سبد خرید
طرز تهیه یتیمچه ارومیه مخصوص

طرز تهیه یتیمچه ارومیه خوشمزه خانگی 5 نفر

در این رسپی آموزش یتیمچه ارومیه را برایتان بصورت کاملا حرفه ای و کاربردی قرار داده ایم. شما می توانید با مطالعه این رسپی یک یتیمچه ارومیه فوق العاده را بصورت حرفه ای در منزل برای عزیزانتان آماده نمایید.

نام غذا :یتیمچه ارومیه

زمان آماده سازی:  30 دقیقه

زمان پخت: 40 دقیقه 

مجموع زمان:  70 دقیقه

معرفی یتیمچه ارومیه :

یتیمچه در ایران انواع مختلفی دارد و یکی از غذاهای محلی ارومیه نیز به شمار می رود. در این غذا گوشتی وجود ندارد به همین دلیل به آن یتیمچه می گویند و در عین حال غذایی بسیار خوش طعم می باشد.

در یتیمچه ارومیه علاوه بر مواد اصلی از بادمجان و فلفل دلمه ای نیز استفاده می شود. این غذا بسیار سریع آماده می گردد.

معرفی یتیمچه ارومیه اصل
معرفی یتیمچه ارومیه اصل

مواد لازم برای تهیه یتیمچه ارومیه :

  • 5 عدد بادمجان
  • 5 عدد پیاز
  • 5 عدد گوجه فرنگی
  • 5 عدد سیب زمینی
  • ۱ عدد فلفل دلمه ای
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • نمک فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
دستور تهیه یتیمچه ارومیه
دستور تهیه یتیمچه ارومیه

آموزش طرز تهیه یتیمچه ارومیه :

مرحله اول :

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه حلقه خرد کنید. آن ها را به مدت ۳۰ دقیقه در یک سینی قرار دهید، سپس مقداری نمک روی آن ها بریزید تا تلخی شان گرفته شود. پس از گذشت نیم ساعت، آن ها را بشویید تا نمکشان از بین برود و شور نباشد.

مرحله دوم:

پیاز ها را به صورت نگینی خرد کنید. در یک قابلمه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا روغن داغ شود، سپس پیاز ها را ریخته و هم بزنید تا شفاف شوند.

مقداری زردچوبه و فلفل به پیازها بزنید و هم بزنید تا خامی آن ها گرفته شود. گوجه ها را به صورت حلقه ای خرد کنید. آن ها را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا بپزند و آب بیندازند.

حتما بخوانید
طرز تهیه کباب شیشلیک شاندیز مشهدی برای 5 نفر

مرحله سوم:

پس از گذشت ۵ دقیقه، بادمجان ها را روی گوجه ها بچینید. فلفل دلمه ای را به صورت نگینی و سیب زمینی را به صورت حلقه ای خرد کنید سپس به صورت مرتب روی بادمجان ها قرار دهید. در یک تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید.

سپس مقداری زردچوبه بریزید و هم بزنید. رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. رب را به همراه مقداری آب، نمک و فلفل به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه خوب بپزد و خودش را بگیرد.

یتیمچه ارومیه شما آماده شده است. برای تهیه یتیمچه ارومیه حتما مراحل را کامل و دقیق انجام داده تا یک یتیمچه ارومیه بینظیری داشته باشید.

نکات مهم و ترفند ها در یتیمچه ارومیه :

  • به دلخواه می توانید این غذا را همراه با نان و سبزی خوردن سرو کنید.
  • برای تهیه این غذا به ازای هر نفر از یک عدد بادمجان استفاده کنید.

به شما پیشنهاد می دهیم طرز تهیه انواع غذا با بادمجان را مطالعه کنید.

banner vegan 1

نکات حرفه ای در آشپزی محلی ایرانی :

نکات ثابتی وجود دارند که یک آشپز حرفه ای همیشه بایستی به آنها توجه داشته باشد. این نکات را بارها و بارها در رسپی های مختلف برایتان قرار داده ایم. اینجا نیز خالی از لطف نیست که به آن بپردازیم.

  • استفاده از مواد اولیه تازه

مواد اولیه تازه بهترین طعم را به آشپزی شما می دهد. وقتی از مواد اولیه تازه استفاده کنید مطمین باشید که کیفیت آشپزی شما نیز بالا تر رفته و غذای محلی شما به اصل آن نزدیک تر می شود. تازه بودن مواد اولیه یکی از مهمترین نکات در طبخ یک غذای محلی است.

  • استفاده از مواد اولیه ارگانیک

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از مواد اولیه ای که محلی ها از آن استفاده می کنند برای باغچه یا زمین خودشان است. این مواد واقعا ارگانیک بوده و طعم بینظیری دارند. شما حتی الامکان این نکته را درنظر داشته باشید که مواد اولیه ارگانیک سلامتی را نیز به عزیزانتان هدیه خواهد داد.

  • استفاده از مواد با کیفیت
حتما بخوانید
طرز تهیه شیر بادام خانگی مقوی سالم 1 نفره

در انتخاب مواد اولیه خیلی دقت داشته باشید. محلی ها از مواد اولیه با کیفیت استفاده می کنند. به عنوان مثال گوجه فرنگی که تازگی و کیفیت خود را از دست داده مطمینا گزینه خوبی برای انتخاب در آشپزی شما نیست.

آشپزی همانطور که می دانید بایستی با عشق باشد تا بتوانید یک غذای بینظیری را طبخ نمایید. آشپزی غذاهای محلی که قطعا سخت تر است و باید در طبخ آن دقت های زیادتری بخرج دهید.

طرز تهیه انواع خوراک و طرز تهیه انواع غذاهای محلی بسیار خواندنی هستند.

حتما طرز تهیه غذاهای محلی گیلان و طرز تهیه غذاهای محلی همدان و انواع غذاهای محلی مازندران ۲۱ غذا  و انواع غذاهای محلی آذربایجانی (۱۷ غذای استان آذربایجان شرقی) بسیار خواندنی هستند.

شما می توانید در دوره های آموزش آشپزی نیز شرکت نمایید. با آرزوی آشپزی عالی برایتان

اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.

ترجمه و نگارش :‌ سایت آشپزی  1TouchFood

طرز تهیه یتیمچه ارومیه خوشمزه خانگی 5 نفر - آموزش آنلاین آشپزی
تهیه یتیمچه ارومیه

طرز تهیه یتیمچه ارومیه غذای محلی خوشمزه ساده خانگی و آموزش خوراک یتیمچه ارومیه مجلسی مخصوص جذاب آسان و دستور پخت یتیمچه آذربایجان فوق العاده حرفه ای عالی اصل

نوع: غذای اصلی

سبک آشپزی: ایرانی

کلمات کلیدی: یتیمچه ارومیه

بازده دستورالعمل: 5

کالری: 190

زمان آماده سازی: PT0H30M

زمان پخت و پز: PT0H40M

زمان کل: PT0H70M

اجزاء دستورالعمل:

  • 5 عدد بادمجان
  • 5 عدد پیاز
  • 5 عدد گوجه فرنگی
  • 5 عدد سیب زمینی
  • ۱ عدد فلفل دلمه ای
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • نمک فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

راهنمای دستورالعمل: آموزش یتیمچه ارومیه این غذای محلی آذربایجان غربی را به صورت حرفه ای تقدیم شما دوستان عزیز می کنیم. با تهیه مواد اولیه این خوراک خوشمزه و یادگیری رسپی آن شما می توانید به راحتی یتیمچه ارومیه را در منزل تهیه کرده و این غذای عالی را همراه اعضای خانواده نوش جان کنید.

امتیازدهی ویرایشگر:
5
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *