و آن چیزی نیست جز 5 سس مادر و اصلی که در تمام دنیا یکسان تعریف می شوند.

5 سس اصلی در کنار سس پیتزا

  • سس بشمال
  • سس اسپانیایی
  • سس هالندیز
  • سس ولوته
  • سس گوجه فرنگی

این 5 سس بابا مادر همه سس ها حتی سس پیتزا هستند. این سس ها را می بایست بیاموزید و در بخش های دیگر این مواد خوراکی را به تفصیل برایتان بیان خواهیم نمود. این موضوع یکی از موضوع های اصلی برای افرادی است که علاقمند به مزه ها هستند و تمایل دارند در این زمینه تخصصی داشته باشند. شما حتما می بایست با این 5 سس اصلی شروع کنید. سپس بدانید که از کجا به کجا می خواهید آموزش ببینید.

حتما بخوانید
طرز تهیه بورانی مرغ خوشمزه 3 نفره
طرز تهیه سس پیتزا رستورانی
طرز تهیه سس پیتزا رستورانی

این مطلب را اینطوری بیان خواهیم کرد که بعضی از سس ها برای گوشت – بعضی ها برای ماهی و … هستند. شما بایستی بدانید که می خواهید در کدام یک از این بخش ها تخصصی پیدا نمایید. هر کدام از سس ها نیز خودشان تاریخچه ای دارند. در این بخش وارد بخش تاریخچه سس ها نخواهیم شد.

سس پیتزا هم یکی از سس های خوشمزه و بین المللی است. شما می توانید با مطالعه سس پیتزا آن را بیاموزید. ما در اینجا بهترین آموزش سس پیتزا را برای شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید به سادگی آن را بیاموزید. در نظر داشته باشید که سس پیتزا نیز ترجمه ای انواع سس های رایج در کل دنیاست.

شما عزیزان با مطالعه و تمرین آموزش سس پیتزا قطعا می توانید این سس خوشمزه را برای عزیزانتان طبخ کنید و در کنار غذاهای خود مصرف کنید. حتما طرز تهیه انواع سس و معرفی 8 سس خوشمزه را مطالعه نمایید.

امیدواریم از این آموزش راضی بوده و بتوانید یک سس بینظیر تهیه نمایید. به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با کرفس را مطالعه کنید.

به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم مقاله طرز تهیه انواع سالاد و آموزش 50 نوع سالاد ناب و طرز تهیه انواع سالاد سبزیجات ایتالیایی 10 سالاد اصل که بسیار جذاب و خواندنی هستند را مطالعه کنید.

جدول ارزش غذایی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. طرز تهیه انواع سالاد فراموش نشود. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه سس پیتزا رستورانی سریع 8 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
پیتزا حرفه ای

طرز تهیه سس پیتزا رستورانی سریع 8 نفره را برایتان قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه طرز تهیه سس پیتزا رستورانی سریع 8 نفره با بهترین و کاربردی ترین روش سس

نوع: مزه و سس

سبک آشپزی: ملل

کلمات کلیدی: طرز تهیه سس پیتزا

بازده دستورالعمل: 8

کالری: 60

زمان آماده سازی: PT0H05M

زمان پخت و پز: PT0H20M

زمان کل: PT0H25M

اجزاء دستورالعمل:

  • 1 (28 اونس) گوجه فرنگی کنسرو شده
  • 1 پیاز زرد کوچک ، نصف شده و پوست کنده ، حدود 5 اونس
  • 6 حبه سیر ، خرد شده
  • 2 شاخه ریحان
  • 1 قاشق چایخوری برگ پونه کوهی خشک شده ، خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری نمک کوشر ، به علاوه مقدار بیشتری برای مزه
  • یک پیمانه فلفل قرمز خرد شده ، بعلاوه بیشتر برای مزه
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر ، برای آخر

راهنمای دستورالعمل: طرز تهیه سس پیتزا رستورانی اصل را برایتان با بهترین و کاربردی ترین دستورالعمل قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این طرز تهیه سس پیتزا رستورانی یک سس اصل حرفه ای را در منزل تهیه نمایید. نوش جان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *