سبد خرید
طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی خوشمزه 2 نفره

طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی خوشمزه 2 نفره

طرز تهیه پیراشکی کرم دار

اگر به دنبال میان وعده ای جذاب هستید، پیراشکی کرم دار می تواند نظر شما را جلب نماید. پیراشکی نان مغزداری است که با استفاده از مخمر به عمل آمده است و هیچ گونه ماده شیمیایی در تهیه آن به کار نرفته است. در برخی موارد از پیراشکی برای صبحانه و گاهی اوقات هم از این خوراکی جذاب، به عنوان میان وعده استفاده می کنند.

دوره شیرینی پزی 2
دوره شیرینی پزی 2

پیراشکی کرم دار نیز مانند پیراشکی معمولی تهیه می شود، تنها با این تفاوت که داخل آن را با کرم پر می کنند تا خوشمزگی آن دو چندان شود. اگر شما نیز علاقه مندید تا در رابطه با طرز تهیه پیراشکی کرم دار اطلاعاتی را به دست آورید، ما را تا پایان همراهی کنید.

طرز تهیه پیراشکی کرم دار
طرز تهیه پیراشکی کرم دار

در این مطلب به طور گام به گام و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی کرم دار را توضیح می دهیم و شما را با جزییات پخت این خوراکی جذاب آشنا می کنیم.

جدول زمانبندی پخت پیراشکی کرم دار

زمان آماده سازی 4 ساعت
زمان پخت نیم ساعت
زمان اضافی —–
مجموع زمان چهار ساعت و نیم
تعداد سرو دو عدد
مقدار سرو —-

مواد اولیه برای طرز تهیه پیراشکی کرم دار

  • تخم مرغ: 1 عدد
  • آرد سفید: 500 گرم
  • شکر: 50 گرم
  • شیر ولرم: 1 پیمانه
  • کره: 50 گرم
  • خمیر مایه: 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و وانیل: به مقدار لازم

نکته: مواد اولیه ذکر شده در این بخش مربوط به خود پیراشکی است.

مواد مورد نیاز برای تهیه کرم پیراشکی کرم دار

  • شیر: 3 پیمانه
  • آرد سفید: چهار قاشق غذا خوری
  • نشاسته ذرت: 4 قاشق غذا خوری
  • شکر: نصف پیمانه
  • وانیل: یک قاشق چای خوری
  • کره: دو قاشق چای خوری
  • مخمر یا مایه خمیر: به میزان لازم

آموزش مراحل طرز تهیه پیراشکی کرم دار

در این بخش به صورت گام به گام طرز تهیه پیراشکی کرم دار را مورد بررسی قرار می دهیم.

مرحله اول:

در گام اولیه برای تهیه پیراشکی کرم دار، خمیر مایه را به همراه یک قاشق شکر درون یک ظرف می ریزیم و سپس شیر ولرم را اضافه می کنیم. به مدت ده دقیقه صبر می کنیم تا ترکیب به خوبی عمل بیاید.

شما میتوانید مطلب مرتبط با مخمر و خواص آن را مطالعه کنید.

مرحله دوم:

کره را از یخچال خارج می کنیم تا از دمای خنک خارج شده و تا حدودی نرم شود. در یک ظرف بزرگ تخم مرغ، وانیل، شکر و کره را می ریزیم. این مواد را با یکدیگر ترکیب می کنیم و پس از این که این مواد به خوبی ترکیب شدند، خمیر مایه را نیز به آن اضافه می کنیم. این گام مهمی در طرز تهیه پیراشکی کرم دار است

مرحله سوم:

در ابتدای این مرحله، آرد را با نمک الک می کنیم، وقتی که آرد به ترکیبی یک دست تبدیل شد، آن را به تدریج به مواد اضافه می کنیم. خمیر را با دست ورز می دهیم تا به خمیری یک دست، لطیف و نچسب دست پیدا کنیم.

نکته: آرد را باید به تدریج و کم کم اضافه کنیم وگرنه خمیر حاصل از حالت نرمی خارج می شود.

نکته: در اندازه خمیر نیز به شدت دقت کنیم زیرا اگر بیش از اندازه خمیر بریزید، پیراشکی ها بیش از حد سفت خواهند شد.

مرحله چهارم:

در این مرحله کار سختی نداریم، تنها کافی است خمیر را ورز دهیم و آن را در یک ظرف چرب به مدت دو ساعت قرار دهیم و صبر کنیم تا خمیر به خوبی پف کند. زمانی که حجم خمیر تقریبا دو برابر شده بود، می توانیم آن را برداریم.

حتما بخوانید
طرز تهیه ناگت مرغ خانگی خوشمزه 4 نفره

نکته: در این مدت استراحت باید روی ظرف خمیر را بپوشانیم.

مرحله پنجم:

حالا زمان آن فرا رسیده که کارهای نهایی را در فرآیند تهیه پیراشکی کرم دار انجام دهیم! خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم و بر روی سطح خمیر آرد می پاشیم.

03
آموزش مراحل طرز تهیه پیراشکی کرم دار

خمیر با استفاده از وردنه به ضخامت های 8 میلی متری تبدیل می کنیم. سپس با استفاده از چاقو یا کاتر به خمیر، شکل بیضی یا دایره ای می دهیم. یک کاغذ روغنی پهن می کنیم و خمیر مد نظر را روی آن قرار می دهیم.

مرحله ششم:

روی خمیرها را می پوشانیم و به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم. در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار یک تابه را همراه با روغن روی حرارت قرار می دهیم. زمانی که روغن داخل تابه داغ شد، کاغذ زیر خمیرها را برش می دهیم و خمیر را به همراه کاغذ داخل روغن قرار می دهیم.

مرحله هفتم:

در مرحله هفتم از طرز تهیه پیراشکی کرم دار حرارت شعله را کم می کنیم تا پیراشکی ها به خوبی مغر پخت شوند. زمانی که پیراشکی ها به خوبی سرخ شدند و رنگ آنها طلایی شد، پیراشکی ها را از روغن خارج می کنیم و روی صافی قرار می دهیم تا روغن اضافه آنها گرفته شود.

مرحله هشتم:

در این مرحله از طرز تهیه پیراشکی کرم دار به درست کردن کرم می پردازیم و صبر می کنیم تا پیراشکی مان به خوبی سرد شود. قابلمه را روی حرارت می گذاریم و شیر، آرد سفید، نشاسته ذرت و شکر را داخل آن میریزیم و هم می زنیم تا این ترکیب به غلظت بالایی برسد. سپس وانیل و کره را نیز اضافه می کنیم و این ترکیب را به خوبی مخلوط می کنیم.

غلظت این ترکیب باید به حدی باشد که رد همزن بر روی آن بماند. پس از اینکه این مهم حاصل شد، کرم را به ظرفی دیگر منتقل می کنیم و روی آن را می پوشانیم. باید به نحوی کرم را بپوشانیم که هوا نکشد. کرم را داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود.

مرحله نهم:

در این بخش، پیراشکی ها را برش می دهیم و کرم با قیف داخل پیراشکی ها پر می کنیم. حالا پیراشکی کرم دار ما آماده است. می توانیم با استفاده از شکلات ذوب شده، پودر نارگیل و شکر و ترافل پیراشکی کرم دار خود را تزیین کنیم و این میان وعده جذاب را سرو کنیم.

نکات مهم در طرز تهیه پیراشکی کرم دار

شما در این بخش از آموزش آنلاین آشپزی با نکاتی که کمک می کند تا طرز تهیه پیراشکی کرم دار را به نحوی تهیه کنید که هم سالم باشد و هم خوشمزه. این نکات کلیدی برای هر فردی که قصد تهیه پیراشکی کرم دار را دارد بسیار حائز اهمیت بوده و توجه به آنها لازمه این آموزش می باشد. آموزش کاربردی طرز تهیه نان چاودار را مطالعه داشته باشید.

نکات مهم در طرز تهیه پیراشکی کرم دار
نکات مهم در طرز تهیه پیراشکی کرم دار

از این جهت به شما پیشنهاد داریم تا نکات درجه یک و بی بدیل آموزش طرز تهیه پیراشکی کرم دار را به صورت کامل مطالعه داشته باشید تا بتواند راهنمای مناسب برای شما عزیزان باشد. این نکات به شرح ذیل می باشند:

  • پیراشکی ها یک میان وعده بسیار مناسب هستند که خوردن آنها با چای بسیار لذت بخش است.
  • بدلیل علاقه فراوان کودکان به پیراشکی کرم دار بسیار دقت کنید که تعداد مصرف آن بالا نباشد وگرنه بسیار چاق کننده خواهد بود.
  • زمان پخت پیراشکی کرم دار طبق دستورالعمل نهایتا نیم ساعت خواهد بود پس دقت کنید که بیشتر سرخ نشود.
  • در هنگام سرخ کردن پیراشکی کرم دار شعله زیر تابه روغن ملایم باشد و زیاد نباشد چون باعث سیاه شدن و خشک شدن پیراشکی می شود.
  • در طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی دقت داشته باشید که پیراشکی باید نرم و لطیف تهیه شود و گرنه مسیر کار را اشتباه رفته اید. خاصیت نرم و پفی بودن پیراشکی حتما رعایت شود.
  • برای تهیه مخمر سعی کنید بهترین مارک را انتخاب کنید. ما چون تبلیغ می شود پیشنهاد نمی کنیم ولی تا جای ممکن سعی کنید از بهترین مارک ها و برند ها استفاده کنید.
  • روغن قنادی یکی از موادی است که به آن نیاز دارید. سعی کنید این روغن را از قنادی ها تهیه کنید. این روغن پیراشکی شما را حرفه ای تر خواهد کرد.
  • برای مخلوط کردن مواد حواستان باید جمع باشد که از ظرف مناسبی جهت تهیه و فرآوری خمیر استفاده کرده باشید وگرنه ظرفتان سریع پر شده و جای کم خواهید آورد.
  • اگر در طرز تهیه پیراشکی کرم دار از این کار خوشتان آمد حتما قالبی را برای پیراشکی تهیه کنید تا کارتان سریعتر و سبک تر شود. این قالب کمک می کند تا شما قطعات یکسانی از پیراشکی را از خمیر جدا کرده و طبخ نمایید.
  • سعی کنید وانیل با کیفیت استفاده کنید. وانیل خاصیت تلخ بودن دارد از اینرو در خرید وانیل نیز دقت داشته باشید.
حتما بخوانید
طرز تهیه پیتزا میگو ایتالیایی مخصوص برای 2 نفر

جمع بندی در مورد پیراشکی کرم دار

همانطور که اشاره شد، پیراشکی کرم دار یکی از جذاب ترین میان وعده هایی است که می توانیم در طول روز برای خود و اطرافیانمان فراهم کنیم پس فرصت را هدر ندهید و همین حالا برای تهیه این میان وعده جذاب اقدام نمایید. در پایان امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

سخن پایانی

خب با آموزش پیراشکی کرم دار در خدمت شما عزیزان بودیم. تلاش ما در مجموعه وان تاچ فود همواره این است که آموزش های کاربردی و مطابق با خواست شما بزرگواران را تهیه و در دسترس شما قرار دهیم. شما با اجرای قدم به قدم این آموزش با مواد اولیه با کیفیت قطعا از نتایجی که به دست خواهید آورد شگفت زده خواهید شد.

در ادامه پیشنهاد میکنیم که طرز تهیه لازانیا ، سس آلفردو خانگی و پاستا فتوچینی آلفردو را مطالعه بفرمایید.

جدول ارزش غذایی و آنالیز غذا های ایرانی هم بسیار خواندنی هستند. طرز تهیه انواع سالاد فراموش نشود. شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی 1TouchFood

طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی خوشمزه 2 نفره - آموزش آنلاین آشپزی
01

طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی بسیار خوشمزه پیراشکی کرم دار در فر پیراشکی کرم دار در روغن پیراشکی کرم دار با لیوان پیراشکی بدون مایه خمیر از آموزش پیراشکی ساده

نوع: میان وعده

سبک آشپزی: میان وعده

کلمات کلیدی: پیراشکی کرم دار

بازده دستورالعمل: 2

کالری: 180

زمان آماده سازی: PT4H00M

زمان پخت و پز: PT0H30M

زمان کل: PT4H30M

اجزاء دستورالعمل:

  • تخم مرغ 1 عدد
  • آرد سفید 500 گرم
  • شکر 50 گرم
  • شیر ولرم 1 پیمانه
  • کره 50 گرم
  • خمیر مایه 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و وانیل به مقدار لازم
  • شیر 3 پیمانه
  • آرد سفید چهار قاشق غذا خوری

راهنمای دستورالعمل: امروز با طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی خوشمزه در خدمت شما عزیزان بودیم. ایمان داشته باشید که شما توانایی اجرا و پخت همه دستور های آشپزی را دارید پس با اعتماد به نفس و مطابق با دستور به طبخ این طرز تهیه مشغول شوید. نوش جانتان

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *